Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1521/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Pitkä, hyvä, tasainen liitto on perusturvallinen pohja, jonka päälle pitäisi voida rakentaa niitä jännittäviä hetkiä yhdessä sen tutun ja turvallisen puolison kanssa.

Mikä esti Ap:n tai meidän muiden petettyjen puolisoita käyttämään niitä mahtavia alfaurosten ylivertaisia aivoja ja keksiä jännittäviä yhteisiä harrastuksia, kuten vuorikiipeilyä, kartingia tai vastaavaa? Olisin mielelläni lähtenyt miehen kanssa aivan uusille urille. Mikä siellä vieraan naisen jalkovälissä oli niin jännittävää, että sen vuoksi kannatti riskeerata koko siihen asti rakennettu turvallinen elämän perusta? 

Mä olen 100% samaa mieltä! Pettämisen tultua ilmi sanoinkin miehelle että jos olit noin tyytymätön elämäämme ja jännitystä ja yhteistä tekemistä enemmän kaipasit, niin miksi et sanonut ääneen minulle? Vaikka tunsinkin miehen hyvin, en minäkään

Veikkaan vahvasti, ettei miehellä ollut kiinnostusta jatkaa suhdetta sinun kanssasi. Se toinen nainen vain toimi yllykkeenä tehdä jotain asialle. Toki on täysin mahdollista, että nyt jälkikäteen mies oivaltaa elämän olleen tietyiltä osin varsin hyvää sinun kanssasi ja osaa ehkä arvostaa niitä paremmin. Aika moni suhde kaatuu ajan myötä siihen, kun tutusta puolisosta on tullut itsestäänselvyys eikä hänen hyviä puoliaan osata enää arvostaa. Sitten tulee vastaan joku uusi, josta löytyy ne puolet, mitä puolisosta puuttui. Kuitenkin homma kaatuu lopulta siihen kun pettäjä tajuaa, ettei tuossa uudessa ollutkaan niitä puolison hyviä ominaisuuksia, hän on ihan tavallinen ihminen kuten kaikki muutkin. 

Helppoa se on huudella romantiikan ja vau-vau seksin perään kun rakastaja/rakastajatar ei joudu elämään likaista arkea kanssasi. Kun tuolle kakkoselle laitetaan kodinhoitajan rooli niin kyllä ne hiuslisäkkeet putoaa pois päästä ja pitsisukkahousut jalasta. 

Vierailija
1522/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun näihin ihmisiin ja siksi ymmärrän jollain tavalla näitä miehiä, vaikka itse nainen olenkin. Jos nainen kaipaa ikuista liittoa, se ei tarkoita, että nainen on miestä parempi ihminen vain siksi, että mies kokee tilanteen toisin. Naisen pitää antaa miehen mennä, jos miehestä siltä tuntuu. Se on rakkautta.

Kerrothan tämän myös suhteen edetessä tapailusta joksikin vakavammaksi? Kerrothan, että olet vaihtelunhaluinen, joten et voi luvata kestävää suhdetta? Ja toki tietenkin kerrot siinä vaiheessa, kun olemassa oleva suhde alkaa kyllästyttää, että nyt alkaa menojalkaa vipattamaan, suhde vetelee viimeisiään?

Jos näin, niin sitten siinä ei ole mitään vikaa. Mutta jos siinä vaiheessa, kun silmä jo vaeltaa ympäristössä, vielä lepertelet rakkaudesta, teet tulevaisuuden suunnitelmia, jne niin tosiaan olet samanlainen kuin nämä miehet: toisten tunteita hyväksikäyttävä kuspää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juu, totta kai mies voi ja saakin kaivata uutta jännittävää ihmissuhdetta. Meille petetyille vaan sattui olemaan ongelmana se, että mies ei lähtenyt liitosta/suhteesta ennen kuin haki jännitystä uudesta naisesta. Minun - ja ap:n - kohdalla mies ei kiinni jäätyään halunnut erota, kun oli niin mahdottoman kivaa että naisia riittää. Minä koin haastavana sen, että mies ei kertonut minulle uudesta naisesta ja antoi minun ymmärtää että meillä oli kaikki hyvin. Annoin tämän jälkeen miehelle vapauden, jota hän ei sitten olisi halunnutkaan. Mies menetti kummatkin naiset, minut ja kakkosen.

En kaivannut ikuista suhdetta. Kaipasin luotettavaa, turvallista ja rakastavaa ihmissuhdetta niin kauan kuin suhde kestää luotettavalla pohjalla. Oli liian paljon kaivattu.

Kuten meilläkin, loppujen lopuksi käteen jäikin Musta Pekka.

Mutta kuten sanottua, mä en ole täysin varma miehen ja kakkosen tilanteesta. Miehen sisar mulle yksi ilta soitteli ja sanoi että mikäli jotain vielä olisikin, niin kohta kaikki on ohitse (siis kakkosen ja miehen välillä). Hänkään ei tiennyt nykytilanteesta juuri sen enempiä kun ei ole miehen kanssa jutellut tapahtumien jälkeen, ei pysty. Sisar on kovin pettynyt veljeensä ja soitteleekin mulle ja lapsille, veljelleen ei ollenkaan. Muuta kautta hänkin tietonsa siis saa.

Ap

Vierailija
1524/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde toiseen naiseen on päättynyt, loppu on voinut tulla sen vuoksi, että ennen niin jännittävä puolijulkinen salasuhdenainen onkin muuttunut kivuliaaksi muistutukseksi miehen elämän hajoamisesta. Kuka sellaista naamaa kestää katsoa tyhjäksi muuttuneessa kotitalossa? 

Nojaa. On se voinut kaatua siihenkin, että kakkonen on kolkosta talosta löytänyt hohdokkaan alfan sijaan siellä uunona hortoilevan papparaisen, joka ei osaa kunnolla edes pesukoneita käyttää ja tajunnut hell to the no mä tänne jään vaimon duuneja tekemään.

Vierailija
1525/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta turvallisesta perhe-elämästä: niin, se juuri on saatavissa miehille ja helposti. Kun vähän imartelee ja myötäilee ja vetelee oikeista naruista, niin äkkiäkös siellä on uusi nainen pyörittämässä sitä arkea ja sytyttelemässä tuikkuja. Usein ihan innoissaan menevät ja nielasevat miehen surkuttelutarinan siitä, miten vaimo lähti ja vei kaiken. Tämän olen itsekin kokenut.

Ihan eri tarinan sain nyxältä erostamme kuulla kuin mitä itse sen tiedän olevan. Tiedän myös, että turha kertoa omaa tarinaa, koska sehän on katkeran exän jupinaa. On aivan todella todella outoa, miten me naisetKIN toteutamme tämän tanssin kuviot kuin pakotettuina.

Kylmä totuus on, että miehet haluaa pitää erillään turvallisen perhe-elämän ja vuorikiipeilyt. Siis sellaiset miehet, jotka eivät yksinkertaisesti osaa nähdä naista tasavertaisena kumppanina. Samat miehet kertovat, että naisen kanssa ei voi olla ystävä.

Voi kun itse olisin tajunnut tämän aikanaan ja katsellut aivan toisenlaisia miehiä kuin miksi omani paljastui. 

Mielenkiintoista tosiaankin olisi tietää mitä pajunköyttä kakkoselle meidän suhteestamme onkaan syötetty....Mä sanoin miehelle että jos kuulen yhdenkin asian mikä ei paikkaansa pidä, mä oikaisen asian kyllä, siitä voit olla varma. Vai oliko kakkonen niin häikäilemätön että ei välittänyt miehen avioelämästä ja perheestä tuon taivaallista kun lähti hänen mukaansa ympäri Suomea kiertelemään? Asia voi toki näinkin olla. Eräs naisen tunteva ihminen mulle sanoi että kakkonen on kylmä ja laskelmoiva ihminen, joten aivan hyvin voi olla piittaamatta mistään mihin liittyy moraali. 

