Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairas ja mies ei suostu lapsettomuushoitoihin

Vierailija
21.08.2024 |

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin käsittääkseni tilannetta ja erittäin vaikeita tunteita. Minulla on paha endometrioosi ja aviomieheni ei suostu lapsettomuushoitoihin, vaikka ne ovat usean erikoislääkärin mukaan ainut mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja luonnollisesti rakastan, mutta asia on alkanut jo katkeroittaa syvästi. Minä ja lääkärit olemme yhdessä puhuneet hänelle ajan vähyydestä. Olen menossa lähiaikoina aukiolotutkimukseen, jossa selviää, että voinko tulla luomusti raskaaksi. Päätin, että jos johtimet ovat tukossa ja mies ei sittenkään suostu hoitoihin, eroan hänestä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et lähde tavoittelemaan unelmaasi, rakkautesi mieheen loppuu kuitenkin ennen pitkää. Katkeroidut.

Ja toisaalta. Hän tulee hoitoihin kyllä jos olet hänen elämänsä rakkaus.

Vierailija
122/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille pääsääntöisesti asiallisista vastauksista!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt saatana se mies äläkä pistä lastasi kärsimään isästä joka ei koskaan halunnut isää mutta sinä teitä hänestä väkisin tai huijaamalla isän. Tuommoisessa tilanteessa se lapsi kärsii ja paljon pelkästään sinun halun takia.

T. Ihminen jonka isä huijattiin isäksi ja joka ei koskaan edes lapsia halunnut

Ei sinun isääsi kukaan huijannut. Hän laittoi pippelinsä pimppiin ja rojut ränniin, se on siinä.

Tämä. Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Ei nainenkaan voi koskaan aborttia tehdä, koska hän itse päästi lerssin emättimeen ja aikuisena tietää mitä siitä voi seurata.

Tuo on ihan totta. Älykkyys on laskenut jo monta vuosikymmentä. Itsekin pystyin lisääntymään miehelle joka ei halua lapsia.

Vierailija
124/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sopii lapsen yrittäminen, mutta vain luomusti. IVF on kuulemma epäluonnollista. Miehellä on muuten lapsi aiemmasta suhteesta ja minulla ei ensimmäistäkään. 

Ap

Ottaako mies tämän jotenkin henkilökohtaisesti,  että ei ole oikea mies, jos ei saa naista raskaaksi luonnollisesti. Jos on jotain luolamies-ajattelua? Vai onko niin, että hän ei tunne prosessia riittävästi. Vai voiko vain olla, että ei oikeasti halua lisää lapsia. Kun tietää, että luonnollisesti niitä ei voi saada. 

Jos lapsi on sinun haave, niin sitten teidän täytyy vakavasti keskustella, mitä kumpikin haluatte elämältä. Adoptiojonot ovat myös pitkät. Sijaisvanhemmuus on myös antoisaa, mutta vaatii myös paljon. 

Meillä kaksi lasta tehty hoidoilla. Hoidot oli aluksi raskaita, mutta palkinto oli kyllä sen arvoinen. 

Vierailija
125/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sopii lapsen yrittäminen, mutta vain luomusti. IVF on kuulemma epäluonnollista. Miehellä on muuten lapsi aiemmasta suhteesta ja minulla ei ensimmäistäkään. 

Ap

Elääkö mies itse täysin luonnollisesti ilman lääketieteen apuja? Onhan kaikki leikkauksetkin ja lääkitykset "epäluonnollisia". Ja entäs jos vauva tarvitsisi sektiota, niin mies ei hyväksyisi niin epäluonnollista tapaa syntyä, vaan mieluummin vauva vammautuisi hapenpuutteeseen? 

Jos munasarja on tukossa, niin siinä autetaan munasolut siittiön luokse vähän toista keinoa käyttäen. Sama jos miehellä olisi jalat halvaantuneet, niin varmasti käyttäisi pyörätuolia liikkumiseen, eikä ajattelisi että se on epäluonnollista, jos jalat ei liiku ni sit ei oo tarkoitettu että liikun ollenkaan.

Ei siinä miehen mieli

Ei tietenkään kysellä, mutta vaimo voisi mieheltä kysellä hänen periaatteitaan. Eli jos on sitä mieltä että tottakai lapsi voi syntyä sektiolla eikä niin kuin luonto on sen tarkoittanut, miksi ihmeessä hedelmöitys olisi eri asia, miksi siihen ei saisi käyttää apua?

Ja onko mies valmis itse käyttämään lääketieteen apua omiin vaivoihin, mutta jostain syystä vaimon sairauden vuoksi "luonnollisuus" onkin tärkein arvo, vaikka se aiheuttaa henkistä kärsimystä vaimolle. Vaimona vaatisin ettei mies edes särkytabletteja käyttäisi, vaan eläisi sitten kunnolla arvojensa mukaan kunnes harkitsee asiaa uudelleen.

Vierailija
126/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun mies on menossa ajamaan autoa, pidä hänelle saarna kuinka hän liikkuu epäluonnollisesti. Eikö luonto ole antanut hänelle jalat joilla kävellä, menköön niillä. 

Vierailija
127/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä,että mitä jos keskustelisit sen miehen kanssa tästä? Aina saa kuulla että sinkut ei ymmärrä parisuhteista mitään, niin tuntuu vähän hölmöltä että mun (sinkun) täytyy tulla neuvoman itsestäänselvyyksissä. Mut ehkä mä en vaan tajua ja asia ratkeaa kunhan vain välttää kommunikointia viimeiseen asti.

Vierailija
128/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ifv-hoidoilla, mies ei laittanut yhtään vastaan hoitoja vaan oli mun tukena. Koko prosessi lähensi meitä toisiimme ja lopulta saimme ihanat lapsemme ja olemme onnellisia vanhempia. En ymmärrä tuota että mies muka haluaa lapsen, mutta ei suostu asian eteen silti näkemään pientä vaivaa. 

Vierailija
129/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiluku on niin iso asia, ettei sellaista voi antaa kenenkään muun päättää omasta puolesta.

Jos haluat lapsen, niin nyt on aika toimia. Ja jos miehesi ei halua lasta, niin olisi kohtuullista sanoa tämä ääneen ja antaa sinulle mahdollisuuden vielä tulla äidiksi. Nykyisellään hän vain vie sinun aikaasi.

Suosittelen käymään miehesi kanssa vakavan keskustelun ja sen päätteeksi eroamaan. Tuskin tulee mieltään asiasta muuttamaan.

Minä tein vastaavassa tilanteessa ultimatumin. Vuokrasuhde oli tulossa päätökseen ja sanoin että muutetaan erilleen tai sitoudutaan yrittämään kaikin keinoin.

Hän tuskaili kuukauden. Pysyin vakaana ja puhuimme teemasta so

Itsellisesti vaan suoraan hoitoihin jos sen lapsen haluat. Itse en edes tuollaista isäksi huolisi.

Tämä. Voivat sitten aikuisena lisääntyä sisarpuoltensa kanssa kun eivät tiedä toisistaan ja sellaisten määrä kasvaa jatkuvasti.

Se olisi ihanaa.

Vierailija
130/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies pitää päänsä.

Vierailija
131/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että haluaa lapsen ja on vaikka valmis jäämään koti-isäksi. Eli hän haluaa lapsen, mutta ei hoitoja!

Ap

Emätintä hän haluaa. Ei ole kovin vaikeaa vastata mitä muijat haluavat kuulla.

Juuri näin.

Vierailija
132/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jo tilanne valmiiksi siltä että tulet olemaan myös liian sairas hoitamaan sitä mahdollista lasta joten anna olla ja unohda koko juttu. Miehelläsi on asiassa koko jutun aivot ja tietää mihin tilanne johtaa eikä intoile. 

Ja lääkäreillä ei ole aivoja ollenkaan?

Vierailija
133/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt saatana se mies äläkä pistä lastasi kärsimään isästä joka ei koskaan halunnut isää mutta sinä teitä hänestä väkisin tai huijaamalla isän. Tuommoisessa tilanteessa se lapsi kärsii ja paljon pelkästään sinun halun takia.

T. Ihminen jonka isä huijattiin isäksi ja joka ei koskaan edes lapsia halunnut

Ei sinun isääsi kukaan huijannut. Hän laittoi pippelinsä pimppiin ja rojut ränniin, se on siinä.

Jotkut miehet ovat tuommoisia. Seksiä pitää saada ilman kumia. Törkeimmät ottavat itse kumin salaa pois. Ja kun nainen tulee siitä raskaaksi niin suututsan ja syytetään huijaamisesta.

Vierailija
134/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä keskustelua lukee mies, kysyn sinulta; lähtisitkö IVF-hoitoihin, jos vaimosi olisi niiden tarpeessa? Vai onko tämä hoidoista kieltäytyminen joku miesten juttu? Jos eroan, löydänkö miestä, joka käy kanssani läpi kaiken sen?

Ap

Oma mieheni kyllä tuki minua hoidoissa ja maksoimme myös homman puoliksi yksityisellä. 

Mutta niissä hoidoissa ei varsinaisesti tehdä miehelle mitään. Mies ei ole hoidettavana. Puolison tukena on tietty hyvä olla, mutta useimmat käynnit voi nainen tehdä yksin. Joten ei ole mitään syytä, miksi juuri miehet kieltäytyisivät hoidosta. 

Alussa toki miehen piti tuottaa siemenlasti purkkiin. Tuskinpa ylivoimaista.. Ja verikokeessa piti käydä, mutta sekin on aika peruskauraa muussakin terveydenhoidossa. (Ennen hoitoa piti varmentaa, ettei kummallakaan ole sukupuolitauteja. Hoitotaholla oli tähän velvollisuus). 

Ehkäpä miehesi ei tiedä, miten se hoito oikeasti tehdään. Jos kuvitelmat tulee jostain muinaisesta Uuno Turhapuro elokuvasta, niin kannattaa tutustua aiheeseen. Lääkärit varmasti selittävät.

Vierailija
135/135 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua. Nykyäänhän on olemassa erilaisia vaihtoehtoja vieläpä suhteellisen edulliseen hintaan. Alkiopakastus on yksi:

https://www.whatclinic.com/fertility/bulgaria/sofia/malinov-clinic

Endo-operaatio/myomat: https://www.whatclinic.com/cosmetic-plastic-surgery/poland/krakow/medis…

Kumppanuusvanhemmuus naisen kanssa. Munasolusi siirretään toiseen kohtuun. 

https://www.co-parentmatch.com/https://letsbeparents.com/ 

IVF: https://www.whatclinic.com/fertility/greece/athens/embio-medical-center alk. 1000e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi