Olen sairas ja mies ei suostu lapsettomuushoitoihin
Olen kirjoittanut tänne aiemminkin käsittääkseni tilannetta ja erittäin vaikeita tunteita. Minulla on paha endometrioosi ja aviomieheni ei suostu lapsettomuushoitoihin, vaikka ne ovat usean erikoislääkärin mukaan ainut mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja luonnollisesti rakastan, mutta asia on alkanut jo katkeroittaa syvästi. Minä ja lääkärit olemme yhdessä puhuneet hänelle ajan vähyydestä. Olen menossa lähiaikoina aukiolotutkimukseen, jossa selviää, että voinko tulla luomusti raskaaksi. Päätin, että jos johtimet ovat tukossa ja mies ei sittenkään suostu hoitoihin, eroan hänestä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymä on kuolemantuomio :(
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Sinunkin olisi ilmeisesti pitänyt jättää synnyttämättä.
Kaikki eivät lähde saattohoidon kautta, jotkut elävät pitkän onnellisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette -hullu taas uudella tarinalla.
Sama ihminen joka kirjoittaa mies ei suostu kosimaan vaikka on asuttu yhdessä vuosikaudet, pitäisikö erota-tarinoita
Hän on kosinut jo itse jos on ottanut naimisiinmenon puheeksi. Yleisimmin kosija on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymä on kuolemantuomio :(
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Sinunkin olisi ilmeisesti pitänyt jättää synnyttämättä.
Kaikki eivät lähde saattohoidon kautta, jotkut elävät pitkän onnellisen elämän.
Ja luulet että olemassa olematon jotenkin kärsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei suostu hoitoihin?
Luultavasti sillä on realistisempi kuva ap:n voimavaroista kuin ap:lla itsellään.
Jos endo on niin paha, että tekee hedelmättömäksi, on potilas yleensä aika vaivainen muutenkin. Saikkua saikin perään, lyhennettyä työpäivää sun muuta. Ei välttämättä jaksaisi oikeasti hoitaa lastaan kunnolla.
Ap on vaan tosi itsekäs eikä yhtään ajattele, miten ne voimavarat riittäisi äitiyteen nyt ja sairauden vielä pahetessakin.
Pitäisi ajatella asiaa sen lapsen näkökulmasta eikä vaan että MÄHALUUN.
Valmiiksi voimavararajoitteisen ei kannata lisääntyä varsinkaan, jos se ei perinteisesti onnistu. Aika raskaita ne hoidotkin on.
Älä puhu roskaa. Erittäin vaikea endo eikä sairaslomia tämän taudin kanssa ainutta
Joillain endoilla kovien kipujen syyksi paljastuu myooma, joka on poistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..
Kyllä, hän on käynyt sperma-analyysissa. Näyte oli hedelmöittävä.
Ap
Nyt sä alat jo säveltämään tuubaa. Sperma-analyysi on osa lapsettomuushoitoja. Millaisen selityksen keksit syyksi, miksi tutkimus tehtiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiluku on niin iso asia, ettei sellaista voi antaa kenenkään muun päättää omasta puolesta.
Jos haluat lapsen, niin nyt on aika toimia. Ja jos miehesi ei halua lasta, niin olisi kohtuullista sanoa tämä ääneen ja antaa sinulle mahdollisuuden vielä tulla äidiksi. Nykyisellään hän vain vie sinun aikaasi.
Suosittelen käymään miehesi kanssa vakavan keskustelun ja sen päätteeksi eroamaan. Tuskin tulee mieltään asiasta muuttamaan.
Minä tein vastaavassa tilanteessa ultimatumin. Vuokrasuhde oli tulossa päätökseen ja sanoin että muutetaan erilleen tai sitoudutaan yrittämään kaikin keinoin.
Hän tuskaili kuukauden. Pysyin vakaana ja puhuimme teemasta sovitusti joka päivä klo 21.
No, muutti si
Itsellisesti vaan suoraan hoitoihin jos sen lapsen haluat. Itse en edes tuollaista isäksi huolisi.
Tämä. Voivat sitten aikuisena lisääntyä sisarpuoltensa kanssa kun eivät tiedä toisistaan ja sellaisten määrä kasvaa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Endometrioosi on kivulias ja perinnöllinen sairaus. Mieti nyt vielä itsekin haluatko ehdoin tahdoin periyttää kärsimyksen tulevalle lapsellesi.
Kuinkahan se on vain yhdellä meistä sisaruksista eikä äidillä tai hänen äidillään? Tuon siskon tyttärillakään ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..
Ap
Nyt sä alat jo säveltämään tuubaa. Sperma-analyysi on osa lapsettomuushoitoja. Millaisen selityksen keksit syyksi, miksi tutkimus tehtiin?
Hän kävi tutkimuksessa työterveyden kautta ihan omasta aloitteestaan. Hoitoihin julkiselle olisimme päässeet nopeasti ja ns. jonon ohi minun kiputilanteeni vuoksi, mutta mies ei suostunut, joten luovutin paikan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt saatana se mies äläkä pistä lastasi kärsimään isästä joka ei koskaan halunnut isää mutta sinä teitä hänestä väkisin tai huijaamalla isän. Tuommoisessa tilanteessa se lapsi kärsii ja paljon pelkästään sinun halun takia.
T. Ihminen jonka isä huijattiin isäksi ja joka ei koskaan edes lapsia halunnut
Mitä tekee ihminen joka huijattiin isäksi? Hylkää omat lapsensa koska ei niitä halunnut?
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Järkevä mies. Voisit kunnioittaa hänen mielipidettään ja lopettaa vinkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka vain voi käydä pelkässä spermatestissä ilman lääkäriaikaa. Hinta 95e Hkissä.
Vielä riittää muita eläimiä ja kasveja ihmisten materiaaliksi. Toisia ihmisiä tarvitsee alkaa syömään vasta joskus 50v päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette -hullu taas uudella tarinalla.
Sama ihminen joka kirjoittaa mies ei suostu kosimaan vaikka on asuttu yhdessä vuosikaudet, pitäisikö erota-tarinoita
Hän on kosinut jo itse jos on ottanut naimisiinmenon puheeksi. Yleisimmin kosija on nainen.
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni on että perheytyminen pilaa elämän.
En tosin ymmärrä mitä minun mielipidettäni aikuinen ihminen tarvitsee omaan päätökseensä.
Tämä varmaan auttoi kauheasti aloittajaa kun kerroit uniikin mielipiteesi? Hän kun selvästi haluaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni on että perheytyminen pilaa elämän.
En tosin ymmärrä mitä minun mielipidettäni aikuinen ihminen tarvitsee omaan päätökseensä.
Tämä varmaan auttoi kauheasti aloittajaa kun kerroit uniikin mielipiteesi? Hän kun selvästi haluaa lapsen.
Tämä. Lisääntyminen on aina uhkapelaamista lapsen onnellisuudella. Siinä punnitaan, onko pahempaa mahdollinen lapsen kärsimys siitä että lisääntyi vai mahdollinen oma kärsimys siitä ettei lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiluku on niin iso asia, ettei sellaista voi antaa kenenkään muun päättää omasta puolesta.
Jos haluat lapsen, niin nyt on aika toimia. Ja jos miehesi ei halua lasta, niin olisi kohtuullista sanoa tämä ääneen ja antaa sinulle mahdollisuuden vielä tulla äidiksi. Nykyisellään hän vain vie sinun aikaasi.
Suosittelen käymään miehesi kanssa vakavan keskustelun ja sen päätteeksi eroamaan. Tuskin tulee mieltään asiasta muuttamaan.
Minä tein vastaavassa tilanteessa ultimatumin. Vuokrasuhde oli tulossa päätökseen ja sanoin että muutetaan erilleen tai sitoudutaan yrittämään kaikin keinoin.
Hän tuskaili kuukauden. Pysyin vakaana ja puhuimme teemasta so
18 vuotiaana saa luovuttajan tiedot. Sehän ei ole en anonyymiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei suostu hoitoihin?
Ehkä ei haluta lasta.
Miksi pitäisi haluta kenenkään muun takia!
Ei pidä.
Onko liikaa vaadittu että mies olisi ajatuksistaan rehellinen?