Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairas ja mies ei suostu lapsettomuushoitoihin

Vierailija
21.08.2024 |

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin käsittääkseni tilannetta ja erittäin vaikeita tunteita. Minulla on paha endometrioosi ja aviomieheni ei suostu lapsettomuushoitoihin, vaikka ne ovat usean erikoislääkärin mukaan ainut mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja luonnollisesti rakastan, mutta asia on alkanut jo katkeroittaa syvästi. Minä ja lääkärit olemme yhdessä puhuneet hänelle ajan vähyydestä. Olen menossa lähiaikoina aukiolotutkimukseen, jossa selviää, että voinko tulla luomusti raskaaksi. Päätin, että jos johtimet ovat tukossa ja mies ei sittenkään suostu hoitoihin, eroan hänestä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..

Kyllä, hän on käynyt sperma-analyysissa. Näyte oli hedelmöittävä.

Ap

Nyt sä alat jo säveltämään tuubaa. Sperma-analyysi on osa lapsettomuushoitoja. Millaisen selityksen keksit syyksi, miksi tutkimus tehtiin? 

Hän kävi tutkimuksessa työterveyden kautta ihan omasta aloitteestaan. Hoitoihin julkiselle olisimme päässeet nopeasti ja ns. jonon ohi minun kiputilanteeni vuoksi, mutta mies ei suostunut, joten luovutin paikan. 

Ap

Mihinkään työterveyteen eivät kuulu mitkään sperma-analyysit, lol.

Eivät ehkä sinun työpaikkasi, mutta esimerkiksi meillä erityislääkärin konsultaatiot voi maksaa osin E-passilla. 

Vierailija
102/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.

Kertoisipa joku tämän niille miehille, joiden vauvakuumeilut tuhoavat parisuhdeyritykseni kerta toisensa jälkeen.

Kaikki miehet haluavat lapsia. Osa valehtelee alussa mutta kaikki haluavat lopulta. Se on ällöttävää.

Kertoo enemmän miesmaustasi kuin miehistä yleensä. Tilastollisesti miehet himoitsevat liikakansoittamista vähemmän kuin naiset.

Ja silti valtaosa sitä himoitsee. Ensin vain sanotaan se mitä nainen ha

En minäkään halua, mutta vapaaehtoisesti lapsettomia miehiä ei löydy mistään. Valehtelevia rassukoita riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän toimii näin? Ainakin hän onnistuu saamaan mut tuntemaan itseni arvottomaksi. Että minun haaveilla ja tunteilla ei ole merkitystä. Hän tietää, että miten paljon haluan äidiksi. Olen ollut avoin ja kertonut asiasta heti alusta alkaen. Olen ollut mukana hänen lapsensa kasvatuksessa ja ottanut vastuuta. Lisäksi hän tietää, että jos yrittäminen ei ole vaihtoehto, niin kohdunpoisto on lääkärin suositus. 

Ap

Miksi sinä toimit noin? Se mies päättää itse mihin ryhtyy, sinun haaveesi eivät ole sen arvokkaampia.

Vierailija
104/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä helposti uskon, että oma lapsi on tärkempi tavoite elämälle kuin mies. Eli kova kovaa vasten: hoidot tai ero. Jos hoidot ei tuota tulosta, adoptio tai ero. Miehen lapsi ei ole oman lapsen korvike, valitettavasti.

Minusta jokainen nainen, joka haluaa äidiksi, ansaitsee sen yhden lapsen.

Vierailija
105/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä helposti uskon, että oma lapsi on tärkempi tavoite elämälle kuin mies. Eli kova kovaa vasten: hoidot tai ero. Jos hoidot ei tuota tulosta, adoptio tai ero. Miehen lapsi ei ole oman lapsen korvike, valitettavasti.

Vaihtoehto on vain lähtö. Se että mies suostuu hoitoihin kiristyksen vuoksi kuulostaa suorastaan rikolliselta painostukselta.

Vierailija
106/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän toimii näin? Ainakin hän onnistuu saamaan mut tuntemaan itseni arvottomaksi. Että minun haaveilla ja tunteilla ei ole merkitystä. Hän tietää, että miten paljon haluan äidiksi. Olen ollut avoin ja kertonut asiasta heti alusta alkaen. Olen ollut mukana hänen lapsensa kasvatuksessa ja ottanut vastuuta. Lisäksi hän tietää, että jos yrittäminen ei ole vaihtoehto, niin kohdunpoisto on lääkärin suositus. 

Ap

Miksi sinä toimit noin? Se mies päättää itse mihin ryhtyy, sinun haaveesi eivät ole sen arvokkaampia.

Tässä mies tuhlaa naisen aikaa ja varastaa naisen parhaat  vuodet.

Vierailija
107/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi tietää kuinka tärkeä äitiys sinulle on, mutta ei ole valmis menemään pidemmälle yrityksessä niin ei oikeastaan ole vaihtoehtoa. 

Tai toki voit hankkiutua raskaaksi myös lahjasiittiöllä itsellisesti ja katsoa sitten kestääkö parisuhteenne sen, että "kävelit miehesi yli" mutta lopputulos lienee ero tässäkin vaiheessa.

Vierailija
108/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miestä eikä naista saa painostaa mihinkään mitä hän ei halua. Pitäs tämä aikuisilla tajuta!

Jos ei yhteisymmärrystä löydy niin lähde litomaan, se on sille miehellekin parhaaksi.

Vierailija
109/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan nainen itse sitä aikaansa siinä tuhlaa.

Vierailija
110/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo, että haluaa lapsen ja on vaikka valmis jäämään koti-isäksi. Eli hän haluaa lapsen, mutta ei hoitoja!

Ap

Vierailija
111/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei mitään varastamista ole jos kumpikin on suhteessa omasta tahdostaan.

Vierailija
112/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..

Kyllä, hän on käynyt sperma-analyysissa. Näyte oli hedelmöittävä.

Ap

Nyt sä alat jo säveltämään tuubaa. Sperma-analyysi on osa lapsettomuushoitoja. Millaisen selityksen keksit syyksi, miksi tutkimus tehtiin? 

Tuossa analyysissa voi käydä ihan yksityisellä. Mekin käytiin kun ei lasta kuulunut. Ei ollut mitään hoitoja vielä menossa, mutta sieltä sit löytyikin syyt miksei vauvaa luomuna koskaan tule. Kyllä tuo kannattaa selvittää mahdollisimman pian ihan omatoimisesti. 

Vierailija
113/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita komnentteja. Miestä ei voi pakottaa. Tee omat päätöksesi ja kanna vastuu mitä ikinä päätätkään.

Vierailija
114/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että haluaa lapsen ja on vaikka valmis jäämään koti-isäksi. Eli hän haluaa lapsen, mutta ei hoitoja!

Ap

Emätintä hän haluaa. Ei ole kovin vaikeaa vastata mitä muijat haluavat kuulla.

Vierailija
115/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä varmasti sitten suostuisi hoitoihinkin jos ihan tosissaan sen lapsen haluaisi

Vierailija
116/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä keskustelua lukee mies, kysyn sinulta; lähtisitkö IVF-hoitoihin, jos vaimosi olisi niiden tarpeessa? Vai onko tämä hoidoista kieltäytyminen joku miesten juttu? Jos eroan, löydänkö miestä, joka käy kanssani läpi kaiken sen?

Ap

Vierailija
117/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voihan se mies sanoa, et jää vaikka kolmosten hoitajaksi kymmeneksi vuodeksi, mitä väliä? Kun kerran hoidot ei käy, lapsia ei teille tule.

Ryhdyt itselliseksi vanhemmaksi.

Vierailija
118/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysy häneltä miksi hän toimii noin. emme me voi hänen puolestaan tietää.

Vierailija
119/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä!

Vierailija
120/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jo tilanne valmiiksi siltä että tulet olemaan myös liian sairas hoitamaan sitä mahdollista lasta joten anna olla ja unohda koko juttu. Miehelläsi on asiassa koko jutun aivot ja tietää mihin tilanne johtaa eikä intoile. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi