Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
4641/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annalle tekisi hyvää laueta kunnolla. Tarvitsisi kunnon panoa, että loppuisi liika kontrolli. 

Vierailija
4642/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kaapillinen erilaisia puhdistusaineita. Kaikki on ostettu hyvistä tarjouksista. En osta mitään ainetta normaalihinnalla oli se sitten uuninpuhdistusaine tai vaikka pyykinpesuaine. Sama homma vessa- ja talouspapereissa, pakaste pusseissa tai vaikkapa siivousliinoissa. Jonkin tuotteen kohdalla voi mennä vaikka vuosi, että tulee superhypertarjous, niin onpa sitten sieltä kaapista mistä ottaa. Myös ruoka-aineet ostan tarjouksista ja hamstraan pakkaseen. Joulu- ja synttärilahjat ostan pitkin vuotta tarjouksista jokaiselle jotain sellaista mitä keräävät ja mistä tiedän heidän pitävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkijatohtori (luonnontieteet ja lääkis) ja myös me olemme usein pätkätöissä. Joudumme hakemaan vuosittain tai muutaman vuoden välein apurahoja. Silti en ole ollut valmistumiseni jälkeen kertaakaan työttömänä. Tottakai koko ajan vallitsee pieni epävarmuus rahoituksesta ja tulevista tutkimusprojekteista, mutta aina työt on jatkuneet ja apurahaa myönnetty. Eli luultavasti Jennille ei kelpaisi puolisoksi myöskään korkeakoulutettu tutkija, jonka työsopimukset on usein määräaikaisi?

Vierailija
4644/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että perspektiivi elämään on täysin erilainen lapsettomilla kuin perheellisillä. Tässäkin ohjelmassa jauhetaan oman ajan tärkeydestä, pilkuntarkat rutiinit on elintärkeitä, vessan kaappiin ei saa laittaa väärän väristä dödöä, kaiken on oltava tip top 24/7. Jos jo pelkän parisuhteen muodostaminen on niin hankalaa oman joustamattomuuden takia, niin kuinka nämä voivat haaveilla perhe-elämästä? Se on aika radikaali muutos siinä vaiheessa, kun saa ensimmäisen lapsen. Toisen kohdalla jo tietääkin, mitä odottaa. Koira tai kissa ei anna pienintäkään viitettä siitä, mitä perhe-elämä on. Toki varsinkin koira on hyvin sitova, mutta silti valovuosien päässä siitä, mitä elämä pikkulasten kanssa on. Ei silloin voi laskea jokaista askeltaan, ei ehdi kampaajalle aina kun haluaisi, valkoinen sohva on riski valinta, kun saapuu töistä kotiin, alkaa seuraava työ eli perhe-elämä ja lastenhoito. Omaa aikaa on mahdollisesti illan suussa hetkin

Joka sana niin totta. Se oma aika loppuu siihen, kun tulee lapsia ja alkaa perheaika.  Kolmen lapsen lähes yksinhuoltajana tiedän sen olevan näin (mies reissuhommissa).

Vierailija
4645/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/katso/ensitreffit-jenni-saa-itkuraivarit-raha-asioista-ma-en-ala-ketaan-elattamaan/1469371

Jennillä on hieman vääriä käsityksiä. Ei tänään ole vakityöpaikkoja, potkut voi tulla kenelle ja milloin vain. Jenni ilmeisesti eroaisi jos miehensä saisi potkut. 

Opettaja kyllä löytää töitä.

Ja miksi Jennistä täytyisi "pitää huolta"? Ikään kuin  Jenni olisi avuton lapsi.

Vierailija
4646/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennille kun laittaisi viikset, niin olisi ihan isänsä "mursun" näköinen.

Vierailija
4647/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kerrottu mitä ainetta Jyrki opettaa vai onko luokanope? Voisiko olla liikunnanopettaja?

Yhdessäkään Kotkan koulussa ei ole Jyrki nimistä opettajaa, ainakaan tänä vuonna...kesällä taisi jo olla työtön/urheilukaupan myyjä ja nyt tekee sitten jossain muualla, jos tekee, opettamista

Vierailija
4648/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein näe sitä, miten Jyrki vastaa Jennin ihannemiestä? Jos siis ihannemies on miehinen mies, joka pitää perheestä huolen. Jyrki on opettajan sijaisuuksia tekevä pienipalkkainen pätkätyöläinen, ei autoa, lyhyehkö, ei eritysen atleettinen ja karvainen vähän vääristä paikoista. Ja siis nuohan eivät sinällään ole mitenkään huonoja asioita ja esim. pituudelleen tai kaljuuntumiselleen ei kukaan mitään voi, ne vain vaikuttavat nyt tässä kontekstissa. 

"Opettajan sijaisuuksia tekevä pienipalkkainen pätkätyöläinen, ei autoa, lyhyehkö, ei eritysen atleettinen ja karvainen vähän vääristä paikoista."

Tämä se olisi jotain Tinderin esittelytekstinä👌

Minulle mikään noista ei olisi dealbreaker, mutta se kyllä, että haluaa perinteisen perhemallin, jossa miehellä ja naisella on omat selkeät roolinsa.

Vierailija
4649/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkijatohtori (luonnontieteet ja lääkis) ja myös me olemme usein pätkätöissä. Joudumme hakemaan vuosittain tai muutaman vuoden välein apurahoja. Silti en ole ollut valmistumiseni jälkeen kertaakaan työttömänä. Tottakai koko ajan vallitsee pieni epävarmuus rahoituksesta ja tulevista tutkimusprojekteista, mutta aina työt on jatkuneet ja apurahaa myönnetty. Eli luultavasti Jennille ei kelpaisi puolisoksi myöskään korkeakoulutettu tutkija, jonka työsopimukset on usein määräaikaisi?

Jenni vaikuttaa tyypilliseltä iskän prinsessalta, joka haaveilee top kymppi miehestä. Sellaiseen Jennillä ei kuitenkaan ole mitään saumaa koska hän itse on aivan tavis. 

Vierailija
4650/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/katso/ensitreffit-jenni-saa-itkuraivarit-raha-asioista-ma-en-ala-ketaan-elattamaan/1469371

Jennillä on hieman vääriä käsityksiä. Ei tänään ole vakityöpaikkoja, potkut voi tulla kenelle ja milloin vain. Jenni ilmeisesti eroaisi jos miehensä saisi potkut. 

Ja miksi Jennistä täytyisi "pitää huolta"? Ikään kuin  Jenni olisi avuton lapsi.

Onko Jyrki kasvatustieteen maisteri vai ei? Siinäpä kysymys, mielestäni ei vaikuta akateemiselta tyypiltä ja miksi tekee töitä jossain urheilukaupassa jos olisi opettaja.

Vierailija
4651/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jyrki kasvatustieteen maisteri vai ei? Siinäpä kysymys, mielestäni ei vaikuta akateemiselta tyypiltä ja miksi tekee töitä jossain urheilukaupassa jos olisi opettaja.

Mitä väliä sillä on jos tienaa elantonsa? 

Vierailija
4652/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kahvinjuontikysymys oli kieltämättä hassu. Mutta minussa se olisi herättänyt vain uteliaisuuden, mistä toisen päähän juolahtaakin kysyä noin randomia asiaa. Eli olisin varmaan vastannut ensin että en aio lopettaa ja sitten avoimen uteliaasti ihmetellyt, mikä sai kysymään moista.

Olisin vastannut "En. Mutta siitä tulikin mieleen, että oletko koskaan ajatellut maalata kotonasi jotain seinää vihreäksi."

Vierailija
4653/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dealbreakerille suomenkielistä sanaa? (kn satun olemaan ihan suomenkielinen)

Vierailija
4654/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki Hain ja Annan keskustelusta:

Anna: Mitä jos käviskin niin, että mä käyn sun kans tanssimassa ja huomaan, ettei se ole mua varten. Kuinka iso deal breaker se olisi?

Hai: Jos mut pakotettais lopettamaan tanssiminen, niin se olisi deal breaker...

Anna keskeyttää kireästi: En mä puhunut siitä. Mä puhuin siitä, että jos mä en kiinnostu. Mä en oo viemässä sulta mitään pois. Älä mieti sitä.

Hai: Mä olin just pääsemässä tohon...

Anna: Okei. Sori, mä vähän kiihdyin.

Tämän perusteella en usko Annan väitteitä muistakaan "loukkauksista".

Vierailija
4655/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko dealbreakerille suomenkielistä sanaa? (kn satun olemaan ihan suomenkielinen)

Kynnyskysymys

Vierailija
4656/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minua ihmetyttää, mikä on Tainalla päässään lähes koko ajan tuo ihmeellinen häkkyrä? Onko se olevinaan hiuspanta ja onko tuollaiset muotia? Minusta se on lähinnä koominen, terveisin vanhanaikainen.

Vierailija
4657/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon jankattu Jyrkin työtilanteesta. Minusta on aivan ok jos haluaa puolisollaan olevan säännölliset ja vakaat tulot. 

Vierailija
4658/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka lähtee tv-ohjelmaan tosissaan etsimään puolisoa joidenkin ulkopuolisten urpoasiantuntijoiden järjestämänä tietäen heidän epäonnistumisprosentin aiemmilta kausilta (yli 99%) on tietysti urpo itsekin. 

Kuinka löysällä on ruuvit ihmisellä, joka tuollaisessa tilanteessa laskee sen alle prosentin onnistumisen varaan ja vastaavasti tekee yli 99%:n todennäköisyydellä itsestään valtakunnan pellen? Todella löysällä, minkä kaikki voivat nyt nähdä tv-ruutujen kautta jälleen kerran. 2-3 vuorokauden kuluttua häistä nyyhkitään jo ahdistusta ja valitellaan kuinka "pää ei pysy mukana". Tällaisten samankaltaisten ahdistusulinoiden toistuminen kausi toisensa jälkeen kertoo siitä, että ohjelmaan osallistujat ovat tässä mielessä psykologiselta profiililtaan samankaltaisia: itsevarmoja ja rohkeita esittäviä, mutta oikeasti epävarmoja neurootikko-tyyppisiä tapauksia, jotka vellovat omissa mielikuvitusongelmissaan. Yksi vaimohan siellä Islannissa hämmästelikin asiaa jotenkin, että "minä kun yritän löytää jotakin ongelmia niin Matti se sitten sanoo, että tehdäänpä tällä tavalla eikä näe koko ongelmaa"  ja tämä siis kolmen päivän sisällä tapaamisesta.

Oikein kunnon ding-dong-porukkaa... Ei vit...

Vierailija
4659/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynnyskysymys

Kyllä nykyään pitää googlettaa joka toinen sana, että ymmärtäisi näitä fiksuja sanoja/sanontoja. Joka ilmaisulle löytyy kyllä suomenkielinen vastine, mutta on se niin sivistynyttä...

Vierailija
4660/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kaudella jatkuu sama ongelma (katsojan näkökulmasta) kuin viime ja toissa kaudella. Eli niitä aitoja konfliktitilanteita ja normaaleja arjen keskusteluja ei näytetä. Näemme aina vain puhuvia päitä, jotka kertovat oman versionsa siitä, mitä riitatilanteessa tms tapahtui. Eli aina näitä haastattelumuotoisia hetkiä, joissa analysoidaan tapahtunutta. Ekoilla kausilla näytettiin enemmän parien arkea ja kameroillle tallentuneita ristiriitatilanteita. Silloin varmaan asunnoissa oli kamerat tai kameramiehet? Nyt osallistujat kuvaavat lähinnä materiaalia itse, eli riitoja ei näy, vaan kerrotaan omat versiot siitä, mitä pari päivää sitten tai eilen tapahtui. Eli katsojat eivät enää näe objektiivisesti niitä tilanteita, mistä kaikki eskaloitui. Ei sanatarkkoja lauseita, ei äänensävyä eikä elekieltä. Ja hyvin paljon jätetään kertomatta. Viime kaudella ohjelmassa vihjailtiin ennätyspaljon (mm. Aleksin ja Riian staycation), mikä vain pahensi asiaa - loi entistä villimpiä spekulaatiota. 

Ketju on lukittu.