Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyyli, millä Jyrki ilmoitti ettei tule taloa, autoa eikä paljon mitään muutakaan, oli sellainen uhmakas. Ei ollenkaan pahoillaan ettei voi Jennin haaveita täyttää vaan tuli mielikuva ettei edes haluakaan.
Tyhmän ylpeästi rinta rottingilla vaan töksäytteli ilmoituksiaan, joihin toisen oli nöyrästi alistuminen. Että ota tai jätä, minä en tästä muutu. Minä olen ihan riittävan hyvä sinulle näin.
Jyrki oli jotenkin ylimielinen, vaikka siihen hänellä ei olisi ollut mitään varaa.
Juuri samat ajatukset tuli tuossa kohdin. Jykä piti tuossa Jenniä täysin itsestäänselvänä. Enää ei tarvi tsempata ja yrittää, kun on naimisissa.
Jennihän aloitti itse vittuilun Tallinnassa, kun antoi Jyrkin valita ruokapaikan, eikä valittu mäkkäri ollutkaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehdin nimike ei ole lailla suojattu. Koulut loppuun käyneen arkkitehdin tunnistaa lyhenteestä SAFA. Käytännössä siis kuka vain voi kutsua itseään "arkkitehdiksi". Sama koskee myös mm. ammattinimikettä "opettaja", kukavain voi kutsua itseään opettajaksi, vaikka ei olisi käynyt päivääkään yliopistoa / korkeakoulua.
https://www.safa.fi/koulutus-ja-ura/usein-kysyttya-tutkinnoista-ja-amma…
Tuo SAFA on arkkitehtien ammattiliitto. No nyt OAJn jäsen opettajat kutsumaan itseään opettaja OAJ 😆 Opettajakin kun kirjoittaa viestiä vanhemmille niin allekirjoitus opettaja OAJ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyyli, millä Jyrki ilmoitti ettei tule taloa, autoa eikä paljon mitään muutakaan, oli sellainen uhmakas. Ei ollenkaan pahoillaan ettei voi Jennin haaveita täyttää vaan tuli mielikuva ettei edes haluakaan.
Tyhmän ylpeästi rinta rottingilla vaan töksäytteli ilmoituksiaan, joihin toisen oli nöyrästi alistuminen. Että ota tai jätä, minä en tästä muutu. Minä olen ihan riittävan hyvä sinulle näin.
Jyrki oli jotenkin ylimielinen, vaikka siihen hänellä ei olisi ollut mitään varaa.
Juuri samat ajatukset tuli tuossa kohdin. Jykä piti tuossa Jenniä täysin itsestäänselvänä. Enää ei tarvi tsempata ja yrittää, kun on naimisissa.
Jennihän aloitti itse vittuilun Tallinnassa, kun antoi Jyrkin valita ruokapaikan, eikä valittu mäkkäri ollutkaan
Kuka helvetti menee Tallinnassa mäkkäriin syömään? Lapset..
Tuosta se Jyrkin todellinen taloudellinen tilanne vissiin alkoi selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehdin nimike ei ole lailla suojattu. Koulut loppuun käyneen arkkitehdin tunnistaa lyhenteestä SAFA. Käytännössä siis kuka vain voi kutsua itseään "arkkitehdiksi". Sama koskee myös mm. ammattinimikettä "opettaja", kukavain voi kutsua itseään opettajaksi, vaikka ei olisi käynyt päivääkään yliopistoa / korkeakoulua.
https://www.safa.fi/koulutus-ja-ura/usein-kysyttya-tutkinnoista-ja-amma…
Kun työnantaja on jo pitkään hyväksynyt henkilön tekemään opettajan töitä. Niin miksipä ei saidi kutsua itseään opettajaksi. Samaa työtä tekevät kuin ne maisterin paperin saaneet. Taitaa muuten noita arkkitehtejä olla valmistunut myös yliopistojen lisäksi amk tasolta.
Taasko tää jankutus alkaa. Jyrki on tehnyt opettajan töitä muttei ole luokanopettaja, eikä mikään muukaan opettaja. Eikä tuolla asenteella tule ikinä olemaankaan.
Siinä alussa, kun Jenni kertoi, kuinka asiat on totuttu hoitamaan, niin hän vain toivoi Jyrkin sopeutuvan talon tapoihin helpommin. Että heidän taloudenhoidon pyykkäuksen ym rutiinit soljuisivat mukavasti. Koska talo elää tavoillaan, vieras tulee ajoillaan. Vaikka Jenni sanoi, että tämä on nyt myös sinun kotisi. Oli Jyrki siinä vaiheessa vielä aika vieras. Jenni ajatteli silloinkin vain Jyrkin parasta, kun kertoi, miten hommat on totuttu hoitamaan ja miten olisi suotavaa, että hyviksi havaitut konstit jatkuisivat yhteistä elämää helpottamaan.
Yhteispelillä se sujuu. Mutta Jyrki vaan heitteli siitä huolimatta likaisia kalsareitaan ympäri huushollia ja kiukutteli, kun ei viitsinyt niitä itse hoitaa pyykkiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä sen sanoit: uhmakas ja ylimielinen.
Ja lopun haastattelussa näki, ettei ole ottanut opikseen.
Mie, mie, mie, mie. Varsinainen Kotkan ruusu.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jenni Jykille kostanut vaan hänelle ei tullut turvallista tunnetta. Se lienee joka naisen syvimpiä tarpeita.
Toivon, että jokainen heistä löytää sen oman, itselle sopivan kullan. Kiitos kun menitte ohjelmaan ja saimme katselle matkaanne.
En kyllä ihan ymmärrä ohjelman periaatetta siitä, että opitaan muka elämää varten ohjelmassa saaduista haavoista ja pettymyksistä. Mattikin vaikutti tosi pettyneeltä, ei katsonut Tainaa. Taina katsoi Mattiin kyllä.
On todella hirveän ison riskin ottamista lähteä tutustumaan johonkuhun telkkarissa. Siinä on kaikki omat tunteet kaiken kansan katsottavana ja reposteltavana.
Löytääkö joku myynnissä olevan Jennin kämpän? Mietin että rivari Helsingissä ja 36000 e tulot plus auto yms maksut
Vierailija kirjoitti:
Siinä alussa, kun Jenni kertoi, kuinka asiat on totuttu hoitamaan, niin hän vain toivoi Jyrkin sopeutuvan talon tapoihin helpommin. Että heidän taloudenhoidon pyykkäuksen ym rutiinit soljuisivat mukavasti. Koska talo elää tavoillaan, vieras tulee ajoillaan. Vaikka Jenni sanoi, että tämä on nyt myös sinun kotisi. Oli Jyrki siinä vaiheessa vielä aika vieras. Jenni ajatteli silloinkin vain Jyrkin parasta, kun kertoi, miten hommat on totuttu hoitamaan ja miten olisi suotavaa, että hyviksi havaitut konstit jatkuisivat yhteistä elämää helpottamaan.
Yhteispelillä se sujuu. Mutta Jyrki vaan heitteli siitä huolimatta likaisia kalsareitaan ympäri huushollia ja kiukutteli, kun ei viitsinyt niitä itse hoitaa pyykkiin.
Ei kai tuo sentään ole kenenkään mielestä yhteispeliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi jennin millintarkasti järjestelty kaappi oli 😲 ei ihan tervettä
No itsellä on ihan samanlainen ja varmasti aika monella muullakin. Tiettyjä tuotteita pitää olla aina saatavilla ja niiden määrien kontrollointia helpottaa kun ne on järjestyksessä aina samassa paikassa.
Sieltä se avainsana tulikin, kontrollointia. Niin moni asia huutaa kontrollointia.
Katsoin tänään tuon viimisen jakson ja ottipa koville jopa ruudun toiselle puolelle tuo Jyrkin suru. Ero oli tosi kova paikka, kun oli ollut niin rakastunut Jenniin. Melkein itketti jo itseäkin, sillä muistan miten koville on omat erot on silloin nuoruudessa ottaneet. Sitä on niin kuvitellut yhteisen tulevaisuuden ja yhtäkkiä kaikki onkin pyyhitty pois.
Silti ymmärrän Jenniä hyvin. Itse olen aina ollut säästäväinen ja olisi suorastaan ahdistavaa, jos aikuinen mies vippaisi rahaa juuri ennen tilipäivää. Ymmärrän, että lapsiperheessä voi välillä olla tiukkaa, mutta Jyrki elää kuitenkin yksin ja vielä Kotkassa, jossa asunnot puoli-ilmaisia. Enkä toisaalta ymmärtänyt tuota Jyrkin toteamusta, että tekee kahta työtä vaikka pärjäisi yhdenkin työn palkalla. Eihän hän selvästi pärjäisi yhdellä työllä, jos nytkään ei raha riitä edes palkkapäivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Löytääkö joku myynnissä olevan Jennin kämpän? Mietin että rivari Helsingissä ja 36000 e tulot plus auto yms maksut
199 pyynti ja jokainen löytää kellä normaali älykkyys. On muuten paritalo ei rivari.
Nauratti, kun Jenni selitti, että seuraavassa suhteessa ei muuteta yhteen hänen asuntoonsa, vaan yhdessä hankitaan asunto. Tämä kuulemma estäisi sen, että hän vaatisi toimimaan hänen tyylillään kodissa. Ei se Jenni kuule ole asunnosta kiinni, kun aiemmissakin suhteissa olet päätynyt samaan tilanteeseen eli äidin rooliin miesten kanssa.
Tästä varmaan jo puhetta täällä mut just katoin ton vodcastin ja Jenni kuulemma lukenut kaikki kommentit hänestä täältä av:lta.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jenni olisi ollut Jyrki ja Jyrki Jenni, niin kommentit olisivat ihan toisenlaisia. Ja kun tämä "Jenni" olisi itkeä tirauttanut, niin voi sitä sympatian määrää. Ja se "Jyrki" olisi ollut ihan kauhea sika, kun hylkäsi toisen tämän rahankäytön takia.
Näin se vaan menee. En väitä, että kaikki naiset ajattelisivat näin, mutta hyvin suuri osa.
Selvää on sekin, etteivät osallistujat hyvin yleisesti (ei koske pelkästään Jyrkiä) ole rehellisiä tai eivät osaa nähdä itseään realistisesti, annetaan sellainen kaunisteleva vaikutelma. Ehkä pelätäänkin antaa liian tiukkoja ehtoja (ei tule valituksi). Asiantuntijoiden pitäisi pystyä näkemään asioiden läpi, onhan noita psykologisia testejä. Niinkin voi olla, että väärän puolison kanssa tulee osallistujasta turhan negatiivinen kuva.
Mutta eiköhän pöly laskeudu nopeasti. Harva noita edellisten kausien osallistujia muistaa. Toki se lähipiiri tietysti pidempään.
Osuit asian ytimeen, jos tosiaan olis ollut toisin.
Jennille sattui pikku lipsahdus vodcastissa, kun vastasi syytöksiin, että pappa Muurinen rahoittaisi hänen elämäänsä; isä ei todellakaan täys...siis laisinkaan ole rahoittanut jne.
Vierailija kirjoitti:
Paritalon puolikas. Ei rivari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi jennin millintarkasti järjestelty kaappi oli 😲 ei ihan tervettä
No itsellä on ihan samanlainen ja varmasti aika monella muullakin. Tiettyjä tuotteita pitää olla aina saatavilla ja niiden määrien kontrollointia helpottaa kun ne on järjestyksessä aina samassa paikassa.
Sieltä se avainsana tulikin, kontrollointia. Niin moni asia huutaa kontrollointia.
Jennin kavereilla on varmaan moinen kaappi, tuskin kovin monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan jo puhetta täällä mut just katoin ton vodcastin ja Jenni kuulemma lukenut kaikki kommentit hänestä täältä av:lta.
Ja ainoa mistä on ollut loukkaantunut on se, että täällä on väitetty hänen isänsä rahoittaneen hänen elämäänsä. Mikä ei siis pidä kuulemma yhtään paikkaansa.
Kun työnantaja on jo pitkään hyväksynyt henkilön tekemään opettajan töitä. Niin miksipä ei saidi kutsua itseään opettajaksi. Samaa työtä tekevät kuin ne maisterin paperin saaneet. Taitaa muuten noita arkkitehtejä olla valmistunut myös yliopistojen lisäksi amk tasolta.