Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osallistu kotona mihinkään

Vierailija
28.08.2024 |

Ei kotitöihin, ei lasten kanssa olemiseen tai lasten asioihin, ei mihinkään. Jos en laita hänelle ruokaa, niin laittaa sitten kyllä itselleen ruokaa ja jos en pese hänen pyykkejä niin pesee kyllä sitten omat pyykkinsä. Mutta siinä se, muu jää minulle. Kulkee omia menojaan. Eli on ulkoistanut itsensä perheestä. Lasten mielestä isä on joku mies, joka asuu meillä. Kun olen kysellyt häneltä syytä tähän, niin sanoo, ettei tee mitään koska minulle ei kelpaa mikään. En kuitenkaan tätä ymmärrä, koska en ole koskaan valittanut työnsä jäljestä jos on joskus jotain kotitöitä tehnyt. Olen tästä täysin varma, en nimittäin ole mikään sellaisista asioista valittaja muutenkaan eikä minun standardit ole kovin korkeat muutenkaan. En myöskään ole valittanut siitä jos on joskus (sen pari kertaa elämässä) jotain lasten asioita hoitanut. Eli en tiedä mistä on keksinyt tuon, ettei minulle muka kelpaisi mikään, minusta se tuntuu ihan keksityltä tekisyyltä. Erohan tässä on tätä vauhtia tulossa. Haluaisin kuulla kokemuksia voiko tällaista saada vielä kuntoon ja jos ero tulee niin miten mies huolehtii lapsista eron jälkeen sitten.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" En tosin valinnut tällaista kumppania, vaan valitsin aikoinaan sellaisen, joka osallistui tasapuolisesti kotona kaikkeen"

Myös silloin kun oli väsynyt, stressaantunut ja kiireinen? Eli oliko mies ihan oikeasti silloin velvollisuudentuntoinen ja hoiti sovitut hommat aina ja kaikkialla oli tilanne mikä vain? Eikä niin että hoiti kyllä silloin kun oli hyvin aikaa ja huvitti?

Olimme neljä vuotta ennen lapsia yhdessä. Kyllä hän hoiti sovitut hommat silloin. Tosin silloin niitä hommia oli varsin vähän kummallekaan. Ja tuohon neljään vuoteen ei ollut kummallakaan mitään pahoja väsymyksiä tai kamalia kiirejaksoja. Elimme silloin aika helppoa ja kevyttä elämää, terveinä pysyen. Niin se vain meni. Työssään on aina tehnyt sovitut hommat ja ollut velvollisuudentuntoinen. Ap

Eikö missään vaiheessa

Tietenkin tuli. Sovittiin, että jos lapsia tehdään niin tasapuolisesti sitten myös hoidetaan. Ap

Vierailija
22/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työssään on aina tehnyt sovitut hommat ja ollut velvollisuudentuntoinen"

Eli kyseessä on klassinen työorientoitunut mies jonka velvollisuuskäsitys ulottuu vain työpaikan ulko-ovelle saakka ja kotiin tultaessa velvollisuudet unohtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin tuli. Sovittiin, että jos lapsia tehdään niin tasapuolisesti sitten myös hoidetaan. Ap"

Ja miten mies selittää täydellisen lipeämisensä tästä lupauksesta?

Vierailija
24/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkat tuollaisessa suhteessa? Voihan sen elämänsä noinkin tuhlata.

Vierailija
25/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noita vaihtoehtoja

- mies on itsekäs ja laiska. Näytteli kunnes teitte lapsia ja kokee ettei enää tarvi kun et kuitenkaan enää eroa

- kun olit lasten kanssa kotona niin teit kaikki kotihommat kun aikaa oli ja mies ei halua luopua saavutetusta edusta, itsekäs

- ennen lapsia näki sinut tyttöystävänä/vaimona. Lasten synnyttyä sinusta tuli äiti. Ja miehestä poika joka on tottunut siihen että äiti hoitaa ja huolehtii. Enkä tarkoita että tämä olisi tiedostettu valinta.

Vierailija
26/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
27/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin tuli. Sovittiin, että jos lapsia tehdään niin tasapuolisesti sitten myös hoidetaan. Ap"

Sillä mitä jo aloituksessa kerroin, että minulle ei kelpaa mikään. Vaikka ei se ole totta. Hyvin kelpaisi kunhan vain tekisi. Ap

Vierailija
28/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan miettisin plussat ja miinukset suhteessa. Saattaisin jopa näyttää listan toiselle. Veikkaan että sinun listalla miinuksia olisi aika paljon tuolle miehelle. Antaisin mahdollisuuden muuttaa käytöstään. Tuskin muuttaisi ainakaan kuukautta pidemmäksi aikaa. Sitten ero jos ei muutu pysyvästi niin että tekee kohtuullisen osan 

Vierailija
29/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä mitä jo aloituksessa kerroin, että minulle ei kelpaa mikään. Vaikka ei se ole totta. Hyvin kelpaisi kunhan vain tekisi. Ap

Ei se ole mikään syy pettää lupaus. Olethan hänelle sen kertonut ja tehnyt selvästi että hän on pettänyt sinut puolisona koska hän ei tee omaa osuuttaan?

Tuntuu että olet vain antant hänen selittää itsensä ulos tilanteesta etkä ole laittanut miestä oikeasti koville.

Jos mies on velvollisuuden tuntoinen töissä niin kysy miksi katsoo että valvollisuus ei sido häntä kotona?

Vierailija
30/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on vapaaehtoinen ja kumppaninkin saa ihan itse valita.

Niinpä. En tosin valinnut tällaista kumppania, vaan valitsin aikoinaan sellaisen, joka osallistui tasapuolisesti kotona kaikkeen. En vain arvannut, että lasten synnyttyä hän lopettaa osallistumisen. Enkä kyllä tiedä mistä sen olisi voinut arvatakaan. Ap

Siitä, että kun sinä jäit lapsen kanssa kotiin sinustakin oli itsestään selvää, että kun kerran olet kotona sinä myös teet kaiken. Ja eihän aikuinen ihminen voi yöllä herätä, kun se käy töissä. Eli ihan itse olet myös osallinen siihen, että mies ulkoistettiin perheestä. 

Vierailija
31/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan te seurustelitte ennen kuin eka lapsi syntyi?

Vierailija
32/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo miehen selitys kun ei kelpaa ole vain keksitty vale kun ei totuutta voi sanoa. Ei kuulosta hyvältä sanoa että halusin sinusta itselleni ilmaisen piian. Tai että perhe on minulla vain sitä varten että saan salattua homouteni jne.

Vierailija
33/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hyväksyt selityksen ja annat miehen olla tekemättä mitään? Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja laitat miehen seinää vasten. Kerrot että se ei ole mies eikä mikään joka lipeää vastuistaan eikä pidä lupauksiaan. Ja että tekosyliden latelu loppui nyt ja se on joko kotityöt tai ero.

Mies käyttää vain hyväkseen kiltteyttäsi ja sitä että annat aina periksi hänen selityksilleen. 

Vierailija
34/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ihan tuli sunnuntai-olo kun luin tämän. Eli joku vanhapiika istuu tylsistyneenä koneella. Oletko irtisanottu Ap?

Vierailija
35/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääk! Otan osaa.

Mulla oli sellainen puoliso, jonka perheinto lopahti perheen kasvaessa. 

En koskaan tajunnut kokeilla, mitä tapahtuisi, jos lopettaisin hänen pyykkinsä pesemisen - ei nimittäin osannut koskaan käyttää pyykkikonetta... ;-) Eikä tarvinnut opetellakaan, koska äiti pesi eron jälkeen pyykit, kunnes uusi puoliso jatkoi pesemistä - ja se uusi puoliso oli se, joka sai innon perhe-elämään lopahtamaan.

Ruokaa oppi itse hakemaan kaupasta, jota ei myöskään aiemmin osannut, koska ei halunnut enää syödä minun laittamaani ruokaa eli mikrotti sitten itselleen eineksiä, joita kaupasta haki. 

Meillä siis miehen innottomuus kaikkeen liittyi avioliiton ulkopuoliseen suhteen, koska perhe-elämä omakotitalossa osoittautui liian kuormittavaksi. Ja todella - mies itse kertoi, ettei halunnutkaan sellaista elämää. Vei liikaa aikaa vapaa-ajalta ja harrastuksilta.

Vierailija
36/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yleensä sokea omalle käytökseen. 

Mies on oikeassa, eihän sinulle kelpaa hänen antama vastaus.😂

Vierailija
37/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkase ukko pihalle

Vierailija
38/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
39/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on vapaaehtoinen ja kumppaninkin saa ihan itse valita.

Niinpä. En tosin valinnut tällaista kumppania, vaan valitsin aikoinaan sellaisen, joka osallistui tasapuolisesti kotona kaikkeen. En vain arvannut, että lasten synnyttyä hän lopettaa osallistumisen. Enkä kyllä tiedä mistä sen olisi voinut arvatakaan. Ap

Taas saa sinkkumieheneä olla peloissaan, että mtä kaikkea parisuhde saattaa tuoda tullessaan....  Tätä miesten taantuminen ja vajoaminen alle viisivuotiaan henkiselle tasoole vaikuttaa tämän palstan kirjoitusten peruteella olevan erinomaisen yleistä. - Mitä minun pitäsi tehdä, että voisin välttyäa vastaavalta kohtalolta?

Vierailija
40/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempia provoja ja opi käyttämään hakua. Täsmälleen samanlaisia aloituksia on satoja.