Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
21/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.

Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.

Kyllä musta tässä tapauksessa nainenkin on vastuussa. Jo solidaarisuudesta toisia naisia kohtaan mä jättäisin varatut miehet väliin. Se tuskan määrä mitä aiheutat kun aloitat ukkomiehen kanssa suhteen, on valtaisa kun jäätte kiinni. Sen pettäjämiehen vaimon elämä murenee tekosi vuoksi täysin, luottamus ihmisiin menee, pitkä liitto päättyy, miehenkin elämä muuttuu totaalisesti, rikot perheen, lapset kärsivät, muut läheiset kärsivät....tulee niin paljon kaikkea mustaa ja synkkää sinun himosi vuoksi. Varmasti olisi ollut vapaitakin miehiä sinullekin saakka. Ja se että rikoit muutaman sydämen, saatoitpa rikkoa omasikin. Onko lopulta kukaan onnellinen tässä kuviossa?

Ap

Vierailija
22/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkkaa tää ketju. Tässäkin miehellä on mitä ilmeisimmin salarakas:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5701265/mies-teki-ja-sanoi-jotain-niin-…

Käyn kohta kurkkaamassa, kiitos.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hyvä.

Se toinen nainen ei sinun perhettäsi rikkonut. Sen perheesi ja suhteesi rikkoi ainoastaan sinun miehesi. 

Vierailija
24/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden. 

Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin. 

Ap

Vierailija
25/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Totta, mä en olisi ikinä hänestä tätä uskonut."

Aina jaksaa hämmästyttää tää näin kova luotto puolisoon. Mä olen aina ollut realisti ja tiennyt, että kuka tahansa mies voi pettää. Ja niin on kuule pettänytkin. Minunkin aviopuoliso hommasi salarakkaan, mutta jätti mut. Hän ei katunut eikä ruinannut. Siihen meni sitten 20 vuoden liitto.

No mun mielestä avioliitossa täytyy voida luottaa puolisoonsa, mutta nyt on mennyt luottamus kaikkiin miehiin. Otan osaa sun tilanteeseen, tiedän miltä tuntuu. Onko miehesi yhä yhdessä salarakkaansa kanssa vai kuivuiko sitten kokoon koko homma kun jännitys ja huumaantuminen kaikkosivat?

Ap

Vierailija
26/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi tämä suhde tapahtui oli se, että miehellesi annettiin mahdollisuus pettämiseen.

Ja jokainen varattu mies saa jossain vaiheessa näitä mahdollisuuksia, koska maailmalla on paljon ihmisiä, jotka saavat siitä mielihyvää ja nautintoa, että saavat vikiteltyä varattuja miehiä (ja naisia) sänkyynsä. Heille se on kuin tunnustus siitä, että ovat niin vastustamattomia, että varatutkin ovat valmiita pettämään.

Siksi AP, se nainen ei sinun perhettäsi rikkonut. Se nainen vaan sai esille miehesi todellisen luonteen. 

Osaatko AP englantia? Sellainen kirja kuin "Leave a Cheater, Gain a Life" on maailman parhain kirja tälläisiin tilanteisiin. Sen on kirjoittanut nainen, jota petettiin, ja joka sitten aloitti yhdistyksen, joka auttaa petettyjä ihmisiä ympäri maailmaa. hänellä on ollut kymmeniä tuhansia ihmisiä asiakkainaan. Hän tietää, mistä puhuu.

Vierailija
27/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait heidät kiinni ns. rysän päältä? Olitko epäillyt jotain sitä ennen?

Somekuvasta, ei jäänyt mitään arvailujen varaan eivätkä tienneet päätyneensä someen. 

Ap

:D

God works in mysterious ways.

No äläpä....Kaikki on nykyään somessa, mutta tyhmät ei sitä tajua. 

Ap

Vierailija
28/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden. 

Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin. 

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa että hän on ainakin tässä vaiheessa kykenemätön näkemään omaa toimintaansa ja omaa vastuutaan asiassa. Ikään kuin jostain taivaalta tipahti tällainen vahinko. 

Vierailija
29/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä! Eihän tuo 'nuori' nainen ole paljon sinua nuorempi vaikka ehkä yhä jotenkin mukiinmenevä tyttis. Kyllähän sä tiedät että se on exä ennen sua ja juuri sen jonka juttu loppuikin pahoinpitelyyn. Jos pahoinpitely ei olisi tapahtunut ja vähän muutakin niin ehkä teistä ei koskaan olisi tullut mitään. Hyvähän se on että elämä järjestää lopulta asiat oikein ja sähän sait jo kivan elämän. Ei kannata murehtia! Mitä väliä enää, että et enää pysty uuteen parisuhteeseen - suhTEISIIN ei tarvitsekaan pystyä.

Kait ymmärrät että tämä nainen ennen sinua ei koskaan ole pystynyt mihinkään parisuhteisiin tai siis että ne eivät koskaan johtaneet mihinkään PAHOINPITELYN JÄLKEEN. Teidän suhteestanne sanottiin että paska pitää yhdessä (psykologi). Aika paksua! Mutta olisiko hän pahoinpidellyt sitten sinuakin - vähän kyllä epäilen että ei ole joten tämä on provo. Kenen kirjoittama?

Vierailija
30/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.

Tältä osin syytän naistakin. Tiesi varsin hyvin mieheni ukkomieheksi. 

Ap

Okei, ja eikö sun mies tiennyt olevansa varattu, naimisissa oleva, ukkomies?

Miten se pitkä parisuhde ja avioliitto voikin unohtua? 

Vierailija
31/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaan rakastanut sinua tarpeeksi, varmasti paljon, mutta ei tarpeeksi. 

Vierailija
32/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.

Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.

Kyllä musta tässä tapauksessa nainenkin on vastuussa

No tässä kuviossa onnellisin on varmaankin se miehen pikkuveitikka. Se ikään kun vahingossa humpsahtaa houkutukseen. Minkäs sille voi. 

Vierailija
33/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selitän miksi sitä toista naista ei kannata syy

Tää oli todella hyvä teksti, kiitos. Mutta edelleen mä syytän siltä osin toista naista että yleensä lähti piirittämään naimisissa olevaa perheellistä miestä. Varoitin miestä tästä tunnetusta vonkaajasta heti alkuunsa, mutta hän ei uskonut (ovat työkavereita). Sanoi vain että ei kai se nyt musta ole kiinnostunut!!! Ja miestä tietysti syytän eniten että teki mulle näin julmasti. Ei merkitse 25 yhteistä vuotta mitään hänelle eikä se että olen hänen lastensa äiti. Tuntuu niin uskomattomalta, todella. Mä lähden suhteesta pois, olen päätöksen tehnyt, siitä ei ole epäilystäkään, mutta yritän ymmärtää kun toinen ei kerro. Mutta onko olemassa edes mitään mitä pitäisi ymmärtää?

Olisipa kiva kun joku pettäjä sanoisi jotain. 

Ap

Vierailija
34/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa että hän on ainakin tässä vaiheessa kykenemätö

Aivan, mies ei itsekään tiedä, miten silleen hassusti sattui, että ihan vahingossa vain se kettu käväisi vieraassa kolossa. 

Vierailija
35/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miehesihän on jo kertonut syyn pettämiselle.

Hän halusi huomiota. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin sinulta. 

Se on niin yksinkertaista. 

Vierailija
36/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi tämä suhde tapahtui oli se, että miehellesi annettiin mahdollisuus pettämiseen.

Ja jokainen varattu mies saa jossain vaiheessa näitä mahdollisuuksia, koska maailmalla on paljon ihmisiä, jotka saavat siitä mielihyvää ja nautintoa, että saavat vikiteltyä varattuja miehiä (ja naisia) sänkyynsä. Heille se on kuin tunnustus siitä, että ovat niin vastustamattomia, että varatutkin ovat valmiita pettämään.

Siksi AP, se nainen ei sinun perhettäsi rikkonut. Se nainen vaan sai esille miehesi todellisen luonteen. 

Osaatko AP englantia? Sellainen kirja kuin "Leave a Cheater, Gain a Life" on maailman parhain kirja tälläisiin tilanteisiin. Sen on kirjoittanut nainen, jota petettiin, ja joka sitten aloitti yhdistyksen, joka auttaa petettyjä ihmisiä ympäri maailmaa. hänellä on ollut kymmeniä tuhansia ihmisiä asiakkainaan. Hän tietää, mistä puhuu.

Oi, kuulostaa hyvältä opukselta, otan nimen ylös. Kiitos tästä! 

Ja onnea toinen nainen, sait mahtavan miehen! Kuulin lisäksi että tällä toisella naisella ei ole ainuttakaan naispuolista ystävää, niinku mitä?

Ap

Vierailija
37/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.

Todella paljon on myös sellaisia naisia, jotka ovat itse naimisissa ja etsivät jopa tarkoituksella seuraa toisista varatuista - kiinnijäämisriski on näin pienempi.

Lähipiirissäni oli tällainen nainen, josta kukaan ei olisi uskonut, että hän kehtaa ylläpitää useiden vuosien ajan rinnakkaissuhdetta varattuun mieheen. Ihan tietoisesti ja tarkoituksella. Ei ollut mikään kerran hairahdus, vaan pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen kuvio, jossa hän halusi uudelta mieheltä romantiikkaa, jännitystä ja ilmeisesti kutkuttavan hyvää seksiä, ja kotona halusi nauttia puolison luomasta hyvästä elintasosta ja "vakaasta" perhe-elämästä. Eron tultua voimaan henkisesti raskainta tälle naiselle ei ollut hänen oman pettämisensä paljastuminen vaan se, että joutui luopumaan "perheidyllistä" ja uudesta, hienosta omakotitalosta, komeasta kesähuvilasta, ulkomaanmatkoista, elintasosta.

Vierailija
38/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on vähän niinkuin omakotitalo. Jos yksi pitää jatkuvasti takaovea auki, niin jossain vaiheessa joku tulee ja ryöstää sen asunnon.

Syytätkö silloin henkilöä, joka avonaisesta ovesta tuli ja vei tavarat, vai sitä henkilöä, joka ovea on pitänyt auki tahallaan? 

Kyllä jokainen tietää, että rikollisia maailmalla on ja jos tilanne sallii, tekevät kyllä rikoksen. Tottaka rikollinen tekee väärin, mutta syyllinen on kyllä se henkilö, joka tietoisesti oven auki jätti. 

Vierailija
39/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa että hän on ainakin tässä vaiheessa kykenemätö

Niinpä, tuntuu että pettäjä ei ainakaan tässä vaiheessa oikein tajua mitä meni tekemään ja mitä tuskaa hän aiheutti. 

Ap

Vierailija
40/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.chumplady.com/

Jos englantia osaat, niin tässä on kirjoittajan nettisivut! Siellä on paljon juttua ja tekstiä, paljon samaa mitä kirjassakin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme