Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tunnekylmä ihminen muuttua?

Vierailija
30.07.2023 |

Kokemuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatti tai psykopaatti muuttua normaaliksi? Ei voi.

Vierailija
2/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tunnevammainen puoliso. Hän osaa kyllä olla hetkellisesti hurmaava. Mutta vaan jos haluaa jotakin. Ei ymmärrä ollenkaan oman käytöksensä tai sanojensa vaikutuksia muihin ihmisiin. Ei osaa olla aidosti pahoillaan kun loukkaa. Mitään ei ole aikomustakaan pyytää anteeksi, ellei sitä vaadita ja halua vaan nopeasti tilanteesta pois. Ei välitä huomioida muita ihmisiä lähtökohtaisesti vaan miettii vain itseään. En enää jaksa uskoa että muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi itse ymmärtää puutteet tunteiden ilmaisussa ja hakea apua.

Vierailija
4/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä, muttei se suinkaan tapahdu hetkessä. Vaatii paljon aikaa, ymmärrystä sekä kärsivällisyyttä. Ja ennen kaikkea halua muuttua. Mahdottomuus se ei silti ole.

T. Entinen tunnekylmä

Vierailija
5/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiopaatti tai psykopaatti muuttua normaaliksi? Ei voi.

Ei jos on noin paha tilanne, mutta tunnekylmyyttä on monen tasoista.

Vierailija
6/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä, muttei se suinkaan tapahdu hetkessä. Vaatii paljon aikaa, ymmärrystä sekä kärsivällisyyttä. Ja ennen kaikkea halua muuttua. Mahdottomuus se ei silti ole.

T. Entinen tunnekylmä

Miten tunnekylmyys ilmeni?

Vierailija
7/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Entinen tunnekylmä

Saitko ammattilaisen apua? Mikä herätti hakemaan apua?

Vierailija
8/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on psykopaatti niin ikinä ei voi muuttua, jos johtuu muusta niin siihen en osaa vastata.

Vierailija
9/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan exän mielestä ollut tätä ongelmaa mutta nyt uudessa suhteessa tajuan että en ole tai koskaan ollutkaan tunnekylmä, ihminen vaan oli väärä.

Vierailija
10/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Entinen tunnekylmä

Muuttua täysin? Vai olla vain hieman vähemmän tunnekylmä.

Vierailija
11/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos tulee uskoon siis Jeesus uskoon.

Vierailija
12/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan exän mielestä ollut tätä ongelmaa mutta nyt uudessa suhteessa tajuan että en ole tai koskaan ollutkaan tunnekylmä, ihminen vaan oli väärä.

Miten pitkään olitte yhdessä? Miten tunnekylmyys ilmeni? Miten pitkään olet ollut nykyisen kanssa? Alussahan tunnekylmä saattaa olla hyvinkin hurmaava, mutta arjen hiipiessä suhteeseen, viimeistään lasten syntyessä todellinen luonne paljastuu. Tunnekylmä on usein ihan käsittämättömän itsekäs, kun ei kykene asettumaan toisen saappaisiin.

Vierailija
13/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään olitte yhdessä? Miten tunnekylmyys ilmeni? Miten pitkään olet ollut nykyisen kanssa? Alussahan tunnekylmä saattaa olla hyvinkin hurmaava, mutta arjen hiipiessä suhteeseen, viimeistään lasten syntyessä todellinen luonne paljastuu. Tunnekylmä on usein ihan käsittämättömän itsekäs, kun ei kykene asettumaan toisen saappaisiin.

En ole koskaan ollut tunnekylmä lasteni suhteen. Ex olisi kaivannut enemmän kosketusta ja läheisyyttä, mutta mulle se ei ollut hänen kanssaan lainkaan luontevaa. Vasta uudessa suhteessa olen tajunnut että minussa onkin se puoli myös. Jos olisin sen tiennyt, en olisi koskaan edes päätynyt exäni kanssa yhteen tietenkään.

Vierailija
14/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Joko on kyse synnynäisestä ominaisuudesta joka johtuu aivojen rakenteesta tai sitten tunnekylmyys johtuu traumasta. 

Vierailija
15/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut tunnekylmä lasteni suhteen. Ex olisi kaivannut enemmän kosketusta ja läheisyyttä, mutta mulle se ei ollut hänen kanssaan lainkaan luontevaa. Vasta uudessa suhteessa olen tajunnut että minussa onkin se puoli myös. Jos olisin sen tiennyt, en olisi koskaan edes päätynyt exäni kanssa yhteen tietenkään.

Minun mieheni ei ainakaan tunnista tai huomaa ollenkaan olevansa tosi tunnekylmä lapsia kohtaan. Eli jos häneltä kysytään, ei hän ole ollenkaan tunnekylmä. Itsehän hän ei siitä kärsi, kun ei varmaan tiedä muusta. Koko hänen perhe täynnä täysin tunnekylmiä ihmisiä, äitinsä pahin.

Mutta lapset kärsivät tosi paljon. Ja kyllä, ero on tulossa.

Vierailija
16/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei ainakaan tunnista tai huomaa ollenkaan olevansa tosi tunnekylmä lapsia kohtaan. Eli jos häneltä kysytään, ei hän ole ollenkaan tunnekylmä. Itsehän hän ei siitä kärsi, kun ei varmaan tiedä muusta. Koko hänen perhe täynnä täysin tunnekylmiä ihmisiä, äitinsä pahin.

Mutta lapset kärsivät tosi paljon. Ja kyllä, ero on tulossa.

No teillä sitten ei kyse samasta kuin mulla oli. Kunhan kommentoin että näinkin voi olla. Ei kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
17/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään koska kun tunnekylmä l. empatiakyvytön ei tiedosta eikä ymmärrä muitten tunteita, ei hän koe itsessään mitään tarvetta muuttua.

Vierailija
18/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään koska kun tunnekylmä l. empatiakyvytön ei tiedosta eikä ymmärrä muitten tunteita, ei hän koe itsessään mitään tarvetta muuttua.

Tämä.

Vierailija
19/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näennäisen tunteella käyvä ihminen kuitenkin pohjimmiltaan olla tunnekylmä?

Vierailija
20/68 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle erittäin raskasta, jää ikään kuin molempien tunnetaakat omille harteille. Lievemmät muodot ilmenevät vasta kun suhde on kestänyt jonkin aikaa ja alkaa tulla ristiriitoja. Tunnekylmä ei näitä pysty selvittämään, vaan pakenee paikalta, lupailee turhia, eikä empatian puutteessa edes ymmärrä mistä on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi