Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen on siis miehen työkaveri ja kyse on kait melko suuresta työpaikasta..? Jos ja kun tieto miehen äkillisestä erosta teidän vakaasta ja pitkästä liitosta leviää työyhteisössä, kakkosen maine menee. Muiden työkavereitten vaimot osaavat jatkossa pitää miehiään silmällä.
Kakkonen on ilmeisesti huomattavasti miestä nuorempi, jos hänellä kerran on taapero. Mulla tuli heti alussa mieleen, että kakkonen yrittää eronne jälkeen päästä käsiksi miehen omaisuuteen ja haluaa tyhjentää lapsienne tulevat perinnöt omiin taskuihinsa.
Ei yllätä yhtään että kakkosta on kuvailtu kylmäksi ja laskelmoivaksi. Ei tuollaiseen pysty normitunteilla varustettu ihminen.
No nyt on taas niin pikkurouvan naiivia tarinaa, että oksat pois. Ketään kiinnosta työpaikoilla toisten erot ja kuka oli osallisena. Lisäksi mitäpä se varoittelu tai silmällä pitäminen apn tilanteessakaan auttoi, kun kakkonen on niin taitava miestä viemään, että itsekään mies ei ymmärtänyt, missä vaiheessa jotain vain tapahtui.
Toisekseen mies saa tehdä rahoillaan aivan mitä haluaa, ei sitä mikään av-raati tai ap voi päättää, ei edes lasten nimissä. Aikuiset lapset toivottavasti ovat jo omat rahansa tienanneet, joilla jälleen saavat tehdä mitä haluavat.
Minä kuvailisin apn miestä kylmäksi ja laskelmoivaksi, hänen teoistaan meillä on sentään jotain näyttöä, kakkosen puolta asiasta ei tunne kukaan. Ei edes ap, eikä ihmiset, joihin hän on yhteydessä, kaikki ovat juorujen varassa.
Enkä ole kenenkään kakkonen tai pettäjä, vaan välillä tuntuu, että jotain rajaa nyt näihin kostonhimoisiin panetteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään saa tuosta toisesta naisesta miehen rahojen tavoittelijaa, vaan kyseessä lienee ihan normaali työpaikalla tapahtunut ihastuminen, joka on lähtenyt käsistä naisen puolelta pitkälti siitä syystä, ettei yh:na käy missään muualla, missä miehiä tapaisi.
Ja ei kyllä ihmisten maine työpaikalla mistään pienestä työpaikkaromanssista mene, ihan hullu ajatus :D
Ei mullakaan rahat sinänsä käyneet mielessä, ennemminkin miehen asema, ulkonäkö, charmikkuus...no miksei tietenkin rikkauskin statussymbolina...ovat naista houkutelleet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään saa tuosta toisesta naisesta miehen rahojen tavoittelijaa, vaan kyseessä lienee ihan normaali työpaikalla tapahtunut ihastuminen, joka on lähtenyt käsistä naisen puolelta pitkälti siitä syystä, ettei yh:na käy missään muualla, missä miehiä tapaisi.
Ja ei kyllä ihmisten maine työpaikalla mistään pienestä työpaikkaromanssista mene, ihan hullu ajatus :D
Ei mullakaan rahat sinänsä käyneet mielessä, ennemminkin miehen asema, ulkonäkö, charmikkuus...no miksei tietenkin rikkauskin statussymbolina...ovat naista houkutelleet.
Ap
Minkä takia itse mieheen aikoinaan ihastuit? Miksi luulet, että kyseisen naisen ihastuminen oli yhtään laskelmoivampaa? Lähdet jostain naiivista olettamuksesta, että muut naiset ovat olleet miehesi perässä epäpuhtaimmin tarkoitusperin kuin sinä itse aikoinaan.
Ap
Tai jospa hän on pitkään ollut yksinäinen, kenties hänenkin sydämensä on särjetty, vaikea luottaa enää kenenkään, mutta miehesi onnistui pääsemään panssarin läpi kehumalla (kuten sinuakin kehuu), lepertelemällä, osoittamalla huomiota ja kertomalla, miten teille tulee ero ja sanonut, että näethän, miten tosissani olen, liikun kanssasi jo julkisesti festareilla?
Kenties se olikin tälläista, mikä kakkosta houkutti?
Pieni työpaikkaromanssi ja se mitä tässä Ap:n tapauksessa on tähän mennessä tapahtunut ovat kaksi eri asiaa.
Tässä kakkonen on osallistunut pitkän avioliiton, perheen ja monien ihmissuhteiden tuhoamiseen. Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi. Kyllä vielä nykyäänkin se on nainen, jonka maine menee ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni työpaikkaromanssi ja se mitä tässä Ap:n tapauksessa on tähän mennessä tapahtunut ovat kaksi eri asiaa.
Tässä kakkonen on osallistunut pitkän avioliiton, perheen ja monien ihmissuhteiden tuhoamiseen. Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi. Kyllä vielä nykyäänkin se on nainen, jonka maine menee ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa.
Höpöhöpö. Ei siinä kenenkään maine mene. Miestä tosin pidetään helppona panona, muttei se miehelle kovin painava taakka ole. Suurin osa ymmärtää, jos työpaikalla sattuu ihastumaan. Onhan suuri osa työkavereista tutkimusten mukaan itsekin ihastunut työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä takia itse mieheen aikoinaan ihastuit? Miksi luulet, että kyseisen naisen ihastuminen oli yhtään laskelmoivampaa? Lähdet jostain naiivista olettamuksest
Mä olen tässä ketjussa aikoinaan jo kertonut että aivan aluksi meitä kumpaakin veti puoleensa toisen fyysinen ulkomuoto, sekä minua että miestä. Myös miehen asema juhlittuna urheilusankarina oli aika valloittava asia nuorelle naiselle. Mutta sitten, kuten sanottua, meillä klikkasi kaikki yhteen ja sille tielle jäin. Rakastuttiin ja rakastettiin, perustettiin perhe ja kaikki oli mainiosti. Lasten syntymän jälkeen kouluttauduin ja loin oman urani. Tässäpä pähkinänkuoressa meidän alkutaipaleemme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai jospa hän on pitkään ollut yksinäinen, kenties hänenkin sydämensä on särjetty, vaikea luottaa enää kenenkään, mutta miehesi onnistui pääsemään panssarin läpi kehumalla (kuten sinuakin kehuu), lepertelemällä, osoittamalla huomiota ja kertomalla, miten teille tulee ero ja sanonut, että näethän, miten tosissani olen, liikun kanssasi jo julkisesti festareilla?
Kenties se olikin tälläista, mikä kakkosta houkutti?
Voi olla että on ollut yksinäinen yksinhuoltaja uudella paikkakunnalla ja luultavasti mies on puhunut palturia hänelle meidän suhteestamme. Tosin toteenhan se kävi, ero tuli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis missä te olette töissä, kysyn uteliaisuuttani, että näin voisi käydä? Siis tiedetään toisten erojen syyt ja aletaan joukolla rankaisemaan sitä, joka on syylliseksi tuomittu? Mitä ihmettä?
Ei mun töissä tulisi mieleenkään, että alettaisiin siellä kenenkään maineita mittailemaan yksityiselämän tapahtumien vuoksi. Ja mistä niistä edes saataisiin tietää. Oma maine siinä menisi ensimmäisenä, jos alkaisi töihin tämmöisiä juoruja kantamaan, keskeisiä syitä toisten avioeroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä takia itse mieheen aikoinaan ihastuit? Miksi luulet, että kyseisen naisen ihastuminen oli yhtään lask
Ihastuit siis miehen ulkonäköön ja maineeseen. Toinen nainen taas saattoi vuosien yhdessätyöskentelyn jälkeen ihastua miehen luonteeseen niinkuin työpaikkaromansseissa usein käy.
Jaksamista aplle tilanteeseen.
Vähän ohi aiheen, mutta itselle musiikinkuuntelu ollut tärkeää parissa vaikeassa erotilanteessa selviytymisessä. Tässä esim yksi mun mielestä hyvän mielen erokappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen on siis miehen työkaveri ja kyse on kait melko suuresta työpaikasta..? Jos ja kun tieto miehen äkillisestä erosta teidän vakaasta ja pitkästä liitosta leviää työyhteisössä, kakkosen maine menee. Muiden työkavereitten vaimot osaavat jatkossa pitää miehiään silmällä.
Kakkonen on ilmeisesti huomattavasti miestä nuorempi, jos hänellä kerran on taapero. Mulla tuli heti alussa mieleen, että kakkonen yrittää eronne jälkeen päästä käsiksi miehen omaisuuteen ja haluaa tyhjentää lapsienne tulevat perinnöt omiin taskuihinsa.
Ei yllätä yhtään että kakkosta on kuvailtu kylmäksi ja laskelmoivaksi. Ei tuollaiseen pysty normitunteilla varustettu ihminen.
No nyt on taas niin pikkurouvan naiivia tarinaa, että oksat pois. Ketään kiinnosta työpaikoilla toisten erot ja kuka oli osallisena. Lisäksi mitäpä se varoittelu tai silmällä pitämine
No NYT on pettäjän teksiä ;) Taisi osua, ei kai taas Naantaliin :)
Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi.
Pakko kysyä, että oletko itse työpaikalla osallistunut tähän toimintaan? Olojen kolkoksi tekemiseen sen perusteella, mitä on tietääksesi suhderintamalla tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi.
Pakko kysyä, että oletko itse työpaikalla osallistunut tähän toimintaan? Olojen kolkoksi tekemiseen sen perusteella, mitä on tietääksesi suhderintamalla tapahtunut?
Se on työpaikkakiusaamista ja, jos ei varoituksella lopu, kiusaajat saa kenkää. Kukaan ei kaipaa moraalipoliiseja laskemaan työtehoa toiminnallaan.
"Oli heikko" "lankesi"
Hyi saasta sinua ja sun ukkoa. Vieläkin puollustelet sitä :D
Kannattaisiko käydä testeissä? Et voi varmana tietää ketä on vedelty pitkin kyliä. Ethän sinä osannut odottaa tätäkään pommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työpaikkakiusaamista ja, jos ei varoituksella lopu, kiusaajat saa kenkää. Kukaan ei kaipaa moraalipoliiseja laskemaan työtehoa toiminnallaan.
"Kiusaajat saa kenkää", ja kiusaajat vaihtavat koulua, ja paha saa palkkansa.. Eikun hetkinen eihän se noin mene alkuunkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä välttämättä kiusaamaan ryhdytä mutta kyllä sellaiset muistetaan. Et sinäkään luota täysin työkavereihin, joiden olet nähnyt häikäilemättömästi satuttavan muita oman edun nimissä, oli se sitten perheenisien pokaamista tai mummolta varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko käydä testeissä? Et voi varmana tietää ketä on vedelty pitkin kyliä. Ethän sinä osannut odottaa tätäkään pommia?
On saattanut vedellä pitkin toimistoa, kun on niin kova "lankeamaan" eli tekemään aloitteita naisille. Voi olla paha epidemia töissä.
Niinpä, ehkä näin. :)
Ap