Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen mielestä haluan vain kuoria kermat kakun päältä

Vierailija
18.08.2024 |

Olen seurustelusuhteessa, mutta emme asu yhdessä.

Minua kiinnostaa romantiikka, yhteinen harrastaminen, juttuhetket, ja kyllä vain - seksi. Toki myös tuemme toisiamme ku elämässä on haasteita.

Seurustelukumppanini sanoo, että olen tyypillinen mies, haluan vain kuoria kermat kakun päältä.

Aika mielenkiintoinen kommentti. Tällä naisystäväni epäsuorasti myöntää sen, että elämä hänen kanssaan toisi lisää työtä ja velvollisuuksia. Muutenhan yhteen muuttaminen olisi kermojen kuorimista kakun päältä, kun olisi kaksi ihmistä jakamassa työt ja velvollisuudet. Ja jos minä olen se joka häviäisi kaupassa, niin eikö hän sitten voittaisi? Järjetöntähän olisi se, että molempien työt ja velvollisuudet lisääntyisivät.

Naisystäväni on myös naljaillut "helposta elämästäni". Ottaen huomioon, että käymme molemmat töissä ja minä olen meistä se, jolla on lisäksi oma sivutoiminen yritys...mistä se johtuu, että minun elämäni on helpompaa, ja kannattaisiko naisystäväni miettiä keinoja tehdä oma elämänsä yhtä helpoksi?

Onko pakko stressata jokaisesta pölykiehkurasta ja leivänmurusesta? Lemmikkejäkään ei ole pakko hankkia jos niistä on liikaa vaivaa, eikä miettiä päiväkausia mitä lahjoja ostella kissanristiäisiä varten. Ei ole pakko järjestää illanistujaisia niin täydellisiksi, että niitä tarvitsee suunnitella viikkotolkulla. Hirveää säätämistä vaativan ulkomaanmatkan sijasta voi kuluttaa rahat siihen, että palkkaa siivoojan tai kotiapulaisen silloin tällöin. Olen kyllä meistä parempituloinen, mutta kaikki se mikä tekee minun elämästäni huolettomampaa, on mahdollista toteuttaa naisystävänikin tuloilla.

Sama tilanne oli myös exäni kanssa. Samaa naljailua. Ilmeisesti tästä poikkeavat naiset ovat sitten kuin neuloja heinösuovassa. Jos heitä ylipäätään on.

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ja kahta eksääsi yhdistää yksi asia: sinä. En sen perusteella tekisi yleistyksiä kaikista naisista. Mikähän tavassasi toimia suhteessa johtaa siihen että saat tuollaista palautetta? Et halua jakaa arkea ja ole tukena ja läsnä niissä tilanteissa kun ei ole niin kivaa? Haluat vaan romantiikkaa, höpöttelyä ja yhteisiä harrastuksia ja sitten lähdet kotiisi? Ei ihme että naisesta tuntuu tuolta.

Mä olen nainen ja etsin juurikin tuollaista kermasuhdetta. Tietenkin siinä oltaisiin vuoroin toisen kotona, mutta ei olisi odotusta, että pitäisi ryhtyä kotihommiin toisen luona. Ruokaa voitaisiin laittaa yhdessä. Eipä tunnu miehiä kiinnostavan.

Yleensä kun nainen hakee kermasuhdetta, vaatimukset miehelle ovat paljon kovemmat. Siis puhutaan ulkonäöstä, miehekkyydestä, karismasta, jne. Sinulla on selkeästi liian kovat vaatimukset miehen tason suhteen.

Vierailija
202/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tässä referoida ketjua hieman:

Nainen on sanonut ap:lle ettei halua muuttaa yhteen, ap on vastannut että sopii hyvin. Nainen ei ole ilmaissut suoraan muuttaneensa mieltään.

Alas, suhde on sellainen mitä molemmat ovat halunneet. Oletettavasti siihen kuuluu romantiikkaa ja seksiä.

Ap on auttanut naista lkun tämä on apua tarvinnut, ja ollut tukena kun sille on ollut tarvetta. Ei käy ilmi mitä nainen on tehnyt ap:n eteen.

Ap on maksanut puolet tai enemmän yhteisistä kulungeista.

Ap on hoitanut asiansa, käy töissä, pyörittää firmaa, on säästänyt hyvän potin ja on rempannut suvun mökin. Nainen on hassannut rahansa kivoihin juttuihin.

Kerrataanpa, mitä ap on tehnyt väärin? Miten ap:n olisi pitänyt toimia toisin?

Hei ap (sinut tunnistaa kirjoitustyylistä)! Olet tehnyt väärin sen, että tulet av-palstalle tilittämään muka useina eri henkilöinä omia vainoharhaisuuden puolelle meneviä tulkintojasi siitä, että nainen sanoi elämääsi helpoksi. Mikään mitä olet kertonut naisen sanoneen ei viittaa siihen, että hän haluaisi muuttaa yhteen. Kommentti kuitenkin viittaa siihen, että et vaikuta ottavan vastuuta muista ihmisistä tai eläimistä. Se, mitä tienaat tai kuinka paljon teet töitä ei liity asiaan mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvitti kertomus siitä, miten jalosti olet auttanut tietokoneen asennuksessa. Ymmärrän oikein hyvin pointin helposta elämästä. Siinä ei ole kyse siitä, miten olet tehnyt töitä rahaa ansaitaksesi, vaan siitä, miten olet tehnyt muiden vuoksi pelkästä auttamisen ilosta.

Miksi kukaan teistä naisista tässä ketjussa ei ole kysynys, mitä se nainen on tehnyt ap:n hyväksi?

Ap siis auttoi muutossa, hoiti tietsikan, jne. Okei, ei valtavan isoja juttuja.

Mutta olen ilmeisesti missannut viestin jossa puhuttiin naisen jalosta ja pyyteettämästä työstä miehen hyväksi.

Ketju paljastaa aika karusti naisten ajattelumaailman. Miehen kuuluisi ansaita pillu raatamalla naisen hyväksi. Nainen tekee osansa vain olemalla nainen.

Ei olla kysytty, kun ei olla tiedetty, että myös ap:n nainen on mukana keskustelussa. Hänhän voisi kommentoida osaltaan vaikka nimim. "ap:n nainen".

Vierailija
204/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tässä referoida ketjua hieman:

Nainen on sanonut ap:lle ettei halua muuttaa yhteen, ap on vastannut että sopii hyvin. Nainen ei ole ilmaissut suoraan muuttaneensa mieltään.

Alas, suhde on sellainen mitä molemmat ovat halunneet. Oletettavasti siihen kuuluu romantiikkaa ja seksiä.

Ap on auttanut naista lkun tämä on apua tarvinnut, ja ollut tukena kun sille on ollut tarvetta. Ei käy ilmi mitä nainen on tehnyt ap:n eteen.

Ap on maksanut puolet tai enemmän yhteisistä kulungeista.

Ap on hoitanut asiansa, käy töissä, pyörittää firmaa, on säästänyt hyvän potin ja on rempannut suvun mökin. Nainen on hassannut rahansa kivoihin juttuihin.

Kerrataanpa, mitä ap on tehnyt väärin? Miten ap:n olisi pitänyt toimia toisin?

Hei ap (sinut tunnistaa kirjoitustyylistä)! Olet tehnyt vää

Tuo "tunnistan ap:n kirjoitustyylistä" on aika väsynyttä.

Mutta olet sikäli oikeassa, ettei ketjusta käy ilmi että nainen haluaisi muuttaa yhteen. Sanatonta viestintää on hankala tulkita ilman että olisi kärpäsenä katossa seuraamassa niitä keskusteluja.

Mun kantani on, että kun ei muuteta yhteen, siihen ei mahdu kateellisuus eikä naisille yleinen tapa miettiä sosioekonomista nousua joka miehen kanssa olisi saavutettavissa. Se on aidosti hyväksyttävä ilman kateellisuutta, että mies on pelannut korttinsa toisin ja siksi massia on enemmän. Se pitää kanssa hyväksyä, että jos oma tilanne ei miellytä, on sen korjaaminen ihan omissa käsissä. Ei voi rutista edes alitajuisesti, että tämä mies voisi muuttaa sen kun yhdistettäisiin resurssit.

Koska se käy ilmi, että kateellisuutta on ilmassa naisen taholta.

Vierailija
205/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei ap (sinut tunnistaa kirjoitustyylistä)! Olet tehnyt väärin sen, että tulet av-palstalle tilittämään muka useina eri henkilöinä omia vainoharhaisuuden puolelle meneviä tulkintojasi siitä, että nainen sanoi elämääsi helpoksi. Mikään mitä olet kertonut naisen sanoneen ei viittaa siihen, että hän haluaisi muuttaa yhteen. Kommentti kuitenkin viittaa siihen, että et vaikuta ottavan vastuuta muista ihmisistä tai eläimistä. Se, mitä tienaat tai kuinka paljon teet töitä ei liity asiaan mitenkään."

Komppaan tätä osittain. Kyseenalaistan AP:n päätelmän, että nainen haluaisi muuttaa yhteen. Todisteita siitä en ole nähnyt. 

Anekdoottisesti, sovimme oman miehen kanssa että emme muuta yhteen ennen kuin sormus on sormessa (kihlat). Siitä huolimatta mies hoki monta kertaa ensimmäisten kuukausien aikana, että ei haluaisi muuttaa tässä vaiheessa yhteen. Lopulta otin asian puheeksi ja mies sanoi, että naiset haluaa aina muuttaa heti yhteen. Vastasin, että olemme jo puhuneet tästä ja minä en suostu muuttamaan yhteen ellemme ole ensin kihoissa. Se hiljensi vihdoin miehen. 

Vierailija
206/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemani perusteella on erittäin yleistä, että naiselle erillään asuminen on ok, kunnes ei olekaan.

Ja nimenomaan silloin kun mies on naista paremmin toimeentuleva.

Minä oletan, että jos nainen painottaa että never again saman katon alle, niin se tarkoittaa sitä. Eikä niin, että nyt sanotaan näin ja kun tuuli kääntyy, ajatellaankin toisin.

Minulla on tästä yksi kokemus. Asuin kivalla alueella, nainen lähiössä. Ei ollut mikään ongelma. Kummallakin oli eri tavoin kivat asunnot, tai ainkin minä pidin naisen asunnosta myös. Kulkeminen ei maksanut naiselle mitään, koska hänellä oli bussikortti joka tapauksessa. Minulle maksoi, mutta se oli ok.

Sitten vain jossain vaiheessa alkoikin olla vaikka mitä ongelmia kun asuttiin eri alueilla ja elintaso oli eri. En tiedä mitä tapahtui. Mikään välillämme tai käytännön asioissa ei muuttunut, mutta yhtäkkiä nainen alkoikin näkemään ongelmia kaikkialla.

Vierailija
207/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemani perusteella on erittäin yleistä, että naiselle erillään asuminen on ok, kunnes ei olekaan.

Minä oletan, että jos nainen painottaa että never again saman katon alle, niin se tarkoittaa sitä. Eikä niin, että nyt sanotaan näin ja kun tuuli kääntyy, ajatellaankin toisin.

Minulla on tästä yksi kokemus. Asuin kivalla alueella, nainen lähiössä. Ei ollut mikään ongelma. Kummallakin oli eri tavoin kivat asunnot, tai ainkin minä pidin naisen asunnosta myös. Kulkeminen ei maksanut naiselle mitään, koska hänellä oli bussikortti joka tapauksessa. Minulle maksoi, mutta se oli ok.

Sitten vain jossain vaiheessa alkoikin olla vaikka mitä ongelmia kun asuttiin eri alueilla ja elintaso oli eri. En tiedä mitä tapahtui. Mikään välillämme tai käytännön asioissa ei muuttunut, mutta yhtäkkiä nainen alkoikin näkemään ongelmia kaikkia

Naisen mieleen tuli ajatus elämästä siellä kivalla alueella. Ja sitten sitä ei saa mielestä pois.

Vierailija
208/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ap lokkimuija!

Vierailija
209/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain jossain vaiheessa alkoikin olla vaikka mitä ongelmia kun asuttiin eri alueilla ja elintaso oli eri. En tiedä mitä tapahtui. Mikään välillämme tai käytännön asioissa ei muuttunut, mutta yhtäkkiä nainen alkoikin näkemään ongelmia kaikkia

Millaisia ongelmia? 

Vierailija
210/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet siis tehnyt selväksi tälle naiselle, että et halua muuttaa yhteen?

Jos olet näin toiminut, niin turha siinä on naisen enää ulista mistään "kerman kuorimisesta": hän tietää mikä on pelin henki, ja tietää varmasti myös missä ovi on, jos ei homma miellytä.

Vierailija
211/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vaan tarjonnut ensitreffeillä kahveja? Et kai vaan myös kallista sämpylää?! Älä ruoki lokkeja! 😬

Vierailija
212/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on luonnehäiriöinen ja haluaa hyötyä sinusta. 

Vierailija
213/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ja kahta eksääsi yhdistää yksi asia: sinä. En sen perusteella tekisi yleistyksiä kaikista naisista. Mikähän tavassasi toimia suhteessa johtaa siihen että saat tuollaista palautetta? Et halua jakaa arkea ja ole tukena ja läsnä niissä tilanteissa kun ei ole niin kivaa? Haluat vaan romantiikkaa, höpöttelyä ja yhteisiä harrastuksia ja sitten lähdet kotiisi? Ei ihme että naisesta tuntuu tuolta.

Mä olen nainen ja etsin juurikin tuollaista kermasuhdetta. Tietenkin siinä oltaisiin vuoroin toisen kotona, mutta ei olisi odotusta, että pitäisi ryhtyä kotihommiin toisen luona. Ruokaa voitaisiin laittaa yhdessä. Eipä tunnu miehiä kiinnostavan.

Yleensä kun nainen hakee kermasuhdetta, vaatimukset miehelle ovat paljon kovemmat. Siis puhutaan ulkonäöstä, miehekkyydestä, karismasta, jne. Sinulla on selkeästi lii

Siis tarkoitin, että miehet haluavat muuttaa yhteen ja sitouttaa mut. Pitänee siis koventaa kriteerejä, niin ei tule näitä ongelmia.

Vierailija
214/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seurustelukumppani sanoisi, että olen tyypillinen nainen, käskisin sitä vetämään käteen. 

Tämä. Sarjamurhaajaa haastateltiin ja kysyttiin miten hän sai kaikki ne naiset tulemaan asuntoonsa. Hän vastasin että jokainen nainen uskoo, kun tälle sanoo että hän on erilainen kuin "kaikki muut naiset".

Vierailija
215/221 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seurustelukumppani sanoisi, että olen tyypillinen nainen, käskisin sitä vetämään käteen. 

Tämä. Sarjamurhaajaa haastateltiin ja kysyttiin miten hän sai kaikki ne naiset tulemaan asuntoonsa. Hän vastasin että jokainen nainen uskoo, kun tälle sanoo että hän on erilainen kuin "kaikki muut naiset".

Pointtisi siis on, että naiset ovat itserakkaita ja kuvittelevat olevansa yksilöllisiä. Vaikka oikeasti ovatkin laumasieluja.

Vierailija
216/221 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalla on harvinaislaatuinen nainen. Nainen pääsee yksin asuessaan todella paljon helpommalla, jollei sitten mies satu todella tykkäämään siivouksesta, ruuanlaitosta, pyykinpesusta jne.

Rakastan miestäni, muuten en tekisi omalta osaltani niin paljon hänen hyvinvointinsa ja mukavuutensa vuoksi. Rahaa ja takametsää meillä on molemmilla ihan riittävästi.

Vierailija
217/221 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän hakee tuolla sanailulla takaa sitä, että hän ns. antaa sinulle vaimopaketin edut, vaikka on vain tyttöystävä. 

Uskon että kyse on siitä, että hän haluaisi suurempaa sitoutumista. Yhteenmuutto, mahdolliset kihlat ja häät. Jos et halua samoja asioita niin säästä toki hänen aikaansa ja etsi sinä sellainen joka haluaa loppuikänsä vain seurustella eikä muuttaa yhteen. 

Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat nämä vaimopaketin edut? Ja mitkä niistä ovat sellaisia, joita tämä nainen ei saa mieheltä itse?

Se on valitettavasti vaan niitä rakentajapersoonan etuja. Eli valmius koskea ihmiskakkaan, vuodattaa hikeä ja välillä myös nukkua huonosti toisen ihmisen vuoksi. Valmius ostaa ruuan perusraaka-aineita eineksien ja rantsuillallisten sijasta, että säästetyillä rahoilla voisi pedata parempaa tulevaisuutta - tuntuntuu - jollekin toiselle.

Sellainen epäitsekkään ihmisen hapankorpun kuiva paketti. Ei mitään kiinnostavaa toisin sanoen, mikäli toinen on 'haluan pitää hauskaa ja päästä helpolla' -tyyppi. 

Vierailija
218/221 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa naisille heti suhteen alussa vastaan muuten suunsoitto vaan pahenee ajanmyötä kun huomaavat millainen nysverö olet 

Vierailija
219/221 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan, ihan sukupuoleen katsomatta, jos toinen haluaa muuttaa yhteen väenvängällä, se katsoo hyötyvänsä siitä jotenkin. 

Mä olen siivouksesta pitävä nainen ja nuorempana tuli tämä kantapään kautta koettua. Oletus oli siis, että minusta saa siivoojan. Ja saikin, kunnes ei enää saanut. Nyt vanhempana en suostu muuttamaan yhteen enää kenenkään kanssa. 

Oon huomannut muutenkin, että ihmiset ovat jatkuvasti käsi ojossa vaatimassa apua milloin mihinkin. Ihan siis ystävyyssuhteissakin. Kauan jeesaasin ns. vastavuoroisuusperiaatteen mukaisesti, oon ollut apuna mm. lukuisisissa muutoissa kun tarviihan sitä sitten itsekin joskus apua. Sitten avasin silmäni ja huomasin, että enpä ole tarvinnut. Sen sijaan olen juossut muiden asioilla kieli vyön alla puolet elämästäni ja siivonnut muiden sotkuja. 

Nyt olen lopettanut kaiken hyysäämisen jo aikoja sitten. Jokainen hoitaa oman tonttinsa. 

Vierailija
220/221 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, niin pistää miettimään oletteko todella sitä mieltä, että ihmisillä on aina joku taka-ajatus. Siis päästä hyötymään toisesta? Eikö se ole mahdollista, että toinen vain haluaa suhteen ns. seuraavalle tasolle. Varsinkin, jos yhteinen ajatus on perheen perustaminen jossain vaiheessa. 

Tosiasia on, että toisen oppii tuntemaan vasta sitten, kun asutaan yhdessä. Kummankaan ei kannata muuttaa toisen asuntoon. Mieluummin yhteinen asunto, joka on kummallekin uusi koti. 

Toki talousasiat pitää pystyä sopimaan ensin. Ja muutenkin sellaiset käytännön asiat. Mutta onhan se työlästä olemista, jos joka lantti lasketaan jatkuvasti epäillään, että toinen vain haluaa hyötyä taloudellisesti tms. Tai toinen elää kovaa elintasoa ja toinen yrittää jollain opintotuella selvitä. Tuollainen asetelma on jo lähtökohtaisesti epäsuhta ja tuo negatiivista jännitettä parisuhteeseen.