Lue keskustelun säännöt.
Ymmärtävätköhän nämä 20-50v. oman vapaan elämän tavoittelijat, että esim. 60-100v. on pitkä pätkä elää ilman "mitään" ?
25.08.2024 |
Mun mummuni hyvin lämpimästi sanoi 85v. juhlissa papan rinnalla, että onnellisin hän on suuresta perheestään ja siitä, että on saanut kokea elämässään paljon rakkautta.
Rakkaus on yleensä sitä, että välittää aidosti ja haluaa olla läsnä toiselle hyvinä ja huonoina aikoina.
Voi olla vaikea monien ymmärtää, että tää kertakäyttökulttuuri ja nopeat ilot saattaa kostautua tulevaisuudessa kun ei ole mitään pysyvää. Ei oikein mitään "arvokasta" jäljellä mistään.
Kuka käy sun haudalla kun sä oot poissa? Kenelle merkitsit yhtään mitään?
Kommentit (122)
Mitä väliä? Olet varmaan tuhlannut nuoruutesi ja elämäsi jossain paskassa suhteessa, koska "niin pitää tehdä".
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen huomannut saman. Olen nuoresta asti kuulunut laajaan ja kasvavaan kaveripiiriin, johon kuuluu väkeä laajalla ikäskaalalla. Välillä tästä joukosta putoaa porukkaa pois perheellistymisen takia ja tasaisin väliajoin sitten yritetään päästä takaisin porukkaan mukaan kun lapset ovat maailmalla ja olo yksinäinen. Ei me pois olla potkittu, mutta vaikea niitä välejä on samanlaisiksi palauttaa, kun ensin on parikymmentä vuotta jätetty ystävät täysin huomiotta ja keskitytty vain lapsiin. Juuri viime viikolla lapsettomalle 70-vuotiaalle ystävälle järjestettiin monenkymmenen hengen kaksipäiväiset ja vauhdikkaat yllätysjuhlat, saman ikäinen perheellistynyt kaveri uhriutui kun hänen muistamiset oli tekstari ulkomailla asuvalta lapselta. Ihmiset eivät aina tajua, että ei kannata kaikkea seuraelämää laittaa vain lasten varaan, jos ei halua olla yksinäinen vanhus.