Miksi toiset äidit "eivät voi" harrastaa liikuntaa vauva-aikana, mutta toiset juoksevat iloisesti rattaita työntäen?
Aika usein selitellään, ettei vauvan takia ehdi harrastamaan liikuntaa.
Miten olis juoksu rattaiden kanssa? Eikö oikeasti tullut mieleen?
Onnistuu ihan normirattaillakin, juoksurattaat ovat hifistelyä.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.
Älä höpötä. On mahdotonta olla raskaana saamatta yhtään raskauskiloja, koska jo vauva, istukka, laajentuva kohtu ja lapsivesi tuovat lisäkiloja.
Ei kai kolmeviikkoisen vauvan kiloja enää äidin painoon lasketa. Istukankin olisi pitänyt siinä vaiheessa tulla jo pois.
Vai lasketko niin että minun kolmesataaviikkoinen vauvani painaa 40kg, minä painan 120 kiloa eli olen normaalipainoinen koska 40kg on vain raskauskiloja.
Raskauskilot=kilot, jotka tulevat naiselle raskauden AIKANA. Vai oletko sinä vielä 300 viikkoa synnytyksen jälkeenkin raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.
Älä höpötä. On mahdotonta olla raskaana saamatta yhtään raskauskiloja, koska jo vauva, istukka, laajentuva kohtu ja lapsivesi tuovat lisäkiloja.
Ainakin sanoi, että kun lähti 3 vk vauvan kanssa lennolla Tanskaan, mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta.
Ai raskauden aikana mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta? No varmasti, jos on tapana pukeutua perunasäkkeihin :D
No mä ainakin mahduin. En ostanut ainoatakaan äitiysvaatetta tai isompaa vaatetta. Paino oli viimeisillään 65kg.
Niin, sellaista se on jo pukeutuu säkkeihin. Kyse ei nyt ole kilogrammoista, vaan siitä että raskauden aikana vatsa pakostakin kasvaa, koska siellä on se vauva. Aika erikoinen raskaus ollut sinulla, jos vyötärönympärys on ollut sama viikolla 5 kuin viikolla 40.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että jokainen normaalisissa, tasavertaisessa parisuhteessa oleva nainen saa kyllä liikkua sen verran että ei voi ylipainoa siitä syyttää. Ensinnäkin voi lapsen kanssa ulkoilla vaunuissa/rattaissa ja kun se puoliso tulee kotiin, voi lähteä lenkille jos ei päivän aikana ole ulkoilut onnistuneet jostain syystä. Nämä on vain järjestelykysymyksiä, ja kaikki syyt miksi ei voi liikkua on vain tekosyitä jos on parisuhteessa. Olen itse osan lapsuudestani kasvanut yksihuoltajan hoivissa, joka otti minut mukaan talviliikuntaan jne.
Enpä jaksanut enää lähteä ulos kun mies tuli kotiin 21-23. Toki olin päivällä ulkona. Enkä kyllä ollut ylipainoinen.
Jotkut ovat addiktoituneet hikiliikuntaan. Kaikki eivät. Siksi.
AP voi mennä hyppimään vaikka trampoliinille heti synnytyksen jälkeen. Sillä tavalla se kunto nousee (ja kohtu laskee). Juoksemalla saa helposti saman efektin.
Itse suosittelisin hoitamaan alapään kuntoon ennenkuin lähtee juoksemaan vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sanoi, että kun lähti 3 vk vauvan kanssa lennolla Tanskaan, mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta.
Ai raskauden aikana mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta? No varmasti, jos on tapana pukeutua perunasäkkeihin :D
No mä ainakin mahduin. En ostanut ainoatakaan äitiysvaatetta tai isompaa vaatett
En minä pukeudu säkkiin. Ihan tavallisia puseroita käytin. Maha mahtui niihin oikein hyvin. Ihme oletuksia taas että kaikki leviävät joka suuntaan.
En minä pukeudu säkkiin. Ihan tavallisia puseroita käytin. Maha mahtui niihin oikein hyvin. Ihme oletuksia taas että kaikki leviävät joka suuntaan.
Et käyttänyt lainkaan housuja? Niin, ja kukaan ei ole olettanut, että kaikki leviävät joka suuntaan. Sinulle vain kerrottiin, että vyötärönympärys kasvaa pakostikin raskauden aikana ja jos ei pukeudu säkkeihin eli hyvin väljiin vaatteisiin, ei se maha mahdu esim. housujen vyötärön alle, vaikka miten olisi hoikkaa ja timmi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin mahduin. En ostanut ainoatakaan äitiysvaatetta tai isompaa vaatett
Tuossa on kaksi eri asiaa. Raskauden jälkeen voi kyllä heti mahtuakin vanhoihin raskautta edeltäviin vaatteisiin, kun istukka ja vauva on saatu ulos.
Vierailija kirjoitti:
Et käyttänyt lainkaan housuja? Niin, ja kukaan ei ole olettanut, että kaikki leviävät joka suuntaan. Sinulle vain kerrottiin, että vyötärönympärys kasvaa pakostikin raskauden aikana ja jos ei pukeudu säkkeihin eli hyvin väljiin vaatteisiin, ei se maha mahdu esim. housujen vyötärön alle, vaikka miten olisi hoikkaa ja timmi muuten.
Jos vyötärön ympärys ennen raskautta on esim. 75 cm ja käyttää istuvia hameita tai housuja, niin moni joutuu ostamaan väljempiä vaatteita raskauden jossain vaiheessa.
Tuossa on kaksi eri asiaa. Raskauden jälkeen voi kyllä heti mahtuakin vanhoihin raskautta edeltäviin vaatteisiin, kun istukka ja vauva on saatu ulos.
Ei kommentoitukaan vaatteisiin mahtumista, vaan sitä että tälle mikä lie Alexalle ei olisi tullut lainkaan raskauskiloja. Kyllä se laajentunut kohtukin tuo lisäkiloja eikä supistu välittömästi synnytyksen jälkeen entiselleen.
Miksi äiti tarvitsisi vaunut juostakseen vauva-aikana? Itse en juoksua harrastanut, mutta kävin kyllä pitkillä kävelylenkeillä. YKSIN. Mies oli vauvan kanssa kotona sillä aikaa.
Minä käytin ihan normaaleja vaatteitani koko raskauden ajan. Olen vähän pullukka, mutta käytän istuvia vaatteita. Ainoastaan farkkuihin tein sellaisen joustavan virityksen kun nappi ei tietenkään mennyt kiinni. Ei mun mielestä mitenkään outoa mahtua samoihin vaatteisiin? Kyllä paidat sen verran joustaa mitä vatsa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut on huippu-urheilijoita ja toiset taas ei?
Huippu-urheilijat treenaa enemmän kuin ne toiset. Mites se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti käytin housuja. En vain ymmärrä miksi lähes suutut kun mahduin tavallisiin vaatteisiin raskaana ollessa.
Lapsen nukkuessa oli hyvä tehdä muita töitä. Liikkuminen tapahtui kun vauvalle oli hoitaja. Pystyi keskittymään paremmin.
Siksi koska ihmiset ovat onneksi erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että jokainen normaalisissa, tasavertaisessa parisuhteessa oleva nainen saa kyllä liikkua sen verran että ei voi ylipainoa siitä syyttää. Ensinnäkin voi lapsen kanssa ulkoilla vaunuissa/rattaissa ja kun se puoliso tulee kotiin, voi lähteä lenkille jos ei päivän aikana ole ulkoilut onnistuneet jostain syystä. Nämä on vain järjestelykysymyksiä, ja kaikki syyt miksi ei voi liikkua on vain tekosyitä jos on parisuhteessa. Olen itse osan lapsuudestani kasvanut yksihuoltajan hoivissa, joka otti minut mukaan talviliikuntaan jne.
Palstalla onkin usein miesten marinaa, miten eukko on päivät vauvan kanssa kotona ja kun miesparka pääsee uupuneena kotiin raskaan päivän jälkeen, eukko tunkee vauvan syliin ja lähtee yksin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin ihan normaaleja vaatteitani koko raskauden ajan. Olen vähän pullukka, mutta käytän istuvia vaatteita. Ainoastaan farkkuihin tein sellaisen joustavan virityksen kun nappi ei tietenkään mennyt kiinni. Ei mun mielestä mitenkään outoa mahtua samoihin vaatteisiin? Kyllä paidat sen verran joustaa mitä vatsa kasvaa.
Ei mulla esim. työpaidat mihinkään jousta, koska ovat 100% puuvillaa olevia kauluspaitoja. Totta kai silloin voi mahtua vaikka mihin, jos vaatetus on pelkkää trikoota. Tosin itse en mahtunut edes jumppatrikoisiin, koska vatsa kasvoi eteenpäin ja vyötärö kasvoi pelkästään vatsakummun takia useita kymmeniä senttejä. Raskausvatsat ovat hyvin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kommentoitukaan vaatteisiin mahtumista, vaan sitä että tälle mikä lie Alexalle ei olisi tullut lainkaan raskauskiloja. Kyllä se laajentunut kohtukin tuo lisäkiloja eikä supistu välittömästi synnytyksen jälkeen entiselleen.
Eiköhän siinä tarkoitettu just sitä, että raskauskiloja ei ollut enää jäljellä, jos mahtui entisiin vaatteisiin.
Katsoin just Irenen instaa. Alexalla oli siis äiti mukana Kööpenhaminassa. Piteli vauvaa sylissä, kun Alexa esitteli uutta mallistoa.
No mä ainakin mahduin. En ostanut ainoatakaan äitiysvaatetta tai isompaa vaatetta. Paino oli viimeisillään 65kg.