UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
luin x:ssä jotain juttua OML:n jonkun jäsenen viesteistä (vanhoja) nuorille tytöille, en tie kuinka totta tuo on
Vierailija kirjoitti:
Ich komme + E.Vikman on sanoituksineen ja videoineen härskeintä ja rivointa mitä viisurintamalla on pitkiin aikoihin nähty ja kuultu. Kysymys kuuluukin, että mitä UMK, biisin tekijät ja esittäjä tällä oikeastaan tavoittelevat.
Niin, herää sama kysymys, että miksi? Nykyaika on niin seksikeskeistä, että alkaa jo turtumaan paljaisiin pintoihin ja vihjailuun. Tämä siitä huolimatta, että olen nuori nainen ja tykkään seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.
Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.
Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.
Eikö sun mielestä puppya voi muka oikeasti kuunnella? Mulla on sillä eniten soittokertoja näistä tän vuoden kappaleista spotifyssa. Kuuntelen muutenki tuon tyylistä musiikkia ja instrumentaalista musiikkia, ei mulle musiikissa ole sanoi
Itse en ole metallin ystävä, joten mulle Puppy on liian meluisa. Kertsi menettelee, jos jätetään Puppy-karjunnat pois, ja taaskin on peilattava siihen, että viisuissa suurin osa äänistä tulee keskivertoviisukatsojilta ympäri Eurooppaa ja muuta maailmaa. Heulle Puppy kuulostaa keskimäärin vieläkin meluisammalta kuin minusta, joka on tottunut Suomessa kuulemaan paljonkin raskasta musiikkia.
Erikan suhteen tuo ongelma ympäri Eurooppaa ja muuta maailmaa olevien keskivertoäänestäjien keskuudessa on p*rnahtavuus. Sitä ei vain yksinkertaisestl siedetä. Viime viisuvuosi osoitti sen.
Reaktiovideoita tekeviä hardcore-viisufaneja ei p*rnahtavuus, erikoisuus tai hulluus sillä tavalla hätkäytä vaan on enemmänkin hyvä asia, toki poikkeuksiakin on. Viisukuplassa kytee kuitenkin se vaara, että sen suosikit voivat hyvinkin flopata pahoin viisuissa, koska suuri äänestävä porukka ja/tai raadit eivät jaa samaa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ich komme + E.Vikman on sanoituksineen ja videoineen härskeintä ja rivointa mitä viisurintamalla on pitkiin aikoihin nähty ja kuultu. Kysymys kuuluukin, että mitä UMK, biisin tekijät ja esittäjä tällä oikeastaan tavoittelevat.
Niin, herää sama kysymys, että miksi? Nykyaika on niin seksikeskeistä, että alkaa jo turtumaan paljaisiin pintoihin ja vihjailuun. Tämä siitä huolimatta, että olen nuori nainen ja tykkään seksistä.
Ehkä pointti on siinä, että vedetään seksikeskeisyys seksuaalissävytteisistä vihjailuista ihan härskisti ja provokatiivisesti överiksi. Että tässä sitä nyt tulee.
Miksi kaikissa tämän vuoden reaktiovideoissa reagoijan suu on apposen auki??? Pöllön näköistä. Ei kiinnosta pätkän vertaa tuonkaan videon sisältö.
Piano with Pano youtubekanavalle on tullut Ich Kommesta coveria. On siellä Nightmaresta ja Aina kappaleistakin coveria.
En tiedä onko joku maininnut jo tästä kanavasta tähän ketjuun. Piano with Pano on mun jokavuotinen juttu mikä pitää kuunnella läpi ainakin Umk:n osalta.
Varmaan tekee vain omista mieltymyksistään covereita, kun kaikista kappaleista ei tee pianoversioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tietenkin tuollainen on nuorille sukupolville mahdollisesti aina tuoretta ja raikasta vaikka olisitkin poikkeus siinä. Mutta samaa mieltä hiukan sinua varmaankin vanhempana herrana, että tuo olisi ollut tuoretta ja raikasta ysärillä. Tänään - tarpeetonta. Eikä kappale ole musiikillisesti niin hyvä että niistäkään syistä toivoisin jatkoon.
Voi tuo esitys tietenkin päästä jatkoon ja silloin mielestäni niiden kannatuksesta jotka eivät oikein seuraa aikaansa.
Jos ei muuta, niin erikan tissit on hyvin esillä tuolla videolla. Kai niitä tissi ääniäkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa vıttuilu ja äänestäkää ierikkaa. En jaksa enää tommosta protestiäänestämistä. Eläimiinsekaantumisbiisi on kauhea ja yhtyeen jäsenelläkin seksituomio.
Kyllä on päässä vikaa jos näkee tuon eläimiinsekaantumisbiisinä. Ihmiset jakaa söpöjä videoita koiristaan, joissa tuo soi taustalla. mm. Johanna Puhakka myös kehui tätä kappaletta. Eikä kannata alkaa levitellä bändin jäsenistä valheellista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää että tuota ruotsalaista lippispäätä aina haastatellaan haukkumaan Suomen kappaleet. Tyyppihän on umpimielinen rasis ti joka tahallaan etsii haukuttavaa. Voisivat toimittajat uskaltaa edes haastaa sitä kysymällä uskaltaako Ruotsi tällä vuosikymmenellä lähettää ruotsinkielistä kappaletta. Raivostuttaa tällainen nöyristely tuollaisen vainoajan edessä.
Kuka tää on tää ruotsalainen lippispää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa vıttuilu ja äänestäkää ierikkaa. En jaksa enää tommosta protestiäänestämistä. Eläimiinsekaantumisbiisi on kauhea ja yhtyeen jäsenelläkin seksituomio.
Kyllä on päässä vikaa jos näkee tuon eläimiinsekaantumisbiisinä. Ihmiset jakaa söpöjä videoita koiristaan, joissa tuo soi taustalla. mm. Johanna Puhakka myös kehui tätä kappaletta. Eikä kannata alkaa levitellä bändin jäsenistä valheellista tietoa.
Onhan täällä väännetty Maltan Kantistakin vaikka mitä. Myös puppylla ja pupseilla voi olla ja onkin erilaisia tulkintoja ja merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.
Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.
Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.
Eikö sun mielestä puppya voi muka oikeasti kuunnella? Mulla on sillä eniten soittokertoja näistä tän vuoden kappaleista spotifyssa. Kuuntelen muutenki tuon tyylistä musiikkia ja instru
Reaktiovideoita tekevien on "viran" puolesta tykättävä kaikesta mikä hiukankaan viittaa mahdolliseen tai potentiaaliseen "kohuun". Kunhan kyse ei ole mistään mitä voisi tulkita vaikkapa syrjinnäksi tai ihmisoikeuksien polkemiseksi.
Samaa mieltä siitä, että eroottiseen lataukseen viittavaan kappaleen on vaikeampi nousta ylikansalliseen suosioon. Ehkä tässä suhteessa erotiikan profeetta voi olla todennäköisemmin omalla maallaan kuin vieraalla. Onko Vikman riittävän eksoottinen, se on se kysymys. Kannattajille voi esittää vastakysymyksen. Oliko tai onko Loreenin kiemurtelu ja elehdintä seksikästä? Jos ei niin miksi Vikmanin olisi kun sinivalkoiset silmälasit poistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muuta, niin erikan tissit on hyvin esillä tuolla videolla. Kai niitä tissi ääniäkin tulee.
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin tottakai tisseillä, kuten muutenkin alastomuudella ja hyvällä ulkonäöllä ääniä saa ja pärjää paremmin. MUTTA kukaan ei ole niillä pärjännyt viisuissa. Ei ole tarpeeksi miehiä/ihmisiä, jotka äänestäisivät pelkästään seksikkyyden/ulkonäön takia. Pitää osata myös laulaa ja esiintyä.
En lähettäisi Erikaa mistään hinnasta viisuihin, koska se oikeasti hyvä lauluääni ja karisma esiintyjänä puuttuu vaikka onkin näyttävä nainen noin muuten. Kylmä fakta.
Suomalaiset ovat varsin innokkaita (jopa innokkaampia kuin muut) katselemaan UMKn biiseistä tehtyjä reaktiovideoita, mikä tietenkin ruokkii videoitten tekijöitä entistä enemmän reagoimaan juuri Suomen biisejä. Tästä sitten syntyy loppupäätelmä: ulkkikset tykkää meistä ja UMKn taso on korkea ja aina vaan korkeammalle nousee.
"Reaktiovideoita tekevien on "viran" puolesta tykättävä kaikesta mikä hiukankaan viittaa mahdolliseen tai potentiaaliseen "kohuun"."
Täysin tuota ei voi yleistää. Esim. Wiwibloggsin William ja Deban sanovat mielipiteensä rehellisesti, esim. William ryöpytti kovastikin Puppya.
Toki heidän musiikkimakunsa vaikuttaa mielipiteisiin, kun reagoivat yksittäisiä biisejä ja esityksiä, mutta kyllä he osaavat tunnistaa menestyspotentiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun mielestä puppya voi muka oikeasti kuunnella? Mulla on sillä eniten soittokertoja näistä tän vuoden kappaleista spotifyssa. K
Ero on siinä, että Loreen kiemurteli haudan vakavasti tosissaan (ja voitti Euroviisut sillä!) ja Erika tekee tuota täysin pilke silmäkulmassa.
Jos tämä olisi seksikkyys/itsensä pönkityskilpailu niin Erika veisi varmaan 100-0.
Koska kyseessä on kuitenkin LAULUkilpailu niin ikävä kyllä Erikan äänellä/sanoituksilla emme tule pärjäämään vaikka kuinka rakastaisi tuota junttimaista Suomihumppaa. Vähän sama oli Portion Boyssin kohdalla, biisi oli erittäin menevä, juuri sellaista suomalaista kesäbiisimatskua, mutta nimenomaan vain täällä lintukodossa.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mää ainut kun en osaa päättää kolmesta viimeisestä, että ketä äänestäisin. Oon katellut ja kuunnellut ja ne on kaikki hyviä. Jää finaaliesityksistä kiinni ketä äänestän. Toivottavasti on hyvät asut ja esitykset.
Äitini kysyi Goldielocksista, että onko tuo alasti?
Alasti? Onko äitisi käynyt specsaversilla?
En ole mikään viisujen superfani mutta sen verran eri kilpailuesityksiä vuosien myötä kuunnellut, että tilastollisesti tarjonnasta eroaa UMK 2025 -lauluista eniten Goldielocksin esitys. En ota kantaa kahteen asiaan - visuaaliseen showhun tai menestysmahdollisuuksiin viisuhittinä.