Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut jaksaa tehdä töitä joista jää käteen saman verran kuin tukia?

Vierailija
16.08.2024 |

Mistä se motivaatio? Mikä pointti? 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva täysin turha piruilu, nöyryytys ja simputus töissä oli se johon vedin rajan, työtä olisin voinut tehdä, mutta tuollaista sontaa en ota vastaan, varsinkin täysin aiheetta.

Vierailija
62/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, siis ihan vilpittömästi. Eikö siinä katkeroidu? Kun voisi samalla rahalla tehdä mitä huvittaa? Voisi mennä vaikka mustikkaan tai sieneen tai kalastamaan. Sen sijaan lähtee johonkin hikiseen duuniin eikä jaksa töiden jälkeen mitään.

Harvempi aloittaa huippupalkalla. Kun ottas työpaikan vastaan ja osoittaa osaamisensa ja asenteen, niin kyllä se palkkakin siitä nousee.

Jos makaa vain himassa, niin se on sitten loppuelämä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva täysin turha piruilu, nöyryytys ja simputus töissä oli se johon vedin rajan, työtä olisin voinut tehdä, mutta tuollaista sontaa en ota vastaan, varsinkin täysin aiheetta.

Ap kysyi, miten jaksaa tehdä työtä, ei miksi loptetit työt. 

Vierailija
64/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.

No sinulla on kyllä melkoinen aukko sivistyksessä! Niitä töitä meinaan on yllättävän paljon!

Voi olla. Pienin palkka mitä kokoaikatyöstä olen kuullut maksettavan taisi olla noin 1900€ bruttona ja siitähän ei paljon veroa mene ja käteen jää ehkä päälle 1500€. Perusturvalla ei taida päästä kuin ehkä 1 000€ sisältäen perusosan ja vuokran. Eli kyllähän siitä enemmän jää käteen kuin tuella elämisestä.

Asumistuki 460e

Työttömyyspäiväraha 595e

Toimeentulotuki 400e

Itse olin työttömänä pari vuotta sitten ja vastaavat minulle olivat Asumistuki 290€, työttömyyspäiväraha tuo sama 595€ ja toimeentulotuki noin 100-150€ riippuen kuukaudesta. Eli noin 1000€/kk yhteensä. Mutta isoissa kaupungeissa nuo asumistuet ovat suurempia vaikka laskemaan päin kai. Eli periaatteessa pärjäisin hyvin 1500€ nettopalkalla.

Vierailija
65/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tuet häikäise, lihan liioiteltua joillain kehua kuinka paljon saa tukia. Suomen tuet on eu alueen huonoimmat, siitä on suomi saanut moitteita usein. Jonkun kämäsen vuokrakämpän yksiön jos sossu maksaa niin ri pidä olla kateellinen, kämppä on usein huino kuntoinen ja alkkisten ja narkkisten alueelta. Joksinen työ on arvokasta jos siitä saa oikean palkan, ei mitään tuettua työtä.

Vierailija
66/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä kertyy työeläkettä jota myös muut veronmaksajat maksaa isolla osalla, lyhyellä työuralla eläke on niin matala että täytyy tukia hakea. Työssäkäyvä saa lomarahat 13-kuukauden palkan ja palkallisen loman, työtön on työmarkkinoiden käytettävissä. Työssäkäyvä saa tulonhankkimisvähennyksen. Työssäkäyvällä on työterveyshuolto ja liitossa ollen tapaturma- ja matkavakuutus. Tästä syystä huonopalkkaisenkin työn tekeminen kannattaa, kuukausi- tai tuntipalkka ei kerro näitä mainittuja tuhansien eurojen etuja.

Työssäkäynti ei automaattisesti tuo noita asioita. Työterveyshuolto voi olla suppea tai todella suppea tai vaikkapa terveysasema. Vuokratyössä et välttämättä pääse nauttimaan paikallisesta kesälomasta koskaan, lomat maksetaan ulos ja jos satut olemaan määräaikaisen jälkeen työttömänä, niin lomarahat siirtää ansiopäivärahaoikeuden alkamista. 

Vierailija
67/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunissa voit edetä parempiin hommiin. Työttömänä et.

Vierailija
68/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että 10 vuoden syrjäytymisen jälkeen kun vahingossa satuinkin työllistymään, ja ulosottoja alettiin ottaa palkasta niin hieman kyllä söi motivaatiota sillä työttömänä tienasin paremmin. No, ne tuli maksettua ja työpaikkakin vaihtui parempaan aikanaan. Nyt olen ihan tyytyväinen, mulla on oma koti ja auto ja perhe ja harrastuksia. Elämä mallillaan.

Vierailija
69/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on kivaa. 

Vierailija
70/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuet eivät ole ikuisia. Valtio ottaa rajusti velkaa nykyisiin tukiin. Siihen tulee loppu pian, viimeistään parin kolmen vuoden päästä.

Vierailija
71/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että 10 vuoden syrjäytymisen jälkeen kun vahingossa satuinkin työllistymään, ja ulosottoja alettiin ottaa palkasta niin hieman kyllä söi motivaatiota sillä työttömänä tienasin paremmin. No, ne tuli maksettua ja työpaikkakin vaihtui parempaan aikanaan. Nyt olen ihan tyytyväinen, mulla on oma koti ja auto ja perhe ja harrastuksia. Elämä mallillaan.

Arvostan! 

Vierailija
72/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, siis ihan vilpittömästi. Eikö siinä katkeroidu? Kun voisi samalla rahalla tehdä mitä huvittaa? Voisi mennä vaikka mustikkaan tai sieneen tai kalastamaan. Sen sijaan lähtee johonkin hikiseen duuniin eikä jaksa töiden jälkeen mitään.

Mulla pitkään oli motivaattorina e-passi, enpä silloin tiennyt että jäi kokeiluksi sekin ja jätettiin vielä asia roikkumaan, ladataanko jatkossa sille saldoa vaiko eikö ja milloin tämä tapahtuisi. Nykysin motivaattorina enää lomarahat, firman joululahja sekä asiakasyritykseltä vuotuinen joululahja. En tiedä paljonko saisin työttömänä tukia, palkka jää osa-aikatyössä 800€:oon ja siihen ansiosidonnainen päälle. 200-300€. Seki motivoi jatkamaan kun on todella mukavat asiakkaat ja se ettei tarvi työkkärin kanssa asioida, saati kelan.

Vierailija
73/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on se vapaus. Se kurjuus mitä työkkärin asiakkaana joutuu kokemaan ei ole herkkua. Työpajat sun muut ilmaistyöt ei ole painajaista parempia. 

TÄMÄ! Ikaalisissa kaupunki vieläpä mokasi ja myöhästyi pajatoiminnan siirtämisen pirhan alaisuueen ja nyt se ei nää onnistu, ei kelpaa pirhalle ja kaupunki lopettaa koko toiminan joten jos on ikaalisissa työtön ja joutuu työpajalle puuhailemaan on mentävä parkanoon...Sillä 9€:n kulukorvauksella varmaan tosi kätevästi matkustetaankin parkanoon puuhailemaan.

Vierailija
74/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jaksaa.

Vierailija
75/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman tarinana, sain kyllä töistä enemmän rahaa kuin tuilla, mutta tulikin lisää menoja, kuten päiväkotimaksut, piti ostaa siistejä vaatteita, bussilippu yms. Käytännössä käteen ei jäänyt yhtään enempää. Mutta töissä, toisin kuin tuilla, voi päästä eteenpäin ja saada parempaa palkkaa. Alku oli rankkaa mutta olen tuplannut bruttopalkkani tässä 8 vuoden aikana, ja välissä sain vielä toisen lapsen. Eläkettäkin on kertynyt enemmän..

Vierailija
76/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluinen työ on varmaankin paras motivaatio mutta työnteko on pakollista ja se tekee myös hyvää mielelle selä sielulle.

Vierailija
77/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin paljon itsekunnioitusta että jollain tuilla eläminen olisi niin suuri nöyryytys etten voisi katsoa itseäni peilistä.  Kyllä se olisi se vihoviimeinen ratkaisu jos elämä siiäät olisi kiinni. Kuolla en sentäään haluaisi, mutta että heittääytyisin yhteiskunnan niskoille - ei ikinä!

Ymmärrän jos työtä kerta kaikkiaan ei löydä, mutta tieten tahtoen  - ei ikinä.

Vierailija
78/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua elää tuilla.

Vierailija
79/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just katsoin netistä kaikki tuet mitä saisin, jos jäisin työttömäksi. Saisin yli 1000 euroa enemmän kuin nyt saan nettona käteen. Olen ollut töissä 34 vuotta enkä aio työttömäksi jäädä, mielummin kitkuttelen. Lapset on kanssa uutteria ja työhenkisiä, joten heistä en ole huolissani. Vanhin ei saanut töitä niin perusti yrityksen. Olen ylpeä antamastani esimerkistä.

Vierailija
80/89 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on se vapaus. Se kurjuus mitä työkkärin asiakkaana joutuu kokemaan ei ole herkkua. Työpajat sun muut ilmaistyöt ei ole painajaista parempia. 

Juuri siksi haluamme kansalaispalkan, jotta voi olla ylepeänä työtön eikä kukaan ahdistele työtarjouksilla tai muuten hoputa että 'mene töihin'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä