Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväsydäminen kaveri, mutta tylsää seuraa

Vierailija
02.09.2023 |

Minulla on kaveri, joka on kyllä ihan hyväsydäminen ja mukava ihminen, mutta mielestäni hänen seuransa on jokseenkin rasittavaa. Kaikki keskustelut hänen kanssaan pyörivät aina hyvin vakavissa aiheissa, kuten työssä ja parisuhdeongelmissa. Kyllä noitakin kestän aikani, mutta ennen pitkää kaipaan rennompaa tunnelmaa. Kaveri haluaa viettää paljon aikaa yhdessä, mutta tunnen aina oloni todella uupuneeksi hänen seurassaan. En oikein tiedä, miten tulisi toimia tilanteessa. Oletteko kokeneet vastaavaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät hänen kanssaan vain sen verran aikaa kuin sinulle sopii. Eihän sinun tarvitse hengata vastentahtoisesti kenenkään kanssa, joka on tylsä. Syitä ei tarvitse selitellä, vaan asiasi on omasi.

Vierailija
2/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että haluaisit puhua kevyemmistä aiheista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen kaveri. Olen aina ihan poikki kun olemme tavanneet. Usein en saa kerrottua omia kuulumisiani ollenkaan. Nykyään en enää pyydä häntä luokseni enkä mene häneen kotiinsa. Treffaamme kaupungilla josta sitten liukenen kotiin kun en enää jaksa hänen seuraansa.

Vierailija
4/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietät hänen kanssaan vain sen verran aikaa kuin sinulle sopii. Eihän sinun tarvitse hengata vastentahtoisesti kenenkään kanssa, joka on tylsä. Syitä ei tarvitse selitellä, vaan asiasi on omasi.

Joo, olen ehkä vähän liian kiltti ja huono sanomaan ei. Puhelimellakin kun hän soittaa niin saattaa helposti puhua pari tuntia. En oikein aina kehtaa olla vastaamattakaan tai keksiä tekosyitä miksi en halua puhua.

Vierailija
5/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan, että haluaisit puhua kevyemmistä aiheista.

Koitan vaihtaa puheenaiheita kevyemmiksi, mutta jotenkin aina ne muuttuvat hänen kanssaan jotenkin vakavaksi. Meillä ei oikein ole ikinä sellaista naurua ja iloa mitä tunnen joidenkin muiden ystävien kanssa keskustellessa. 

Vierailija
6/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen ehkä vähän liian kiltti ja huono sanomaan ei. Puhelimellakin kun hän soittaa niin saattaa helposti puhua pari tuntia. En oikein aina kehtaa olla vastaamattakaan tai keksiä tekosyitä miksi en halua puhua.

Ihan oma syysi jos annar hänen viedä oman energiasi.Minä sanoisin suoraan etten jaksa  ottaisin etäisyyttä .

Vierailija
7/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aina valehtelen mun tommoselle tutulle kun soittaa, että hyppäsin just auton rattiin tai oon apteekissa tms niin pääsen nopeasti eroon.  Oot liian kiltti.

Vierailija
8/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kai siinä hirveästi auta muu kuin ottaa etäisyyttä, mutta jotenkin tuntuu silti pahalta kun hän on kuitenkin oikeasti hyvä ja auttavainen ihminen. 

T.AP

Vierailija
9/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tällainen ystävä. Hän oli välillä oikein valoisa ja hauska, mutta useimmiten kuitenkin väsyttävä valittaja. Tuntui että vanhenin viisi vuotta näissä tahdosta riippumattomissa terapiasessioissa, joita tulin antaneeksi kun tavattiin. Lopulta sain heiveröisen tekosyyn ottaa etäisyyttä ja lopulta katkaisin välit kokonaan. En ole kovin ylpeä tästä ehdottomuudesta, mutta tsiisus kun ei vaan jaksa. Ja kun mihinkään ei johda se kuuntelu.

Vierailija
10/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan mun kaveri? En mäkään jaksaisi sun vuodesta toiseen jatkuvia avio-ongelmia kuunnella, ei ne mulle valittamalla ratkea. En vaan ole saanut sitä sanotuksi, kun tiedän että olet tiukilla tilanteessa. Ja kieltämättä tekisi mieli sanoa, että ota ero jos se mies noin kamala on vuodesta toiseen. 

Vierailija
11/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,ystävä voi tunti tolkulla jaaritella puhelimessa niitä näitä.

Siis todella rasittavaa 🙉

Vierailija
12/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia puhelimessa! Huh, miten sulla on aikaa ja jaksamista? Mä en viittis edes tuntia puhua kenenkään kanssa.

Vierailija
13/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kans tällainen ystävä. Hän oli välillä oikein valoisa ja hauska, mutta useimmiten kuitenkin väsyttävä valittaja. Tuntui että vanhenin viisi vuotta näissä tahdosta riippumattomissa terapiasessioissa, joita tulin antaneeksi kun tavattiin. Lopulta sain heiveröisen tekosyyn ottaa etäisyyttä ja lopulta katkaisin välit kokonaan. En ole kovin ylpeä tästä ehdottomuudesta, mutta tsiisus kun ei vaan jaksa. Ja kun mihinkään ei johda se kuuntelu.

Joo, itsellä on hieman tuo sama tilanne, että pari vuotta ollaan nyt pohdittu niitä hänen parisuhdeongelmiaan ja aina niitä samoja asioita mietitään uudelleen minkään muuttumatta. En vain jaksa enää kuunnella.

T. AP

Vierailija
14/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki vaan!!

Vierailija
15/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia puhelimessa! Huh, miten sulla on aikaa ja jaksamista? Mä en viittis edes tuntia puhua kenenkään kanssa.

Koitan puhua silloin kun vaikka siivoilen tai oon lenkillä, mutta mieluummin kuuntelisin vaikka musiikkia tai äänikirjaa. (Joo tiedän, että olen aika saamaton kun osaa oikein sanoa kaverille ei)

T:AP

Vierailija
16/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko nuorena j än n ä ty ttö ja oliko usein bileitä niiden menevien poikien kanssa... 🥺

Vierailija
17/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika. Eikö kannata lopettaa ystävyys, jos ei enää tunnu siltä? siis jos seura tuntuu rasittavalta. Eikä kysellä täällä.

Vierailija
18/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi hyvänen aika. Eikö kannata lopettaa ystävyys, jos ei enää tunnu siltä? siis jos seura tuntuu rasittavalta. Eikä kysellä täällä.

Ei asiat ole aina ihan näin yksioikoisia. Ystävä on sellainen, että olisi kyllä takuuvarmasti tukenani ja turvanani jos tarvitsisin apua ja tällaisia ystäviä on vaikea löytää. Toivoisin vaan, että meillä olisi vähän kevyempi meininki silloin kuin tavataan.

T. Ap

Vierailija
19/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsellä on hieman tuo sama tilanne, että pari vuotta ollaan nyt pohdittu niitä hänen parisuhdeongelmiaan ja aina niitä samoja asioita mietitään uudelleen minkään muuttumatta. En vain jaksa enää kuunnella.

T. AP

Olen tuo edellinen kirjoittaja. Vähän luulen että joillekin tekee hyvää kun ne jättää itse pärjäämään omien valintojensa seurausten kanssa. Ja jolleivat ole tyytyväisiä niin tekevät sitten uusia valintoja. Hyväsydämistenkin tulee oppia huolehtimaan ensisijaisesti itsestään.

Vierailija
20/21 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot joutunut jo pari vuotta kuunteleen samoja parisuhdeongelmia, niin ota ihmeessä etäisyyttä. Jos et kehtaa, niin itseäsi saat syyttää. Etkö ymmärrä, että sua pidetään ilmaisena terapeuttina. Sua käytetään hyväksi.

Sun ystävän kaltaisia ihmisiä ei kiinnosta muiden asiat. Ne haluaa aina vaan jauhaa omista asioistaan.

Mulla on pari tällaista kaveria. Toinen jauhaa vuodesta toiseen puolisonsa terveysongelmista ja työasioistaan, ja toinen jauhaa samoista parisuhdeongelmista. Ei vaan jaksa. Jos yritän vaihtaa aihetta, niin heti palataan veisaamaan samaa vanhaa virttä. Eivät kerta kaikkiaan pysty keskittymään muuhun kuin omaan ääneensä ja omiin asioihinsa.

Olen tehnyt kylmästi niin, että en vastaa läheskään aina puhelimeen. Saatan laittaa tunnin kuluttua viestiä tyyliin, että nyt väsyttää ym ym tekosyitä. Ja riittää, kun näen näitä kerran kahdessa kuukaudessa. En kyläile enkä lähde esimerkiksi mökille seuraksi. Tällaiset ihmiset kuluttavat ystävänsä hiljalleen loppuun. Vievät kaiken energian.