Naisen mielestä haluan vain kuoria kermat kakun päältä
Olen seurustelusuhteessa, mutta emme asu yhdessä.
Minua kiinnostaa romantiikka, yhteinen harrastaminen, juttuhetket, ja kyllä vain - seksi. Toki myös tuemme toisiamme ku elämässä on haasteita.
Seurustelukumppanini sanoo, että olen tyypillinen mies, haluan vain kuoria kermat kakun päältä.
Aika mielenkiintoinen kommentti. Tällä naisystäväni epäsuorasti myöntää sen, että elämä hänen kanssaan toisi lisää työtä ja velvollisuuksia. Muutenhan yhteen muuttaminen olisi kermojen kuorimista kakun päältä, kun olisi kaksi ihmistä jakamassa työt ja velvollisuudet. Ja jos minä olen se joka häviäisi kaupassa, niin eikö hän sitten voittaisi? Järjetöntähän olisi se, että molempien työt ja velvollisuudet lisääntyisivät.
Naisystäväni on myös naljaillut "helposta elämästäni". Ottaen huomioon, että käymme molemmat töissä ja minä olen meistä se, jolla on lisäksi oma sivutoiminen yritys...mistä se johtuu, että minun elämäni on helpompaa, ja kannattaisiko naisystäväni miettiä keinoja tehdä oma elämänsä yhtä helpoksi?
Onko pakko stressata jokaisesta pölykiehkurasta ja leivänmurusesta? Lemmikkejäkään ei ole pakko hankkia jos niistä on liikaa vaivaa, eikä miettiä päiväkausia mitä lahjoja ostella kissanristiäisiä varten. Ei ole pakko järjestää illanistujaisia niin täydellisiksi, että niitä tarvitsee suunnitella viikkotolkulla. Hirveää säätämistä vaativan ulkomaanmatkan sijasta voi kuluttaa rahat siihen, että palkkaa siivoojan tai kotiapulaisen silloin tällöin. Olen kyllä meistä parempituloinen, mutta kaikki se mikä tekee minun elämästäni huolettomampaa, on mahdollista toteuttaa naisystävänikin tuloilla.
Sama tilanne oli myös exäni kanssa. Samaa naljailua. Ilmeisesti tästä poikkeavat naiset ovat sitten kuin neuloja heinösuovassa. Jos heitä ylipäätään on.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään catch ja tämä on viime aikoina alkanut selvitä naisellesi. Yrittää päättää suhteen naljailemalla. Halveksit matkustamista ja olet ilmeisen pihi. Red flags swinging in the air...
Pihiys on siis ongelma, vaikka molemmat maksavat omat kulunsa, ja jos jompi kumpi maksaa enemmän yhteisistä, niin se on selkeästi minä?
Mielenkiintoista. Eikö se olekaan minun oma asiani, laitanko ylimääräiset tonnit osakkeisiin vai tuhlaanko ne?
Ja minuahan juuri syytettiin hetkessä elämisestä, pitäisi siis olla suunnitelmallisempi ja miettiä enemmän tulevaisuutta :D
apEi sinun naisen menoja odoteta maksavan vaan toivotaan, että voisit joskus edes sen verran suhteeseen satsata, että lähtisit naisen kanssa matkalle maksaen omat kulusi matkasta.
No juurihan me alkukesästä käytiin matkalla. Ja en minä siellä naisystävän piikkiin ollut.
Tosin...nyt kun mainitsit asian, minä lähdin naisystäväni haluamalle matkalle, mutta ei toisin päin. Pitäisikö minun nyt valittaa, ettei naisystäväni satsannut suhteeseen? Minun haluamani matka oli halvempikin. Vai oliko tämäkin mies-nais-juttuja, joissa samat säännöt eivät päde molemmin päin? :D
Tuolla matkailulla viittasin siihen, miksi minulla on kohtuullisesti säästöjä ja naisystävälläni ei juurikaan ole. Siis parisuhdetta edeltävään aikaan.
ap
Kyllä nainen pääsee suhteessa helpommalla, kun ei tarvitse asua yhdessä. Kotihommat nimittäin aika usein kaatuvat naisen niskaan. Siksi en ymmärrä puhetta kerman kuorimisesta. Miksi parisuhteen pitäisi olla jotain rankkaa kärvistelyä?
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä nainen pääsee suhteessa helpommalla, kun ei tarvitse asua yhdessä. Kotihommat nimittäin aika usein kaatuvat naisen niskaan. Siksi en ymmärrä puhetta kerman kuorimisesta. Miksi parisuhteen pitäisi olla jotain rankkaa kärvistelyä?
Jos en väärin muista, niin sä olit kaffebulla aika hyvässä taloudellisessa tilanteessa?
Se kummasti vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään catch ja tämä on viime aikoina alkanut selvitä naisellesi. Yrittää päättää suhteen naljailemalla. Halveksit matkustamista ja olet ilmeisen pihi. Red flags swinging in the air...
Pihiys on siis ongelma, vaikka molemmat maksavat omat kulunsa, ja jos jompi kumpi maksaa enemmän yhteisistä, niin se on selkeästi minä?
Mielenkiintoista. Eikö se olekaan minun oma asiani, laitanko ylimääräiset tonnit osakkeisiin vai tuhlaanko ne?
Ja minuahan juuri syytettiin hetkessä elämisestä, pitäisi siis olla suunnitelmallisempi ja miettiä enemmän tulevaisuutta :D
apEi sinun naisen menoja odoteta maksavan vaan toivotaan, että voisit joskus edes sen verran suhteeseen satsata, että lähtisit naisen kanssa matkalle maks
Paljonko säästöjä? Anonyyminä voinet kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos en väärin muista, niin sä olit kaffebulla aika hyvässä taloudellisessa tilanteessa?
Se kummasti vaikuttaa asiaan.
Miten se vaikuttaa mihinkään? Kyllä esim meillä minä teen kaikki kotityöt, mies toki ulkohommat ym. mutta ei meillä mitään siivoojaa käy. Kyllä pääsisin paljon helpommalla jos ei asuttaisi yhdessä. Tapailtaisiin vaan. Jos vielä tulisi ero, en enää ikinä muuttaisi kenenkään kanssa yhteen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
No etsi sellainen nainen, joka haluaa parisuhteelta samoja asioita kuin sinä. Niin yksinkertaista se on.
Miksi tuhlata elämänsä vääntämällä jonkun urpon kanssa siitä, kumpi on oikeassa, kun oikeasti kyse on vain siitä että haluatte eri asioita.
Paras ja järkevin kommentti tässä ketjussa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi sinun naisen menoja odoteta maksavan vaan toivotaan, että voisit joskus edes sen verran suhteeseen
Omistusasunnon arvo lienee n. 250 000 eur, vaikea sanoa kun en ole yrittänyt myydä. Asuntolainaa on jäljellä osapuilleen 80 000 eur.
Sijoituksia on n. 120 000 eur arvosta.
Kaksi sijoitusasuntoa. Kummankaan arvo ei ole kummoinen, mutta vuokratuotto on aika hyvä molemmissa. Ehkä 50 000eur + 25 000eur, jälkimmäisessä putkiremppa käynnissä, sen jäkeen arvo toki suurempi. Toisesta on sijoituslainaa jäljellä 15 000eur ja toisesta 10 000 eur.
Sitten on ennakkoperintönä saatu kuivan maan kesämökki, josta ostin sisarukset pois. Arvo korkeintaan 15 000 eur, mutta on tosi kiva paikka. Oli täysin retuperällä, käytin pari kesää siihen kun remppasin paikan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kielikuvat hakusessa. Kerma kuoritaan maidon, ei kakun päältä.
Naisystävä kuulostaa rahanahneelta. Valitus auton kuluista ja lomarahoista paljasti sen. Odotti että ap maksaa. Onhan hän varmasti lähäri & yhäri?
Miten kauan olette seurustelleet? Mikä on lapsitilanne?
Mutta siis naisellasi on selkeä elämänjärjestys, johon hän mitä ilmeisimmin kaipaisi jakajaa, mutta hänen ehdoillaan.
Haluat säilyttää vapautesi, mikä on täysin ymmärrettävää. Puhu hänen kanssaan, ilman naljailua ja selitä, että näet suhteellanne enemmän mahdollisuuksia tulevaisuudessa, jos ette asu yhdessä. Että koet hänen elämänsä valinnat liian tiukkoina/rajoittavina
mitä ne nyt sitten sinulle ovatkaan? Miten ne koet.
Ja sanoita sitä mitä kaipaat parisuhteelta, jos/kun se on muutakin kuin seksiä.
Ja kuuntele mitä hän vastaa, mihin hän kaipaisi apua? ehkä joskus voit myös auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi sinun naisen menoja odoteta maksavan vaan toivot
Eli nettovarallisuus 355 000
Kyllä tuo jo selittää miksi persaukinen nainen alkaakin miettimään yhteen muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pariterapiasta apua? Jos ei siis muuten synny keskusteluyhteyttä. (mikä siltä näyttää jos kirjoitat tänne)
Lisäks sulla aika erikoinen ajatus, etä parisuhde on verrastettavissa työhön ja että se on jotain kilpailua siitä kuka voittaa.
Koetko ollenkaan rakkautta, tai mitään lämpöisiä tunteita naisystävääsi kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan olette seurustelleet? Mikä on lapsitilanne?
Pari vuotta. Ei lapsia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän yhteenmuutto mielletään osoitukseksi siitä, että suhteessa on edetty "vakavammalle tasolle", vaikka ei sen tarvitsisi olla mikään yleisesti pätevä merkkipaalu. Monelle se vain on se ideaali tilanne ja tapa osoittaa, että ollaan tosissaan. Kannattaisi varmaan puhua omista näkemyksistä puolin ja toisin myös tuon asian osalta, sekä ihan yleisesti ottaen siitä, mitä mitkäkin asiat suhteessanne toisillenne merkitsee.
N
Ja alapeukku miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis naisellasi on selkeä elämänjärjestys, johon hän mitä ilmeisimmin kaipaisi jakajaa, mutta hänen ehdoillaan.
Haluat säilyttää vapautesi, mikä on täysin ymmärrettävää. Puhu hänen kanssaan, ilman naljailua ja selitä, että näet suhteellanne enemmän mahdollisuuksia tulevaisuudessa, jos ette asu yhdessä. Että koet hänen elämänsä valinnat liian tiukkoina/rajoittavina
mitä ne nyt sitten sinulle ovatkaan? Miten ne koet.
Ja sanoita sitä mitä kaipaat parisuhteelta, jos/kun se on muutakin kuin seksiä.
Ja kuuntele mitä hän vastaa, mihin hän kaipaisi apua? ehkä joskus voit myös auttaa.
Kuten jo sanoin, ei hän ole ilmaissut suoraan haluaan muuttaa yhteen. Tuo on vain minun aavistukseni, että sellasia ajatuksia on alkanut ilmaantumaan.
ap
En muuttaisi yhteen noilla spekseillä missään tapauksessa. Jos nainen vihjailee jostain helposta elämästä, se kuulostaa siltä, että hän ei arvosta miestä. Pitäisikö miehen elämän olla jotain hirveää raatamista, niin sitten olisi kaikki hyvin?
Ja kuten ap sanoi, nainen itse on korostanut sitä, ettei halua muuttaa yhteen. Joten eipä sitten muuteta.
🇺🇦🇮🇱
Naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa sen elintason itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Kaffebulla kirjoitti:
En muuttaisi yhteen noilla spekseillä missään tapauksessa. Jos nainen vihjailee jostain helposta elämästä, se kuulostaa siltä, että hän ei arvosta miestä. Pitäisikö miehen elämän olla jotain hirveää raatamista, niin sitten olisi kaikki hyvin?
Ja kuten ap sanoi, nainen itse on korostanut sitä, ettei halua muuttaa yhteen. Joten eipä sitten muuteta.
Tämä. Kaffebulla on palstan ainoa selväjärkinen nainen.
Sekin on vähän hassua että ap:n "helposta elämästä" naljaillaan. Jos ap on kerran säästänyt yksin ihan kivan potin, käynyt töissä, pyirittänyt omaa firmaa ja rempannut kesämökinkin.
Kuulostaa siltä, että se on nainen joka on elänyt helppoa elämää. Ja nyt kun rahat on matkusteltu ja juhlittu, aletaankin miettiä että keskiluokkainen elämä olisi kuitenkin aika kivaa. Ja miehen kanssahan se onnistuisi.
Tässä ap:lle elämänohjeet.
1. Hanki resursseja ja opettele miestaitoja
2. Etsi nainen joka on sua heikommassa sosioekonomisessa tilanteessa.
3. Ehdota yhteen muuttamista ja jaa herrasmiesmäisesti kaikki.
4. Tee asiat oikealla tavalla (=naisen tavalla).
5. Rakenna koko ajan uutta ja parempaa naiselle
6. Tue ja kuuntele naista kun tämä nipottaa ja saa itkupoturaivareita milloin mistäkin.
7. Älä panosta itseesi vaan naiseen.
Jos teet toisin, saat haukut, ihan sama miten teet.