Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu pyytää lapsen retkelle istuinalustaa...Whaaat?

Vierailija
18.08.2024 |

Onko nykylasten peput niin arkoja, että metsäretkelle täytyy olla istuinalusta, vai mistä on kyse...? 

En kehtaa kysyä, en viitsi tuottaa turhaa työtä vaan pakkasimme retkeilyalustan mukaan ( ja eväät jotka pitää nykyään myös itse mukaan laittaa ) kun onneksi sellainen sattui olemaan.

Me vanhemmat käytiin koulut 90-luvulla, ja en muista ainakaan että ikinä olisi mitään istuinalustaa ollut retkillä. Ihan vain istuttiin esim. Nurmikolla, kivellä tms. 

Nytkin lapsi leikkii kavereiden kanssa ulkona ja eivät käytä istuinalustaa kun tuolla remuavat pitkin. Hiekassa on joka päivä päästä varpaisiin ja ei se mitään, sehän kuuluu lapsuuteen. 

Muistatteko itse kouluajoiltanne jotain istuinalustoja retkillä? 

Tää nykyaika osaa kyllä aina yllättää. 

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa naureskelin. Patikoiva lapseni meni retkelle ilman istuinalustaa kun ei sellaista omisteta. Ei tullu sanomista.

Vierailija
2/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota noin. Minulla aikuisella Lapin retkillä (viikko telttamajoituksessa) istuinalusta on yksi tärkeimpä varusteita! On niin paljon kivempi istahtaa tauolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut virtsiksen lapsena kivellä istumisesta. 

Istuinalusta on oleellinen. 

Vierailija
4/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä laittaa sille kurikset jalkaan. Luulen, että lapsi ottaa ennemmin sen istuinalustan.

Vierailija
5/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa naureskelin. Patikoiva lapseni meni retkelle ilman istuinalustaa kun ei sellaista omisteta. Ei tullu sanomista.

Joo mä just mietin, että huomenna on istuinalusta ja suurella todennäköisyydellä seuraavalla retkellä sitä ei enää ole, kun se unohtuu jonnekin... 

Ekaluokkalainen joka tahtoo unohtaa tavaroitaan pitkin. 

En kyllä ala mitään istuinalustoja erikseen ostamaan. Jos on sadekeli niin kurahousut jalkaan. 

Vierailija
6/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että bakteeri olisi tullut alapäähäsi siitä kivestä eikä suinkaan huonosta hygieniasta? :D

Vierailija
7/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota noin. Minulla aikuisella Lapin retkillä (viikko telttamajoituksessa) istuinalusta on yksi tärkeimpä varusteita! On niin paljon kivempi istahtaa tauolle.

Näillä on lähimetsikössä kahden tunnin retki. Ekaluokkalaisilla. 

Päiväkodissa oli kanssa vastaavia, eikä koskaan pyydetty istuinalustaa. 

Ymmärtäisin, jos olisi edes joku koko päivän kestävä retki jonnekin kauemmas. 

Ei voi verrata mihinkään viikon vaellukseen kyllä mitenkään. 

Vierailija
8/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole saanut. Se on myytti. 

Vierailija
9/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää myytti on murrettu jo aikoja sitten. Virtsis ei tule mistään kylmällä kivellä istumisesta.

Vierailija
10/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mutta enemmän minä tuosta järkytyin että kodin pitää laittaa lapselle eväät mukaan. Ei voi olla totta!

Vierailija
11/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen jos tarkoituksesi on vain aiheuttaa hänelle kurjuutta?

Vierailija
12/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vanhempien pitää hoitaa kaikki. Ennen meillä oli hiihtoretkillä koulun tarjoama makkara joka paistettiin. Mitään ei olisi opet vanhemmilta kehdanneet pyytää siihen aikaan.

Vierailija
13/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä on lähimetsikössä kahden tunnin retki. Ekaluokkalaisilla. 

Päiväkodissa oli kanssa vastaavia, eikä koskaan pyydetty istuinalustaa. 

Ymmärtäisin, jos olisi edes joku koko päivän kestävä retki jonnekin kauemmas. 

Ei voi verrata mihinkään viikon vaellukseen kyllä mitenkään. 

Päiväkodin metsäretkillä lapsilla on kurahousut, jolloin ei kosteuden takia tarvita istuinalustaa, toki kylmällä se on hyvä silti olla.

Vierailija
14/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on tietty ne istuinalustat, kun lapset on pienestä asit osallistuneet mm. luontokerhoon ja majanrakennusleireille että kuvispäiväleirille.

Kokoontaittuvat siistit, eikä paina mitään ja menee pieneen tilaan.

Vierailija
15/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen alapeukkuja. Eikö täällä saa ihmetellä itselle uusia oudoilta tuntuvia asioita, vai mitä te alapeukutatte oikein? 

T: Ap

Vierailija
16/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.Meillä oli töissä virkistyspäivä  ja pomo hankki kaikille istuinalustat,kun ohjelmassa oli kahvit metsässä.Voiko turhemmin firman rahoja käyttää...

Vierailija
17/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi on kylmä. Se on lapsille ja iäkkäille ehkä virt.tulehduksen lähde. Alusta lämmittää ja pehmentää alustaa. Jos on penkki, sitten lämmittää. Jos aikuinen kestää ilman tulehduksia ok. Lisäksi osa kivistä tai alustoista irrottaa likaa vaatteisiin. Kosteutta voi olla tuurilla tai sade.

Vierailija
18/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä eivät jaksa kuunnella kotien valitusta kun lapsi oli percemärkänä koko päivän kun istui kosteassa mättäässä

Vierailija
19/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyllä metsä voi olla märkä, mutta ulkona niin lämmin ettei kuorihousuja tai kurahousuja pysty pitämään. Helpoin ratkaisu on istuinalusta, maksaa marketissa muutaman euron. 

Tai jos ei sellaista halua jostain syystä ostaa, on lapsi loppuopäivän koulussa pylly märkänä. 

Vierailija
20/261 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhanen alkaa viheltää jos istuu liian pitkään viileällä alustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi