Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi.
Pakko kysyä, että oletko itse työpaikalla osallistunut tähän toimintaan? Olojen kolkoksi tekemiseen sen perusteella, mitä on tietääksesi suhderintamalla tapahtunut?
Se on työpaikkakiusaamista ja, jos ei varoituksella lopu, kiusaajat saa kenkää. Kukaan ei kaipaa moraalipoliiseja laskemaan työtehoa toiminnallaan.
Ei siinä välttämättä kiusaamaan ryhdytä mutta kyllä sellaiset muistetaan. Et sinäkään luota täysin työkavereihin, joiden olet nähnyt häikäilemättömästi satuttavan muita oman edun nimissä, oli se sitten perheenisien pokaamista tai mummolta varastamista.
Kun en voi tietää, mitä siellä pokaillessa oikeasti on tapahtunut niin todellakin jätän tuommoiset työpaikalla muistelematta. Ei muutenkaan siellä ihmiset ole mulle mitään muuta velkaa kuin että tekevät oman osansa töistä. Lisäksi tämän perheenisän lapset on aikuisia ihmisiä, jotka ovat asuneet toisella paikkakunnilla jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi.
Pakko kysyä, että oletko itse työpaikalla osallistunut tähän toimintaan? Olojen kolkoksi tekemiseen sen perusteella, mitä on tietääksesi suhderintamalla tapahtunut?
Se on työpaikkakiusaamista ja, jos ei varoituksella lopu, kiusaajat saa kenkää. Kukaan ei kaipaa moraalipoliiseja laskemaan työtehoa toiminnallaan.
"Kiusaajat saa kenkää", ja kiusaajat vaihtavat koulua, ja paha saa palkkansa.. Eikun hetkinen eihän se noin mene alkuunkaan :D
Kyseessä on työpaikka, ei koulu. Jos ei pomo lähipiireineen itse ole kiusaaja, niin kyllä ne kiusaajat lähtee, jos ei varoituksia usko vaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään saa tuosta toisesta naisesta miehen rahojen tavoittelijaa, vaan kyseessä lienee ihan normaali työpaikalla tapahtunut ihastuminen, joka on lähtenyt käsistä naisen puolelta pitkälti siitä syystä, ettei yh:na käy missään muualla, missä miehiä tapaisi.
Ja ei kyllä ihmisten maine työpaikalla mistään pienestä työpaikkaromanssista mene, ihan hullu ajatus :D
Ei mullakaan rahat sinänsä käyneet mielessä, ennemminkin miehen asema, ulkonäkö, charmikkuus...no miksei tietenkin rikkauskin statussymbolina...ovat naista houkutelleet.
Ap
Minkä takia itse mieheen aikoinaan ihastuit? Miksi luulet, että kyseisen naisen ihastuminen oli yhtään laskelmoivampaa? Lähdet jostain naiivista olettamuksest
Kertoo aika paljon jos ajattelee miehestään, ettei se kellekään muulle kelpaa kuin statuksen vuoksi. Ilmeisesti ei pidä miestään erikoisen hauskana seurana, älykkäänä tai sympaattisena. Mun mies ei ole erikoisen rikas, eikä sillä tavalla edes hyvännäköinen (sliipattu), että houkuttelisi sillä naisia, mutta onpahan vaan niin huippu tyyppi, että kaikkihan siitä tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Ja ei kyllä ihmisten maine työpaikalla mistään pienestä työpaikkaromanssista mene, ihan hullu ajatus :D
Pieni työpaikkaromanssi ja se mitä tässä Ap:n tapauksessa on tähän mennessä tapahtunut ovat kaksi eri asiaa.
Tässä kakkonen on osallistunut pitkän avioliiton, perheen ja monien ihmissuhteiden tuhoamiseen. Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi. Kyllä vielä nykyäänkin se on nainen, jonka maine menee ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa.
ei kiinnosta ketään ottaa tuolla tavalla puolia, kokemuksesta voin kertoa.
Työpaikalla oltiin iloisia kun meistä tuli pari. Lainaan suoraan erästä entistä työkaveria: "ootte yksi mun lempparipareista, ootte niin yhteensopivat".
Ja mies jätti entisen ensin petettyään ihan jonkin aikaa, josta entinen jopa tiedotti useammalle työkaverille, joten tämä ei jäänyt edes miksikään mähmäiseksi huhuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni työpaikkaromanssi ja se mitä tässä Ap:n tapauksessa on tähän mennessä tapahtunut ovat kaksi eri asiaa.
Tässä kakkonen on osallistunut pitkän avioliiton, perheen ja monien ihmissuhteiden tuhoamiseen. Jos kakkosen 'pieni työpaikkaromanssi' kuivuu kokoon ja tieto Ap:n ja miehen avioerosta ja sen keskeisimmästä syystä leviää työyhteisössä, kakkosen olot työpaikalla voivat muuttua kolkoiksi. Kyllä vielä nykyäänkin se on nainen, jonka maine menee ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa.
Työpaikalla oltiin iloisia kun meistä tuli pari. Lainaan suoraan erästä entistä työkaveria: "ootte yksi mun lempparipareista, ootte niin yhteen
No en nyt ihan näinkään pitkälle menisi, outoa toimintaa tuokin. Ei mun työpaikallani kyttäillä, kuka on kenenkin pari, mutta samalla osastolla ei voi pariskunnat työskennellä, se on sääntö.
Kyllähän näitä sutinoita aina välillä joutuu todistamaan ja eihän se mitään nättiä touhua mun mielestä ole. Siitä huolimatta ei sen voi antaa töihin vaikuttaa, sillä ei ole mun asia, eikä mulle makseta toisten moraalin vahtimisesta. Mahdollisimman pitkällä pysyn, mutta ei itsestäni kyllä mitään hähmäisiä pettäjiä onnittelemaankaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
Minä selitän miksi sitä toista naista ei kannata syy
Joo, mutta jos se toinen nainen tietää, että miehellä on vaimo niin luulisi, että sillä naisellakin on jotain omatunnontuskia asiasta. Tietää että joku jossain kärsii tästä ja tämä on väärin. En myöskään ymmärrä miksi kukaan haluaa tuommoisen miehen kanssa olla minkäänlaisessa suhteessa tietäen tilanteen ja sen kautta että mies on oikeasti täysi kusipää pettäjä
Pakko sanoa että itse olen todistanut useampia työpaikka romansseja ja vihkoon niistä on jokainen mennyt. On mennyt maine kun on muhinoitu töissä varattuna työajalla illanistujaisissa jne. kyllä niistä selän takana juorutaan miten se ja se on täys pukki nai kaikkia toimiston naisia ja vaihtaa muijaa ja naisista kerrotaan miten helppo niiltä on saada. eipä niitä kukaan halua duuni paikalle aiheuttamaan hämminkiä
Meillä myös mies jäi kiinni sutinoinnista työkavereiden kanssa. Yksi näistä oli varmuudella pidempään kestänyt kunnon salasuhde ja toinen jäi epäselväksi mutta vähintään jotain herutusviestejä oli vaihdeltu. Lopputulos aivan sama kuin ap:llä eli mies suuttui, kun jäi kiinni, eikä ole pystynyt rakentavaan keskusteluun. Eroa hain yksin. Meillä ikävä kyllä lapsiakin, joiden asioissa joudutaan vielä vuosia olla yhteydessä.
Tässä oli kyseessä suurehko työpaikka mutta niin vain tämä salasuhde-eukko joutui touhujen paljastumisen jälkeen vaihtamaan työpaikkaa oltuaan samassa paikassa vuosikausia. En sen tarkemmin taustoja tiedä ja siksi lainausmerkeissä, että itse siis varmastikin halusi lähteä, mutta ajoitus sen verran sopiva, että liittynee näihin sutinakuvioihin; epäilemättä ollut noloja tilanteita töissä, kun näille kahdelle työpaikan naiselle paljastui meidän eron jälkipyykin yhteydessä, että molemmilla oli ollut sama varattu ukko kierroksessa :D. Tuskin näissä siis kyse yleensäkään on mistään työpaikkakiusaamisesta mutta onhan tuo nyt noloa käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
"Tuosta turvallisesta perhe-elämästä: niin, se juuri on saatavissa miehille ja helposti. Kun vähän imartelee ja myötäilee ja vetelee oikeista naruista, niin äkkiäkös siellä on uusi nainen pyörittämässä sitä arkea ja sytyttelemässä tuikkuja."
:D
"Aika moni suhde kaatuu ajan myötä siihen, kun tutusta puolisosta on tullut itsestäänselvyys eikä hänen hyviä puoliaan osata enää arvostaa. Sitten tulee vastaan joku uusi, josta löytyy ne puolet, mitä puolisosta puuttui.
Kuitenkin homma kaatuu lopulta siihen kun pettäjä tajuaa, ettei tuossa uudessa ollutkaan niitä puolison hyviä ominaisuuksia, hän on ihan tavallinen ihminen kuten kaikki muutkin."
Tämä!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
"Aika moni suhde kaatuu ajan myötä siihen, kun tutusta puolisosta on tullut itsestäänselvyys eikä hänen hyviä puoliaan osata enää arvostaa. Sitten tulee vastaan joku uusi, josta löytyy ne puolet, mitä puolisosta puuttui.
Kuitenkin homma kaatuu lopulta siihen kun pettäjä tajuaa, ettei tuossa uudessa ollutkaan niitä puolison hyviä ominaisuuksia, hän on ihan tavallinen ihminen kuten kaikki muutkin."
Tämä!!!!!!!!!!
👍🏻😘
Ap
"No nyt on taas niin pikkurouvan naiivia tarinaa, että oksat pois. Ketään kiinnosta työpaikoilla toisten erot ja kuka oli osallisena. Lisäksi mitäpä se varoittelu tai silmällä pitäminen apn tilanteessakaan auttoi, kun kakkonen on niin taitava miestä viemään, että itsekään mies ei ymmärtänyt, missä vaiheessa jotain vain tapahtui."
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
Minä selitän miksi sitä toista naista ei kannata syy
Jaksoin lukea kolme riviä ja totean, että hohhoijaa. Se kolmas osapuoli on ihan yhtä tietoisesti lähtenyt soppaan mukaan, joten hän ei ole mikään viaton osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös mies jäi kiinni sutinoinnista työkavereiden kanssa. Yksi näistä oli varmuudella pidempään kestänyt kunnon salasuhde ja toinen jäi epäselväksi mutta vähintään jotain herutusviestejä oli vaihdeltu. Lopputulos aivan sama kuin ap:llä eli mies suuttui, kun jäi kiinni, eikä ole pystynyt rakentavaan keskusteluun. Eroa hain yksin. Meillä ikävä kyllä lapsiakin, joiden asioissa joudutaan vielä vuosia olla yhteydessä.
Tässä oli kyseessä suurehko työpaikka mutta niin vain tämä salasuhde-eukko joutui touhujen paljastumisen jälkeen vaihtamaan työpaikkaa oltuaan samassa paikassa vuosikausia. En sen tarkemmin taustoja tiedä ja siksi lainausmerkeissä, että itse siis varmastikin halusi lähteä, mutta ajoitus sen verran sopiva, että liittynee näihin sutinakuvioihin; epäilemättä ollut noloja tilanteita töissä, kun näille kahdelle työpaikan naiselle paljastui meidän eron jälkipyykin yhteydessä, että molemmilla oli ollu
Miehen huomio on varmasti imarrellut ja sitä on voinut selitellä itselleen niin, että tämä on nyt sitä tosirakkautta (mitä vaimon kanssa ei ole) tai mies on vain niin älyttömän ihastunut, ettei kyennyt vastustamaan juuri häntä. Sitten selviää että mies selittänyt samaa stooria useammalle saman työpaikan naiselle. Kyllä siinä harhat omasta erityisyydestä haihtuu nopeasti ja varmaan tulee (ihan oikein) likainen olo.
Työpaikkasutinoista: ei sieltä kukaan sen vuoksi joudu lähtemään, että on ollut sutinaa vaan ihan samasta syystä kuin se erokin tulee, eli se jälkipyykki hoidetaan niin huonosti.
Eli toisin sanoen, kireät välit, keskinäinen välien selvittely, tiuskahtelut asiakkaiden edessä, jne jne alkaa näkymään muutoinkin. Yleensä näissä käy siten, että sutinaukko yrittää olla kuin ei mitään, välttelee eukkoa, josta sitten seuraa eukon kiukkua ja vaatimista, että välejä pitää selvittää ja eihän se ukkoa kiinni muualla saa kuin siellä töissä.
Jos sutinat on onnistuttu pitämään kahden keskeisenä, eli sutinan jälkeenkin ollaan molemmat vaan pokkana ja hoidetaan työt normisti, ei ne kenellekään kuulu, eikä niitä kukaan ulkopuolinen setvi.
Kuka hullu edes haluaisi mennä mokomien asioita tonkimaan, mieluumminhan sitä on kun ei tietäiskään.
Ap, sun pusuhymiöt on hieman ällöjä. Ei sovi tänne eikä tähän aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla oltiin iloisia kun meistä tuli pari. Lainaan suoraan erästä entistä työkaveria: "ootte yksi mun lempparipareista, ootte niin yhteen
Ei työpaikalla kukaan yleensä tunne kollegojen puolisoja, heitä ei työyhteisön näkökulmasta ole siis oikein olemassakaan. Mutta se nähdään, jos kollegat olisivat hyvä match ja sopiva pari toisilleen.
Työpaikkasutinoista: ei sieltä kukaan sen vuoksi joudu lähtemään, että on ollut sutinaa vaan ihan samasta syystä kuin se erokin tulee, eli se jälkipyykki hoidetaan niin huonosti.
Just näin. Lisäksi yleensä niiden pidempien suhteiden aikanakin on riitoja ja mustasukkaisuuksia. Joku iltabileissä kiehnääminen ei kiinnosta ketään, ainoastaan se, jos työt alkaa takkuamaan suhteilun takia.
Mitä ihmettä aikuisten touhut muille edes kuuluu, harvemmin ollaan muuta kuin töissä yhdessä, ystävyydetkin on ihan asia erikseen. Ei senkään kuulu työpaikalla näkyä minään erityisenä, jos jotkut on bestiksiä, ihan sama myös suhteilun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun pusuhymiöt on hieman ällöjä. Ei sovi tänne eikä tähän aiheeseen.
Ok, mutta mä en iltaisin juuri ehdi muuten reagoida/kommentoida. Anteeksi jos tulee ällö vaikutelma. Luen kyllä näitä ja hymiöillä yleensä reagoin. Jätän pusut pois. 😊 Kiitos palautteesta.
Ap
Eikl ne ap:n lapset olleet jo muuttaneet kotoa pois? Siinä vaiheessa mies pistetään usein luiskaan eikä kukaan ihmettele tai paheksu.