Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut jaksaa tehdä töitä joista jää käteen saman verran kuin tukia?

Vierailija
16.08.2024 |

Mistä se motivaatio? Mikä pointti? 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen elämä on paljon virkeämpää kun on paljon työkavereita.  Enkä kehtaisi kertoa kenellekään että makaan kotona vuodesta toiseen. 

Vierailija
42/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen itsekunnioitus ja selkäranka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 lisää vielä, että kyse ei ollut mistään ulkoa opetetusta työmoraalista, tai siitä, että jotenkin säälisin veronmaksajien rahoja. Ottaisin ilomielin kaikki rahat niiltä veronmaksajilta, jotka mittaavat ihmisen arvon rahassa. Ja niiltä, jotka kuvittelevat, että ahkeruus ja varakkuus kulkevat jotenkin käsi kädessä.

Mä vain en luottanut tämän yhteiskunnan haluun elättää minua. Pessimisti ei pety. 

Vierailija
44/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin se kartuttaa työkokemusta, jota tarvitsen palkan korottamiseen/paremman työn hakemiseen. Uskon että työsuhteessa kyseisellä alalla voin edetä, toisin kuin työttömänä.

Tätä ei tapahdu matalapalkka-aloilla joista tässä puhutaan, eli palkoista, jotka ovat tukia pienempiä, niistä töistä ei tykkää kukaan ja moni työnantajakin katsoo tiettyjä ammattiryhmiä samalla paheksunnalla, kuin työttömiä, jopa pahemmin.

Vierailija
45/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.

No sinulla on kyllä melkoinen aukko sivistyksessä! Niitä töitä meinaan on yllättävän paljon!

Voi olla. Pienin palkka mitä kokoaikatyöstä olen kuullut maksettavan taisi olla noin 1900€ bruttona ja siitähän ei paljon veroa mene ja käteen jää ehkä päälle 1500€. Perusturvalla ei taida päästä kuin ehkä 1 000€ sisältäen perusosan ja vuokran. Eli kyllähän siitä enemmän jää käteen kuin tuella elämisestä.

Asumistuki 460e

Työttömyyspäiväraha 595e

Toimeentulotuki 400e

Eli vähän vajaa 1500e käteen. Päälle elarit ja lapsilisät. Yht 350e. 

Silti mieluummin töistä tuo raha. Syyt täällä jo moneen kertaan mainittu. 

Vierailija
46/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pian ei olekaan mahdollista. Niin kauan tukijärjestelmässä on korjattavaa kun työnteko ei kannata. Toki jotkut fiksummat huomioi myös eläkeasiat, ymmärtää työnteon luomat mahdollisuudet elintason parantamiseen pidemmällä aikavälillä jne

Ei matalapalkka työstä kerry eläkettä, kun eläkeikä koittaa, saat pelkän kansaneläkkeen ja se on ihan saman suuruinen kuin sillä, joka ei ole päivääkään tehnyt töitä.

Vierailija
47/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjanmaalla oma äitisikin häpeäisi sua jos tahallaan eläisit tuilla. Häpeä on syy miksen ainakaan pohjalaisena voisi olla vapaaehtoisesti työtön. Täällä on kunnollinen moraali - koti uskonta ja isänmaa tärkeitä. Mm armeijan käyvien osuus suurin, sosiaalituet pienimmät, eikä vamraan yllättäen ihmiset elää pisimpään.

Vierailija
48/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittäjä ja tosiaan tukia saa varmaan enemmän kuin mitä tällä hetkellä tienaan. Mulle ei myöskään juuri eläkettä kerry, kun tuo yel on niin hemmetin kallis ja paska järjestelmä. Ymmärrän, että eläkevakuutuksen pitää olla pakollinen, mutta miksi en saa itse valita millaisen haluan? Samalla summalla saisin aikanaan ihan ok eläkkeen. Ja kaksiin eläkemaksuihin ei oo varaa. Veetuttaa!

No niin siis teen töitä, koska terveenä ja työkykyisenä en kehtais elellä muiden siivellä. Toisekseen tykkään työstäni ja se pitää mut päiväjärjestyksessä: aamulla hyvissäajoin ylös, aamupala, työpäivä, päivällinen, kotityöt ja kyllä mä ehdin harrastaakin, kun lapset on jo aikuisia. Ja ajoissa nukkumaan. Työttömänä kun olin vähän aikaa, en saanut mitään tehtyä, venyin ja vanuin päivät pitkät. Siitä tuli ikävä olo ja mieliala laski. Elän toivossa, että taloustilanne tästä paranee ja alan tienata paremmin. Tosin se edellyttäisi suuria muutoksia läpi koko yhteiskunnan.

Vierailija
49/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä haluan olla perskokkareiden hyväksymä ja koen siksi elämäni tarkoitukseksi sen, että teen raskasta työtä kalanpääkeittoa ja homeista majoitusta vastaan, jotta työnantajani rikastuisi aina vain useamman miljoonan.

Vierailija
50/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.

No sinulla on kyllä melkoinen aukko sivistyksessä! Niitä töitä meinaan on yllättävän paljon!

Voi olla. Pienin palkka mitä kokoaikatyöstä olen kuullut maksettavan taisi olla noin 1900€ bruttona ja siitähän ei paljon veroa mene ja käteen jää ehkä päälle 1500€. Perusturvalla ei taida päästä kuin ehkä 1 000€ sisältäen perusosan ja vuokran. Eli kyllähän siitä enemmän jää käteen kuin tuella elämisestä.

Kokoaikatyö on esim 31h/vko kaupanalalla. Ei saa edes soviteltua päivärahaa silloin lisäksi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kk palkkani on 1500€. Saan harjoittelijan palkkaa koska alle 1v työkomusta.

Vierailija
51/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on mukavaa. Ihana mennä työn uuvuttamana nukkumaan.

Työtönhän voi tehdä koko päivän töitä ja mennä uupuneena nukkumaan, ei vaan tarvitse kuunnella koko päivää jotain nöyryyttävää alistusta ja pitää jotain ahdistavia ja epämukavia työvaatteita ja ottaa vastaan kaikkia mahdollisia flunssia ja koronaa ja apinarokkoa joltain typerästi käyttäytyviltä työkavereilta.

Vierailija
52/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen elämä on paljon virkeämpää kun on paljon työkavereita.  Enkä kehtaisi kertoa kenellekään että makaan kotona vuodesta toiseen. 

Joillekin se sosiaalinen elämä on kokonaan työn ulkopuolella kuten minulla. En tarvitse kontakteja työpaikalta. Eivätkä työttömät makaa vuodesta toiseen. Tiedän monia jotka matkustelevat, liikkuvat ja nauttivat elämästä. Tämä onkin usein se joka töissä olevia eniten harmittaa. On todella vaikea suvaita että kaikki ihmiset eivät määrittele itseään työn kautta. Väitän että suurimmalle osalle ihmisistä työ on pakollinen vain rahan vuoksi.

Vierailija
53/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tee töitä rahan vuoksi. Tykkäävät nähdä ihmisiä.

Tykkäävät arkirutiineista.

Ja palkkaan tulee kokemuslisiä.

Käyn välillä duunissa, koska se on opettavaista. Näkee eri ihmisiä. On hyödyksi ja pysyy kunnossa. Saa haastetta. Ja haastaa itsensä.

Ei sitä rahan vuoksi tehdä. 

Vierailija
54/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin jäänyt kotiin makamaan, en olisi koskaan päätynyt nykyiseen asemaani erittäin mielenkiintoisessa kehitysprojektissa. Vaati sen perustason paskapalkkatyön, että pääsin vähitellen etenemään uralla ja alan sisällä siten, että sain jalkaa isompien ovien väliin. Kotoa käsin ei olisi onnistunut. 

Vierailija
55/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli moraalia ja jotain motivaatiota kantaa kortta kekoon.

Nyt tänne tuodaan joka vuosi tuhansia tukien nostajia ja rikollisia ja vaikka mitä, joten ei ole enää mitään motivaatiota ja moraalit ovat kadonneet savuna ilmaan.

Vierailija
56/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyö on esim 31h/vko kaupanalalla. Ei saa edes soviteltua päivärahaa silloin li

Kiitos tiedosta. Tämä onkin hyvä että opin uutta kun ihmiset kertovat. Muutoinhan olisin väärässä käsityksessä 🙂

Vierailija
57/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt koska en halua veronmaksajana enää osallistua tukemaan omia arvojani vastaan sotivia asioita, kuten rahan jakamista muualle ja muualta tulleille, sekä kaikenlainen sateenkaaritouhujen tukeminen ja hyväksyminen.

Vierailija
58/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnostanut opiskelut, josten piti lähteä luomaan uraa työelämään. Aloitin osa-aikatyössä saaden käteen noin 800€/kk. Nyt 20v myöhemmin, palkka on noin 2800€/kk nettona. 

Vierailija
59/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yrittäjä ja tosiaan tukia saa varmaan enemmän kuin mitä tällä hetkellä tienaan. Mulle ei myöskään juuri eläkettä kerry, kun tuo yel on niin hemmetin kallis ja paska järjestelmä. Ymmärrän, että eläkevakuutuksen pitää olla pakollinen, mutta miksi en saa itse valita millaisen haluan? Samalla summalla saisin aikanaan ihan ok eläkkeen. Ja kaksiin eläkemaksuihin ei oo varaa. Veetuttaa!

No niin siis teen töitä, koska terveenä ja työkykyisenä en kehtais elellä muiden siivellä. Toisekseen tykkään työstäni ja se pitää mut päiväjärjestyksessä: aamulla hyvissäajoin ylös, aamupala, työpäivä, päivällinen, kotityöt ja kyllä mä ehdin harrastaakin, kun lapset on jo aikuisia. Ja ajoissa nukkumaan. Työttömänä kun olin vähän aikaa, en saanut mitään tehtyä, venyin ja vanuin päivät pitkät. Siitä tuli ikävä olo ja mieliala laski. Elän toivossa, että taloustilanne tästä paranee ja alan tienata paremmin. Tosin se edellyttäisi

Pakollinen se eläkemaksu on työntekijällekin eikä sitäkään voi itse määritellä. Tavallaan ymmärrän sinua jos työ ja yrittäminen määrittelee elämäsi ja saa sinut toimimaan. Joillekin meistä se työ ei ole se tekijä joka saa toimimaan vaan siihen on ihan muita syitä. Joillekin se työ on pakollinen vain ja ainoastaan palkan vuoksi ja se elämä on ihan muualla ja motivaatio kaiken tekemiseen on muualla. Mutta kaikilla meillä on omat tapamme.

Vierailija
60/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin työt koska en halua veronmaksajana enää osallistua tukemaan omia arvojani vastaan sotivia asioita, kuten rahan jakamista muualle ja muualta tulleille, sekä kaikenlainen sateenkaaritouhujen tukeminen ja hyväksyminen.

Muistithan myös lopettaa kaikkien tuotteiden ja palveluiden ostamisen? Nimittäin niistäkin maksat veroa, joka käytetään mainittuihin asioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi