Miten jotkut jaksaa tehdä töitä joista jää käteen saman verran kuin tukia?
Kommentit (89)
Tästä ei voi tulla muuta kuin yleinen tappelu.
Jotkut ovat sisäistäneet luterilaisen moraalin tai ovat perskokkareiden propagandan aivopesemiä. Tai yksinkertaisesti päästään sekaisin.
Tykkäävät työstään (itse tykkäsin siivoamisesta opiskeluaikoina), haluavat eläkettä tai lainan, pyrkivät parempiin töihin, kokevat sen velvollisuudekseen kansalaisina.
No mulla ainakin se kartuttaa työkokemusta, jota tarvitsen palkan korottamiseen/paremman työn hakemiseen. Uskon että työsuhteessa kyseisellä alalla voin edetä, toisin kuin työttömänä.
Miksi aikaisempien aloitusten lukuisat vastaukset kelvanneet
Toivottavasti pian ei olekaan mahdollista. Niin kauan tukijärjestelmässä on korjattavaa kun työnteko ei kannata. Toki jotkut fiksummat huomioi myös eläkeasiat, ymmärtää työnteon luomat mahdollisuudet elintason parantamiseen pidemmällä aikavälillä jne
Siitä kertyy eläkettä ja saa elämäänsä sisältöä. Mieleltään terve ihminen haluaa kokea itsensä hyödylliseksi ja osallistua yhteiskunnan toimintaan muunakin kun tukien nostajana jos vaan siihen kykenee.
Työ on mukavaa. Ihana mennä työn uuvuttamana nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikaisempien aloitusten lukuisat vastaukset kelvanneet
Ai onko sellaisia, en ole huomannut. Pahoittelen.
Tuskin tulevat työhaluttomat aikanaan yltämään muuhun kuin kansan eläkkeen perusosaan. En tarkoita tällä työttömiä vaan työhaluttomia.
Vierailija kirjoitti:
No mulla ainakin se kartuttaa työkokemusta, jota tarvitsen palkan korottamiseen/paremman työn hakemiseen. Uskon että työsuhteessa kyseisellä alalla voin edetä, toisin kuin työttömänä.
Mitä työtä teet?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulevat työhaluttomat aikanaan yltämään muuhun kuin kansan eläkkeen perusosaan. En tarkoita tällä työttömiä vaan työhaluttomia.
*kansaneläkkeen
Kun tienaat itse rahasi niin
1)elätät itse itsesi kuten kuuluu.
2)et rasita yhteiskuntaa vaan olet hyödyllinen osa sitä.
3) voit helpommin vaurastua ja nostaa tulotasoasi sijoittamalla. Pääomatulot eivät leikkaa palkkaasi.
Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.
Olen hyvässä kunnossa minkä vuoksi en ole poikki työpäivän jälkeen. Haluan käydä pienipalkkaisessakin työssä, koska tykkään työstäni, työkavereistani ja siitä, että minulla on joku rooli tässä yhteiskunnassa. Hävettäisi olla tuttujen tai sukulaisten kanssa tekemisissä, jos olisin pitkään työtön. Sitä joutuisi selittelemään ja kuuntelemaan jotain "kyllä se työpaikka löytyy kun vaan jaksat yrittää"-tsemppailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet?
Kaupanala. Myymäläpäälliköksi ajattelin hakea vuoden päästä. Pomoni sitä suositteli kun paikka silloin vapautumassa :)
Vierailija kirjoitti:
Aika harvasta kokoaikatyöstä saa vähemmän tai yhtä paljon kuin tukia. Osa-aikatyö taas on eri asia. Jos on niin huono palkka että se alittaa perustoimeentulon niin sen täytyy olla sellainen että sitä tekee ihan harrastukseksi.
Alanvaihtajana tuntipalkkani puolittui. Ansiosidonnainen olisi enemmän.
Kai se on se vapaus. Se kurjuus mitä työkkärin asiakkaana joutuu kokemaan ei ole herkkua. Työpajat sun muut ilmaistyöt ei ole painajaista parempia.
Palkka ei mulla itse asiassa ole syy työttömyyteen, tulee aina vähän puskista että joillekin se on.
Minuakin kiinnostaa, siis ihan vilpittömästi. Eikö siinä katkeroidu? Kun voisi samalla rahalla tehdä mitä huvittaa? Voisi mennä vaikka mustikkaan tai sieneen tai kalastamaan. Sen sijaan lähtee johonkin hikiseen duuniin eikä jaksa töiden jälkeen mitään.