Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
8561/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, nyt on oikeasti mahis taas kärkipaikoille Ich Kommella. Noissa reaktioviseoissa on tosi monta tyyppiä, jotka ovat kirjaimellisesti haltioissaan sekä biisistä että Erikasta. Olin yllättynyt, että lähes kaikki kehuvat videon stailausta ym. koska itse olisin ehkä halunnut nähdä jotain hauskempaa iloittelua noin sensuellin esityksen sijaan. 

Mutta siis damn. Tästä on tulossa taas erinomainen viisukevät, kunhan saadaan oikea tyyppi lauteille. 

Vierailija
8562/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.

Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa  Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.

Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.

No kuka jaksaa kuunnella sitä Loreenia? Aivan siis kauheeta, menee kanava vaihtoon radiossakin, jos siellä soi. Kyllä mä ainakin kuuntelen Käärijää ja sitä viime vuodenkin suomibiisiä sujuvasti. Ruotsalaisilla on aivan tyhjänpäiväsiä jollotuksia

Musiikkia kuunteleva maailma ei ole yhtä kuin sinä. Loreenilla on tällä hetkellä  pelkästään Spotifyssa 1,355,286,269 kuuntelukertaa yhteensä eli kyllä häntä "joku" jaksaa kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8563/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleenkin tässä pätee tuo ettei täydellisyys ole se pointti vaan että tulee jollain tasolla ymmäretyksi. Suomalaisilla menee hermot vähemmästäkin, riittää vain yksi ainoa väärin lausuttu ja sen takia koko juttu on täys fiasko."

Kieltämättä mulla meni hermot, kun ne yhet lauloivat, että Vox popppulii, vox popppulii.

Vierailija
8564/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että joku taso pitäisi lyriikoissa olla. Okei mutta kun kuuntelee muiden maiden viisuja menneiltä vuosilta niin eipä niissäkään kovin kummoisia sanoituksia ole. Eikä kylläkään maailmanlaajuisissa hittibiiseissäkään, niissäkin saatetaan vain jankata jotain yhtä ja samaa loputtomiin. Että se niistä tasokkaista lyriikoista.

Vierailija
8565/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edelleenkin tässä pätee tuo ettei täydellisyys ole se pointti vaan että tulee jollain tasolla ymmäretyksi. Suomalaisilla menee hermot vähemmästäkin, riittää vain yksi ainoa väärin lausuttu ja sen takia koko juttu on täys fiasko."

Kieltämättä mulla meni hermot, kun ne yhet lauloivat, että Vox popppulii, vox popppulii.

Jos ne olis laulaneet vox poopulii, olisin äänestänyt niitä, mutta joka kerran ärsytti se niin pahasti. 

Vierailija
8566/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista biiseistä yksikään tule voittamaan Euroviisuja. Mutta tuskin sitä moni edes toivoo? Jos top 5 pääsee ison hypen säestämänä niin sehän on jo huikeaa. Hypen saa aikaiseksi (on saanut jo) näistä Erika ja OML. Sen tietää myös että OML ei tule saamaan yhtään raatipistettä, jos valitaan edustajaksi. Olisin silti ollut lähettämässä sitä jo, mutta nyt aion äänestää Erikaa. Biisi itsessään kestää kuuntelua paremmin ja paranee vaan kokoajan. Ja Erika on huikea, vaikka ymmärrän että osa ei voi sietää. Toisaalta ehkä nämä voisi miettiä mikä saa niin vihaamaan?

Vierailija
8567/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen sitä mieltä, että viisuihin pitäisi tehdä joku sellainen biisi, jossa on räppiä ja sitten räjähtävä kertosäe.

Siis vähän saman tyylinen kuin Levikset repee tai Kymppilinjan Minä. Ja räppäriksi joku oikeasti taitava, ei mitään mikael gaabrielia. 

Vierailija
8568/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁😁

Vierailija
8569/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.

Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa  Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.

Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.

No kuka jaksaa kuunnella sitä Loreenia? Aivan siis kauheeta, menee kanava vaihtoon radiossakin, jos siellä soi. Kyllä mä ainakin kuuntelen Käärijää ja sitä viime vuodenkin suomibiisiä sujuvasti. Ruo

Joo kyllä. Vaikea uskoa todeksi. Hirveää tekotaiteellista paskaa. Tyyppinäkin vaikuttaa koppavalta ja kamalalta. T. Eri

Vierailija
8570/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, nyt on oikeasti mahis taas kärkipaikoille Ich Kommella. Noissa reaktioviseoissa on tosi monta tyyppiä, jotka ovat kirjaimellisesti haltioissaan sekä biisistä että Erikasta. Olin yllättynyt, että lähes kaikki kehuvat videon stailausta ym. koska itse olisin ehkä halunnut nähdä jotain hauskempaa iloittelua noin sensuellin esityksen sijaan. 

Mutta siis damn. Tästä on tulossa taas erinomainen viisukevät, kunhan saadaan oikea tyyppi lauteille. 

Hold your horses! Erika ja Ich komme on myös älyttömän iso riski, jolla on todellinen pelko jäädä myös semiin.

Odotan mielenkiinnolla esim. Wiwibloggsin ja Esc Tomin videoita, joissa he arvioivat yhteenvetona, millä UMK-biisillä olisi heidän mielestään loppupeleissä parhaat menestysmahdollisuudet ja mitkä riskit mihinkin liittyvät.

Vierailija
8571/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika ja One morning left ainoita jotka erottuisivat Euroviisuissa. Biisitkin ihan tarpeeksi hyviä, vaikka eivät ihan täysosumia. Nyt kun lavashowt ja livet saataisiin kuntoon, niin mielenkiintoinen viisukevät tulossa. Ja tosiaan joskus käy niin, että livellä saadaan biisi nousemaan ihan uusiin tasoihin.

Vierailija
8572/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikahan se varmasti näistä on kun tietää että osaa livenä vetää tosi hyvin.

Muut joilla saattaisi riittää on vähän jokerikortteja liven suhteen.

Vierailija
8573/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Määkin ihmettelin kun näin ton wiwivlogssin arvostelut, kun joku linkkas sen tänne ja siinä sanottiin, että Erikalla ri ole vahvaa lauluääntä, kun hänellähän just on vahva lauluääni, sentään entinen tangokuningatar. 

Sitten he valittivat, että ei osaa tanssia, että kaipaa kunnon koreografiaa. Siis Erika nimenomaan osaa esiintyä ja ottaa lavan haltuun ilman mitään ihmesteppailua. 

Huomaa, että ton vlogin ihmiset eivät ole mitään ammttilaisia, vaan hölisevät mitä mieleen juolahtaa. Viihdyttävä silti."

Wiwi-Williamin ja Debanin mielikuvat siitä, että Erika ei ole vahva livelaulaja eikä tanssija pohjautuu varmaankin hänen edelliseen UMK-kilpailuesitykseen viisi vuotta sitten, ja silloinhan hän epäonnistui hieman livelaulussaan ja liikehdintä oli lähinnä kömpelöä koikkelehtimista tolppakorkojen päällä.

En tiedä, miten valideja nuo epäilyt on nykyisin. Itse en pidä Erikaa minään hyvänä tanssijana niin kuin vaikkapa Nelliä. Hyvään livelauluun hänen luulisi pystyvän tangokuningattaren meriiteillä, mutta hiton vaikeahan tuo biisi on laulaa...Viisuihin liittyen William ja Deban ovat nimenomaan oikeita ammattilaisia 20 vuoden kokemuksellaan.

Jaa, no mulla on elinikänen kokemus viisuista 56 vuotta. En myöskään pidä sitä Nelliä kummosena tanssijana, kiemurteli lattialla ja ojenteli käsiään sinne tänne. Eipä Euroviisut mikään tanssikisa olekaan, että ei siellä ole mikään pakko tanssia, ellei tahdo.

Vierailija
8574/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ich komme + E.Vikman on sanoituksineen ja videoineen härskeintä ja rivointa mitä viisurintamalla on pitkiin aikoihin nähty ja kuultu. Kysymys kuuluukin, että mitä UMK, biisin tekijät ja esittäjä tällä oikeastaan tavoittelevat.

Vierailija
8575/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että viisuihin pitäisi tehdä joku sellainen biisi, jossa on räppiä ja sitten räjähtävä kertosäe.

Siis vähän saman tyylinen kuin Levikset repee tai Kymppilinjan Minä. Ja räppäriksi joku oikeasti taitava, ei mitään mikael gaabrielia. 

Mulle tuli kuvauksestasi mieleen brittiläistä musiikkia nimeltä Written in the stars Tinie Tempahilta, jossa fiittaa Eric Turner. 

Mä toivoin tähän Suomen valikoimaan voimakkaan kuuloista jazzia.

Vierailija
8576/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka jaksaa kuunnella sitä Loreenia? Aivan siis kauheeta, menee kanava vaihtoon radiossakin, jos siellä soi. Kyllä mä ainakin kuuntelen Käärijää ja sitä viime vuodenkin suomibiisiä sujuvasti. Ruotsalaisilla on aivan tyhjänpäiväsiä jollotuksia

En itsekään välitä Loreenista ja omaan makuun Ruotsin melodifestivalenmusa on turhan turvallista ja muovista, vaikka ruotsalaista musaa kuuntelen paljonkin. Eli vaikka olin Tobbe Ekin kanssa samaa mieltä siitä, että toivon kanssasuomalaisten äänestävän kappaleista sitä mitä aidosti kuuntelevan, toivoisin sitä samaa myös ruotsalaisilta. Ja siksi nimenomaan toivoisin, että Suomessa ei jumahdeta samalla tavalla ennalta-arvattavaan kaavaan kuten Ruotsissa.

Käärijä oli loistava, mutta nyt on aika mennä siitä eteenpäin, Käärijä, W95 ja Puppy peräkkäisinä vuosina olisi jo kaavoihin kangistumista.

Vierailija
8577/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun mielestä puppya voi muka oikeasti kuunnella? Mulla on sillä eniten soittokertoja näistä tän vuoden kappaleista spotifyssa. Kuuntelen muutenki tuon tyylistä musiikkia ja instrumentaalista musiikkia, ei mulle musiikissa ole sanoituksilla niin isoa painoarvoa, kunhan lyriikat ei oo liian häiritseviä.

Musta w95, Käärijä ja puppy on keskenään aika erilaisia. Näistä kolmesta jopa tykkään tästä puppysta kappaleena eniten, noita kahta ekaa ei tullu spotifysta luukutettua koskaan, vaikka niiden live-esityksistä tykkäsin. En ymmärrä muutenkaan tätä kritiikkiä, että kaikki kolme olis vaan huumoribiisejä. Niissä on musta paljon muitaki elementtejä. Ja ei tuo paljon ylistetty Erikankaan kappale ole musta vakava tai syvällinen biisi. 

Vierailija
8578/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurimaan viisuasiantuntija? Enpä juuri naapurimaan viisuasiantuntijan mielipiteisiin perustaisi mitään. Ruotsalaisilla on viisuissa niin erilaisempi musiikkimaku kuin meillä. Hyvä esimerkki on ruotsalaisten beige-Loreen vastaan meidän Käärijä. 

Joten lähetetään jatkossakin viisuihin sellaista mistä itse tykkäämme. Sillä ollaan pärjätty joko tosi hyvin tai tosi huonosti. Ja kun ollaan lähdetty sillä periaatteella, että mistähän muut maat tykkäis, niin ei ole tullut menestystä.

Vierailija
8579/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtuben puolella on uhkauksia uudella pandemialla ja Euroviisujen hylkäyksellä, jos emme valitse Erika Vikmania. 

Voimmeko ottaa sellaista riskiä? 😂

Aikaisemminhan tuollaiset vitsaukset oli, kun emme valinneet Erika Vikmania.

Vierailija
8580/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppyn kannessakin on jostain ehkä laskelmoidusta syystä sateenkaari ja sateenkaaren värit tosi vahvasti.

Ketju on lukittu.