Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Matista tulee Mikko (ja Heidi) vaikutelma. En tiedä miksi.
Tottakai pääsee pois kuvauksista lääkärintodistuksella. Muuhan olisi laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Jenni halusi vanhemman miehen, mutta miksi? Jos joku haluaa vanhemman miehen niin miksi sellainen halutaan? Itse ajattelisin, että varmaan vakaus, niin henkisesti kuin taloudellisestikin, että ei enää jakseta juosta joka paikassa ja on vähän jotain omaisuutta kertynyt, ettei tarvitse esim. opiskelijabudjetilla enää mennä. Mutta että vanhempi mies jolla ei vakautta, niin minusta hirveän huono kauppa. Omaishoitajuus 20 vuotta odottaa Jenniä. Itse en ikinä ottaisi 10 vuotta vanhempaa miestä, jos en vaihtokaupassa saisi jotain.
PS kyllä, olen hirveä ihminen kun ajattelen näin :D mutta järki käteen parinvalinnassa
Varmaan halusi miehen, joka on jo polkaissut elämän käyntiin ja on kokemusta työurasta, taloudellista ja henkistä vakautta jne. Jenni ei vaan muistanut, että sellaiset nelikymppiset miehet ovat jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena hieman karsastan käytöstä että esiinnytään pikku tyttönä ja lässytetään kun mieheltä halutaan jotain. Huomaa heti naisten puhetavasta että ollaan jotain vailla ja liiallisen tyhmyyden esittäminen on kanssa hassua.
Niin kuin sekin, kun oli sen valtavan tavararöykkiön keskellä, mitä oli pakkaamassa vain viikonloppureissullr, ,un meni katsomaan Jyrkin kämppää. "Olen valmis"!!!!!!
Oliko sit valmis taas seksiin tai mihin, mutta se inhottava, lespaava puhetapa, kun esittää lapsellista pikkuvaimoa, on kovin etovaa. Ja aina tissit tönössä, tyrkyllä.
Upea kroppa hänellä, en yhtään ihmettele että kirvoittaa tällaisia "aina tissit tönössä" kommentteja. Tätä nyt on kuvattu kesällä, ihan normaali vaatetus kotona pakkaamiseen kesäkeleillä. Mahtaa olla ankeaa kun toisten
Hyvä ryhti on ok, kantaa kehonsa kauniisti. Mutta muka hauska ja mielialavaihdokset viittaavat tunneperäiseen epävakauteen esim. sieltä lapseedesta/nuoruudesta ero, 'huonoja mieskokemuksia' jne. Lopeta vouhkasminen ja voi vau elämä. Tasainen arki on parasta. 💖
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti miksi Jyrki koki tarpeelliseksi sanoa että MINULTA ei tule autoa, ei asuntoa jne.? Eikö parisuhteessa nämä ole yhteisiä hankintoja? Itsestään selvää, että kenenkään ei yksinään tarvitse tällaisia kustantaa, mutta Jyrki jotenkin veti liinat heti kiin
Voiko olla, että jyrkillä on velkoja tai kulutusluottoja, joihin palkasta ylijäävät rahat menee?
Täällä Kotkassa asunnot on halpoja verrattuna isoihin kaupunkeihin. Ei ole ihan tavallista, että normaalisti työssäkäyvä (eikös jyrkillä ole opettajana ihan hyvä työ?), perheetön nelikymppinen mies asuu näillä kulmilla vuokralla, eikä tällä ole autoa. Tai siis onhan semmoisiakin tapauksia olemassa, mutta kyllä siellä silloin on taustalla jotain. Täällä eläminen on halvempaa ja helpompi laittaa jotain sukanvarteen kuin jossain helsingissä asuessa.
Toivottavasti Taina oppii jatkossa keskustelemaan miesten kanssa. Asiat pitää kumminkin selvittää. Vai onko ennenkin häipynyt vaan.
Näiltä pitäisi kyllä selvittää mielenterveys-, talous-, rikos- ja päihdehistoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Hai on vaikuttanut ihan ok:lta alusta asti.
Myös minusta. Ja Taina myös. Sen sijaan olen nähnyt red flageja Annassa ja Matissa.
Jenni ja Jyrki nyt vaan ovat toisilleen epäsuhta pari.
Olisikohan Hai ja Taina sopineet yhteen. Taina ei Hain tyyppiä ulkoisesti (?).
''Olisikohan Hai ja Taina sopineet yhteen. Taina ei Hain tyyppiä ulkoisesti (?).''
