Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
521/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli mies joka sanoi, ettei voinut kertoa vaimolleen että oli niin palavasti ihastunut, että se oli syy.. Ettei halua loukata vaimoaan sellaisella. En löytänyt enää viestiä, mutta haluaisin sanoa, että kun minun mies jäi kiinni kuukausia jatkuneesta salasuhteesta ja valehtelusta, kaikken pahimmalta tuntui kuulla, että hän teki sen "ei minkään takia". Sanoin että kerro nyt edes v*ttu olleesi palavasti rakastunut tai himoissasi, mutta kuulemma ei. Ei hän tiedä miksi, ei halunnut naisesta mitään eikä ollut ihastunut. Tuhosi siis suhteemme ja perheemme ei oikeastaan minkään takia. Siinä kohtaa tajusin miten merkityksetön olen koko ajan ollut...

Voi myös olla että hän sanoi noin siksi ettei halunnut loukata sinua enempää. Ehkä koki että sinua loukkaisi enemmän se että hän oli sijastasi rakastunut palavasti toiseen naiseen, ja ehkä myös niin että koki että hänen tunteensa ovat henkilökohtaisia eikä hän niitä halunnut sinulle paljastaa.

Vierailija
522/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki parisuhteet ei kestä sitä muutosta mitä elämä mukanaan tuo. Onko sitten alunperin parisuhteen osapuolet tavallaan väärät toisilleen? Vai muuttuuko itse sekä toinen niin ettei suhde vaan toimi loppuun asti. Toiset jää ja toiset lähtee.

t. lähtenyt, joka mielummin yksin kuin ok-mukavassa-liitossa, jossa näennäisesti kaikki hyvin. 

Tiedän että mun parisuhde ei kestä yhteisiä lapsia, ja siksipä niitä ei olekaan. Oma lapseni on eri asia, kun hoidan hänet itse, ja mies on vain tukena siinä, sama hänen jälkikasvunsa kanssa kohdaltani. Lapsen saamisen jälkeen suhde on valtapeliä, kuka hoitaa ketä ja miten, kumpi on liikaa menossa ja kuka tekee eniten kotitöitä. Kuka ei saa seksiä tarpeeksi ja kellä särkee päätä, ja lopulta on vain katkerat vanhemmat jotka esittävät etteivät vihaa toisiaan.

Ei kiitos/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki parisuhteet ei kestä sitä muutosta mitä elämä mukanaan tuo. Onko sitten alunperin parisuhteen osapuolet tavallaan väärät toisilleen? Vai muuttuuko itse sekä toinen niin ettei suhde vaan toimi loppuun asti. Toiset jää ja toiset lähtee.

t. lähtenyt, joka mielummin yksin kuin ok-mukavassa-liitossa, jossa näennäisesti kaikki hyvin. 

Tiedän että mun parisuhde ei kestä yhteisiä lapsia, ja siksipä niitä ei olekaan. Oma lapseni on eri asia, kun hoidan hänet itse, ja mies on vain tukena siinä, sama hänen jälkikasvunsa kanssa kohdaltani. Lapsen saamisen jälkeen suhde on valtapeliä, kuka hoitaa ketä ja miten, kumpi on liikaa menossa ja kuka tekee eniten kotitöitä. Kuka ei saa seksiä tarpeeksi ja kellä särkee päätä, ja lopulta on vain katkerat vanhemmat jotka esittävät etteivät vihaa toisiaan.

Ei kiitos/

Miksi ylipäätään olet sitten lapsen hankkinut?

Vierailija
524/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tarkoitetaan sitä että hyvässä parisuhteessa ei pettämistä tapahdu, ja hyvä parisuhde on aina molempien asia, ja molemmissa on vikaa jos suhde ei ole hyvä.

Juu. Ja on molempien asia, että parisuhde pysyy hyvänä. On siis molempien asia kertoa suhteen ongelmista, siitä, mitä haluaa, siitä minkä toivoo muuttuvan,jne.

Kas kun etenkin niissä tapauksissa, joissa toinen vannoo rakkauttaan, lähettelee rakkausviestejä, kertoo, miten upea toinen on jne. on tosi vaikea ymmärtää, että tässä liiton vankilassa itse asiassa kylläkin riutuu onneton ihminen, joka ahdingossaan on pakotettu pettämään.

Olen samaa mieltä. Silti sie että sanotaan että vikaa on molemmissa parisuhteen osapuolissa tarkoittanee sitä että suhdetta pitää vaalia molempien, eikä ole pelkästään toisen vastuulla, eikä sitä että syy pettämiseen konkreettisesti olisi petetyssä.

