Voiko raskaana olla menkkamainen olo vatsassa?
Voiko raskaana olla menkkamainen olo vatsassa? Odotan juuri kuukautisia ja vatsaa jomottaa. Olo on juuri samanlainen kun menkat olisivat alkamassa.
Kiitos
Kommentit (29)
Alkuraskaudessa, silloin kun et ole vielä tehnyt testiä kun oon niin alussa.
Tuntuu, että huljahtaa just verta. Ensimmäiset Buranat otettu. Yritämme lasta nyt neljättä kiertoa. Tissit on mulla tosi kipeät ja nännit jotenkin oudon koholla ja turpeat. Mutta mene ja tiedä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että huljahtaa just verta. Ensimmäiset Buranat otettu. Yritämme lasta nyt neljättä kiertoa. Tissit on mulla tosi kipeät ja nännit jotenkin oudon koholla ja turpeat. Mutta mene ja tiedä
Ap
Jos et ole koskaan ollut raskaana, et voi tietää, kuinka juuri sinun kroppasi reagoi raskaushormoneihin. Kun oikein kovasti toivot raskautta, ja olet lukenut netistä ja kirjoista siitä, millaisia ensioireita raskaus voi aiheuttaa, saattaa tahdonvoimasi aiheuttaa kehoosi niitä oireita, vaikka et raskaana olisikaan.
ns. valeraskaus
Ne oireet häviävät, kun saat vakuutettua itsesi siitä, että et ole raskaana.
kokemukseni mukaan voi olla raskaana vaikka kovat menkkaoireet. Raskaustestikin näytti miinusta viikkoa myöhemmin. Olisin varovainen särkylääkkeiden kanssa.
Omat raskauteni (2) alkoivat juuri siten, että oli menkkakipua ilman menkkoja. Älä ota särkylääkkeitä nyt!
On myös mahdollista, että olet ollut raskaana, mutta että raskaus on mennyt kesken aivan alkuvaiheessa. Epäilen, että itselleni kävi näin, koska minulla oli kipeät rinnat ja huono olo, mutta kuukautiset alkoivat sitten kuitenkin, mutta pari päivää myöhässä ja olivat tavallista runsaammat.
Voi myös olla, että olet tosiaan raskaana. Kyllä siihen voi oman kokemukseni mukaan jomotusta liittyä.
Burana lisää keskenmenon riskiä.
https://www.terveyskyla.fi/kivunhallintatalo/kipu-leikkauksen-j%C3%A4lk…
Molempien raskauksien alkumetreillä oli juurikin menkkakipuja. Ne vain tulivat reilu viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa kun normaalisti ne alkavat samana päivänä kuin menkat alkaa. Toisella raskauskerralla tiesin jo tästä että olen raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi alapeukut?
Ap
Apua, miksi menin ottamaan Buranaa. Ihme kyllä, se ei edes auta tähän jomotukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ei saa ottaa buranaa!
Ainakin minulle on sh sanonut, että muutama burana ei haittaa siinä vaiheessa kun raskautta ei ole vielä todettu.
Älä ota buranaa raskausaikana. Jos on pakko ottaa särkylääkettä niin Panadolia, sitäkin vaan mieluiten mahdollisimman vähän ja harvoin. Raskausaika on vmäistä kivunhoidon kannalta, koska mahdolliset haitat raskaudelle ja sikiölle.
Mutta, sinähän et vielä tiettävästi ole raskaana, joten älä murehdi. Lukuisat naiset on varmasti ottanut buranaa alkuraskaudessa ennen kuin on tiennyt raskaudesta, myös minä.
Tee ihmeessä testi, jos menkkojen aika pitäis jo olla. Kyllä tulos on jo melko luotettava.
Raskautta yrittäessäkään ei saa/kannata käyttää Buranaa, vaikuttaa merkittävästi hedelmällisyyteen!
Käytitkö pillereitä, ennen kuin aloititte raskauden yrittämisen? Pillereiden pois jättäminen aiheutti minulle oireita, jotka olisivat sopineet myös alkuraskauteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla oli ennen plussausta just sellasta että tuntui kuin olisi menkat alkamassa. Sit kun nännit tuli erittäin kylmänaroiksi ja kipeiksi niin arvasin että nyt on jotain oleellisesti muuttunut.
Voi