Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehdin nimike ei ole lailla suojattu. Koulut loppuun käyneen arkkitehdin tunnistaa lyhenteestä SAFA. Käytännössä siis kuka vain voi kutsua itseään "arkkitehdiksi". Sama koskee myös mm. ammattinimikettä "opettaja", kukavain voi kutsua itseään opettajaksi, vaikka ei olisi käynyt päivääkään yliopistoa / korkeakoulua.
https://www.safa.fi/koulutus-ja-ura/usein-kysyttya-tutkinnoista-ja-amma…
Kun työnantaja on jo pitkään hyväksynyt henkilön tekemään opettajan töitä. Niin miksipä ei saidi kutsua itseään opettajaksi. Samaa työtä tekevät kuin ne maisterin paperin saaneet. Taitaa muuten noita arkkitehtejä olla valmistunut myös yliopistojen lisäksi amk tasolta.
Oletan, että työsopimuksessa ja palkkakuitissa lukee Jyrkin tekevän opettajan töitä. Mutta voin olla väärässäkin, ja kyseessä on esim. "opetustyön kaltainen työ". Asiahan ei kuulu minulle tippaakaan, mutta myönnän, että kyllä minuakin Jennin syytösten valossa kiinnostaisi mikä hänen koulutustaustansa on.
Vierailija kirjoitti:
Siinä alussa, kun Jenni kertoi, kuinka asiat on totuttu hoitamaan, niin hän vain toivoi Jyrkin sopeutuvan talon tapoihin helpommin. Että heidän taloudenhoidon pyykkäuksen ym rutiinit soljuisivat mukavasti. Koska talo elää tavoillaan, vieras tulee ajoillaan. Vaikka Jenni sanoi, että tämä on nyt myös sinun kotisi. Oli Jyrki siinä vaiheessa vielä aika vieras. Jenni ajatteli silloinkin vain Jyrkin parasta, kun kertoi, miten hommat on totuttu hoitamaan ja miten olisi suotavaa, että hyviksi havaitut konstit jatkuisivat yhteistä elämää helpottamaan.
Yhteispelillä se sujuu. Mutta Jyrki vaan heitteli siitä huolimatta likaisia kalsareitaan ympäri huushollia ja kiukutteli, kun ei viitsinyt niitä itse hoitaa pyykkiin.
Eli Jyrki otti noin vain isännän roolin. Luuli ottavansa. Minä teen niin kuin lystään. Maata röhnötti sohvalla kuin päämies konsanaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä alussa, kun Jenni kertoi, kuinka asiat on totuttu hoitamaan, niin hän vain toivoi Jyrkin sopeutuvan talon tapoihin helpommin. Että heidän taloudenhoidon pyykkäuksen ym rutiinit soljuisivat mukavasti. Koska talo elää tavoillaan, vieras tulee ajoillaan. Vaikka Jenni sanoi, että tämä on nyt myös sinun kotisi. Oli Jyrki siinä vaiheessa vielä aika vieras. Jenni ajatteli silloinkin vain Jyrkin parasta, kun kertoi, miten hommat on totuttu hoitamaan ja miten olisi suotavaa, että hyviksi havaitut konstit jatkuisivat yhteistä elämää helpottamaan.
Yhteispelillä se sujuu. Mutta Jyrki vaan heitteli siitä huolimatta likaisia kalsareitaan ympäri huushollia ja kiukutteli, kun ei viitsinyt niitä itse hoitaa pyykkiin.
Eli Jyrki otti noin vain isännän roolin. Luuli ottavansa. Minä teen niin kuin lystään. Maata röhnötti sohvalla kuin päämies konsanaan 😂
Sohvalla, johon Jenni hänet passitti, kun ei enää keksinyt hänelle avustavia työtehtäviä. Isännän roolihan ei tullut kysymykseenkään, korkeintaan rengin.
Tuo jyrkin perhoset vatsassa ei ole hyvä merkki jos hankala perhetausta. Eli se jennin epävarmuus olisi muut saanut varovaiseksi, kun jyrki vaan ehkä innostui. Eli jyrki etsimään tylsää ihmistä omalta tasoltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyyli, millä Jyrki ilmoitti ettei tule taloa, autoa eikä paljon mitään muutakaan, oli sellainen uhmakas. Ei ollenkaan pahoillaan ettei voi Jennin haaveita täyttää vaan tuli mielikuva ettei edes haluakaan.
Tyhmän ylpeästi rinta rottingilla vaan töksäytteli ilmoituksiaan, joihin toisen oli nöyrästi alistuminen. Että ota tai jätä, minä en tästä muutu. Minä olen ihan riittävan hyvä sinulle näin.