Vierailija
525/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja myös ihmisenä olet varmaankin pettänyt itsesi. Kuka haluaa elää aiheuttaen muille pahaa.

Tämä. Ja se, että valehtelee kaikille, myös ystäville ja sukulaisille, missä esim on, kun ei kehtaa sanoa, että ukkomiehen kanssa hotellissa kutemassa.

Mahtaa tuntua pidemmän päälle tosi kivalta kun elää itsensäkin kanssa valheessa ja kulississa jota piilottelee.

Vierailija
526/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja myös ihmisenä olet varmaankin pettänyt itsesi. Kuka haluaa elää aiheuttaen muille pahaa.

Tämä. Ja se, että valehtelee kaikille, myös ystäville ja sukulaisille, missä esim on, kun ei kehtaa sanoa, että ukkomiehen kanssa hotellissa kutemassa.

Eli jos olisi sinkkumiehen kanssa kutemassa niin se pitäisi kuuluttaa kaikille, varsinkin oikein sukulaisille ilmoittaa?

En mä puhu sänkyelämästäni kenenkään muun kuin sen sänkykumppanin kanssa, enkä jakele tietoja kutemisistani kyllä kenellekään.

Vierailija
527/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että mun parisuhde ei kestä yhteisiä lapsia, ja siksipä niitä ei olekaan. Oma lapseni on eri asia, kun hoidan hänet itse, ja mies on vain tukena siinä, sama hänen jälkikasvunsa kanssa kohdaltani. Lapsen saamisen jälkeen suhde on valtapeliä, kuka hoitaa ketä ja miten, kumpi on liikaa menossa ja kuka tekee eniten kotitöitä. Kuka ei saa seksiä tarpeeksi ja kellä särkee päätä, ja lopulta on vain katkerat vanhemmat jotka esittävät etteivät vihaa toisiaa

Voisiko olla niin ettei ole tiennyt etukäteen miten käy? Miksi luulet että kukaan tekee lapsia ja sitten eroaa? Vittuuksiltaan?

Vierailija
528/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että mun parisuhde ei kestä yhteisiä lapsia, ja siksipä niitä ei olekaan. Oma lapseni on eri asia, kun hoidan hänet itse, ja mies on vain tukena siinä, sama hänen jälkikasvunsa kanssa kohdaltani. Lapsen saamisen jälkeen suhde on valtapeliä, kuka hoitaa ketä ja miten, kumpi on liikaa menossa ja kuka tekee eniten kotitöitä. Kuka ei saa seksiä tarpeeksi ja kellä särkee päätä, ja lopulta on vain katkerat

Ihmiset eroilevat nykyään niin helposti ja heppoisin syin. Pettäjille ja väkivaltaisille ja addikteille pitää näyttää tietenkin ovea heti.

Vierailija
529/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Sen verran mä syytän sitä toista naista että hän tiesi puolisoni olevan pitkässä liitossa. Nainen oli jo eronnut, hänellä useita lyhyitä suhteita, ei mitään pidempää. Systemaattisesti alkoi mieheni piirittäminen eikä mieheni uskonut kun sanoin mistä on kyse. Oli tietenkin imarreltu ja huumaantunutkin nuoren naisen huomiosta, sitten jossain vaiheessa se oli lipsahtanut suhteeksi. Joo ja ymmärrän että tarvitaan kaksi noihin puuhiin ja mies oli heikko. 

Terapiaa olen ajatellut, ehkä saisin sieltä työkaluja ja objektiivisia näkökan

No en tiedä oliko mies ns heikko, kun pettäminen on kuitenkin valinta. Ehkä oli itsekin ihastunut ja oli kaivannut muutosta. 

Vierailija
530/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että mun parisuhde ei kestä yhteisiä lapsia, ja siksipä niitä ei olekaan. Oma lapseni on eri asia, kun hoidan hänet itse, ja mies on vain tukena siinä, sama hänen jälkikasvunsa kanssa kohdaltani. Lapsen saamisen jälkeen suhde on valtapeliä, kuka hoitaa ketä ja miten, kumpi on liikaa menossa ja kuka tekee eniten kotitöitä. Kuka ei saa seksiä tarpeeksi ja

Kyllä. Pikkulapsiaikana tapahtuu paljon eroja. Oma lapseni on jo 25v, ja erosimme isänsä kanssa aloitteestani kun lapsi oli vuoden ikäinen. Sinänsä sillä ei ole väliä koska lapsen isä kuoli kun lapsemme oli 1,5v. Oli työtapaturma.

Vierailija
531/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä petin miestäni, hän ei sitä tiedä. Hän petti minua, minä tiedän ja hän tietää että tiedän. Petin ennenkuin tiesin että mies pettää. Takana 35 vuotta yhteistä matkaa, ei erottu eikä erota. Aikaa tästä 4 vuotta. Pelkkiä hairahduksia molemmat eikä haluttu rikkoa kaikkea sitä mitä oltiin saatu aikaiseksi.

Jos et itse olisi pettänyt niin olisit saattanut kirjottaa toisin täällä.

Nyt miehesi on kiitollisuuden velassa sulle kun annoit jäädä vaikka petti.

Olet hänen niskan päällä.

Ja elätte valheessa.

Vierailija
532/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Jotenkin naurettava pisteytys, kun ketjussa on jo kolmattasataa viestiä 😂

Vierailija
533/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin pettäjälle on ok että partneri käy vieraissa.

Avoimet suhteet erikseen. Niissä on se pikainen pano pikkukännissä ihan ok.

Mutta nämä on puhuttu ja sovittu ja suht harvinaisia.

Polyamoria erikseen ja sitä harvat avoimetkaan suhteet kestävät. Niissä mennään niin vahvasti tunnepuolella. Kaukana jostain hetkellisestä illan huumasta.

Vierailija
534/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin pettäjälle on ok että partneri käy vieraissa.

Avoimet suhteet erikseen. Niissä on se pikainen pano pikkukännissä ihan ok.

Mutta nämä on puhuttu ja sovittu ja suht harvinaisia.

Polyamoria erikseen ja sitä harvat avoimetkaan suhteet kestävät. Niissä mennään niin vahvasti tunnepuolella. Kaukana jostain hetkellisestä illan huumasta.

Avoimia suhteita on noin 1 prosentti. Eli todella harvinaisia. Pettäminenkin on avio-/avoliitoissa noin 5-10 prosentin hujakoilla. Siksi huvittaa kun somessa sarjapettäjät yrittävät valheidensa kautta luoda asiasta toisenlaista kuvaa. Se on defenssi omalle häpeälle ja syyllisyyden tunteelle.

Vierailija
535/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katuu vain kiinnijäämistään. Eihän pettäjällä moraalia ole, vaikka usein teeskentelevät jopa uskovaista.

Vierailija
536/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo toinen nainen. Meidän tarinassa mies oli jo pitkään pohjustanut suhdetta ja tehnyt kaiken maailman temppuja hurmaamisen eteen. Kun keskusteluyhteys oli avattu, loi hän mielikuvan itsestään pitkän liiton uhrina ja oli sanojensa mukaan aivan juuri eroamassa. Muutaman tapaamiskerran jälkeen huomasin että kyseessä onkin tavallinen pettäminen ja lopetin homman. 

Ajattelen että ap on kivusta huolimatta onnellisessa asemassa siinä että sai tietää miehensä olevan kusipää. Oman tarinani vaimo saa elää epätietoisuudessa koko loppuelämänsä. Hän tosin on niitä ihmisiä jotka ennemmin puhkaisevat silmänsä kuin suostuvat näkemään totuutta. Ehkä hän aavistelee jotain mutta ei joka tapauksessa pysty eroamaan. Ajattelen että vakka on kantensa valinnut ja olen lähinnä tyytyväinen etten ole kuviossa mukana. 

Mulle paljastui muutama kk miehen kanssa tapailtua että hänellä onkin jo avopuoliso. Seksiäkin meillä oli jo ollut. No en halunnut enää nähdä häntä. Hän kuitenkin ajan myötä sai selitettyä ettei ollut kertonut koska olivat myymässä yhteistä asuntoa ja hän nukkui sohvalla muutenkin jo, ja oli nukkunut jo kauan. Koko ajan tuli vaikeita asioita jotka vielä piti muka selvittää ennen kuin pääsi muuttamaan pois, ja katselimme jopa yhdessä hänelle asuntoa.

Sitten hänestä ei kuulunut hetkeen mitään, ja satuin näkemään hänet sairaalan käytävällä. Hän meni ihan puihin ja sanoi olevansa viemässä näitä leivoksia äidilleen kun äiti on leikattu eilen. Seuraavana päivänä näin lehdestä että hänelle ja avovaimolleen oli syntynyt lapsi, sinne se niitä leivoksia oli viemässä.

Sen jälkeen emme ole olleet missään tekemisissä, eikä vaimonsa tiedä että miehensä kävi minua panemassa kun hän odotteli kotona maha pystyssä.

Olisi pitänyt kertoa, mutta jokainen varmaan ymmärtää mikä tilanne oli.

Väistit luodin. Aivan järkyttävää valehtelua, uskomatonta.

Vierailija
537/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee niitä listauksia yleisemmistä avioeron syistä, niin tosi usein pettäminen on top 3 syiden joukossa. Kyllä munkin tuttavapiirissä keski-ikäisten erojen taustalla on usein ollut kolmas osapuoli, jos asiasta on yhtään syvällisemmin keskusteltu. Siis vaikka "erotaan ystävinä". Tosi yleistä tuntuu olevan.

Totuuden erostamme olen kertonut harvoille ja valituille.

Ollaan kasvattu erilleen, ollaan kun veli ja sisko on se mitä sanonut utelijaille.

Lapsemme eivät tiedä totuutta.

Totuus on että exäni petti, oli ahkera Tinderin käyttäjä, ihastuikin lopulta toiseen naiseen kun etsi elämäänsä 'jännitystä'.

33 yhteistä vuotta.

Vuosi mennyt erostamme. Asun omassa kauniissa kodissani. 

Se mikä käy mielessä näin jälkiviisaana on se että olisi pitänyt erota aikasempaan.

Mulla oli useasti tämän pitkän suhteemme aikana aavistuksia että petti. Kuitenkaan ei mitään 100% näyttöä.

Exäni on hyvä puhumaan ja manipuloimaan.

Vierailija
538/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on jo päättänyt avioliiton loppumisesta? Tuolla tavalla et varmaan koskaan saakaan kuulla, mikä tuohon johti. Sulle jää vain mielikuva, että kaikki oli hyvin. Ehkä ei ollut. 

itselläsivusuhteeseen johti se, että kotona koin, että minulla on vain velvollisuuksia ja on käyttäydyttävä kulissin edellyttämällä tavalla. Omattarpeeni eivät tulleet hyväksytyiksi. Aloin sitten toteuttaa niitä salaisesti. Nyt ei puhuta mistään seksuaalisista tarepista, se ei ollut se pointti. Kyllä kotona seksiä oli tarjolla. Olen nainen.

Niin miksi? Oliko puolisosi pelottava, pelkäsitkö, mitä hän tekee, jos alat  vaan toteuttaa niitä tarpeitasi siellä kotona? 

Minä naisena sanoin alkuun, että en sitten ala siihen kulissiin, missä vanhempasi elävät. Varakas perhe, tietyt jutut. Sanoin, että mun kanssa jos olet, ollaan niin kuin me sovitaan, e

Ne loputtomat vaatimukset, mitä pitää tehdä, ja miten pitää käyttäytyä, tulivat kaikesta mikä oli yhdessä rakennettu. Siihen kuului vain paljon velvollisuuksia. Toimin, kuten kaikki odottivat minun toimivan. Sisäisesti kärsin ja aloin elää kaksoiselämää, jossa samoja velvollisuuksia ei ollut.

Vierailija
539/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee niitä listauksia yleisemmistä avioeron syistä, niin tosi usein pettäminen on top 3 syiden joukossa. Kyllä munkin tuttavapiirissä keski-ikäisten erojen taustalla on usein ollut kolmas osapuoli, jos asiasta on yhtään syvällisemmin keskusteltu. Siis vaikka "erotaan ystävinä". Tosi yleistä tuntuu olevan.

Se on helppo syy ilmoittaa, kun ei haluta nähdä eikä myöntää, mikä pettämisen taustalla oli. 

Vierailija
540/1940 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totuuden erostamme olen kertonut harvoille ja valituille.

Ollaan kasvattu erilleen, ollaan kun veli ja sisko on se mitä sanonut utelijaille.

Lapsemme eivät tiedä totuutta.

Totuus on että exäni petti, oli ahkera Tinderin käyttäjä, ihastuikin lopulta toiseen naiseen kun etsi elämäänsä 'jännitystä'.

33 yhteistä vuotta.

Vuosi mennyt erostamme. Asun omassa kauniissa kodissani. 

Se mikä käy mielessä näin jälkiviisaana on se että olisi pitänyt erota aikasempaan.

Mulla oli useasti tämän pitkän suhteemme aikana aavistuksia että petti. Kuitenkaan ei mitään 100% näyttöä.

Exäni on hyvä puhumaan ja manipuloimaan."

No miten sitten sulle selvisi tämä kaikki, kun suhteen aikana et saanut mitään 100% näyttöä? Miten eronne tapahtui? Kumpi jätti ja halusi eron?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi