UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat vaihtoehdot ovat Ich komme ja Puppy. Muut aivan liian geneerisiä ja hukkuvat massaan. Finaaliin pääsisi silti varmasti suurin osa, mutta eivät pärjäisi siellä tai saisi mitään erityistä hypeä.
Puppy ehkä liikaa saman toistoa mitä ollut tässä viime vuodet. Osa toivoisi jo jotain muuta vaihteeksi Suomelta. Erikan kappale on nerokas ja Erika osaa myös esiintyä, koko performanssi jättää sanattomaksi 😂 Hän on jo valmiiksi viisukansan suosikki. Jännä nähdä miten paljon vihamiehiä (naisia). No mut eipähän jätä ketään kylmäksi, kertoo sekin jo jotain.
Määkin ihmettelin kun näin ton wiwivlogssin arvostelut, kun joku linkkas sen tänne ja siinä sanottiin, että Erikalla ri ole vahvaa lauluääntä, kun hänellähän just on vahva lauluääni, sentään entinen tangokuningatar.
Sitten he valittivat, että ei osaa tanssia, että kaipaa kunnon kore
Kyllä näkee etteivät erikafanittajat ymmärrä musiikista mitään. Ja kauhea parku heti, kun Erikasta ei tykätä. Erika pääsi tangokuningattareksi vain ja ainoastaan koska sugardaddy Danny oli tuomaristossa. Tämä on faktaa. Erika alko sittemmin maksaan Dannylle sillä vanhalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mää ainut kun en osaa päättää kolmesta viimeisestä, että ketä äänestäisin. Oon katellut ja kuunnellut ja ne on kaikki hyviä. Jää finaaliesityksistä kiinni ketä äänestän. Toivottavasti on hyvät asut ja esitykset.
Äitini kysyi Goldielocksista, että onko tuo alasti?
Mulla nämä kolme myös suosikkeja, mutta Erika vei ykköspaikan 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee Erikan biisissä tosi huono saksan ääntäminen.
Musta se on just huippua! Vähän kuin rallienglanti, eksoottista.
Niinpä. Suomalaiset ovat aivan lääpällään ihastuksesta kun joku saksalainen laulaa satsatsaata murtaen suomenkieltä mutta suomalaisen pitää osata täydellistä enkkua tai saksaa.
No yhden tällaisen hoonolla soomella lauletun satsatsaan vielä kestää huumorilla, mutta ei paljon enempää. Englantia syntymäkielenään puhuvilla täytyy olla lehmän hermot, koska englantia sönköttäviä ja englanniksi laulavia ulkkiksia on valtavasti.
Edelleenkin tässä pätee tuo ettei täydellisyys ole se pointti vaan että tulee jollain tasolla ymmäretyksi. Suomalaisilla menee hermot vähemmästäkin, riittää vain yksi ainoa väärin lausuttu ja sen takia koko juttu on täys fiasko.
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt katsomaan/kuuntelemaan E. biisiä edes loppuun, se vääntelehtiminen ja makoilu sekä itse biisi...viemäristä alas.
Ei ole pystynyt kuuntelemaan moni muukaan. Wiwibloggs arvioi aivan oikein Erikaa, että heikkoa laulamista. Mun mielestä on hengästynyttä huutamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään biisi ei ole riittävän vahva. Windows95 maninkaan biisi ei ollut loistava, mutta se oli parempi kuin nämä ja show oli nerokas.
Näistä ei yhdestäkään ole top 15 joukkoon. Yleensä olen vahvasti Suomen menestykseen luottava, mutta tämä vuosi einole Suomen. Laittaisin Nelli Matulan kisoihin, koska hön on tehnyt asioita oikein ja laulaa vahvasti.
Showt vielä näkemättä. Viisufanit povanneet hyviä sijoja sekä Erikalle (jopa voittoa joku!) ja OML:lle, jos pääsevät Euroviisuihin. Muut olisivat varmaan sitä keskikastia.
Ei ole tähän mennessä mitään tosi vahvaa ehdokasta millään muullakaan maalla, toki moni vielä kuulematta.
On se Maltan KANT ihan varma voittaja.
"Määkin ihmettelin kun näin ton wiwivlogssin arvostelut, kun joku linkkas sen tänne ja siinä sanottiin, että Erikalla ri ole vahvaa lauluääntä, kun hänellähän just on vahva lauluääni, sentään entinen tangokuningatar.
Sitten he valittivat, että ei osaa tanssia, että kaipaa kunnon koreografiaa. Siis Erika nimenomaan osaa esiintyä ja ottaa lavan haltuun ilman mitään ihmesteppailua.
Huomaa, että ton vlogin ihmiset eivät ole mitään ammttilaisia, vaan hölisevät mitä mieleen juolahtaa. Viihdyttävä silti."
Wiwi-Williamin ja Debanin mielikuvat siitä, että Erika ei ole vahva livelaulaja eikä tanssija pohjautuu varmaankin hänen edelliseen UMK-kilpailuesitykseen viisi vuotta sitten, ja silloinhan hän epäonnistui hieman livelaulussaan ja liikehdintä oli lähinnä kömpelöä koikkelehtimista tolppakorkojen päällä.
En tiedä, miten valideja nuo epäilyt on nykyisin. Itse en pidä Erikaa minään hyvänä tanssijana niin kuin vaikkapa Nelliä. Hyvään livelauluun hänen luulisi pystyvän tangokuningattaren meriiteillä, mutta hiton vaikeahan tuo biisi on laulaa...
Viisuihin liittyen William ja Deban ovat nimenomaan oikeita ammattilaisia 20 vuoden kokemuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat vaihtoehdot ovat Ich komme ja Puppy. Muut aivan liian geneerisiä ja hukkuvat massaan. Finaaliin pääsisi silti varmasti suurin osa, mutta eivät pärjäisi siellä tai saisi mitään erityistä hypeä.
Puppy ehkä liikaa saman toistoa mitä ollut tässä viime vuodet. Osa toivoisi jo jotain muuta vaihteeksi Suomelta. Erikan kappale on nerokas ja Erika osaa myös esiintyä, koko performanssi jättää sanattomaksi 😂 Hän on jo valmiiksi viisukansan suosikki. Jännä nähdä miten paljon vihamiehiä (naisia). No mut eipähän jätä ketään kylmäksi, kertoo sekin jo jotain.
Määkin ihmettelin kun näin ton wiwivlogssin arvostelut, kun joku linkkas sen tänne ja siinä sanottiin, että Erikalla ri ole vahvaa lauluääntä, kun hänellähän just on vahva lauluääni, sentään entinen tangokuningatar.
Sitten he valitti
Vai olisko kuitenkin niin päin ettei Erikan vihaajat ymmärrä musiikista mitään? Ich komme ei ole siitä helpoimmasta päästä sävellyksenä ja selvästi aivan liian monimutkainen osalle. Se että sinä et ymmärrä jotain ei tarkoita sitä että muut eivät ymmärtäisi.
Eerikan biisistä tulee mieleen Kikka ja Madonna. Etenkin madonnan Hard Candy -albumi, joka oli seksilauluja täynnä. Joku sukupolvijuttu lienee, itse tykkään ja koen vapauttavana, en halventavana.
Vierailija kirjoitti:
Joku taso lyriikassakin pitäisi sentään olla. Erikan biisi on ihan ala-arvoinen sanoituksiltaan. Kuulijoiden aliarvioimista. Mutta ehkä se johonkin alapäähuumorin ystäviin iskee. Melodia ihan ok.
Sanoitukset ovat hauskat ja vähän omaperäiset. Eivät missään nimessä surkeat, kuten yllättävän monissa euroviisukappaleissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään biisi ei ole riittävän vahva. Windows95 maninkaan biisi ei ollut loistava, mutta se oli parempi kuin nämä ja show oli nerokas.
Näistä ei yhdestäkään ole top 15 joukkoon. Yleensä olen vahvasti Suomen menestykseen luottava, mutta tämä vuosi einole Suomen. Laittaisin Nelli Matulan kisoihin, koska hön on tehnyt asioita oikein ja laulaa vahvasti.
Showt vielä näkemättä. Viisufanit povanneet hyviä sijoja sekä Erikalle (jopa voittoa joku!) ja OML:lle, jos pääsevät Euroviisuihin. Muut olisivat varmaan sitä keskikastia.
Ei ole tähän mennessä mitään tosi vahvaa ehdokasta millään muullakaan maalla, toki moni vielä kuulematta.
On se Maltan KANT ihan varma voittaja.
On aika tylsä biisi kyllä.
1. Erika
2. Matula
3. Puppy
En ollut Erika fani ennen, en ehkä nytkään. Mutta tuo biisi on järkyttävän hyvä. Stadion meininki kertsi. 80 luvun synaa toisessa säkeistössä. Biisi kasvaa loppuun. Ehkä muissa biiseissä en näe kasvua, ovat staattisempia. Erikassa samaa iloisuutta kuin win95. Matulan biisissä parhaat sanat ja viesti. Mutta kokonaispaketti ratkaisee. Myönnän että petyn jos Erika ei pääse edustamaan tai että live show huono 😥
Vierailija kirjoitti:
Eerikan biisistä tulee mieleen Kikka ja Madonna. Etenkin madonnan Hard Candy -albumi, joka oli seksilauluja täynnä. Joku sukupolvijuttu lienee, itse tykkään ja koen vapauttavana, en halventavana.
Joo mullekin tuli Madonna mieleen! Ray of light siitä kliimaksista.
Vierailija kirjoitti:
Joku taso lyriikassakin pitäisi sentään olla. Erikan biisi on ihan ala-arvoinen sanoituksiltaan. Kuulijoiden aliarvioimista. Mutta ehkä se johonkin alapäähuumorin ystäviin iskee. Melodia ihan ok.
Joo. "Kuu nousee, maa kaartuu, mun portit aukee". "Tanssin sun kaa vaik häävalssin, mut nakuna"
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa tän palsta ja ilmeisesti suuren osaa kanssakin fantasiat siitä miten Ich komme tai Poppy erottuu ja hurmaannuttaa viisuäänestäjät. Niin ei kuitenkaan ole. Jos katsotte ESC menestyjiä, joihin luen TOP 6 artistit, siellä on nimenomaisesti sellaiset laululliset biisit, jotka voivat pyöriä keski-Euroopan radiosoittolistoilla. Nyt täällä hehkutettuja humorististisia tai por.nahtavia biisejä on kisoissa aina mukanaan muutama, eivätkä ne menesty kuin poikkeustapauksissa. Euroopassa arvostetaan biisejä joita voi laulaa mukana, ei hokea yhtä sanaa tai lausetta. Muutaman vuoden takainen Arcade ja Amar Pelos Dois ovat hyviä esimerkkejä siitä miten pienieleinen lauluun nojautuvat esitys on edelleen yksi todennäköinen voittajakonsepti Euroviisuissa. Ei haaroja kauhova tai mikkiin syljeksivä huumorihevi. Jos seuraatte kv-kanavia niin kyllä Suomen toivotaan jo lähettävän vakavastiotettavan biisin. Huumorikortti on jo nähty.
Tavoite ei välttämättä ole voitto.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.
Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.
Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.
No kuka jaksaa kuunnella sitä Loreenia? Aivan siis kauheeta, menee kanava vaihtoon radiossakin, jos siellä soi. Kyllä mä ainakin kuuntelen Käärijää ja sitä viime vuodenkin suomibiisiä sujuvasti. Ruotsalaisilla on aivan tyhjänpäiväsiä jollotuksia paljon. Viime vuonna eri juttu, mutta ne nyt olivatkin norjalaisia. Ei se lite lagom toimi musiikissa.
Erikan kappale on parempi, kuin moni on valmis hyväksymään.
Sääli, että video alentaa musiikin arvoa viemällä huomion muihin *köh* asioihin.
Yksi tubettaja sanoi videon alettua refleksinomaisesti "oo mama", ja punasteli kuin pikkupoika 😄
Mutta en aio äänestää, jos lavashow on yhtä typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten he valitti...
Kyllä huomaa, että sulla se mielikuvitus laukkaa ihan omia ratojaan. En ole Erikafani, vaan äänestän Puppyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuudessaan kattaus on tänä vuonna hyvä, on jokaiselle jotakin ja on upeaa tietää jo nyt että näitä kappaleita tullaan koko tuleva vuosi kuulemaan eri yhteyksissä ja siitä olen artistien puolesta iloinen.
Valitettavasti pahoin kuitenkin pelkään, että keskimääräinen kansalainen on edelleen jumissa Käärijässä ja W95Manissä, ja tämän vuoden kappaleista siihen itse luotuun pakkomuottiin istuu tämän kattauksen kenties jopa heikoin tuotos eli Puppy.
Kuten naapurimaan viisuasiantuntija totesi: Toivottavasti suomalaiset äänestävät voittoon kappaleen jota oikeasti kuuntelevat eivätkä vain sirkusta.
No kuka jaksaa kuunnella sitä Loreenia? Aivan siis kauheeta, menee kanava vaihtoon radiossakin, jos siellä soi. Kyllä mä ainakin kuuntelen Käärijää ja sitä viime vuodenkin suomibiisiä sujuvasti. Ruotsalaisilla on aivan tyhjänpäiväsiä jollotuksia
Loreen on aivan kuolettavan tylsää musiikkia.
Ärsyttää että tuota ruotsalaista lippispäätä aina haastatellaan haukkumaan Suomen kappaleet. Tyyppihän on umpimielinen rasis ti joka tahallaan etsii haukuttavaa. Voisivat toimittajat uskaltaa edes haastaa sitä kysymällä uskaltaako Ruotsi tällä vuosikymmenellä lähettää ruotsinkielistä kappaletta. Raivostuttaa tällainen nöyristely tuollaisen vainoajan edessä.