Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut jaksaa tehdä töitä joista jää käteen saman verran kuin tukia?

Vierailija
16.08.2024 |

Mistä se motivaatio? Mikä pointti? 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tukia leikataan niin alat ymmärtämään. Jos käyt töissä niin sinun palkka nousee koko ajan edes yleiskorotusten verran. Jos loisit kotona yhteiskunnan tuilla niin yksi kaunis päivä tulee hallitus joka vähentää sinun tukia ja yhtäkkiä niillä olo ei olekaan mukavaa vaan tuskaista kituuttamista. Töihin meno ei kuitenkaan ole enää vaihtoehto kun kukaan ei halua palkata loisijaa joka ei ole ollut töissä.

Vierailija
22/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.

No sinulla on kyllä melkoinen aukko sivistyksessä! Niitä töitä meinaan on yllättävän paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä motivaatiota alkaa pian löytymään, kun tukia vielä leikataan.

Vierailija
24/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kotona opetettu että ihmisen tulee elättää itse itsensä. Toisille taas ei vanhemmat opeta mitään, ovat köyhiä loi.sia ja toisessa tai kolmannessa sukupolvessa eikä neljäskään polvi tulevaisuudessa taida töihin haluta.

Vierailija
25/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ymmärtävät luoda uraa. Tyvestä puuhun noustaan.

Vierailija
26/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen moderointi sallii vain köyhien, työttömien ja Marinin haukkumisen. OrpoPurran kauhukabinetin kritisointi johtaa ketjun poistoon. 

Vierailija
27/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt mun töistä ja työyhteisöstä.

Menin  melkein 30 vuotta sitten vastavalmistuneena töihin alle 6000 markan bruttopalkalla se oli noin 3 kertaa silloinen opintotuki, ei ollut rahaa aikuisten seutulippuun eikä työpaikan lounasravintolaan, fillarilla ja eväillä mentiin. Päätyön ohessa tuli tehtyä myös keikkahommia.

Olen pikkuhiljaa siitä edennyt asiantuntijan, esimiehen ja keskijohdon tehtäviin. Päässyt näkemään ja kokemaan aika paljon. Yhdessä vaiheessa matkustin aika paljon, melkein viikottain, mutta en enää viimeiseen kymmeneen vuoteen. Numeroina palkka on aika sama kuin aloittaessa, valuutta on vain vaihtunut euroihin.

Jostain pitää aloittaa, ei se ensimmäinen työtehtävä ole monellekaan se loppuelämän työtehtävä.

Työnteko ei ole koskaan kaduttanut, arjen ja vapaan ero tekee vapaasta entistä arvokkaampaa.

Vierailija
28/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki sivutuotteet mitä tulee työttymyyden kylkiäisenä ei ole ihmistä varten. 590e takia ei kannata olla häpeä vanhemmilleen ja mahdolliselle kumppanille. Työkkärin suunnitelmat on nöyryyttäviä ja kun toinen ihninen päättää mitä sinä teet elämällesi. Ennemmin päätän itse. 

Vierailija
29/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eläkkeen vuoksi ei kyseisellä palkalla kannata töitä tehdä!! 40 vuotta pieni palkkauksella alalla kerrytttää eläkettä n. 1000/kk. Takuueläke on 976,59€/kk. Takuueläkkeen saa siis tekemättä tuntiakaan töitä ikinä. 

Vierailija
30/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on juuri niin lapsellinen ja typerä kuin vain oikeistopojuilta voi odottaa. Ei näihin typeryyksiin kannata vastailla. Siirrytään toisiin, aikuisten ihmisten ketjuihin keskustelemaan oikeista asioista.

Vierailija
31/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.

No sinulla on kyllä melkoinen aukko sivistyksessä! Niitä töitä meinaan on yllättävän paljon!

Voi olla. Pienin palkka mitä kokoaikatyöstä olen kuullut maksettavan taisi olla noin 1900€ bruttona ja siitähän ei paljon veroa mene ja käteen jää ehkä päälle 1500€. Perusturvalla ei taida päästä kuin ehkä 1 000€ sisältäen perusosan ja vuokran. Eli kyllähän siitä enemmän jää käteen kuin tuella elämisestä.

Vierailija
32/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kerran TE-toimiston virkailijan kanssa ja hän ehdotti minulle yhtä työpaikkaa, joka oli osa-aikainen palkkatukipaikka. Sanoin ettei minun kannata tuommoiseen mennä kun sama summa jää käteen kuin ansiosidonnaisestakin, kun työmatkakulut vähennetään. Hän ymmärsi ja sanoi ettei minun kannatakaan.

Vierailija
33/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisikaan,mutta duunissa on ihana Pirkko,siitä sitä löytyy minulle virkeyttä.

Vierailija
34/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinkin ainakin 5 vuotta töitä ja senttiäkään ei jäänyt säästöön ja joutu hakee tukiakin vielä että sain ruokaa. Enää en ala halpatyöntekijäksi.

Vierailija
35/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä kertyy eläkettä ja saa elämäänsä sisältöä. Mieleltään terve ihminen haluaa kokea itsensä hyödylliseksi ja osallistua yhteiskunnan toimintaan muunakin kun tukien nostajana jos vaan siihen kykenee.

Ei niin pienestä palkasta kerry eläkettä sen enempää kuin mitä saa vaikkei tekisi palkkatyötä ensinkään. 

Vierailija
36/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä kertyy työeläkettä jota myös muut veronmaksajat maksaa isolla osalla, lyhyellä työuralla eläke on niin matala että täytyy tukia hakea. Työssäkäyvä saa lomarahat 13-kuukauden palkan ja palkallisen loman, työtön on työmarkkinoiden käytettävissä. Työssäkäyvä saa tulonhankkimisvähennyksen. Työssäkäyvällä on työterveyshuolto ja liitossa ollen tapaturma- ja matkavakuutus. Tästä syystä huonopalkkaisenkin työn tekeminen kannattaa, kuukausi- tai tuntipalkka ei kerro näitä mainittuja tuhansien eurojen etuja.

Vierailija
37/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen jo ihan oikeissa töissä ja saan palkkaa johon olen melko tyytyväinen. Aloitin työ"urani" osa-aikaisissa siivoustöissä. Sain soviteltua päivärahaa ja asumistukea. En edes laskenut, olisinko saanut enemmän rahaa työttömänä.

Koin työkkärin pompottelun ahdistavaksi ja nöyryyttäväksi, enkä ole ikinä uskonut siihen, että yhteiskunnan varat ja tahto ylläpitää tukisysteemiä riittäisivät loputtomiin. (ja olin oikeassa)

Hain koko ajan hiukan parempia töitä, oltuani kuitenkin edellisessä työssä niin kauan, että näytin luotettavalta työntekijältä. Sitten opiskelin sairaalan laitoshuoltajaksi, ja myöhemmin opiskelin työn ohella vielä lisää.

Ja nyt olen tyytyväinen, etten heittäytynyt tukien varaan, vaikka olen introvertti ja olisin viihtynyt hyvin yksin kotonakin. 

Vierailija
38/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole sairas tai vammainen, minkä vuoksi koen se  velvollisuudeksi. Myös työni on tärkeää ja olen siinä hyvä. 

Vierailija
39/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat sisäistäneet luterilaisen moraalin tai ovat perskokkareiden propagandan aivopesemiä. Tai yksinkertaisesti päästään sekaisin.

Valtaosa ihmisistä on aina tehnyt jonkinlaista työtä yhteisönsä hyväksi. Se on meissä sisäsyntyinen tarve, eikä yhteisö voi muutenkaan elättää montaa loisijaa kerrallaan. 

Vierailija
40/89 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanne. Mä olisin saanut, kun olin kolmen pienen lapsen yh. Tein kuitenkin matalapalkkaista työtä, koska ajattelin tulevaisuutta, omaa moraalia ja millaista mallia haluan näyttää lapsille. Nyt ovat jo aikuisia. Töitä on aina ollut niin paljon kuin jaksaa tehdä. Vaikea sanoa olisiko nuo vuodet muuttaneet tilannetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän