Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairas ja mies ei suostu lapsettomuushoitoihin

Vierailija
21.08.2024 |

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin käsittääkseni tilannetta ja erittäin vaikeita tunteita. Minulla on paha endometrioosi ja aviomieheni ei suostu lapsettomuushoitoihin, vaikka ne ovat usean erikoislääkärin mukaan ainut mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja luonnollisesti rakastan, mutta asia on alkanut jo katkeroittaa syvästi. Minä ja lääkärit olemme yhdessä puhuneet hänelle ajan vähyydestä. Olen menossa lähiaikoina aukiolotutkimukseen, jossa selviää, että voinko tulla luomusti raskaaksi. Päätin, että jos johtimet ovat tukossa ja mies ei sittenkään suostu hoitoihin, eroan hänestä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet on steriloinut itsensä. Eikä kaikilla ole siittiöitä. Orpopokodit on täynnä hae sieltä joku kiusattava. 

Vierailija
22/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sopii lapsen yrittäminen, mutta vain luomusti. IVF on kuulemma epäluonnollista. Miehellä on muuten lapsi aiemmasta suhteesta ja minulla ei ensimmäistäkään. 

Ap

Miehen osuus hoidoissa olisi sen verran helppo (runkkaus kuppiin), että en vaan voi käsittää miksi ei siihen suostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on keinoja kiertää luonnon omia suodattimia. Endometrioosikin yleistyy populaatiossa muiden sairausgeenien tavoin.

Vierailija
24/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen olla etsi uusi. Miehellä on jo lapsia ei kukaan jaksa elättää monia. 

Vierailija
25/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä,jos olet huonossa kunnossa sairautesi kanssa,niin en suosittele biologisen lapsen hankintaa. Se ei ole sinulle eikä lapselle hyvä asia. 

Mutta on myös muita keinoja tulla äidiksi. Kumppanuusvanhemmuus, sijaissynnyttäjä tai adoptio. 

Kannattaa tämä ottaa ajattelun kannalta ja miettiä noita vaihtoehtoja ja pohtia oman sairauden merkitystä moniin asioihin. 

Miten kumppanuusvanhemmuus auttaa ap:ta, kyllähän siinä hankitaan biologinen lapsi? Sijaissynnytys on Suomessa kielletty ja adopitio pitkä, raskas ja kallis prosessi, joka ei takaa lasta. Muita hyviä neuvoja?

Järjenkäyttö on sallittu. Toinen nainen on kumppanuusvanhempi,joka synnyttää. AP on miehensä kanssa toiset kumppanuusvanhemmat. Sijaisynnyttäjiä on silti Suomessakin paljon, vaikkei laillista olekaan. Adoptiossa myös se lapsi, jolla ei ole vanhempia, saa äidin ja isän. 

Muita tyhmiä vastauksia?

Vierailija
26/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..

Vierailija
27/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä,jos olet huonossa kunnossa sairautesi kanssa,niin en suosittele biologisen lapsen hankintaa. Se ei ole sinulle eikä lapselle hyvä asia. 

Mutta on myös muita keinoja tulla äidiksi. Kumppanuusvanhemmuus, sijaissynnyttäjä tai adoptio. 

Kannattaa tämä ottaa ajattelun kannalta ja miettiä noita vaihtoehtoja ja pohtia oman sairauden merkitystä moniin asioihin. 

Endometrioosi ei estä biologisen lapsen saamista tai haittaa vanhemmuutta. Hoitona on hormonalinen ehkäisy, kun se lapsi on saatu.

Vierailija
28/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt saatana se mies äläkä pistä lastasi kärsimään isästä joka ei koskaan halunnut isää mutta sinä teitä hänestä väkisin tai huijaamalla isän. Tuommoisessa tilanteessa se lapsi kärsii ja paljon pelkästään sinun halun takia.

T. Ihminen jonka isä huijattiin isäksi ja joka ei koskaan edes lapsia halunnut

Ei sinun isääsi kukaan huijannut. Hän laittoi pippelinsä pimppiin ja rojut ränniin, se on siinä.

Tämä. Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Ei nainenkaan voi koskaan aborttia tehdä, koska hän itse päästi lerssin emättimeen ja aikuisena tietää mitä siitä voi seurata.

Vierailija
29/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi ei estä biologisen lapsen saamista tai haittaa vanhemmuutta. Hoitona on hormonalinen ehkäisy, kun se lapsi on saatu.

En niin ole väittänytkään,ettei voisi saada. Luetun ymmärtäminen on kova juttu

Vierailija
30/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta ja sen yrittäminen on niin isoja asioita, että ymmärrän hyvin, että haluat erota jos mies ei halua lapsettomuushoitoihin. Lähtisin kuitenkin siitä liikkeelle, että juttelisin miehen kanssa ja kertoisin miten isosta asista kyse on sinulle ja sanot, että kyse on kynnyskysymys eli jos toinen evää sinulta mahdollisuuden omaan lapseen vain siksi, että ei halua hoitoihin, niin silloin se voi johtaa siihen, että päädytte eri teille. Tietenkin ensin pitää jutella, että miksi mies ei halua hoitoihin. Onko kyse vakaumuksellisesta asista vai pelosta kentiens? Entä onnistuisiko sellainen vaihtoehto, että tekisitte lapsen lahjasiittiöillä?

Vierailija
31/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi on kivulias ja perinnöllinen sairaus. Mieti nyt vielä itsekin haluatko ehdoin tahdoin periyttää kärsimyksen tulevalle lapsellesi. 

Pojille harvemmin tulee endometrioosia. Ja periytyvyys nyt ei tytöllekkään ole mitenkään 100 varma. 

Vierailija
32/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tarjonnut siittiöitään, mikäli haluan hoitoihin jossain vaiheessa yksin. Mutta hän ei halua olla lapselle isä, jos olen ollut hoidoissa. Outoa, eikö? Harkitsin jossakin vaiheessa, että lähtisin hoitoihin yksin hänen siittiöillään ja mies varmaankin haluaisi lopulta olla tukenani ja tutustua lapseenkin kun hän kuulisi syntymästä. Mutta päädyin ajatukseen, että en halua hänen siittiöitään, kerran hän kieltäytyy isyydestä.

Ap

Vierailija
33/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lasta, mutta ei halua sanoa sitä, koska lähtisit. Toivoo, ettei onnistuisi luomuna, ja jäisit lapsettomaksi. Silloin voi syyttää sinua epäonnistumisesta ja pääsee kuin koira veräjästä. 

Vierailija
34/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt saatana se mies äläkä pistä lastasi kärsimään isästä joka ei koskaan halunnut isää mutta sinä teitä hänestä väkisin tai huijaamalla isän. Tuommoisessa tilanteessa se lapsi kärsii ja paljon pelkästään sinun halun takia.

T. Ihminen jonka isä huijattiin isäksi ja joka ei koskaan edes lapsia halunnut

Ei sinun isääsi kukaan huijannut. Hän laittoi pippelinsä pimppiin ja rojut ränniin, se on siinä.

Tämä. Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Ei nainenkaan voi koskaan aborttia tehdä, koska hän itse päästi lerssin emättimeen ja aikuisena tietää mitä siitä voi seurata.

Totta kai voi tehdä. Se on turvallinen ja laillinen toimenpide.

Vierailija
35/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette -hullu taas uudella tarinalla.

Sama ihminen joka kirjoittaa mies ei suostu kosimaan  vaikka on asuttu yhdessä vuosikaudet, pitäisikö erota-tarinoita

Vierailija
36/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on tarjonnut siittiöitään, mikäli haluan hoitoihin jossain vaiheessa yksin. Mutta hän ei halua olla lapselle isä, jos olen ollut hoidoissa. Outoa, eikö? Harkitsin jossakin vaiheessa, että lähtisin hoitoihin yksin hänen siittiöillään ja mies varmaankin haluaisi lopulta olla tukenani ja tutustua lapseenkin kun hän kuulisi syntymästä. Mutta päädyin ajatukseen, että en halua hänen siittiöitään, kerran hän kieltäytyy isyydestä.

Ap

Nyt kuulostaa jo siltä että en tekisi tuollaisen kanssa lapsia. Mikä perustelu tuolle kannalle?

Vierailija
37/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joooo mies ei halua lasta, selvä peli. Luiskaan ja uusi mies tai itsellinen äitiys. Et ota mitään siittiöitä siltä kusiluikulta. 

Vierailija
38/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehen puheissa ei ole järjen hiventä. Ei hän halua toista lasta, se on selvä.

Vierailija
39/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei mies ole käynyt vasektomisassa? Tuossahan se paljastuisi heti..

Kyllä, hän on käynyt sperma-analyysissa. Näyte oli hedelmöittävä.

Ap

Vierailija
40/135 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sopii lapsen yrittäminen, mutta vain luomusti. IVF on kuulemma epäluonnollista. Miehellä on muuten lapsi aiemmasta suhteesta ja minulla ei ensimmäistäkään. 

Ap

Elääkö mies itse täysin luonnollisesti ilman lääketieteen apuja? Onhan kaikki leikkauksetkin ja lääkitykset "epäluonnollisia". Ja entäs jos vauva tarvitsisi sektiota, niin mies ei hyväksyisi niin epäluonnollista tapaa syntyä, vaan mieluummin vauva vammautuisi hapenpuutteeseen? 

Jos munasarja on tukossa, niin siinä autetaan munasolut siittiön luokse vähän toista keinoa käyttäen. Sama jos miehellä olisi jalat halvaantuneet, niin varmasti käyttäisi pyörätuolia liikkumiseen, eikä ajattelisi että se on epäluonnollista, jos jalat ei liiku ni sit ei oo tarkoitettu että liikun ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi