đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas toivon, ettĂ€ varasijat ei liikkuis ylemmissĂ€ toiveissa niin saisin otettua alemman vastaan đ„č
Eikö sitÀ pysty ottamaan alemman vastaan jos ylempiin on vielÀ varasijalla? Vai olenko ymmÀrtÀnyt ihan vÀÀrin. Eikö siellÀ ollut joku sellainen ettÀ "otan paikan vastaan mutta, mutta jÀÀn jonottamaan ylempÀÀn" ja "otan paikan vastaan enkÀ jonota ylempiin"
Ei pysty, vasta kun kaikki tulokset on julkaistu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan pystyy vastaanottamaan alemman hakutoiveen? Kaikista kohteista mihin hain on jo tulokset tullu đ€
En ymmÀrrÀ kysymystÀ... Jos olet pÀÀssyt alempaan hakutoiveeseen, niin sinullahan pitÀisi sitten olla siinÀ aktiivisena linkki, jolla voit hyvÀksyÀ tÀmÀn opiskelupaikan vaikka saman tien?
Syksyn haku on erilainen, kuin kevÀÀn haku. SyksylÀ on otettava se paikka korkeimmalta sijalt, johon pÀÀsee. Alemmat haut peruuntuvat. PÀÀsin sisÀÀn alempaan ja se peruuntui, kun sain tÀydet pisteet ykköseksi asettamaani paikkaan.
SiinÀ se koulupaikka meni... Laitoin vÀÀrinpÀin koulut ja 1 vaihtoehto ei enÀÀ kiinnosta ja sinne tulin valituksi...
Onko teillÀ liikkunut varasijat yhtÀÀn, jotka olette kÀrjessÀ varasijojen osalta?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillÀ liikkunut varasijat yhtÀÀn, jotka olette kÀrjessÀ varasijojen osalta?
Ei yhtÀÀn ole liikkunut
Vierailija kirjoitti:
SiinÀ se koulupaikka meni... Laitoin vÀÀrinpÀin koulut ja 1 vaihtoehto ei enÀÀ kiinnosta ja sinne tulin valituksi...
Ensi vuonna uudestaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oo liian tyhmÀ vaasikseen :D
samma pÄ finska?
Vierailija kirjoitti:
Joo tÀÀ on jÀnnÀ, miten se mieli niin ÀkkiÀ muuttuukin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan pystyy vastaanottamaan alemman hakutoiveen? Kaikista kohteista mihin hain on jo tulokset tullu đ€
En ymmÀrrÀ kysymystÀ... Jos olet pÀÀssyt alempaan hakutoiveeseen, niin sinullahan pitÀisi sitten olla siinÀ aktiivisena linkki, jolla voit hyvÀksyÀ tÀmÀn opiskelupaikan vaikka saman tien?
Syksyn haku on erilainen, kuin kevÀÀn haku. SyksylÀ on otettava se paikka korkeimmalta sijalt, johon pÀÀsee. Alemmat haut peruuntuvat. PÀÀsin sisÀÀn alempaan ja se peruuntui, kun sain tÀydet pisteet ykköseksi asettamaani paikkaan.
Ihan sama se on kevÀÀllÀkin.
Oletko kukaan vaihtanut monimuoto-opinnoista pÀivÀtoteutukseen? Onko se vaikeaa ? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin, mutta haluaisin vaihtaa pÀivÀtoteutukseen, koska monimuoto-opiskelu ei oikein ole minun juttuni. Silti haluan ottaa paikan vastaan, koska en halua odottaa kevÀÀseen ja tehdÀ pÀÀsykoetta uudelleen pelkÀstÀÀn sen takia, ettÀ haluan pÀivÀtoteutuksen. Olen vielÀ varasijalla 20. sosionomin koulutukseen, johon olisin ehkÀ enemmÀn kiinnostunut, mutta en tiedÀ, onko parempi valinta sosionomin vai sairaanhoitajan tutkinto
Vierailija kirjoitti:
Oletko kukaan vaihtanut monimuoto-opinnoista pÀivÀtoteutukseen? Onko se vaikeaa ? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin, mutta haluaisin vaihtaa pÀivÀtoteutukseen, koska monimuoto-opiskelu ei oikein ole minun juttuni. Silti haluan ottaa paikan vastaan, koska en halua odottaa kevÀÀseen ja tehdÀ pÀÀsykoetta uudelleen pelkÀstÀÀn sen takia, ettÀ haluan pÀivÀtoteutuksen. Olen vielÀ varasijalla 20. sosionomin koulutukseen, johon olisin ehkÀ enemmÀn kiinnostunut, mutta en tiedÀ, onko parempi valinta sosionomin vai sairaanhoitajan tutkinto
Jos et ole varma niin ei kannata paikkaa ottaa vastaan. Ensikertalaiskiintiöt on niin suuret, ettÀ toista paikaa on miltei mahdoton saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tÀÀ on jÀnnÀ, miten se mieli niin ÀkkiÀ muuttuukin?
ElÀmÀntilanne muuttui itsellÀ tÀn kuun alussa, eri tilanne silloin elokuussa
Onko kukaan tehnyt avoimen amk:n opintoja ja pÀÀssyt tutkinto-opiskelijaksi haussa, kun on tarpeeksi opintopisteitÀ kasassa? Uuden tutkinnon suorittaminen olisi tavoitteena ja ei-ensikertalaisena ei taida varasijat liikkua montaa pykÀlÀÀ.
Kannattaa tehdÀ joka tapauksessa avoimen kautta kursseja. Itse olin tehnyt 35 opintopisteen edestÀ, ja sain kaikki hyvÀksiluettua kun pÀÀsin tutkinto-opiskelijaksi. En tehnyt polkuopintoja, vaan pÀÀsin yhteishaussa valintakokeella. TsemppiÀ kaikille ja onnea opiskelupaikan jo saaneille!
LisÀtiedot kohta ilmestynyt opintopolkuun Vaasan maisterihakuun. Tulisikohan tulokset jo maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
LisÀtiedot kohta ilmestynyt opintopolkuun Vaasan maisterihakuun. Tulisikohan tulokset jo maanantaina?
Voi Luoja, niin onkin. Ei muuta kuin rukouspiiri kasaan.
Humak valintakurssin tulokset tulleet
Vierailija kirjoitti:
1. varasija, ekaan toiveeseen, ei ole liikkunut. Toiseen hakutoiveeseen liikkunut varasijasta 11->10
Vierailija kirjoitti:
On liikkunut 2 ->1 ja 7->6.
Eikö sitÀ pysty ottamaan alemman vastaan jos ylempiin on vielÀ varasijalla? Vai olenko ymmÀrtÀnyt ihan vÀÀrin. Eikö siellÀ ollut joku sellainen ettÀ "otan paikan vastaan mutta, mutta jÀÀn jonottamaan ylempÀÀn" ja "otan paikan vastaan enkÀ jonota ylempiin"