Ap

Vierailija
1526/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä totuus on, että miehet haluaa pitää erillään turvallisen perhe-elämän ja vuorikiipeilyt. Siis sellaiset miehet, jotka eivät yksinkertaisesti osaa nähdä naista tasavertaisena kumppanina. Samat miehet kertovat, että naisen kanssa ei voi olla ystävä.

Boldasin, sillä tässä on muuten totuus! Mun petturimies selitti mustasukkaisuuttaan juuri tuolla, sis miksi oli mustasukkainen kaverien miehistä, työkavereista, jne. että oikeasti nainen ja mies ei voi olla ystäviä, koska ainakin se mies ajattelee jotain muuta aina. Olis pitänyt tyhmemmänkin ottaa vinkistä vaari, mutta enpäs vain tajunnut.

Nimittäin ihan ystäviä ne työkaverit esim oli eikä eronkaan jälkeen ole tullut ainutta ehdotusta skeksiin, ystävän tukemista vain.

Vierailija
1527/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan vahvasti, ettei miehellä ollut kiinnostusta jatkaa suhdetta sinun kanssasi. Se toinen nainen vain toimi yllykkeenä tehdä jotain asialle. Toki on täysin mahdollista, että nyt jälkikäteen mies oivaltaa elämän olleen tietyiltä osin varsin hyvää sinun kanssasi ja osaa ehkä arvostaa niitä paremmin. Aika moni suhde kaatuu ajan myötä siihen, kun tutusta puolisosta on tullut itsestäänselvyys eikä hänen hyviä puoliaan osata enää arvostaa. Sitten tulee vastaan joku uusi, josta löytyy ne puolet, mitä puolisosta puuttui. Kuitenkin homma kaatuu lopulta siihen kun pettäjä tajuaa, ettei tuossa uudessa ollutkaan niitä puolison hyviä ominaisuuksia, hän on ihan tavallinen ihminen kuten kaikki muutkin. 

Helppoa se on huudella romantiikan ja vau-vau seksin perään kun rakastaja/rakastajatar ei joudu elämään likaista arkea kanssasi. Kun tuolle kakkoselle laitetaan kodinhoitajan rooli niin kyllä ne hiuslisäkkeet putoaa pois päästä ja pitsisukkahousut jalasta. 

Hyviä ajatuksia, kiitos sulle!

Tuskin tulen koskaan saamaan selville miehen aivoituksia ja motiiveja, saati sitten sitä mitä hän minusta/meistä loppujen lopuksi tahtoi. Itsestäänselvyyden allekirjoitan suoriltaan, sitähän mä olin.

Ap

Vierailija
1528/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde toiseen naiseen on päättynyt, loppu on voinut tulla sen vuoksi, että ennen niin jännittävä puolijulkinen salasuhdenainen onkin muuttunut kivuliaaksi muistutukseksi miehen elämän hajoamisesta. Kuka sellaista naamaa kestää katsoa tyhjäksi muuttuneessa kotitalossa? 

Nojaa. On se voinut kaatua siihenkin, että kakkonen on kolkosta talosta löytänyt hohdokkaan alfan sijaan siellä uunona hortoilevan papparaisen, joka ei osaa kunnolla edes pesukoneita käyttää ja tajunnut hell to the no mä tänne jään vaimon duuneja tekemään.

Hah, hupaisan mielikuvan loihdit. 

Varmaahan on ainakin se että mies on tottunut ja opetettu hyvään ja vaatii sellaista myös jatkossa, ei tule tyytymään vähempään.

Ap

Vierailija
1529/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣 Kyllä tämä ketju on sitten ihana, kun näiden surullisten tarinoiden väliin saa kunnolla tirskua! Mutta oikeasti tuosta on monesti kysymys, etenkin jos kakkonen on nuorempi. Hyvin nopeasti siitä hotellihuoneen room serviceä tilailevasta alfasta tosiaankin kuoriutuu uuvelo pappa, kun se viedään kotiareenalle.

Vierailija
1530/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣 Kyllä tämä ketju on sitten ihana, kun näiden surullisten tarinoiden väliin saa kunnolla tirskua! Mutta oikeasti tuosta on monesti kysymys, etenkin jos kakkonen on nuorempi. Hyvin nopeasti siitä hotellihuoneen room serviceä tilailevasta alfasta tosiaankin kuoriutuu uuvelo pappa, kun se viedään kotiareenalle.

Mä kanssa nauroin tälle mielikuvalle. :D Hauska.

Ap

Vierailija
1531/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän hersyvimmistä nauruista! 

Toivon, että AP:n koira siellä tyhjässä talossa on haukkunut kakkosen pihalle. Koirat kyllä tunnistaa laumalleen vaarallisen ihmisen..

Vierailija
1532/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos päivän hersyvimmistä nauruista! 

Toivon, että AP:n koira siellä tyhjässä talossa on haukkunut kakkosen pihalle. Koirat kyllä tunnistaa laumalleen vaarallisen ihmisen..

Mä mietin samaa että toivottavasti koira olisi ollut epäluuloinen! :D

Ja voihan olla että onkin ollut. Vitsit kun saisi välillä olla kärpäsenä katossa joissain paikoissa. 

Ap

Vierailija
1533/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on siis miehen työkaveri ja kyse on kait melko suuresta työpaikasta..? Jos ja kun tieto miehen äkillisestä erosta teidän vakaasta ja pitkästä liitosta leviää työyhteisössä, kakkosen maine menee. Muiden työkavereitten vaimot osaavat jatkossa pitää miehiään silmällä. 

Kakkonen on ilmeisesti huomattavasti miestä nuorempi, jos hänellä kerran on taapero. Mulla tuli heti alussa mieleen, että kakkonen yrittää eronne jälkeen päästä käsiksi miehen omaisuuteen ja haluaa tyhjentää lapsienne tulevat perinnöt omiin taskuihinsa.

Ei yllätä yhtään että kakkosta on kuvailtu kylmäksi ja laskelmoivaksi. Ei tuollaiseen pysty normitunteilla varustettu ihminen. 

Vierailija
1534/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen on siis miehen työkaveri ja kyse on kait melko suuresta työpaikasta..? Jos ja kun tieto miehen äkillisestä erosta teidän vakaasta ja pitkästä liitosta leviää työyhteisössä, kakkosen maine menee. Muiden työkavereitten vaimot osaavat jatkossa pitää miehiään silmällä. 

Kakkonen on ilmeisesti huomattavasti miestä nuorempi, jos hänellä kerran on taapero. Mulla tuli heti alussa mieleen, että kakkonen yrittää eronne jälkeen päästä käsiksi miehen omaisuuteen ja haluaa tyhjentää lapsienne tulevat perinnöt omiin taskuihinsa.

Ei yllätä yhtään että kakkosta on kuvailtu kylmäksi ja laskelmoivaksi. Ei tuollaiseen pysty normitunteilla varustettu ihminen. 

Hyvää pohdintaa, kiitos sulle!

Kakkosen lapsi on 6-vuotias, eli ei ihan taapero, mutta pieni kuitenkin. Ja tätä lasta on ilmeisesti "viskottu" kesälläkin sinne sun tänne että äiti pääsee vieraan sedän kanssa vähän reissaamaan. Lapsen isä asuu satojen kilometrien päässä. 

Yhdellä mun ystävälläkin tuli mieleen sama ajatus että kakkonen ehkä yrittää päästä käsiksi mieheni rahoihin, mutta ehkä ei enää jos suhde vetelee viimeisiään/on kuollut. 

Ap

Vierailija
1535/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ketju on sitten ihana, kun näiden surullisten tarinoiden väliin saa kunnolla tirskua! Mutta oikeasti tuosta on monesti kysymys, etenkin jos kakkonen on nuorempi. Hyvin nopeasti siitä hotellihuoneen room serviceä tilailevasta alfasta tosiaankin kuoriutuu uuvelo pappa, kun se viedään kotiareenalle.

Mä alan kohta nähdä tämän teidän tarinan tv-sarjana!

Olisi aika herkullinen tilanne näyttää miestä ja kakkosta siellä puolityhjässä kodissa. Tunnelma ei ehkä olekaan niin sexy kun mies siellä puntaroi, että täällä alkaa olla aika likaista ja katsahtaa kakkoseen anelevalla katseella. Pölyimuri on kuin vihjeenä nostettu siivouskaapista.

Kakkonen siinä miettii miten helkkarissa mä päädyin tänne! 

Vierailija
1536/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan kohta nähdä tämän teidän tarinan tv-sarjana!

Olisi aika herkullinen tilanne näyttää miestä ja kakkosta siellä puolityhjässä kodissa. Tunnelma ei ehkä olekaan niin sexy kun mies siellä puntaroi, että täällä alkaa olla aika likaista ja katsahtaa kakkoseen anelevalla katseella. Pölyimuri on kuin vihjeenä nostettu siivouskaapista.

Kakkonen siinä miettii miten helkkarissa mä päädyin tänne! 

Välillä oon itsekin ajatellut että elänkö mä jossain hitsin televisiosarjassa, ei tunnu ollenkaan todelliselta. No toki nyt jo, mutta alussa oli täysin absurdi olo.

Ap

Vierailija
1537/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuolla Redditin puolella (olen lukenut sieltä satojen petettyjen karmeita elämäntarinoita kun yritin löytää vastauksia pettäjän mielenmaisemaan) toistetaan sitä, että pettämistä pahempaa on siihen liittyvä kylmä ja harkittu valehtelu. Yritä siinä sitten jälkikäteen uskoa pettäjää, kun tämä yrittää vakuuttaa että juu kyllä hän rakastaa sinua ihan valtavasti ja eniten maailmassa, anna kulta anteeksi.

Tämä.

Jotenkin ehkä oikein mielikuvitusta venyttämällä voisin kuvitella, että antaisin anteeksi jonkun kännipanon (en kyllä antaisi, ja suhde loppuisi), mutta se kylmäverinen valehtelu on se oikea petos. Että kirkkain silmin väittää ettei mitään ole tapahtunut ja samaan aikaan on pettänyt KAIKEN siinä suhteessa. Eli tekoa pahempi melkein on se petos ja valehtelu.

Vierailija
1538/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt mitenkään saa tuosta toisesta naisesta miehen rahojen tavoittelijaa, vaan kyseessä lienee ihan normaali työpaikalla tapahtunut ihastuminen, joka on lähtenyt käsistä naisen puolelta pitkälti siitä syystä, ettei yh:na käy missään muualla, missä miehiä tapaisi.

Ja ei kyllä ihmisten maine työpaikalla mistään pienestä työpaikkaromanssista mene, ihan hullu ajatus :D

Vierailija
1539/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että toisaalta mies rakasti meidän tasaista elämäämme jossa kaikki toimi, mutta samalla kaipasi sitä säpinää ja nostetta elämäänsä. Päätti sitten lähteä sitä hakemaan, karuin seurauksin.

Ap

Sitä kutsutaan toisella kotimaisella "ha kakan och äta kakan" tai enklanniksi "have your cake and eat it". Sitähän moni pettävä haluaa = haluaa, että elämä ja perhe/parisuhdearki jatkuu normaalisti ja samaan aikaan saa erilaista ihanaa kakkua muualta. He kokevat, että he ovat oikeutettuja tähän. Miksi, se on heidän omassa päässään vain se vastaus..

Vierailija
1540/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa siellä kaikua, kun apn koira yrittää haukkua miestä ulos. Sehän tässä on lauman paitsi vaarantanut, myös hajoittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi