Naisia rannalla luvatta kuvannut mies kuvaa nyt naisia Helsingin yössä
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010637010.html
HS tavoitti Youtube-kanavaa ylläpitävän miehen puhelimitse. Hän ei näe kuvaamisessaan mitään väärää, mutta sanoo ymmärtävänsä, miksi joku saattaa kokea sen ahdistavana.
Hän kertoo kuvaavansa enimmäkseen naisia, koska kokee heihin vetoa.
Miehenä minua kiinnostavat naiset. Tietysti minä lähestyn naisia, siinä ei ole mitään erikoista. Ja sitten vähän haastattelen, kyselen ja deittailen naisten kanssa, mies kertoo.
Kuvaaja väittää kysyvänsä naisilta aina luvan ennen kuin kuvaa heitä.
Eli seliseli ja taas mennään, ketä se nyt vaivaa jos pikkuisen tallennan, kommentoin ja annan muillekin avoimen pääsyn materiaaliin.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinähän se ongelma onkin. Niitä taas kiinnostavat sinun jutut. Ja ne tekevät niistä julkisia, jotta muutkin voivat kiinnostua."
Onko sinulla foliohattu päässä vai missä piireissä oikein pyörit?
Reaalimaailmassa, ja kuten jo totesin niin kyllä sinäkin siihen tulet heräämään jossain vaiheessa "foliohattu päässäsi".
Missä sinä sitten katselet näitä kuvia ja videoita? Ei minun piireissäni vaan tuollaisia pyöri. Tosin en olekaan enää peruskoulussa.
Kysele ympäriltäsi, satavarmasti omassa tuttavapiirissäsikin löytyy tapauksia, joissa joku on tullut salaa kuvatuksi tai äänitetyksi jossain yhteydessä - tai vähintään tietää näin tapahtu
Kukaan täysijärkinen mene kyselemään tutuilta tuosta noin vaan 😃 eikä salakuvaamiset jne ole jokapiirin touhuja, sitä tekee tietyntyyppiset henkilöt, jotka on jääneet 12v tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Luvatta kuvannut? Mitä hittoa sekin on, en minä ole koskaan lupia kuvaamiseen kysellyt.
Kuvaaminen ja kuvien julkaisu ei Suomessa lupia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinähän se ongelma onkin. Niitä taas kiinnostavat sinun jutut. Ja ne tekevät niistä julkisia, jotta muutkin voivat kiinnostua."
Reaalimaailmassa, ja kuten jo totesin niin kyllä sinäkin siihen tulet heräämään jossain vaiheessa "foliohattu päässäsi".
Missä sinä sitten katselet näitä kuvia ja videoita? Ei minun piireissäni vaan tuollaisia pyöri. Tosin en olekaan enää peruskoulussa.
Kysele ympäriltäsi, satavarmasti omassa tuttavapiirissäsikin löytyy tapauksia, joissa joku on tullut salaa kuvatuksi tai äänitetyksi jossain y
Mistä sen tietää jos tulee _salaa_ kuvatuksi tai äänitetyksi?
Ei sitä aina tiedäkään. Noita harrastavilla on monia "ovelia" tapoja koettaa piilottaa toimintaansa suunnata linssi kohti. Ovat myöskin huomanneet, että ihminen harvoin huomaa kun sitä sivusta kuvaa salaa ja ihan suoraan siis kuvaavat. Kova kiire ja touhotushan noille melkein tulee aina kun jäävät kiinni. Tietävät siis hyvin ettei kukaan tykkää tulla salakuvatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää yrittäkö normalisoida tätä. Ei todellakaan ole mitään normaalia tai arkipäiväistä toimintaa vaan kuvottavaa ja vastenmielistä koulukiusaamisen tasolle jämähtänyttä paskaa.
Koulukiusaaminenhan nimenomaan onkin nykyään tuota kännykkäkiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysele ympäriltäsi, satavarmasti omassa tuttavapiirissäsikin löytyy tapauksia, joissa joku on tullut salaa kuvatuksi tai äänitetyksi jossain y
Kukaan täysijärkinen mene kyselemään tutuilta tuosta noin vaan 😃 eikä salakuvaamiset jne ole jokapiirin touhuja, sitä tekee tietyntyyppiset henkilöt, jotka on jääneet 12v tasolle.
Sehän ei sinulle kuulu miksi joku kuvaa ja kyseessä ei edelleenkään ole salakuvaus. Julkisella paikalla saa kuvata ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kaveri vähän vajaa?
On, vaikuttaa haastattelunsa perusteella "ei ihan täysillä käyvältä" ja yksinkertaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se teille kuuluu mitä kukin laillisesti kuvaa yleisellä paikalla?
Aivan, siinä vaiheessa kuuluu jos ja kun kuva julkaistaan netissä ja siintä tunnistaa henkilön, jota pilkataan, niin siinä vaiheessa on kyseessä rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, vaikuttaa haastattelunsa perusteella "ei ihan täysillä käyvältä" ja yksinkertaiselta.
Toimii lakien mukaan toisin kuin sinä herjatessasi häntä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, siinä vaiheessa kuuluu jos ja kun kuva julkaistaan netissä ja siintä tunnistaa henkilön, jota pilkataan, niin siinä vaiheessa on kyseessä rikos.
Rikos joka tehdään suomessakin joka ikinen sekunti, ja josta ei jää kiinni edes yhtä prosenttia tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvien pilkkaaja voi syyllistyä rikokseen; julkaisija ei jos kuvassa ei ole mitään kohteen huonoon valoon saattavaa.
Aggression osoitusta kai, kun ihanat naiset rannalla/kaan ei kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikos joka tehdään suomessakin joka ikinen sekunti, ja josta ei jää kiinni edes yhtä prosenttia tekijöistä.
Kovastipa tunnut tietävän asiasta. Taidat olla ihan alan harrastaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktojen toteaminen ei ole herjaamista. Jokainen täyspäinen tajuaa hänen tekonsa vääriks paitsi hän itse.
Täällä on selvästi salakuvaajien kokoontumisajot päällä, menkää jonnekin toisianne kuvaamaan (jättäkää randomit ihmiset rauhaan) erilaisiin paikkoihin ja sitten vertaatte lopputuloksia yhdessä räkättäen, ilkkuen. Kuin pikkulapset konsanaan.
Muualla maailmassa tuo on täysin yleistä ja hyväksyttyä, vain täällä Muumimaailmassa asiaa ihmetellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktojen toteaminen ei ole herjaamista. Jokainen täyspäinen tajuaa hänen tekonsa vääriks paitsi hän itse.
Katuvalokuvaus on täysin laillista ja hyväksyttävää pidit sinä siitä tai et. Henkilötietojen levittäminen ja herjaaminen netissä mitä sinä harrastat on laitonta.
Täällä väitetään kivenkovaa et on hyvin yleinen tapa salaa kuvata tuttava/perhe piireissä, niin tapa on yleinen itse sellaisten väittäjien omissa piireissä.
Luvatta kuvannut? Mitä hittoa sekin on, en minä ole koskaan lupia kuvaamiseen kysellyt.