Jyrki oli jotenkin ylimielinen, vaikka siihen hänellä ei olisi ollut mitään varaa.
No siis tätä mäkin mietin. Et onko oikeasti noin huono lukemaan ihmeistä.. Vai kuvitteliko ihan oikeasti et "avioliitto" suojaa ja voi käyttäytyä ylimielisesti ja laukoa totuudet esiin.
sosiopaattista käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Tuo jyrkin perhoset vatsassa ei ole hyvä merkki jos hankala perhetausta. Eli se jennin epävarmuus olisi muut saanut varovaiseksi, kun jyrki vaan ehkä innostui. Eli jyrki etsimään tylsää ihmistä omalta tasoltaan
Perhoset vatsassa on tosiaan merkki, mikä kannattaa ottaa punaisena lippuna. Lähes poikkeuksetta se merkitsee sitä, että toisen seurassa jännittää olla, vaikka se halutaan virheellisesti tulkita syväksi ihastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Löytääkö joku myynnissä olevan Jennin kämpän? Mietin että rivari Helsingissä ja 36000 e tulot plus auto yms maksut
Älä mieti,et osaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Jyrkin ja Jennin suhteessa ei voi oikein valita puoltaan. Molempien näkökulmat pystyy hyvin ymmärtämään, ja molemmilla on myös omat oikkunsa. Ymmärrän Jenniä kuitenkin siinä, että mikäli tavoitteena on perheen perustaminen, on todella viisasta vaatia taloudellista vakautta ja ennustettavuutta lasten elättämiseksi ja tulevaisuuden turvaamiseksi. Etenkin, kun molemmat ilmaisi alussa hakevansa suhteelta perinteisiä arvoja (oletan, että perinteiset arvot vastaavat sitä, että mies on perheen kivijalka). Mikäli lasten kasvatuksen lisäksi joutuisi stressaamaan miehen stressaamista, ei se olisi hyvä lähtökohta lainkaan perhe-elämälle. Siinä uupuisi täysin. Jyrki on mielestäni hieman flegmaattisen oloinen mies eikä hän ehkä ymmärrä ennakkoon sitä vastuuta, mitä perhe-elämä vaatii. Jennillä oli tästä realistisempi kuva, ja hän on selvästi miettinyt asiaa Jyrkiä enemmän.
Just katoin vodcastin ja mulla jäi kuva, että Jennin pakka ei nimenomaan leviä mistään. Pystynyt lukemaan kaikki tänkin palstan kommentitkin itsestään ilman että on mennyt herneet nenään ja tullut paha mieli edes :D
Eihän sillä Jennin syytöksillä Jyrkin koulutuksesta oke mitään merkitystä. Ainoa mikä ratkaisee, on se ,että kaupungin koulutusviranomaiset ovst ottaneet hänet tekemään opettajan tehtäviä.
Mä en ymmärrä sitä, kun Jyrki sanoi, että kyllä hänellä fyrkkaa on ja elättää ihan hyvin itsensä, niin miksi hän sitten oli kaupassa yhteisiä ostoksia ostaessa pyytänyt Jenniä maksamaan kaiken luvaten maksaa osuutensa takaisin palkkapäivänä? Tai että kyllä hän voi matkustella Jennin kanssa kunhan vaan saa valmistautua siihen ajoissa säästämällä? Jos hänellä olisi vaikka 5000€ säästössä ja säännölliset hyvät paökkatulot, niin miksi hän sanoisi noin?
Vierailija kirjoitti:
Se tyyli, millä Jyrki ilmoitti ettei tule taloa, autoa eikä paljon mitään muutakaan, oli sellainen uhmakas. Ei ollenkaan pahoillaan ettei voi Jennin haaveita täyttää vaan tuli mielikuva ettei edes haluakaan.
Tyhmän ylpeästi rinta rottingilla vaan töksäytteli ilmoituksiaan, joihin toisen oli nöyrästi alistuminen. Että ota tai jätä, minä en tästä muutu. Minä olen ihan riittävan hyvä sinulle näin.
Jyrki oli jotenkin ylimielinen, vaikka siihen hänellä ei olisi ollut mitään varaa.
Totta muuten tämä! Että minä olen tällainen, ota tai jätä. No Jenni sitten jätti.
Ihan rehellisesti Jykä voi pääosin syyttää itseään/ näin sen pitikin mennä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Jyrki otti noin vain isännän roolin. Luuli ottavansa. Minä teen niin kuin lystään. Maata röhnötti sohva
PANKOPOIKA💪
Kiinnostaa onko Anna saanut nyt pitkänkin dijaisuuden Turusta kun sinne oli paluumuuttanut. Oliko muuten jo hakenut noita töitä Turusta jo ennen kuvauksia. Eli tiennyt mahfollisedti muuttavansa sinne.
LouLou kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun Jyrki sanoi, että kyllä hänellä fyrkkaa on ja elättää ihan hyvin itsensä, niin miksi hän sitten oli kaupassa yhteisiä ostoksia ostaessa pyytänyt Jenniä maksamaan kaiken luvaten maksaa osuutensa takaisin palkkapäivänä? Tai että kyllä hän voi matkustella Jennin kanssa kunhan vaan saa valmistautua siihen ajoissa säästämällä? Jos hänellä olisi vaikka 5000€ säästössä ja säännölliset hyvät paökkatulot, niin miksi hän sanoisi noin?
Monta x sulle pitää tää selittää. Johan Jyrki on esittelyn mukaan antanut itsestään täysin erilaisen kuvan kuin todellisuudessa on.
Kerran tapailin hetken aikaa 40-vuotiasta isossa kaupungissa asuvaa miestä. Hän työskenteli vuorotyössä lähihoitajana ja asui kaupungin vuokrayksiössä. Kun menin ekaa kertaa käymään kylässä hänen luonaan, oli asunto ihan siisti, mutta kalusteet näyttivät siltä, kuin ne olisi tuotu sinne jostain Facebookin roskalava -ryhmästä. Ihan kuin joku 20-vuotiaan opiskelijan eka asunto. Kyllä mä tiedän, että nelikymppisellä lähihoitajalla on varsin hyvä palkka ainakin kun siihen lasketaan kaikki kokemuslisätkin, että kyllä hänellä olisi ollut varaa asua laadukkaamminkin. Ja kun hänellä ei ollut edes autoa, lemmikkieläimiä tai lapsia mihin olisi mennyt rahaa. Monillahan on tuossa elämäntilanteessa jo oma asunto...
Toki tärkeintä on, että itse viihtyy kodissaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään tekemistä perhetaustalla, kun ihminen on rakastunut. Niin vaan on perhosia vatsassa kun odottaa tapaamista
Vierailija kirjoitti:
Nauratti, kun Jenni selitti, että seuraavassa suhteessa ei muuteta yhteen hänen asuntoonsa, vaan yhdessä hankitaan asunto. Tämä kuulemma estäisi sen, että hän vaatisi toimimaan hänen tyylillään kodissa. Ei se Jenni kuule ole asunnosta kiinni, kun aiemmissakin suhteissa olet päätynyt samaan tilanteeseen eli äidin rooliin miesten kanssa.
Jennissä kun ei ole vikaa. Vika on välillä asunnossa, miehessä tai vaikka tyynyliinoissa, mutta ei Jennissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkin esittely. Tämähän on varmaan asiantuntijoiden analyysien pohjalta luotu.
Kuis hyvin Jyrki osui tohon? Mulle tulee tosta urheilullinen, hyvin toimeen tuleva ahkera mies mieleen?
Jolle on tärkeintä pitää vaimostaan huolta, luoda tukea ja turvallisuutta..
Miten nykymailmassa luodaan turvaa? Taloudella on yksi iso asia.
Kotkalainen Jyrki on puhelias, suorasanainen ja sydämellinen mies, joka ei pelkää muiden mielipiteitä. Luokanopettajana ja urheiluliikkeen myyjänä työskentelevä herra on puuhakas myös vapaa-ajallaan. Viikonloput kuluvat läheisten, kuntoilun ja rakkaan jalkapalloharrastuksen parissa.
Läheisten hyvinvointi on Jyrkille ykkösasia, ja omat kummilapset ovat yksi rakkaimmista asioista maailmassa. Haastavampana puolena itsessään Jyrki pitää pienimuotoista saamattomuutta kalsarit eivät aina ka
Ei ihan joo. Huvittaa myös tuo "Ei pelkää muiden mielipiteitä", kun kuitenkin pillahtaa heti itkuun jos kritisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti, kun Jenni selitti, että seuraavassa suhteessa ei muuteta yhteen hänen asuntoonsa, vaan yhdessä hankitaan asunto. Tämä kuulemma estäisi sen, että hän vaatisi toimimaan hänen tyylillään kodissa. Ei se Jenni kuule ole asunnosta kiinni, kun aiemmissakin suhteissa olet päätynyt samaan tilanteeseen eli äidin rooliin miesten kanssa.
Jennissä kun ei ole vikaa. Vika on välillä asunnossa, miehessä tai vaikka tyynyliinoissa, mutta ei Jennissä.
Varo ettei pisulirut tuu housuun🌝
Toksinen kausi. Toksisempi tämä ketju.