Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Siis mies petti ja mies selittää, että kun se toinen nainen vietteli. Mun on pakko kysyä. Miksi uskoisit sitä miestä? Oletan ettet ole puhunut tämän toisen naisen kanssa lainkaan ja uskot _pettäjän_ sanoja siitä että toinen houkutteli ja piiritti? Sun mies on aktiivisesti ja usein päättänyt että hän pettää. Sun mies on joka ikinen päivä tiennyt, että hänellä on vaimo ja että hän pettää. Se olisi tapahtunut oikeasti ihan kenen tahansa kanssa, älä syytä sitä toista naista.
Sinä et olisi voinut tehdä mitään eri tavalla. Sun mies päätti pettää. Jos se ei ois ollut nyt, se ois ollu myöhemmin. Sun mies halusi pettää. Ole onnellinen että jäi nopeasti kiinni ja pääset eroon tuollaisesta ala-arvoisesta olennosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Sen verran mä syytän sitä toista naista että hän tiesi puolisoni olevan pitkässä liitossa. Nainen oli jo eronnut, hänellä useita lyhyitä suhteita, ei mitään pidempää. Systemaattisesti alkoi mieheni piirittäminen eikä mieheni uskonut kun sanoin mistä on kyse. Oli tietenkin imarreltu ja huumaantunutkin nuoren naisen huomiosta, sitten jossain vaiheessa se oli lipsahtanut suhteeksi. Joo ja ymmärrän että tarvitaan kaksi noihin puuhiin ja mies oli heikko.
Terapiaa olen ajatellut, ehkä saisin sieltä työkaluja ja objektiivisia näkökan
En oikein ymmärrä tuota että miksi pettäjän aivotukset ovat niin tärkeitä. Ihmisillä kun voi olla niin helevetisti erilaisia aivotuksia, ristiriitaisiakin ja jopa pahoja! Vain teot merkitsevät.
Itse en ainakaan aina ajattele kovin järkevästi tai johdonmukaisesti, mutta se mitä toimissa näkyy ulkopuolelle vaan sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä naista kannata syyttää koska se ei hyödytä sinua, mutta tietysti hänkin on syyllinen. Jokainen olipa mies tai nainen on osasyyllinen, kun rikkoo toisen avioliiton. Kusipää akka, mutta unohda hänet. Hän saattaa joskus joutua kokemaan saman kohtalon.
Tätä todella toivon!
Ap
En tiedä mistä näitä lukuja tulee että 5-10 prosenttia pettäisi. Esim väestöliiton tutkimuksissa tulee noin kolmasosaa pettää. Tämä on ihan nopea asia tarkistaa jokaisen. Tietysti jos tutkitaan jotain sitoutuneita vanhoja pariskuntia, niin siinähän tietysti luvut jäävät pienemmiksi. Mutta nykyisin avioliitoistakin puolet päättyy eroon ja avoliitoista ja seurusteluista ei ole tutkimusta mutta luku varmasti vielä suurempi, eihän ihmiset yleensä ole sen ensimmäisen kumppaninsa kanssa koko elämää. Nämä seksiin liittyvät asiat ovat kyllä edelleen iso tabu meidän yhteiskunnassa, kun ihmiset eivät pysty ajattelemaan sitä ollenkaan laajasta näkökulmasta tai järjellä. Seksuaalisuus on vahva vietti ja sen perässä ihmiset menevät ja säännöt sitten tulevat aina vähän perässä. Minusta on vähän sama kuin koko avioliiton ajan pöydällä olisi joku ihana kakku ja koko liitto perustuu siihen, että kumpikaan ei sitä maista ja mieluiten esittää ettei näe eikä haista koko kakkua.Jotkut varmaan pystyvät olemaan maistamatta, toiset eivät. Tilaisuus tekee varkaan, himot on erilaisia, kotikasvatus on erilainen kun toiset on kasvatettu itsekkäämmiksi kuin toiset, toisilla on parempi itsehillintä. Syitä on monia mutta jos ei itse petä niin voi vain olla tyytyväinen, että pystyy elämään omien arvojensa mukaan. Pettäjät on vähän luusereita, siksi he sitten kiukuttelevat ja mököttävät.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi teidän lapset on jo aikuisia, niin sun on helpompi jatkaa omaa elämää ja tehdä omia valintoja. Et aidosti ole tilivelvollinen enää hänelle. Eikä kaadu lapsiperhe-elämä ja taloudelliset realiteetit päälle ihan samalla tavalla, etkä joudu jatkamaan yhteisvanhemmuutta pettäjän kanssa. Oli muuten helvetilliset ne vuodet.
Jostain syystä toi on niin tyypillinen tarina miehillä siinä vaiheessa, kun pyöreät lähestyy. Monella on silloin vielä pieniä lapsiakin.
Sanon vielä: sun tehtävä ei ole kannatalla aikuisen miehen isäsuhdetta aikuisiin lapsiinsa. On lapsia kohtaan ihan reilua kertoa totuus. Sekin on irtipäästämistä.
Kohtele itseäsi hyvin, selviät kyllä!
Kiitos, kohtelen. Nyt on sen aika.
Voi että mä olen todellakin kiitollinen ettei tässä sopassa ole meidän puolelta enää pieniä lapsia. Se tekisi asiasta vielä moninkertaisesti raskaamman. Sillä kakkosella sen sijaan on ihan pieni lapsi, eli mun vanha ukkoni joutuisi sellaisenkin vielä vaivoikseen ottamaan jos suhde tuosta jatkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan harmittaa hetken, kun ei voinutkaan kakkua sekä syödä että säästää. Kaikkea ei voi saada.
Jää nähtäväksi mitä tuntee sitten kun asia tosiaan konkretisoituu hänelle. Jännä juttu kun alkoi heti suunnitella keittiöremonttia kun olen lähdössä, tilasi jo uudet kaapitkin. Mitähän tämä nyt sitten on? Myös lasten muuttaessa on heti tehnyt jonkun pienen rempan ja sisustanut heidän huoneensa uusiksi. Ja tarkoitan todellakin HETI, samana päivänä.
Ap
Pettämisen takana on tietysti monenlaista kohtaloa ja historiaa, mutta karkeasti sanoen törkein pettäjäryhmä on tämä, joka ei itse ota eroa, vaan pakottaa toisen siihen - tai jatkaa liitossa pokkana. Esimerkkinä tämä tännekin avautunut mies.
Lisäksi jos asiaan liittyy vielä kaasuvalotusta tyyliin kyllä se hullu suttura minut vaan väkisin nappasi (itse on välttelijä, kuten tuolla joku jopa huvittavasti kertoi) ja alkaa sen toisen päälle valehtelemaan ja hänelle vihaviestiä laittelemaan ja/tai usuttaa sen vaimon tekemään, ollaankin jo törkeän tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset miehet käyttävät tuota itsetuhoa manipulointitaktiikkana, ettei heidän tarvitsisi joutua kohtaamaan niitä negatiivisia seuraamuksia, mitä pettämisen paljastumisesta tulee. Eli menevät melkein lapsitasolle itsensä satuttamisessa ja he odottavat, että se petetty sitten yrittää estellä heidän itsetuhoaansa ja keskittyvät heidän hoitamiseen, kuin siihen pettämisestä syyttelyyn.
Näin kerran sellaisen videon, missä mies oli pettänyt ja itki tyyliin lattialla ja nainen sitä kuvasi sen takia, kun se mies käyttäytyi kuin lapsi. Se mies sitten meni täyttämään niiden altaan ja otti leivänpaahtimen mukaansa :D ja sanoi, että laittaa sen päälle ja menee siihen altaaseen sen leivänpaahtimen kera. Nainen vaan totesi, että mene sitten... Mies kai odotti, että nainen yrittäisi estellä häntä, mutta kun ei estellyt niin ei se mies sinne altaaseen mennyt sen leivänpaahtimen :D kanssa, vaan seurasi naista ympäri asuntoa ja itki ja välillä heittäytyi kuin lapsi lattialle ja potki ja heilutteli käsiäänsä.
Munkin eksä itki ihan hirveästi kun sain kiinni hänet pettämisestä... Ja sitten yhtäkkiä rupesi puhumaan siitä, että kun hänen eksänsä olivat tehneet vaikka mitä pahaa hänelle (yli 10v sitten). Tyhmänä rupesin sitten häntä lohduttamaan, mutta seuraavalla kerralla kun räjähdin pettämisestä ja hän yritti samaa taas, rupesi itkemään ja puhumaan eksistä niin ärähdin, että mitä vtua ne sun teiniaikojen eksät vaikuttaa meidän suhteeseen?
Pettäjämiehet on aikamoisia.
Kyllähän niin aikamoisia ovat, ettei mitään rajaa. Satusetiä vailla vertaa. Se valheen ja paskan suoltamisen määrä on jotain täysin uskomatonta. Olisi toisaalta kiva tietää että miten paljon minua hyväuskoista onkaan vuosien varrella petetty (no oikeasti EN tahdo tietää). Minä vain uskoin, luotin ja rakastin, tässä palkka siitä. Mun mielestä pettäminen täytyisi kriminalisoida jollain tapaa, sehän on kuin pieni m*rha, jopa m*rhaakin pahempi teko toiselle. Siinä uhri jää (yleensä) henkiin ja kituu ja kärsii. Olo on jotain sanoinkuvaamattoman hirveää.
Ap
Monesti se toisen naisen piirittäminen on yksi katse ja hymy.
Ketju kertoo ettei liiku päässä mitään, ei ainakaan katumusta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun miehesi on täysin tietoisesti lähtenyt suhteeseen, pitänyt salailua yllä kuukausia ja antanut huomionsa ja rakkautensa toiselle. Mutta samaan aikaan; ei asiat ole niin mustavalkoisia, etteikö hän voisi surra ja olla murtunut tekosistaan ja menettämästään.
Tunteet varmaan sahaa ees taas pitkään tällaisten kokemuksien jälkeen, eikä tällaista voi koskaan ymmärtää täysin.
Mulla ainakin sahaa ja kaikki ihmistunteet on tullut käytyä läpi. Lisäksi olen tuntenut sellaista raivoa jota en tiennyt edes olevankaan. Pettäjä taas on näennäisesti hyvin rauhallinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mies petti ja mies selittää, että kun se toinen nainen vietteli. Mun on pakko kysyä. Miksi uskoisit sitä miestä? Oletan ettet ole puhunut tämän toisen naisen kanssa lainkaan ja uskot _pettäjän_ sanoja siitä että toinen houkutteli ja piiritti? Sun mies on aktiivisesti ja usein päättänyt että hän pettää. Sun mies on joka ikinen päivä tiennyt, että hänellä on vaimo ja että hän pettää. Se olisi tapahtunut oikeasti ihan kenen tahansa kanssa, älä syytä sitä toista naista.
Sinä et olisi voinut tehdä mitään eri tavalla. Sun mies päätti pettää. Jos se ei ois ollut nyt, se ois ollu myöhemmin. Sun mies halusi pettää. Ole onnellinen että jäi nopeasti kiinni ja pääset eroon tuollaisesta ala-arvoisesta olennosta
Mies ei ole sanonut piirityksestä mitään. Se olin minä joka huomasin että naisella on pahat mielessään. Yritin miestä asiasta varoitella, mutta ei uskonut. Sitten jossain vaiheessa kettu ns. uiskenteli koloon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota että miksi pettäjän aivotukset ovat niin tärkeitä. Ihmisillä kun voi olla niin helevetisti erilaisia aivotuksia, ristiriitaisiakin ja jopa pahoja! Vain teot merkitsevät.
Itse en ainakaan aina ajattele kovin järkevästi tai johdonmukaisesti, mutta se mitä toimissa näkyy ulkopuolelle vaan sillä on merkitystä.
Jotenkin vaan tahtoisin päästä miehen pään sisään. Onko sillä paha olla, katuuko, onko hyvillään...mitä ihmettä siellä pyörii.....?
Ap
Jos olet eroamassa, niin mitä se hetkauttaa juokseeko ukkosi sen toisen naisen luo? Älä usko voimafantasiaan, että mies itkee perääsi i-murhayksiössään hk:n sininen kourassa kaljapulloa halaten. Todennäköisempää on, että matkaa suoraan uuteen suhteeseen. Sehän on monen miehen toimintamalli.
Mies on syypää tilanteesen, muu on toissijaista. Toista naista on turha syyttää, miehesi valitsi itse pelehtiä ja pettää. Houkutuksia tulee kaikille, mutta teot valitaan aina. Katumusta jos ei ole, niin ei ole. Jatka elämääsi, se on parasta lääkettä ja ehkä (tuleva) eksäsikin tajuaa tulevaisuudessa mitä tuhosi. Tai sitten ei. Joka tapauksessa ei kannata surra pettäjän tekosia, nyt vain uutta parempaa elämää kohti. Tsemppiä.
Kyllä se vaimo suuttui kun olin pitkään monistellen kysellyt seksin perään ja oli luvattu aina ja anteeksikkin pyydelty, mutta koskaan ei toteutettu. Lopulta kysyin että mitä mieltä on avoimesta suhteesta, että mulla alkaa tulla elämässä aika isojakin ongelmia jos näin jatkuu, ei sekään kelvannut, siitä vähän suuttuikin, mutta leppyi sitten. No itse sitten ajattelin että koska on pieniä lapsia ja he haluavat yhdessä sekä isän että äidin ja koska olen heihin sitoutunut niin loppuun asti... Mutta onhan noita halukkaita naisia joiden kanssa naida, joten olen ulkoistanut seksielämäni. Keskityn kotona vain kotitöihin ja lasten kanssa touhuamiseen, illat voi vaikka ryypätä kun ei seksiäkään tarvitse tai muutenkaan sitä läheisyyttä tarjota. Käyn sitten säännöllisesti vieraissa. Jos joku päivä vaimo päättäisi että nyt riittää niin senkus. Sehän olisi vain hänen päätöksensä rikkoa perhe ja tuoda lasten elämään surua. Olen asiasta niin paljon yrittänyt puhua, että luulis olevan kartalla ettei ihan niin mene kuin pitäisi...
Vaikuttaa siltä, eträ olet antamassa anteeksi. Oliko tämä ensimmäinen kerta? Itse annoin nuorena anteeksi yhden illan sekoilun minkä jälkeen sekoiluja ei tietääseni ole ollut. Maailma ei ole niin mustavalkoinen mitä luullaan. Kaikki tekevät virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, eträ olet antamassa anteeksi. Oliko tämä ensimmäinen kerta? Itse annoin nuorena anteeksi yhden illan sekoilun minkä jälkeen sekoiluja ei tietääseni ole ollut. Maailma ei ole niin mustavalkoinen mitä luullaan. Kaikki tekevät virheitä.
Tietysti vaikea antaa anteeksi jos mies ei sitå pyydå?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet eroamassa, niin mitä se hetkauttaa juokseeko ukkosi sen toisen naisen luo? Älä usko voimafantasiaan, että mies itkee perääsi i-murhayksiössään hk:n sininen kourassa kaljapulloa halaten. Todennäköisempää on, että matkaa suoraan uuteen suhteeseen. Sehän on monen miehen toimintamalli.
Mies on syypää tilanteesen, muu on toissijaista. Toista naista on turha syyttää, miehesi valitsi itse pelehtiä ja pettää. Houkutuksia tulee kaikille, mutta teot valitaan aina. Katumusta jos ei ole, niin ei ole. Jatka elämääsi, se on parasta lääkettä ja ehkä (tuleva) eksäsikin tajuaa tulevaisuudessa mitä tuhosi. Tai sitten ei. Joka tapauksessa ei kannata surra pettäjän tekosia, nyt vain uutta parempaa elämää kohti. Tsemppiä.
Kiitos tsempeistä!
Joo niinhän se on että varmasti ainakin kokeilevat tämän kakkosen kanssa miltä ihan oikea seurustelusuhde tuntuu ja kun päiviä ja viikkoja tässä on kulunut, niin sitä vähemmän välitän. Vaikka tottakai ajatus yhä kirpaisee. Mä jatkan elämääni, viikonloppuna muutto pois yhteisestä kodistamme ja uskon ja luotan että tulevaisuus tuo mulle hyviä asioita tullessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaimo suuttui kun olin pitkään monistellen kysellyt seksin perään ja oli luvattu aina ja anteeksikkin pyydelty, mutta koskaan ei toteutettu. Lopulta kysyin että mitä mieltä on avoimesta suhteesta, että mulla alkaa tulla elämässä aika isojakin ongelmia jos näin jatkuu, ei sekään kelvannut, siitä vähän suuttuikin, mutta leppyi sitten. No itse sitten ajattelin että koska on pieniä lapsia ja he haluavat yhdessä sekä isän että äidin ja koska olen heihin sitoutunut niin loppuun asti... Mutta onhan noita halukkaita naisia joiden kanssa naida, joten olen ulkoistanut seksielämäni. Keskityn kotona vain kotitöihin ja lasten kanssa touhuamiseen, illat voi vaikka ryypätä kun ei seksiäkään tarvitse tai muutenkaan sitä läheisyyttä tarjota. Käyn sitten säännöllisesti vieraissa. Jos joku päivä vaimo päättäisi että nyt riittää niin senkus. Sehän olisi vain hänen päätöksensä rikkoa perhe ja tuoda lasten elämään surua. Olen asiasta niin
Kiitos tästäkin näkökulmasta. Mä en tiedä mikä meillä miehen sivusuhteeseen ajoi. Itsehän olen valmis seksiin vaikka monta kertaa päivässä, rakastan seksiä. Siitä ei voinut olla kyse meillä.
Ap
Tämäpä se. Ja onhan tosi vaikea myöntää, että kaiken esiintymisen ja teeskentelyn alla on ihmisenä läpimätä paska. Elin edellä kulkeva turhake.