Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, just näin! Että näen punaista, kun tota suoraan sanottuna pskaa hoetaan. Kun kuvittelee elävänsä onnellisessa suhteessa, mies on huomaavainen, hellä, seksiä on paljon, jutellaan, nauretaan ja suunnitellaan tulevaa, on kyllä kunnon märkä rätti naamaan saada kuulla ventovieraalta naiselta, miten pitäisi päästää jo se mies menemään, kun niin pitkään hän on ollut onneton liitossaan.
Kyllä pääsi ihan sinä iltana lähtemään. Vähän venkuroi mennessään, ei kuulemma voi lopettaa 27 v suhdetta tällä tavalla, vaan pitää vielä ajatella, voisiko yhdessä yrittää siitä ja tästä syystä. Mutta eihän nyt ketään voi langettaa onnetonta elämää elämään!
Olen itsekin joskus ollut tuota ylimielistä mieltä, mutta varoituksen sana: tämä tosiaan voi käydä missä suhteessa vaan.
Hyvä kirjoitus! Näin on, kukaan ei ole turvassa etteikö voisi käydä samoin kuin minulle ja teille monille muille. Vielä enemmän mua satuttaa koko homma kun mies oli juuri tuollainen kuin tässäkin kirjoituksessa on kuvattu, ihana mua kohtaan. Ihan vielä hetki sitten, vaikeaa ymmärtää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pettäjämiesten taustalla on useinmuutaki kuin seksuaalinen halu tai ihastuminen/rakastuminen. Voivat olla masentuneita, traumatisoituneita, kykenemättömiä hallitsemaan elämäänsä ja toilailevat muutenkin kuit,n parisuhteissaan. Siksi eivät osaa hoitaa myöskään sitä tilannetta, kun jäävät kiinni ja tulee ero. Pysyvät pintatasolla suhteissaan koko ikänsä riippumatta suhteen pituudesta, koska ovat niin irrallaan omistakin tunteista. Ja siksi ovat pettyneitä, vihaisia ja passiivisia kiinni jäädessään, koska kokevat tulevansa hyljätyiksi kokonaisina ihmisinä, sellaisina, kuin oikeasti ovat. Kokevat, että kelpasivat vai silloin, kun nainen ei heitä kokonaan tuntenut.
Se on sitten eri asia, kannaattaako näin heiveröisen miehen kanssa yrittää mitään suhdetta rakentaa.
Tämäpä. Ihmiskuoria. Valheellisia.
Vierailija kirjoitti:
Maailma mureni, tätä en ihan oikeasti pysty ymmärtämään. Kenen maailma perustuu puolison seksielämän pidättyväisyyteen? Oikeasti, eikö oman maailman kannattaisi olla vähän vahvemmalla pohjalla?
mun elämä on muutakin kuin seksi, mutta maailma murenee kun ihminen joka on kertonut olevansa haluton onkin pettäjä, kauppa ja harrastus reissut onkin vieraissa oloa ja työkiireet yms
Vierailija kirjoitti:
Miten sait heidät kiinni ns. rysän päältä? Olitko epäillyt jotain sitä ennen?
Joo muakin kiihottaa ajatus!!! :***
Vierailija kirjoitti:
Maailma mureni, tätä en ihan oikeasti pysty ymmärtämään. Kenen maailma perustuu puolison seksielämän pidättyväisyyteen? Oikeasti, eikö oman maailman kannattaisi olla vähän vahvemmalla pohjalla?
Kyllä se seksi vaan on tärkein yksittäinen asia olla missään läheisessä suhteessa naisten kanssa, jos se pelaa hyvin, on muut kivat asiat bonusta! Seksiä ei voi korvata yhtään millään (no paitsi avaamalla suhde...) monia muita asioita kyllä voi.
Monet ihmiset tuntuu uskovan, että se seksi kuluu siihen alkuhuumaan, jonka kuuluukin hiipua ja sitten maagisesti siihen tulee "paljon muutakin" joka monille on sosioekonomista statusta, elintasoa yms. Eli suhteet muistuttavat sitten joko kämppäkaveruutta tai järjestettyä avioliittoa. Sellainen ei vaan nykyään enää riitä kaikille...
Lisäksi suurin osa vieraissa kävijöistä ei ikinä, koskaan jää kiinni! Naisen vaisto on yleensä silkkaa vainoharhaisuutta, ja jos itsellä olisi sellaiseen taipuvainen kumppani jostain kumman syystä, alkaisin kyllä ruokkia hänen harhojaan ja nauttisin tilanteesta, kunnes heivaisin hänet!!! :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee niitä listauksia yleisemmistä avioeron syistä, niin tosi usein pettäminen on top 3 syiden joukossa. Kyllä munkin tuttavapiirissä keski-ikäisten erojen taustalla on usein ollut kolmas osapuoli, jos asiasta on yhtään syvällisemmin keskusteltu. Siis vaikka "erotaan ystävinä". Tosi yleistä tuntuu olevan.
Totuuden erostamme olen kertonut harvoille ja valituille.
Ollaan kasvattu erilleen, ollaan kun veli ja sisko on se mitä sanonut utelijaille.
Lapsemme eivät tiedä totuutta.
Totuus on että exäni petti, oli ahkera Tinderin käyttäjä, ihastuikin lopulta toiseen naiseen kun etsi elämäänsä 'jännitystä'.
33 yhteistä vuotta.
Vuosi mennyt erostamme. Asun omassa kauniissa kodissani.
Se mikä käy mielessä näin jälkiviisaana on se että olisi pitänyt erota aikasempaan.
Mulla oli useasti tämän pitkän suht
Mäkään en ole pystynyt totuutta sanomaan kuin muutamalle ihmiselle, sattuu liikaa. Ja kunnioitan kuitenkin niitä meidän yhteisiä vuosiamme. En halua miehelle mitään pahaa enkä yhtäkkiä voi rakastamasta lakata koska rakastin häntä niin syvästi ja lojaalisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään väheksymättä petetyn tunteita, mutta. Ei se pettäjä siinä ole heittänyt pitkää liittoa roskakoriin, vaan sen tekee petetty, joka haluaa erota. Jos pettäjä olisi halunnut erota, hän olisi eronnut. Hän on asiaa miettinyt, eikä ole halunnut erota. Kyllä siihen joku syy on.
Eli ihan samoin kuin sitä (tässä tapauksessa) naista ei voi syyttää oman miehen pettämispäätöksestä, ei voi syyttää omaa miestä eroamispäätöksestä, jos mies ei sitä eropäätöstä tee. Kyllä ero on ihan oma päätös tuossa, ja ihan itse sitä siinä heittää koko pitkän liiton roskakoriin sen pettämisen takia.
Mikään laki ei pakota eroamaan, vaikka joku olisi harrastanut seksiä väärässä paikassa väärään aikaan. Ero on aina sen päätös, joka sen eron hakee.
Olen tuo kuka kerää rahaa mieheltään salassa. No tavallaan totta. Haluan erota mieheni pettämisen takia. Toki en sitä heti teen, vaan vasta muutaman vuoden päästä. Tässä välissä voin myös itse pitää salassa hauskaa mieheltäni, aivan kuten mieheni teki salassa minulta, koska ero on tulossa joka tapauksessa vaikkei mieheni sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se seksi vaan on tärkein yksittäinen asia olla missään läheisessä suhteessa naisten kanssa, jos se pelaa hyvin, on muut kivat asiat bonusta! Seksiä ei voi korvata yhtään millään (no paitsi avaamalla suhde...) monia muita asioita kyllä voi.
Monet ihmiset tuntuu uskovan, että se seksi kuluu siihen alkuhuumaan, jonka kuuluukin hiipua ja sitten maagisesti siihen tulee "paljon muutakin" joka monille on sosioekonomista statusta, elintasoa yms. Eli suhteet muistuttavat sitten joko kämppäkaveruutta tai järjestettyä avioliittoa. Sellainen ei vaan nykyään enää riitä kaikille...
Lisäksi suurin osa vieraissa kävijöistä ei ikinä, koskaan jää kiinni! Naisen
Sulla taitaa olla enemmänkin mt-ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään väheksymättä petetyn tunteita, mutta. Ei se pettäjä siinä ole heittänyt pitkää liittoa roskakoriin, vaan sen tekee petetty, joka haluaa erota. Jos pettäjä olisi halunnut erota, hän olisi eronnut. Hän on asiaa miettinyt, eikä ole halunnut erota. Kyllä siihen joku syy on.
Eli ihan samoin kuin sitä (tässä tapauksessa) naista ei voi syyttää oman miehen pettämispäätöksestä, ei voi syyttää omaa miestä eroamispäätöksestä, jos mies ei sitä eropäätöstä tee. Kyllä ero on ihan oma päätös tuossa, ja ihan itse sitä siinä heittää koko pitkän liiton roskakoriin sen pettämisen takia.
Mikään laki ei pakota eroamaan, vaikka joku olisi harrastanut seksiä väärässä paikassa väärään aikaan. Ero on aina sen päätös, joka sen eron hakee.
Olen tuo kuka kerää rahaa mieheltään salassa. No tavallaan totta. Haluan erota mieheni p
Ihan oikein. Karma osuu pettäjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kuka kerää rahaa mieheltään salassa. No tavallaan totta. Haluan erota mieheni p
Miksi tarvitset tuohon tuon koska ero on tulossa joka tapauksessa -syyn? Ei miehesi omista sinun seksuaalisuuttasi, eikä seksin harrastaminen ole laitonta. Ei sinulla ole velvollisuutta erota, vaikka olisit käynyt vieraissa. Voit toki erota muista syistä, mutta on tärkeää ymmärtää, ettei tuo seksiasia mitenkään pakota eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kuka kerää rahaa mieheltään
No kyllä ihan jokainen saa määritellä elämässään omat rajansa. Eikä se että ei hyväksy pettämistä ole mitenkään valtavirrasta poikkeava mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä valtaosa suomalaisista tuomitsee pettämisen.
Sitten on yhteiskunnan reunalle jääneitä jotka ihannoivat sitä ja kieltäytyvät tuomitsemasta. Varmaan mielenhäiriöisiä sarjapettäjiä nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kuka kerää rahaa mieheltään
No oli ehkä huonosti kirjoitettu minulta tuo että ero on tulossa joka tapauksesa. Tarkoitin lähinnä sitä että jos ajattelisin että haluaisin vielä koittaa pelastaa liittoni, en varmaan kävisi vieraissa. Mutta koska en halua koittaa antaa pettäjämiehelleni anteeksi enkä unohtaa, voin pitää myös omaa kivaa salassa koska ero on tulossa joka tapauksessa. Oliko nyt selvemmin ilmaistu mielipiteeni?
Omiin rajoihin on tietysti jokaisella oikeus, ja on oikeus valita, millaisessa parisuhteessa haluaa elää. Mutta tämä oikeus on vain itsellä ja vain omalta osalta. Jos puoliso on valinnut harrastaa seksiä myös muualla, eikä hän ole halunnut erota, vaan on avioliittoon tyytyväinen, niin ei ole hänen vikansa, jos sinä haluat erota. Et voi sanoa draamaillen, että se puoliso heitti 25 vuotta romukoppaan tai rikkoi perheen tai mitä nyt ikinä, koska ei hän tehnyt niin. Sinä aiheutat eron, kun haluat erota. Teet sen aivan itse. Sinulla on siihen täysi oikeus, ja ratkaisu voi olla omalta kannaltasi hyvä, mutta kanna nyt hyvä ihminen itse vastuusi omista päätöksistäsi.
Ihana tuo kuvitelma, että vieraissa käyneet olisivat kaikki yhteiskunnan reunalla eläviä sarjapettäjiä. Ehkä heillä on sarvet ja karvainen häntäkin?
Tosiasiassa nimenomaan tai myös ns paremmissa piireissä on ollut maailman sivu erilaisia pitkiäkin sivusuhteita, joista sivistyneesti vain vaietaan. Niin miehillä kuin naisillakin. Ei mitään holtitonta ympäriinsä paneskelua, vaan ihan tavallisia ihmissuhteita. Ihan tutkitusti varakkaammat ihmiset eivät niin helposti eroa, koska yhteinen omaisuus sitouttaa suhteeseen seksiä enemmän. Ehkä kaikki eivät myöskään vanhemmalla iällä enää pidä seksiä niin keskeisenä asiana suhteessa, kun siinä on jo paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Omiin rajoihin on tietysti jokaisella oikeus, ja on oikeus valita, millaisessa parisuhteessa haluaa elää. Mutta tämä oikeus on vain itsellä ja vain omalta osalta. Jos puoliso on valinnut harrastaa seksiä myös muualla, eikä hän ole halunnut erota, vaan on avioliittoon tyytyväinen, niin ei ole hänen vikansa, jos sinä haluat erota. Et voi sanoa draamaillen, että se puoliso heitti 25 vuotta romukoppaan tai rikkoi perheen tai mitä nyt ikinä, koska ei hän tehnyt niin. Sinä aiheutat eron, kun haluat erota. Teet sen aivan itse. Sinulla on siihen täysi oikeus, ja ratkaisu voi olla omalta kannaltasi hyvä, mutta kanna nyt hyvä ihminen itse vastuusi omista päätöksistäsi.
Jos suhteen alkuaikoina on puhuttu pettämisestä ja todettu, että kumpikaan ei sitä hyväksy niin kyllä se pettäjä on silloin aiheuttanut eron. Tehnyt sen valinnan, että haluaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ne. Rajat. Sovitaan. Suhteessa. Eikä. Pidetä. Asioita. Maton. Alla. Tai. Halkopinon. Takana.
Seksi kuuluu parisuhteeseen, muuten kyseessä on kaverisuhde. Elän kaverisuhteessa vaimoni kanssa. Joitain vuosia petin ja sitten nostin kissan pöydälle. Totesin, että seksiä on jossain, joko kotona tai muualla, vaimo saa päättää. Nyt sitä on muualla. Vapaus on molemminpuolinen. Mielummin sekstailisin vaimoni kanssa, mutta jos ei niin ei.
Ihan turha kuvitella, että jos kotona ei ole seksiä vastapuoli tukahduttaa omat tarpeensa. Kyllä metsä vastaa niin kuin sitä kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu parisuhteeseen, muuten kyseessä on kaverisuhde. Elän kaverisuhteessa vaimoni kanssa. Joitain vuosia petin ja sitten nostin kissan pöydälle. Totesin, että seksiä on jossain, joko kotona tai muualla, vaimo saa päättää. Nyt sitä on muualla. Vapaus on molemminpuolinen. Mielummin sekstailisin vaimoni kanssa, mutta jos ei niin ei.
Ihan turha kuvitella, että jos kotona ei ole seksiä vastapuoli tukahduttaa omat tarpeensa. Kyllä metsä vastaa niin kuin sitä kutsuu.
No mutta toihan on ihan toimivaa. Varmasti vaimosi ilakoi myös jossain muualla kerta ei sinua halua. Ei aina tarvitse sen takia erota.