Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
"Opettajan töitä kyllä löytyy, ja nyt haki oikein virkaa Jennin sanojen mukaan. Tämä viittaisi siihen, et koulutus löytyy."
Jennin intelligentsillä voin kuvitella tuon lauseen suuhun haki sitten mitä vain alan työpaikkaa.
Täällä arvostellaan tosi paljon Jyrkiä eikö ketään tosiaan ärsytä Taina? Tämän kauden ärsyttävin tapaus,pesee jopa Annan. Miksi ihmeessä lähdet tällaiseen ohjelmaan hakemaan omaa tilaa?!! Menee aivan järki. Kaiken huippu tämä tuleva asiantuntijan ehdottama avioero. Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Kun opettajan virka laitetaan hakuun, niin sitä yleensä hakee sekä päteviä että epäpäteviä hakijoita. Pätevin pitää valita. Eli vain se pätevä voi saada viran itselleen. Mutta jos muodollisesti päteviä hakijoita ei ole, sen epäpätevä voidaan valita hoitamaan virkaa määräaikaisesti. Näin tapahtuu usein. Hoitaa silloin virkaa epäpätevänä jonkin etukäteen sovitun ajan.
Niinpä, esimerkiksi johonkin paaria-luokan hiommaan eli valmistavan luokan opettajaksi ei liene tunkua.Hyh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opettajan virka laitetaan hakuun, niin sitä yleensä hakee sekä päteviä että epäpäteviä hakijoita. Pätevin pitää valita. Eli vain se pätevä voi saada viran itselleen. Mutta jos muodollisesti päteviä hakijoita ei ole, sen epäpätevä voidaan valita hoitamaan virkaa määräaikaisesti. Näin tapahtuu usein. Hoitaa silloin virkaa epäpätevänä jonkin etukäteen sovitun ajan.
Ja tämäkö on kiveen kirjoitettu sääntö, jota ei koskaan voida muuttaa? Eli vasta valmistunut tutkinnon suorittanut ohittaa vuosikymmeniä kokemusta omaavan
Tottakai ohittaa jos toisella ei ole tutkintoa. LOL.
Ja nyt pari kommenttia ennen kun alkaa taas valtava poru Jyrkin ja kummipojan kohtaamisesta. Ne, jotka väittävät Jyrkin rutistavan vastentahtoista lasta sylissään eivät ole olleet päivääkään tekemisissä lasten kanssa. Vastentahtoinen lapsi käyttäytyy aivan toisella tavalla. Suulle pussaamisesta olen aivan samaa mieltä bakteereiden siirtymisen vuoksi. Ei pitäisi. Mutta ei se mikään täällä kauhisteltu eroottinen suudelma ollut! Tiedän useita lapsiperheitä, joissa se on tapana, vaikka hammaslääkärit eivät sitä suosittele. Ja pepulle taputtaminenkaan ei minusta ollut mitään kähmimistä, vaan reipas "menes nyt jatkamaan touhujasi" ele. Oliko se sitten tarpellinen, tai järkevä... mutta ei se lapsi siitä varmasti pilalle mennyt, tai saanut elinikäisiä traumoja. Harva meistä käyttäytyy ja toimii elämässään kaikissa asioissa täydellisesti. Eri asia on täällä keskustelufoorumilla, jossa on aikaa suunnitella omia sanomisia ja eleitä. En lähtisi noista hirveitä kilareita vetämään. Eri asia olisi, jos Jyrki taputtelisi 14-vuotiasta kummilasta, tai baarissa vieraita naisia pepulle. Mutta kuten täällä on aiemmin kirjoitettu, ihmiset ylitulkitsevat ja etsivät piilomerkityksiä sen sijaan, että katsoisivat tv-ohjelmaa.
Itse tykkään Jyrkistä ja Jennistä ja toivoisin että he onnistuisivat, mutta ymmärrän kyllä Jennin tarpeen, eihän mitään rikkauksia hae, asuu edullisella alueella ja säästääkin palkastaan. Ei etsi miljonääriä, mutta ehkä miestä jonka kanssa saisi otettua sen asuntolainan ja pystyisi hankkimaan vauvan tai pari, elämään normaalia, kivaa eläm ää. Ei nuo ole mitään mahdottomia toiveita, väittäisin että monikin toivoisi itselleen samaa, kukapa rahahuolia haluaisi? Ja joo, kuka tahansa voi menettää työpaikkansa ja siksi sen puolison tuoma turva onkin tärkeää. Olettaisin että Jyrki taustansa puolesta voisi ymmärtääkin Jennin toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Alkuun ajattelin, että onpa hyvä pari tuo Jenni ja Jyrki. Nyt olen eri mieltä.
Itselle on kans todella tärkeää, että mies hoitaa itsensä ja on taloudellisesti tasapainossa. Vaikka olisi huonotuloinen, on elämä valintoja täysi ja pystyy silti säästämään ja tehdä pesämunan ja säästötilin.
Ois itelle turnoff, jos mies laskisi pennosia syödessä, vaikka itse pyysi Jenniä syömään. Tai se, että "Maksan sitten palkkapäivänä takasin" oh, juoksisin karkuun!
Näin me ollaan erilaisia. Minua ei haittaa jos miehellä ei ole säästöjä, pääasia ettei ole ammattityötön. Pesämuna ei ole tärkeää, pidän rahan haalijoita pinnallisina mammonanpalvojina ja minulle taas SE on turn-off, palstan muotitermiä käyttääkseni. Arvot on tärkeät, ja rahan ja säästöt kunniapaikalle nostava olisi minulle aivan väärä.
Elämä on valintoja, ja itse nautin joka hetkestä, enkä ahdistu jo etukäteen mahdollisista katastrofeista. Mutta taitaa nuoremmat nykyisin perustaa elämänsä ja turvan tunteensa kerättyyn omaisuuteen ja raha on ykkönen?
Vierailija kirjoitti:
Täällä arvostellaan tosi paljon Jyrkiä eikö ketään tosiaan ärsytä Taina? Tämän kauden ärsyttävin tapaus,pesee jopa Annan. Miksi ihmeessä lähdet tällaiseen ohjelmaan hakemaan omaa tilaa?!! Menee aivan järki. Kaiken huippu tämä tuleva asiantuntijan ehdottama avioero. Huhhuh
En ole katsonut tarpeeksi kautta, jotta voisin tietää, miten Taina on käyttäytynyt, mutta tuskin hän lähti haluamaan omaa tilaa (?).
Omalta osaltani totean, etten ole elämässäni traumoistani huolimatta koskaan kokenut oloani turvattomaksi turvallisen ihmisen kanssa, koska tämä on turvallinen. Vaarallisen ihmisen kanssa olen voinut tiettyyn pisteeseen asti tuntea oloni turvalliseksi, koska se vaarallisuus ei paljastu heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, Jyrki ei nyt löydä opettajan virkaa Kotkasta. Tämä selvä. Kotka ei muutenkaan ole se isoin paikkakunta Suomessa, kannattaisiko hakea virkaa muista kaupungeista? Ilmeisesti ei sovi Jyrkille. Jenni ehdottaa, että Jyrki hakee töitä sitten joltain muulta alalta. Tämä ei käy Jyrkille, sanoo itse niin. Se on valitettavaa ettei oman alan töitä aina löydy, mutta silloin haetaan, huom. haetaan edes, toisen alan töitä siksi aikaa kunnes oman alan töitä löytyy. Kaikki, ihan kaikki toimivat näin. Jokainen vastuullinen ja terve aikuinen toimii näin. Jyrkillä ei ole draivia edes siihen 50/50 suhteeseen, mitä toivoo (plussana perinteinen, siivoava, pullantuoksuinen nainen). Jossain vaiheessa ei jaksa kuunnella enää tekosyitä rahattomuudelle ja työttömyydelle, oletan että Jyrki kuitenkin ihan terve mies. En voi ymmärtää.
Puhutaan, että Jyrki hakee virkaa. Virkaa ei v
Kuka puhuu? Jenni. Ei kukaan muu. Olen jo aikaisemminkin tässä keskustelussa sanonut ja toistan edelleen, että henkilöt, joilla ei ole kokemusta kunnan ja valtion hommista ja niistä tekevistä ihmisistä, saattavat käyttää vääriä nimityksiä. Virka on heille yksinkertaisesti nimitys opettajan työstä.
Vierailija kirjoitti:
Tainalla taisi olla mielenterveyden romahdus eli vähän vakavampi asia. Siinä olen samaa mieltä, että olisi pitänyt tulla/päästä ohjelmaan jos on noinkin hauras.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että tähän ohjelmaan ei oteta ketään joka on ulosotossa, vakavassa velkaantumiskierteessä jne. Kyllä taustat tsekataan ennen valintoja. Ja mukaan otetaan vain ne, joilla on realistinen mahdollisuus vakaaseen taloustilanteeseen eli ei ole ylivelkaantunut tai ulosotossa. Siksi voinee aika varmasti päätellä, että Jyrkillä ei ole mitään tuollaista, johon kuluisi joka kuukausi lähes koko hyvä opettajan palkka.
Tuohon parinmuodostukseen ei hirveästi panosteta, joten en usko, että tarkastavat luottotietoja ja jos tarkastaisivat, siihen tarvittaisiin osallistujan oma suostumus, joten salaa se ei tapahtuisi.
Luulen, että tuotantoyhtiö on kuitannut tuon asian ihan vaan ajattelemalla avioehdon ja erojuristin olevan riittävä panos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihviä syövään mieheen ei riitä se, että mies syö pihviä vaan myös sen, että hänellä on varaa syödä sitä pihviä ja välillä jopa ravintolassa. Näin ainakin itse miellän asian ja olen Jennin tapaan pihviä syövä nainen pihviä tarjoavan miehen kanssa.
Eli pihviä syövä mies onkin metafora miehestä, jolla on varaa ostaa pihvejä.
Jos etsii mökkeilevää miestä, etsii miestä, jolla on edellytykset mökkiin. Purjehtivalla miehellä purjehdukseen, matkailevalla matkustukseen, autoilevalla autoiluun jne jne. Ei se tarkoita pelkkää teoreettista valmiutta vaan sitä, että ihminen toteuttaa sitä elämässään vapaasta tahdostaan.
No ei aina. Jos minulla on jo mökki niin en etsi miestä jolla on myös mökki (se voi olla jopa rasite koska en halua omastani luopua) vaan miestä joka viihtyy mökillä. Sama juttu voisi olla jos minulla olisi purjevene, hevonen tai joku muu asia jonka toivoisin miehen kanssani jakavan. Innostus ja kiinnostus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Jyrkistä ja Jennistä ja toivoisin että he onnistuisivat, mutta ymmärrän kyllä Jennin tarpeen, eihän mitään rikkauksia hae, asuu edullisella alueella ja säästääkin palkastaan. Ei etsi miljonääriä, mutta ehkä miestä jonka kanssa saisi otettua sen asuntolainan ja pystyisi hankkimaan vauvan tai pari, elämään normaalia, kivaa eläm ää. Ei nuo ole mitään mahdottomia toiveita, väittäisin että monikin toivoisi itselleen samaa, kukapa rahahuolia haluaisi? Ja joo, kuka tahansa voi menettää työpaikkansa ja siksi sen puolison tuoma turva onkin tärkeää. Olettaisin että Jyrki taustansa puolesta voisi ymmärtääkin Jennin toiveet.
Niin, JOS Jykä on ollut koko ajan suht. hyväpalkkaisessa työssä eikä silti saa mitään säästöön yksineläjänä niin se kertoo aika ikävästä suhteesta rahankäyttöön tai jostain mistä lie vaikka rahapeliongelmasta.
Toisaalta jos Jykällä ei ole ollut kuin epäpätevänä sijaisuuksia niin sekään ei ole hyvä juttu kun nelikymppinen mies on vailla kunnon duunia.
Molemmat keissit on iso miinus taloudesta tarkalle Jennille ja isäpappa Muuriselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainalla taisi olla mielenterveyden romahdus eli vähän vakavampi asia. Siinä olen samaa mieltä, että olisi pitänyt tulla/päästä ohjelmaan jos on noinkin hauras.
Kukaan ei voi tietää, että on tulossa mielenterveyden romahdus, ellei sellaista ole tapahtunut pari kertaa aiemminkin. Yhdestäkin vielä kuvittelee, että se on ainutkertainen tapahtuma elämässä.
"Tuohon parinmuodostukseen ei hirveästi panosteta, joten en usko, että tarkastavat luottotietoja ja jos tarkastaisivat, siihen tarvittaisiin osallistujan oma suostumus, joten salaa se ei tapahtuisi. "
Luottotietoja nyt tarkistetaan ihmiseltä vaikka kuinka monta kertaa jos nyt mitään isompia ostoksia elämässään tekee. Esim. tilasin juuri mökille ilmalämpöpumpun ja kun se laskutetaan vasta asennuksen jälkeen niin tarkistivat luottotiedot. Joten ei se ole muuta kuin ihan rutiinia ja jo siitä kieltäytyminen kertoo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämäkö on kiveen kirjoitettu sääntö, jota ei koskaan voida muuttaa? Eli vasta valmistunut tutkinnon suorittanut ohittaa vuosikymmeniä kokemusta omaavan
Julkisella puolella on ihan oikeasti säännöt viroista ja kelpoisuuksista niihin. Epäpätevä ei voi virkaa saada, joten kyllä, vastavalmistunut menee epäpätevän ohitse tai siis ylipäätään niin, että epäpätevä voi saada vain sijaisiuksia, koska e
Sitä tarkoitin tuolla kiveen kirjoitetulla säännöllä, että juurikin näitä julkisen puolen vakinaisen työsuhteen nykyisin virkasuhteen vaatimuksia voidaan muuttaa. Mikään ei ole maailmassa pysyvää. Ei esimerkiksi se että on virkasuhteet eikä työsuhteet. Kaikki tässä maailmassa elää ja monet virkasuhteet on muutettu jo työsuhteiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun ajattelin, että onpa hyvä pari tuo Jenni ja Jyrki. Nyt olen eri mieltä.
Itselle on kans todella tärkeää, että mies hoitaa itsensä ja on taloudellisesti tasapainossa. Vaikka olisi huonotuloinen, on elämä valintoja täysi ja pystyy silti säästämään ja tehdä pesämunan ja säästötilin.
Ois itelle turnoff, jos mies laskisi pennosia syödessä, vaikka itse pyysi Jenniä syömään. Tai se, että "Maksan sitten palkkapäivänä takasin" oh, juoksisin karkuun!
Näin me ollaan erilaisia. Minua ei haittaa jos miehellä ei ole säästöjä, pääasia ettei ole ammattityötön. Pesämuna ei ole tärkeää, pidän rahan haalijoita pinnallisina mammonanpalvojina ja minulle taas SE on turn-off, palstan muotitermiä käyttääkseni. Arvot on tärkeät, ja rahan ja säästöt kunniapaikalle nostava olisi minulle aivan väärä.
Elämä on valinto
Juurikin näin, erilaisia ollaan. Itse köyhästä perheestä tulleena minullekin raha on ihan tärkeää - ei mitään rikkauksia tarvitse olla, mutta sen verran että jos pesukone menee rikki, se ei ole maailman loppu. Pystytään maksamaan laskut ilman ahdistusta jne. Äitini sanoi pahimpina aikoina että raha ei tuo onnea, mutta sillä kyllä ratkaisee monta arjen ongelmaa ja näin se juuri on. Todennäköisesti Jenni on hieman kaltaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa super herkältä jonka mieli pahoittuu helposti. Ja tähän viittasi myös siskonsa keskustelussa, että miten kaikki suhteet on menneet tietyllä tavalla. Eikä tämä tarkoita, että on välttämättä isoja asioita taustalla. Kovat kokemukset usein kehittävät myös kestävyyttä ja paineensietoa. Tunnen Tainan tyylisen henkilön, jolla hyvä perhe ym. mutta itkee ihan pienestäkin ja ottaa herkästi itseensä. Tulee vaikutelma, että Taina on vaan liian herkkä tällaiseen ohjelmaan tai suhteeseen ylipäätään. Oliko itsetuntemuksen puutetta vai miksi edes haki. Ihan hyvä ratkaisu lopettaa yrittäminen Matinkin kannalta. Ja toivottavasti sai apua ohjelman jälkeenkin.
Ei asiantuntija neuvonut Tainaa ja Mattia avioeroon, kuten joku tuolla aikaisemmin sanoi, vaan että Tainan osalta tämä ohjelman tekeminen päätetään toistaiseksi. Ja Taina itse totesi, ettei voi luvata mitään sen suhteen, mitä tapahtuu, jos ja kun hän alkaa voida paremmin. Ei mistään avioerosta ollut puhetta, vaan ohjelman tekeminen suunnitellusti loppui tähän. Hyvä niin! Olen helpottunut, että tuotanto sentään tukee osallistujia, jos heillä alkaa mennä henkisesti näin huonosti. Hyvä, että Taina saa levätä ja vetäytyä tästä projektista. Kaikkea hyvää hänelle! Ja myös Matille. Hyviä tyyppejä molemmat.
Ei tarvitse pätevintä valita, vaan vaatimukset täyttävistä sopivin. (yleensä siis joku sukulainen tms.)