Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen mielestä haluan vain kuoria kermat kakun päältä

Vierailija
18.08.2024 |

Olen seurustelusuhteessa, mutta emme asu yhdessä.

Minua kiinnostaa romantiikka, yhteinen harrastaminen, juttuhetket, ja kyllä vain - seksi. Toki myös tuemme toisiamme ku elämässä on haasteita.

Seurustelukumppanini sanoo, että olen tyypillinen mies, haluan vain kuoria kermat kakun päältä.

Aika mielenkiintoinen kommentti. Tällä naisystäväni epäsuorasti myöntää sen, että elämä hänen kanssaan toisi lisää työtä ja velvollisuuksia. Muutenhan yhteen muuttaminen olisi kermojen kuorimista kakun päältä, kun olisi kaksi ihmistä jakamassa työt ja velvollisuudet. Ja jos minä olen se joka häviäisi kaupassa, niin eikö hän sitten voittaisi? Järjetöntähän olisi se, että molempien työt ja velvollisuudet lisääntyisivät.

Naisystäväni on myös naljaillut "helposta elämästäni". Ottaen huomioon, että käymme molemmat töissä ja minä olen meistä se, jolla on lisäksi oma sivutoiminen yritys...mistä se johtuu, että minun elämäni on helpompaa, ja kannattaisiko naisystäväni miettiä keinoja tehdä oma elämänsä yhtä helpoksi?

Onko pakko stressata jokaisesta pölykiehkurasta ja leivänmurusesta? Lemmikkejäkään ei ole pakko hankkia jos niistä on liikaa vaivaa, eikä miettiä päiväkausia mitä lahjoja ostella kissanristiäisiä varten. Ei ole pakko järjestää illanistujaisia niin täydellisiksi, että niitä tarvitsee suunnitella viikkotolkulla. Hirveää säätämistä vaativan ulkomaanmatkan sijasta voi kuluttaa rahat siihen, että palkkaa siivoojan tai kotiapulaisen silloin tällöin. Olen kyllä meistä parempituloinen, mutta kaikki se mikä tekee minun elämästäni huolettomampaa, on mahdollista toteuttaa naisystävänikin tuloilla.

Sama tilanne oli myös exäni kanssa. Samaa naljailua. Ilmeisesti tästä poikkeavat naiset ovat sitten kuin neuloja heinösuovassa. Jos heitä ylipäätään on.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Saa kuoria kermaa 247 eikä kukaan mussuta. 

Vierailija
162/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis naisellasi on selkeä elämänjärjestys, johon hän mitä ilmeisimmin kaipaisi jakajaa, mutta hänen ehdoillaan. 

Haluat säilyttää vapautesi, mikä on täysin ymmärrettävää. Puhu hänen kanssaan, ilman naljailua ja selitä, että näet suhteellanne enemmän mahdollisuuksia tulevaisuudessa, jos ette asu yhdessä. Että koet hänen elämänsä valinnat liian tiukkoina/rajoittavina

mitä ne nyt sitten sinulle ovatkaan? Miten ne koet.

Ja sanoita sitä mitä kaipaat parisuhteelta, jos/kun se on muutakin kuin seksiä.

Ja kuuntele mitä hän vastaa, mihin hän kaipaisi apua? ehkä joskus voit myös auttaa.

Kuten jo sanoin, ei hän ole ilmaissut suoraan haluaan muuttaa yhteen. Tuo on vain minun aavistukseni, että sellasia ajatuksia on alkanut ilmaantumaan.

ap

Saatat hyvin olla oikeassa. Tuo autokeissikin. Nainen on puheistaan huolimatta ehkä alkanut miettiä, kuinka jäisi muuhun enemmän rahaa, jos jakaisitte asuinkustannukset. Vaikka on ajatellut aiemmin, ettei halua enää muuttaa miehen kanssa yhteen, oletkin ehkäpä osoittautunut mieheksi, jonka kanssa haluaisikin. Mutta naljailee nyt, koska tietää itsekin, mitä tuli sanottua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm kermakakkua..

Vierailija
164/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

En muuttaisi yhteen noilla spekseillä missään tapauksessa. Jos nainen vihjailee jostain helposta elämästä, se kuulostaa siltä, että hän ei arvosta miestä. Pitäisikö miehen elämän olla jotain hirveää raatamista, niin sitten olisi kaikki hyvin?

Ja kuten ap sanoi, nainen itse on korostanut sitä, ettei halua muuttaa yhteen. Joten eipä sitten muuteta.

Tämä. Kaffebulla on palstan ainoa selväjärkinen nainen.

Sekin on vähän hassua että ap:n "helposta elämästä" naljaillaan. Jos ap on kerran säästänyt yksin ihan kivan potin, käynyt töissä, pyirittänyt omaa firmaa ja rempannut kesämökinkin.

Kuulostaa siltä, että se on nainen joka on elänyt helppoa elämää. Ja nyt kun rahat on matkusteltu ja juhlittu, aletaankin miettiä että keskiluokkainen elämä olisi kuitenkin aika kivaa. Ja miehen kanssahan se onnistuisi.

Sekään ei ole oikea kuvaus asiasta, että naisystäväni olisi joku huithapeli tai tuhlaajatyttö.

Kuten jo sanoin, me mietitään vähän erilaisella aikajänteellä, ja panostetaan vähän eri asioihin. Naisystävällä on enemmän keskiössä kodin pitäminen aika tip top ja lemmikkieläimet joista kuuluukin pitää hyvää huolta. Ja tosiaan se aikajänne on yleensä tämä vuosi, eikä 5v tai 20v.

Tuloissakin on eroa, vaikkei kumpikaan ole suurituloinen tai pienituloinen.

Sitä olen miettinyt, että onko oma tilanne herättänyt ajatuksia keskiluokkaisesta elämästä. Itsehän en kovinkaan keskiluokkaisesti elä, mutta toki mahdollisuus siihen olisi. Olen kysynytkin asiasta hienovaraisesti, ja vastaus on ollut e-hei, hän on tyytyväinen nykytilanteen (mitä nyt valittaa välillä asunnosta ja siitä kun pitää laskea rahoja...).

ap

Vierailija
165/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan ois mulle (45v aikuistuvan lapsen äiti), aivan unelmaparisuhdemalli. Ei tappavaa arkea, vaan "juhlaa", reissuja, (kulttuuri)harrastuksia, yhdessä urheilemista, seksiä, omat kodit, joissa saa olla omien tapojensa mukaisesti, omat lapset hoidetaan itse. Toki tukea myös, joku tilanne päällänsä.

Vierailija
166/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tulee edes mieleen avautua parisuhteensa ongelmista mammapalstalla, niin kannattaa vaan suosiolla erota. :D

Tämä. Sarjamurhaajaa haastateltiin ja kysyttiin miten hän sai kaikki ne naiset tulemaan asuntoonsa. Hän vastasin että jokainen nainen uskoo, kun tälle sanoo että hän on erilainen kuin "kaikki muut naiset".

Vierailija
167/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan ois mulle (45v aikuistuvan lapsen äiti), aivan unelmaparisuhdemalli. Ei tappavaa arkea, vaan "juhlaa", reissuja, (kulttuuri)harrastuksia, yhdessä urheilemista, seksiä, omat kodit, joissa saa olla omien tapojensa mukaisesti, omat lapset hoidetaan itse. Toki tukea myös, joku tilanne päällänsä.

"Sattumalta" lienet 45v nainen jolla on rahatilanne hyvässä kuosissa?

Vierailija
168/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä vaiheessa kun tulee edes mieleen avautua parisuhteensa ongelmista mammapalstalla, niin kannattaa vaan suosiolla erota. :D"

Koskeeko tämä myös palstan naisia?

Vierailija
169/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen sinkku eikä tarvitse sietää naisten tuomaa draamaa. Silloin tällöin "heikkona hetkenä" voin pokata kauniin naisen ja pitää hetkellisesti hauskaa, sitten taas keskityn omaan mielenrauhaan ja projekteihini. 🙏

Vierailija
170/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyisi muuttaa yhteen? En sinuna muuttaisi. Kyllä mulle tulis stressi liian nipon puolison kanssa, vaikka muuten oliski mukava. Kyllä voi seurustella myös eri osoitteista käsin. Miksi toinen täytyis aina jotenkin omistaa ja velvoittaa? Mulle kelpaisit tuollaisena.

T. Nainen

Vierailija
171/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä järjestely sopisi mahtavasti. Jos nainen valittaa hän A. haluaa hyötyä sinusta esim. rahallisesti. B. haluaa lisääntyä. C. varmistaa ettet karkaa helposti eli sitouttaa enemmän. Jos tämä ei sinulle sovi, niin vaihda sellaiseen jolle sopii. Niitä löytyy varmasti.

Itselläni on kokemusta, että miehelle ei ole sopinut erillään asuminen ja seurustelu. Muutettiin yhteen, niin kappas minusta tuli pikkuhiljaa kodinhoitaja. Kaikki siivoaminen, pyykkäys, ruoanlaittaminen, sen ostaminen jne. oli yksin minun hommiani.

Sanomattakin selvää, että vittuunnuin tähän, seksi loppui ja lopulta myös koko suhde. 

En sinuna antaisi periksi. Itsenäinen saa olla parisuhteessakin. Omaa hyvää oloa täytyy vaalia, eikä alistua toisen tahtoon. Hyvin monet parisuhteet joissa asutaan erillään toimii hienosti. Siinähän kumpikin saa kermat kakun päältä. Mikä ongelma se on.

Vierailija
172/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta suoraan kertomisesta.

Se oli naisystäväni enkä minä, joka ensimmäisenä otti puheeksi, ettei halua koskaan muuttaa saman katon alle. Korostan : koskaan. Minä toki vastasin, että mahtavaa, sopii minulle.

Hän ei ole myöskään kertonut muuttaneensa mieltään. Ja kun olen asiasta kysynyt, vastaus on ollut sama. Oma koti on paras.

Miten minun olisi pitänyt tämä tulkita?

Kyllä, olen epäillyt, että tässä yritetään epäsuorasti vihjata, että minun pitäisi tehdä aloite yhteen muuttamisesta. Mutta en ole asiasta ollenkaan varma. Eikö se nimenomaan olisi epäkunnioittavaa ja naisen halveksumista, jos en kuuntelisi mitä hän

sanoo?

ap

oletko ap autistinen vai et muuten vain tajua mitä suoraan sanotaan? Älä yritä etsiä piilomerkitystä asia on juuri niinkuin on sanottu ja sillä hyvä

Vierailija
173/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ajatteluprosessi.

1. Olen strong independent woman, en tarvitse miestä

2. Miehellä on kaikkea ja mulla niin paljon vähemmän, kyllähän tämä vähän kyrsii

3. Jos asuttaisiin yhdessä niin meillä voisi olla se asunto josta unelmoin, matkat ja kaikkea

4. Tuntuu epäreilulta. Ja onko tämä oikea suhdekaan kun ei jaeta kaikkea

5. Haluan vakavaraisen, sis tarkoitan mukavan miehen jonka kanssa muutetaan yhteen. Kyllähän mä tuon sitä naisellista lämpöä ja osaan sisustaa, vaikka onkin vähemmän rahaa kuin miehellä

Vierailija
174/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsia ei tuollaiseen suhteeseen voi helposti tehdä. Ja kyllä mua naisena kyrpisi, että mies ei halua jakaa kaikkea mun kanssa eli Suomeksi ei rakasta tarpeeksi ja haluu vain seksiä. Ei jatkoon.

Että en yhtään ihmettele, kun osa miehistä jää lapsettomiksi ja peräkammarin ruikuttaviksi pojiksi. Kohta se täällä itkee kun nainen jätti jne ja miksi kun oli niin hyvä ja "rakastava" mies.. hohhoijaa. Teillä on Suomeksi ikuisesti seurustelu suhde ei oikea aikuisten Parisuhde, eli Suomeksi jalka aina oven välissä lähtöä varten.. tuollainen mies ei herätä luottamusta pätkän vertaa! Ei ole ns. Kunnon aviomies ja perheen "elättäjä" kuin miehet normaalisti aina itseään tituleeraavat. 

Parisuhteessa pitää laittaa kaikki peliin tai muuten se ei ole aitoa rakkautta. Eikä mun mielestä kenenkään naisen tuollaiseen ikuiseen seurustelu suhteeseen pitäisi edes suostua yhtä vuotta pitempään, tietysti ikä molemmilla vaikuttaa myös lisäävästi tai vielä enemmän vähentävästi. Myös huom. Miesten siittiöiden taso laskee vanhetessa.. ja naisten määrä. Rahalla et tule saamaan helposti menetettyä nuoruutta takaisin kokonaan tai menetettyä unelmiesi naista, kun uskoin näitä hölmöjä ukkoja/kateellisia akkoja jostain muka lokkeilevista kumppaneista. 

Vierailija
175/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä nainen on fiksu ja pyöräyttää lapsen sulle haha 🤣 ja sitten kertoo vasta hitusen ennen kun lapsi täyttää kaksi ja joudut takautuvasti maksaa elarit haha 🤣 olis Niin Oikein ! 

Vierailija
176/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teitä kumpaakin. Monella nuorella tai kolmikymppiselläkin naisella on se ajatus, ettei haluaisi tuhlata aikaa jos parisuhde ei ole menossa tiettyyn suuntaan, eli kokevat että tuollaisessa parisuhteessa mies vain kokeilee ja vie ne kermat kakun päältä. Tietenkään se ei tarkoita, että tarkoittaisit tehdä niin.

Nämä ovat monelle kuitenkin arkoja asioita. Eivätkä kaikki sovi yhteen, siinä ei ole mitään väärää. 

Vierailija
177/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti muuttaa jonnekin tarpeeksi kauas myös samalla. Kyllä naisena vtuttaa tälläset helppo heikit. Kyllä olet helppoa elämää elävä Helppo Heikki ja kukaan nainen ei tule sua huolimaan koska rakastat enemmän rahaa kuin naista ja mahdollisesti edes tulevaa lasta. Hyi olkoon.. h uo ria löytyy manskun kadun varrelta, tunti taksa 100€. Lycka Till. Mitä enemmän luen näitä sitä enemmän alan vihata kaikkia miehiä ja totean etten enää koskaan halua yhtään miestä, enkä varmasti anna helpolla yhdellekään miehelle pimpettiä. Käyköön stna h uo rissa. Miehen nainen on alempana kuin h u Ora tai koira. Yök voin pahoin..🤢🤮

Vierailija
178/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsia ei tuollaiseen suhteeseen voi helposti tehdä. Ja kyllä mua naisena kyrpisi, että mies ei halua jakaa kaikkea mun kanssa eli Suomeksi ei rakasta tarpeeksi ja haluu vain seksiä. Ei jatkoon.

Että en yhtään ihmettele, kun osa miehistä jää lapsettomiksi ja peräkammarin ruikuttaviksi pojiksi. Kohta se täällä itkee kun nainen jätti jne ja miksi kun oli niin hyvä ja "rakastava" mies.. hohhoijaa. Teillä on Suomeksi ikuisesti seurustelu suhde ei oikea aikuisten Parisuhde, eli Suomeksi jalka aina oven välissä lähtöä varten.. tuollainen mies ei herätä luottamusta pätkän vertaa! Ei ole ns. Kunnon aviomies ja perheen "elättäjä" kuin miehet normaalisti aina itseään tituleeraavat. 

Parisuhteessa pitää laittaa kaikki peliin tai muuten se ei ole aitoa rakkautta. Eikä mun mielestä kenenkään naisen tuollaiseen ikuiseen seurustelu suhteeseen pitäisi edes suostua yhtä vuotta pitempään, tietysti ikä molemmilla vaikuttaa

Lopeta vinkuminen.

Ainoa tilanne jossa naiset haluavat että kaikki jaetaan, on kun miehellä on enemmän jaettavaa. Aika tyypillisesti, kun nainen on itse matkustellut rahansa ja valinnut ammatin sen mukaan mikä on kivaa, eikä sen mukaan millä tienaakin.

Tästä taitaa olla ap:n naisellakin kyse. On haluttu "elää", mutta nyt kun mies on säästänyt itselleen kovalla työll' varallisuutta, halutaankin siitä osille.

Vierailija
179/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoit itsellesi seurustelukumppaneita, jotka ovat vastuullisia ja huolehtivaisia.

Vastuullisuus ja huolehtivaisuus tuo mukanaan ajanjaksoja, jolloin stressaa ja harmittaa ja silleen. 

Kuvaus juhlien järjestämisen vaikeudesta kuulostaa siltäkin, että kumppanisi on vieläpä esteetikko.

Voisit ratkaista kumppanin ongelmia etukäteen ja tiiminä toimien, mutta päädyt ottamaan etäisyyttä kumppaniin. Et auta häntä hänen lähtökohdistaan, vaan kyselet miksei hän ole kuten sinä. 

Olette vaan kovin erilaisia. Toinen on selvästikin rakentajatyyppiä, jolla on pitkän aikavälin suunnitelmat ja halu nähdä vaivaa tavoitteisiinsa pääsemiseksi ja halu nähdä millaisen yhden naisen dynastian onnistuu ympärilleen rakentamaan, ja sinä olet dynaaminen hetkessä eläjä, jonkin sortin henkinen nomadi, joka menee sinne missä on eniten saatavaa helpoimmalla. 

Kevyt naljailu on ihan oikeutettua, sanoisin. Hän ei

Tämä nimenomaan!

Vierailija
180/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuohon nyt sanoisi? 

Minä ainakin tykkään asua eri osoitteissa kuin miesystävä. Joskus vietän öitä hänen luonaan ja joskus hän minun luonani.

Kumpikaan ei halua asua yhdessä ja ollaan kuitenkin ns. yksiavioisia.

Minusta se on kerman kuorimista päältä molempien osalta.