Haikin olisi varmaan joutunut kannattelemaan henkisesti Tainaa. Eikä oikein tiedä mikä kaikki mahdollinen laukaisee Tainassa turvattomuutta, olisikohan tyyliin tiedustelu meikkaamisesta tai kahvin juonnista, aiheuttanut Tainassakin turvattomuutta, joutuisi puolustamaan tarpeitaan. Tai Taina olisi tosiaan kuolannut Haita ja Hai olisi pitänyt Tainaa kaverimatskuna, kun Taina ei urheile tavoitteellisesti. En oikein näe romantiikkapotentiaalia Tainan ja Hain välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tainalle on nyt ystävä vai sisko sanonut kahvilla, että samaa tarinaa kertonut aiemmissakin suhteissa olevan. Tämä ystävä vai sisko sanoi ihan suoraan Tainalle ettei se ole ensimmäinen kerta kun noin sanoo. Taina siis hoki sitä samaa liirumlaarumia turvattomuudesta. Tainan äiti yritti sanoa monella eri tyylillä, että unohda jo koko tilanne joka on tapahtunut häämatkalla ja koita jatkaa eteenpäin. Äitinsä sanoi myös ihan suoraan että Taina on voinut käsittää sanotut asiat väärinkin. Tainan läheiset siis näkevät hyvin selvästi, että Taina toistaa tuttua kaavaa, jota on ollut aiemmissa suhteissa. Yrittävät katkaista sen kierteen, mutta Taina verhoutuu edelleen johonkin draamankaareen jossa hänen lapsuudessa kokemansa vääryys (mitä se ikinä onkaan ollut) tulee seuraamaan aina hänen parisuhteitaan. Liian kiinni on menneisyydessään. Ei kaikkea voi loputtomiin selittää jollakin huonolla kokemuksella vuosikymmenten takaa. Toisaalta jos ei mitenkään
Hyvä analyysi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni halusi vanhemman miehen, mutta miksi? Jos joku haluaa vanhemman miehen niin miksi sellainen halutaan? Itse ajattelisin, että varmaan vakaus, niin henkisesti kuin taloudellisestikin, että ei enää jakseta juosta joka paikassa ja on vähän jotain omaisuutta kertynyt, ettei tarvitse esim. opiskelijabudjetilla enää mennä. Mutta että vanhempi mies jolla ei vakautta, niin minusta hirveän huono kauppa. Omaishoitajuus 20 vuotta odottaa Jenniä. Itse en ikinä ottaisi 10 vuotta vanhempaa miestä, jos en vaihtokaupassa saisi jotain.
PS kyllä, olen hirveä ihminen kun ajattelen näin :D mutta järki käteen parinvalinnassa
Varmaan halusi miehen, joka on jo polkaissut elämän käyntiin ja on kokemusta työurasta, taloudellista ja henkistä vakautta jne. Jenni ei vaan muistanut, että sellaiset nelikymppiset miehet ovat jo naimisissa.
Sai miehen joka vain polkaisee:))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti miksi Jyrki koki tarpeelliseksi sanoa että MINULTA ei tule autoa, ei asuntoa jne.? Eikö parisuhteessa nämä ole yhteisiä hankintoja? Itsestään selvää, että kenenkään ei yksinään tarvitse tällaisia kustantaa, mutta Jyrki jotenkin veti liinat heti kiin
Voiko olla, että jyrkillä on velkoja tai kulutusluottoja, joihin palkasta ylijäävät rahat menee?
Täällä Kotkassa asunnot on halpoja verrattuna isoihin kaupunkeihin. Ei ole ihan tavallista, että normaalisti työssäkäyvä (eikös jyrkillä ole opettajana ihan hyvä työ?), perheetön nelikymppinen mies asuu näillä kulmilla vuokralla, eikä tällä ole autoa. Tai siis onhan semmoisiakin tapauksia olemassa, mutta kyllä siellä silloin on taustalla jotain. Täällä eläminen on halvempaa ja helpompi laittaa jotain sukanvarteen kuin jossain helsingissä asuessa.
Nyt en sano yhtään, että tämä koskisi Jyrkiä henkilönä ja oikeassa elämässä, mutta tuntemillani tuollaisilla miehillä on päihdeperhetausta ja siten omat ongelmansa olla aikuinen alkoholistin lapsi, jos ei ole käynyt terapiaansa. Voi olla myös ollut vaikka päihdeongelma itselläkin. Voi olla lääkityksiä tai kortti lähtenyt alkoholismin vuoksi.
Naisilla liian pitkä lista mitä odottavat aviomiehiltä . Valmiina ei sellaista löydy .
Onkohan Tainalle tapahtunut jotain, miksi jäänyt tuolla tavalla jumiin ja ulkoa näyttäisi "kehitys kesken".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Hai on vaikuttanut ihan ok:lta alusta asti.
Myös minusta. Ja Taina myös. Sen sijaan olen nähnyt red flageja Annassa ja Matissa.
Jenni ja Jyrki nyt vaan ovat toisilleen epäsuhta pari.
Olisikohan Hai ja Taina sopineet yhteen. Taina ei Hain tyyppiä ulkoisesti (?).
''Olisikohan Hai ja Taina sopineet yhteen. Taina ei Hain tyyppiä ulkoisesti (?).''
Haikin olisi varmaan joutunut kannattelemaan henkisesti Tainaa. Eikä oikein tiedä mikä kaikki mahdollinen laukaisee Tainassa turvattomuutta, olisikohan tyyliin tiedustelu meikkaamisesta tai kahvin juonnista, aiheuttanut Tainassakin turvattomuutta, joutuisi puolustamaan tarpeitaan. Tai Taina olisi tosiaan kuolannut Haita ja Hai olisi pitänyt Tainaa kaverimatskuna, kun Taina ei urheile tavoitteellisesti. En oikein näe romant
Lisäyksenä edelliseen kommenttiini, että miksi en näe Hain ja Tainan välillä potentiaalia:
Jos Hai ja Taina olisi naitettu keskenään, Hai olisi saattanut harmittomasti uteliaana ja pahaa aavistamatta kysyä esim. ''Pidätkö useinkin muhkupantaa?'' ja ties minkälainen draama olisi revennyt, kun Taina olisi joutunut puolustamaan rakasta muhkupantaansa.
Tai Hai olisi kertonut tyytyväisenä menneisyydestään ja existään ja Tainalle olisi pulpahtanut menneisyydet muistot ja traumat mieleen. Hai olisi saattanut hänet vahingossa turvattomaan tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ei ole pelottava. Hän on Kainuusta.
Samaa mieltä. Kainuussa on vähän samanlaista porukkaa kuin Pohjois-Savossa. Huumori on vähän sellaista kieroa. Ei pidä ottaa itseensä niitä juttuja. Lämpimiä ihmisiä ovat kun pääsee tutustumaan kunnolla, mutta se huumori voi alkuun tuntua aika rajulta herkemmälle ihmiselle. Erityisesti se tapa miten asiat esitetään. Vitsiä väännetään täysin naama peruslukemilla ettei pysty lukemaan onko tuo nyt tosissaan vai ei. Ehkä Taina ei ole ymmärtänyt sitä. Eniveis heillä on niin erilaiset tavat kommunikoida ja Taina ei ole kiinnostunut tulemaan yhtään vastaan niin mitäpä siinä on enää tehtävissä.
Eikös Matti ole Oulusta? Ei se ole Kainuuta.
Olisiko ehkä se edellisen kauden Matti ollut parempi puoliso Jennille? Hyvin sotkuinen ja laiska tuokin Matti oli, mutta Jennin arvostama konservatiivinen arvomaailma ja hyvä ja helppo työ löytyi ja muitakin Jennin toivomia piirteitä.
Entäs sitten Riia ja Hai, Pauliina ja Jyrki tai Anna ja Aleksi? Jos olisi se AllStars-kausi niin millaiset parit muodostuisi?
"Älä liioittele ja ole noin ehdoton! Kuuntelen ja ymmärrän toki ihmistä hyvin pitkälle, mutta minulla on omat rajani (eikö meillä kaikilla?). En ole kenenkään ilmainen terapeutti vuosikausia - enkä kerro esimerkkejä, mitä olen kokenut. Suojelen kanssaihmisiä.
Sinulla oli syyllistävä ja täysin ymmärtämätön suhtautuminen aidosti vakaviin ihmissuhdeasioihin."
Ei pidä paikkaansa, olen kokenut vakavia traumatisoivia asioita jo pienestä lapsesta asti. En todellakaan, vähättele niitä. Mutta olen myös oppinut tunnistamaan sen, milloin tilanne johtuu jonkun toisen käytöksestä ja milloin omasta tunnereaktiosta. Itselläsi taitaa olla ongelmia ymmärtää muita.
Tää on kyl ihan parasta. Oon ottanut tavakseni ensin lukea tätä ketjua ja katsoa jaksot sit jälkijunassa. Jostain syystä mun tvstä näkyy aika paljon eri ohjelma, kuin palstalaisten tvstä. Ohjelma on oma lukunsa, mut mikään ei vedä vertoja tän palstan hulluutteen.
No silloin ei varmaan kannata tunkea itseään tv-sarjaan jossa avioidutaan tuntemattoman kanssa vaan hoitaa ensin traumansa kuntoon.