Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1481/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä vanhassa blogissa ole vähän samankaltainen tilanne: 

https://www.lily.fi/blogit/toistaiseksi-sinun/peruskallio-halkeaa/

Sukupuolet ovat vaan päinvastaiset. 

Mä ehdin nyt lukaisemaan tämän ja toden totta, tuttua huttua. Varsinkin tuo loppu kun mies löytää kiistattomat todisteet vaimoaan vastaan. Tuli elävästi oma vastaava tilanne mieleen, vapisin silloin myös kauttaaltaan kuten tuo tarinan mieskin. Ja myös meillä alkukesä sujui rempan merkeissä ja sen tuloksia ihaillen istuttiin monet kesäillat terassillamme esim. viinilasin kanssa ja juteltiin niitä näitä. Kunnes sitten jysähti, jysähti lujaa. Sen jälkeen en enää kertaakaan mennyt terassille istuskelemaan, mutta eipä mennyt mieskään. 

Ap

Olen tuo jonka mies jäi kiinni seksin ostamisesta. Kun el

Ei tässä ole muuta selitystä kuin se, että näillä miehillä alkaa viirata päässä, kun aletaan tekemään tuollaista. Ihan oikeasti heillä mielenterveys reistailee.

Vierailija
1482/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, jonka mies jäi kiinni seksin ostamisesta niin kovasti voimia myös.

Itse ehkä näkisin, että silloin tällöin seksin ostaminen ilman tunteita on "pienempi paha" kuin salasuhde toiseen naiseen, MUTTA olisi kyllä silti aivan hirveätä. Pahinta tuossa kuitenkin on ne valheet ja luottamuksen menettäminen. Jotenkin ihmettelen, että pettäjä ei tajua sitä, että kun luottamuksen menettää niin sitä ei saa takaisin. Vaikka suhde jatkuisi ja anteeksi annettaisiin niin se pieni epäilyksen siemen jää, mikään ei palaa ennalleen. Usein ajatellaan, että pahinta on se kun kettu käy kolossa, mutta itselleni ei ollut vaan se kuinka toinen pystyi kuukausia valehtelemaan päin naamaa. 

Kipeitä asioita käyt nyt läpi, voimia kovasti.

Pettämisen kohteena on aina hirvittävää ja raskasta olla, olipa tekotapa mikä hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällaisen selityksen jännityksestä mieheni minulle tarjoili. Mutta en enää oikein tiedä mihin uskoa. Olen myös miettinyt että oliko tai onko mieheni kuitenkin ihastunut tuohon naiseen minkä kiistää ehkä ettei satuta minua enempää. En tosiaan tiedä. Ainoa klassinen pettämisen merkki mikä meiltä puuttui oli puhelimen piilottelu. Eikä mieheni viettänyt kesällä mitenkään enempi aikaa puhelimella joten siihen ehkä sopii se ettei he pitäneet päivittäin yhteyttä. 

Kun mä mietin aikaa taaksepäin niin kyllähän meilläkin mies vietti puhelimensa kanssa tavallista enemmän aikaa jo oikeastaan muutaman kuukauden ennen suhteen paljastumista. Joskus siitä huomautinkin, mutta mies vastasi että "joka suunnasta tulee nyt niin paljon viestejä." Suurin piirtein kohautin olkiani, että ok sitten. Miehellä kun on monia luottamustehtäviä sun muita, niin hänellä on kymmeniä Whatsapp -ryhmiäkin joihin kuuluu. Mutta taisikin viestitellä kakkosensa kanssa koko sen ajan.

Ap

Vierailija
1484/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäjä on psykopaatti niin hän ei oikeastaan tunne mitään. Hän voi vaikka katsoa veristä ruumista eikä tunne mitään.

Vierailija
1485/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo shokki jää helposti kehomuistiin elämään.

Minulla maailman rysähtämisestä on kohta kaksi vuotta. Tuijotin tyrmistyneenä miehen ulkomaan lentolippuja, joissa luki miehen nimen lisäksi täysin vieraan naisen nimi. En voinut millään ymmärtää, että miehellä oli kaksoiselämä ja että hänellä on elämässään nainen, jonka nimi ei sano minulle yhtikäs mitään.

En nukkunut pariin ensimmäiseen vuorokauteen ja luulin saavani sydänkohtauksen. Sydän tilttasi  ympäri vuorokaudet. Vielä nykyäänkin, vaikka olen eronnut enkä ole miehen kanssa missään tekemisissä, huomaan yhtäkkiä sydämen lyövän toista sataa tai yöunet häiriintyvät tai keho käy muutoin ylikierroksilla. Keho kertoo syvästä shokki- tai traumatilasta vaikka oma mieli luulee, että kaikki on hyvin.

Vierailija
1486/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sama, mä olisin ymmärtänyt paremmin miehen vieraissa juoksemisen jos olisin itse jollain tapaa ns. rupsahtanut tai jos meillä olisi ollut jotain riitoja edes. Mutta kun ei ollut. Meillä oli samanlainen huumorintaju ja meillä oli usein todella hauskaa yhdessä kun naurettiin omille sisäpiirin jutuillemme. Meillä oli sama musiikkimaku, sama maku ruokien ja sisustuksen suhteen, samanlainen unirytmi ja tykättiin katsella samoja ohjelmia televisiota. Ja kirsikkana kakun päällä, meillä oli hyvää seksiä. 

Niin, tai sitten mies on tottunut/tyytynyt siihen, että sun kanssa tehdään näitä asioita, ihan ok, mutta ei koskaan ole saanut niistä mitään erityisiä kiksejä. Lisäksi itseäni tommonen suhde kyllä kauhistuttaisi.

Enhän mä haluaisi puolisoksi mitään omaa kaksoissiskoa, vaan itsestä erilläni olevan ja erilaisen ihmisen. Pitää tuoda mun elämään jotain muuta, jota itse en olisi ajatellut. Just se lamppu, jota itse en

Mitä ihmettä. Eihän nuo ole mitenkään toisiaan poissulkevia asioita. Se ettei meillä riidelty ja meillä oli hauskaa yhdessä ei tarkoita etteikö meillä olisi ollut omia juttuja. Miehelläni on omat harrastukset josta tykkää kovasti, samoin itsellä. En todellakaan olisi suhteessa jossa olisi riitoja. Jos meillä oli erimielisyyksiä ei ne riidoiksi muuttuneet. Mieheni on sanonut että kyllä hän rakasti tätä arkea mitä elettii. Ei hän käynyt baareissa koskaan ja olin siitä helpottunut koska edellisessä suhteessa minua petettiin juuri niissä tilanteissa. Mutta jos ajatellaan että arki oli tylsää ja mieheni haki jännitystä maksullisesta salasuhteesta, en voi mitään. En halua kehittää draamaa vain sen takia ettei suhde muutu tylsäksi tai alkaa hankalaksi vain sen takia. Kamalaa. Nyt on mieheni kohta vapaa hakemaan jännityksensä muualta.

Vierailija
1487/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrassaan, miten tuo voisi olla olematta kuolettavan tylsää? Sitähän tietää, mitä toinen ajattelee koko ajan, kun nehän ovat omia ajatuksia samalla.Tehdäänpäs taas tänään jauhelihakeitto eikä ketään sanomassa, että eikun mä teen tä sen curryn, vaikka ei sun lemppari olekaan, ostin jo aineet.

Totta, sitähän se varmasti on ollut. Mutta pitkä suhde usein muovautuu omiin uomiinsa ja meistä tulee kovasti toistemme näköisiä kasvaessamme yhteen. Luonnollisesti meillä oli omatkin juttumme, mutta puhuinkin nyt siitä mikä meillä oli yhdistävää. Elämästä puuttui yllätyksellisyys ja sen perään mies varmasti haikuili ja toikin sitä yllätyksellisyyttä enemmänkin kuin omiksi tarpeiksiin. 

Ap

Vierailija
1488/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäjä on narsisti niin hän saattaa sinua kaikesta ja yrittää saada sinusta syntipukin. Et ole esimerkiksi antanut hänelle riittävästi läheisyyttä tms.. hän on siis omassa mielessään uhri ja sinä olet syyllinen.

Vierailija
1489/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla maailman rysähtämisestä on kohta kaksi vuotta. Tuijotin tyrmistyneenä miehen ulkomaan lentolippuja, joissa luki miehen nimen lisäksi täysin vieraan naisen nimi. En voinut millään ymmärtää, että miehellä oli kaksoiselämä ja että hänellä on elämässään nainen, jonka nimi ei sano minulle yhtikäs mitään.

En nukkunut pariin ensimmäiseen vuorokauteen ja luulin saavani sydänkohtauksen. Sydän tilttasi  ympäri vuorokaudet. Vielä nykyäänkin, vaikka olen eronnut enkä ole miehen kanssa missään tekemisissä, huomaan yhtäkkiä sydämen lyövän toista sataa tai yöunet häiriintyvät tai keho käy muutoin ylikierroksilla. Keho kertoo syvästä shokki- tai traumatilasta vaikka oma mieli luulee, että kaikki on hyvin.

Oon tosi pahoillani sun puolesta. Ihan kauhea tilanne. Kyllä tulee se aika kun ei enää satu niin paljon. Paljon voimia sulle.

Vierailija
1490/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä, tai no mistä kukakin tykkää. Monet pariskunnat pitävät siitä ennalta arvattavastakin elämästä ja ainakin nuo petetyt ovat kokeneet ikävän yllätyksen.

Miesten kanssa se usein onkin sellaista, että paljon et vaadi mutta sitäkään heillä ei ole antaa.

Mä luulen että toisaalta mies rakasti meidän tasaista elämäämme jossa kaikki toimi, mutta samalla kaipasi sitä säpinää ja nostetta elämäänsä. Päätti sitten lähteä sitä hakemaan, karuin seurauksin.

Ap

Vierailija
1491/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pettäjä on narsisti niin hän saattaa sinua kaikesta ja yrittää saada sinusta syntipukin. Et ole esimerkiksi antanut hänelle riittävästi läheisyyttä tms.. hän on siis omassa mielessään uhri ja sinä olet syyllinen.

*syyttää

Vierailija
1492/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon Tosi lohdullisia teidän sanat, oikeesti. Tulee ihan itku. Kyllä, ei sitä luottamusta takaisin saa, kun on tajunnut että petokseen riittää tyyliin ruokatunti. Mieheni on ollut juuri sellainen joka tarvitsee seksiin tunnetta jopa enempi kuin minä. Näköjään sitä tunnetta ei tarvita sitten maksullisen naisen kanssa. Itselle kovin paikka oli kun asia oli jo tullut ilmi ja mieheni vakuutti että tässä oli kaikki ja toukokuussa hän tämän lopetti yhteydenpidon mikä ei sitten pitänytkään paikkaansa. Sanoin monta kertaa että jos nyt vielä jatkat valehtelua mun on siitä vaikeampi päästä yli kuin itse pettämisestä ja näin se sit oli. Valehtelun jatkaminen, siitä en meinaa nyt päästä yli ollenkaan. Ihmismieli on kyl jännä. 

Voimia sulle oikein kovasti tähän elämänvaiheeseen, tunnen tuskasi ja niin moni muukin täällä. Vertaistuen voima on uskomaton. 

Ap

Vierailija
1493/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole muuta selitystä kuin se, että näillä miehillä alkaa viirata päässä, kun aletaan tekemään tuollaista. Ihan oikeasti heillä mielenterveys reistailee.

Jollain tapaa näin täytyy olla. Korvien välistähän kaikki lähtee.

Ap

Vierailija
1494/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mitä kaikkea olet sinäkin joutunut kokemaan!

Mulla oli...ja vieläkin tahtoo olla...sama tuon nukkumisen kanssa. Pari vrk meni täysin ilman unta ja ajatukset kiersivät kehää, olin shokkitilassa ja itkin. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja napsin Propraleja. Ei turhaan puhuta särkyneestä sydämestä, ei se mikään myytti ole. Sulla on jo ollut lähellä takotsubo -kohtaus, tunnetaan myös toisella nimellä särkyneen sydämen oireyhtymä. Tällainen syvä järkytys saattaa laukaista tuollaisen. Pistää vihaksi että miehemme eivät ole ajatelleet yhtään muuta kuin itseään!!! 

Ap

Vierailija
1495/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pettäjältä jotenkin naivi ajatus saada anteeksi pettäminen tekemättä asian eteen mitään. helposti se pettäjä tuntuu ajattelevan että petos on vain se teko jossa kettu menee koloon. unohtuu kummasti kaikki ne valheet ja salailu asian ympärillä oma ala-arvoinen ja täysin kunnioittamaton käytös kumppania kohtaan. 

Niinhän se on. Petetyksi tuleminen on sellainen tunnemyrskyn paikka ettei pettäjä voi täysin tietää miltä se tuntuu ellei itse ole siinä asemassa itse koskaan ollut. 

Ap

Minut on petetty. Kun olisin tarvinnut mieheltäni tukea, hän jätti minut yksin selviämään. En ikinä anna anteeksi.

Vierailija
1496/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pettäjältä jotenkin naivi ajatus saada anteeksi pettäminen tekemättä asian eteen mitään. helposti se pettäjä tuntuu ajattelevan että petos on vain se teko jossa kettu menee koloon. unohtuu kummasti kaikki ne valheet ja salailu asian ympärillä oma ala-arvoinen ja täysin kunnioittamaton käytös kumppania kohtaan. 

Niinhän se on. Petetyksi tuleminen on sellainen tunnemyrskyn paikka ettei pettäjä voi täysin tietää miltä se tuntuu ellei itse ole siinä asemassa itse koskaan ollut. 

Ap

Minut on petetty. Kun olisin tarvinnut mieheltäni tukea, hän jätti minut yksin selviämään. En ikinä anna anteeksi.

Niin mutkin jätettiin, tavallaan. Ei toki fyysisesti, mutta mitään tukea saati vastauksia en saanut. Niitä olisin kaivannut, kuten varmaan aloituksestakin käy ilmi. :)

Olen pahoillani sun tilanteesta. 

Ap

Vierailija
1497/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma 28 vuotta kestänyt suhde päättyi toiseen naiseen niin shokki oli valtava. Ero tuli todellakin puskista. Viimeiset kaksi kuukautta vaisto yritti varoittaa, ihan pieniä hetkiä oli miehen käytöksessä (olemuksessa, silmissä) että mietin, että onko kaikki hyvin. Kysyinkin, mutta kaikki "oli kuulemma hyvin". Harrastettiin ihan normaalisti s#eksiä yms. Se mikä näin jälkikäteen on selvää, että miehen puhelimen käyttö muuttui, puhelin oli aina näyttö alaspäin ja puhelin kulki mukana, eikä siis enää sanonut "että, tuotko puhelimeni tms". Se puhelin oli selvin merkki, josta olisin voinut jo ymmärtää asian laidan.

Vierailija
1498/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin mutkin jätettiin, tavallaan. Ei toki fyysisesti, mutta mitään tukea saati vastauksi

Kyllä sinut jätettiin yksin selviämään tilanteesta ja se ei ole oikein. Kannattaa lukea moneen kertaan mainostettu Ruotsalainen avioero. Siinä mies jättää vaimon aika tylysti yksin selviytymään. 

Vierailija
1499/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, mies on ottanut tunnustelevia askelia mun suuntaan viime päivinä. Ehkä hänelle on totuus jysähtänyt nyt tajuntaan: "Se nainen tosiaan on poissa, lähti! Ja minä avuton yksin täällä isossa talossa kolkossa tyhjyydessä nökötän ja joudun itse hoitamaan kaiken." Ja kolkkoa hänellä siellä todellakin on, mä toki vein omani pois, kaiken sen mikä siitä talosta teki osaltaan kodin ihmisten lisäksi. 

Oliskohan kakkosnainenkin ottanut jalat alleen kun huomasi, että mies tarvitsee passaajan kotiinsa? Ei se ole sanottua, että suhde olisi hiipunut vain miehen aloitteesta.

Nuoremmat naiset eivät taivu niin epätasa-arvoiseen suhteeseen kuin teillä oli. Vaikka olisi alussa ollut kuinka innokas suhteeseen, voi olla, että silmät aukenivat millainen on vanheneva sovinistimies kotioloissa.

Vierailija
1500/1940 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, tai no mistä kukakin tykkää. Monet pariskunnat pitävät siitä ennalta arvattavastakin elämästä ja ainakin nuo petetyt ovat kokeneet ikävän yllätyksen.

Miesten kanssa se usein onkin sellaista, että paljon et vaadi mutta sitäkään heillä ei ole antaa.

Juurikin näin. Pitkä, hyvä, tasainen liitto on perusturvallinen pohja, jonka päälle pitäisi voida rakentaa niitä jännittäviä hetkiä yhdessä sen tutun ja turvallisen puolison kanssa.

Mikä esti Ap:n tai meidän muiden petettyjen puolisoita käyttämään niitä mahtavia alfaurosten ylivertaisia aivoja ja keksiä jännittäviä yhteisiä harrastuksia, kuten vuorikiipeilyä, kartingia tai vastaavaa? Olisin mielelläni lähtenyt miehen kanssa aivan uusille urille. Mikä siellä vieraan naisen jalkovälissä oli niin jännittävää, että sen vuoksi kannatti riskeerata koko siihen asti rakennettu turvallinen elämän perusta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi