Miksi toiset äidit "eivät voi" harrastaa liikuntaa vauva-aikana, mutta toiset juoksevat iloisesti rattaita työntäen?
Aika usein selitellään, ettei vauvan takia ehdi harrastamaan liikuntaa.
Miten olis juoksu rattaiden kanssa? Eikö oikeasti tullut mieleen?
Onnistuu ihan normirattaillakin, juoksurattaat ovat hifistelyä.
Kommentit (288)
Miksi joidenkin miehet vain makaavat sohvalla ja teettävät kaikki kotityöt vaimolla kun toisten miehet tekevät puolet kotitöistä. Ehkä näiden rattaiden kanssa juoksevien äitien miehet osallistuvat kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.
Minkäköhän työmatkan olisin saanut keksittyä, kun en ollut töissä. Kun vauvani olivat 3 viikkoisia...
Miksi ap ei pelaa NHL:ssä vaikka toiset pelaa? Laitat vaan luistimet jalkaan ja alat pelaamaan. Ei se sen kummempaa vaadi. Vai miten se menikään?
Monella on useampi lapsi hoidettavana, ei vain se vauva. Lisäksi moni ei ole juossut ennen vauvan syntymää niin eivät he aloita sitä synnytyksen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.
Älä höpötä. On mahdotonta olla raskaana saamatta yhtään raskauskiloja, koska jo vauva, istukka, laajentuva kohtu ja lapsivesi tuovat lisäkiloja.
Vähän sama kuin kysyisi miksi joillakin perheellisillä miehillä ei ole lihaksikasta kroppaa kun toiset perheen isät treenaavat itselleen hyvännököisen kropan.
Ap voi itse kokeilla millaista on juosta sektiohaavan kanssa. Eikun eipäs voikaan, koska ap on pieni poika, joka trollaa keski-ikäisten naisten suosimalla palstalla :D
Uskoisin että jokainen normaalisissa, tasavertaisessa parisuhteessa oleva nainen saa kyllä liikkua sen verran että ei voi ylipainoa siitä syyttää. Ensinnäkin voi lapsen kanssa ulkoilla vaunuissa/rattaissa ja kun se puoliso tulee kotiin, voi lähteä lenkille jos ei päivän aikana ole ulkoilut onnistuneet jostain syystä. Nämä on vain järjestelykysymyksiä, ja kaikki syyt miksi ei voi liikkua on vain tekosyitä jos on parisuhteessa. Olen itse osan lapsuudestani kasvanut yksihuoltajan hoivissa, joka otti minut mukaan talviliikuntaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jäätävä raudanpuute, kaikki arvot reippaasti viitteiden alla. Tätä kesti useamman vuoden. Jos pelkkä portaiden nousu 2. kerrokseen meinasi viedä tajun, ja juoksulenkistä ei voinut unelmoidakaan. Hengästyin ja silmissä pimeni. Terkkarin ja lääkärin mukaan ihan normaalia ja mula oli vaan huono kunto.
Sama. Neuvolassa teetettiin vaan masennustestejä ja sätittiin liian vähästä liikunnasta. Vuosia meni hukkaan siinä sumussa. Vituttaa vieläkin.
Olin kipeä sektiosta ensimmäiset viikot ja kuukausienkin päästä kaikki ponnistelu tuntui vielä epämukavalta. Lisäksi menetin paljon verta ja mulla oli anemia ja sekös väsytti. Puhumattakaan siitä vastasyntyneen hoitamisesta ja uudesta elämäntilanteesta. Että eipä tullut mieleen siinä kohtaa aloittaa juoksuharrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. On mahdotonta olla raskaana saamatta yhtään raskauskiloja, koska jo vauva, istukka, laajentuva kohtu ja lapsivesi tuovat lisäkiloja.
Ainakin sanoi, että kun lähti 3 vk vauvan kanssa lennolla Tanskaan, mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta.
Nytkö se liikunta sitten laihduttaakin raskauskilot? Kun kaikissa laihdutuskeskusteluissa sanotaan että liikunnalla ei ole mitään merkitystä vaan ainoastaan syömisillä. Mutta tietenkin kun kyseessä on äiti-ihmiset niin syyllistää voidaan mistä vaan.
Sain alapäähän pahat vauriot, edelleen kipuja (2kk synnytyksestä). Juoksemista myös sitä paitsi kehoitettiin välttämään useampi kuukausi synnytyksen jälkeen. Käyn kyllä vaunulenkeillä kävellen ja teen kevyttä kotijumppaa tai joogaa. Vauva ei myöskään viihdy vaunussa kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sanoi, että kun lähti 3 vk vauvan kanssa lennolla Tanskaan, mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta.
Kaikki ei ole totta, mitä somessa sanotaan. Kyllä minäkin voin väittää olevani vaikka 20-vuotias supermalli.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuli synnytyksessä niin pahat laskeumat, että virtsa karkaa pienimmästäkin ponnistuksesta. Ei olisi tullut mieleenikään lähteä juoksentelemaan pissat reisiä pitkin valuen. En olisi tätä kehdannut kenellekään myöntää silloin, jos joku olisi alkanut kyselemään, että mikset harrasta liikuntaa, vaan varmasti olisin keksinyt juuri "en ehdi" tyyppisen hätävalheen.
Vaipat on keksitty. Itse en kyllä kehtaisi mennä kauppaan tai lääkäriinkään jos koko ajan on vaarana mennä housuun. Kyllähän esim vauvan nostaminenkin on ponnistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai raskauden aikana mahtui samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta? No varmasti, jos on tapana pukeutua perunasäkkeihin :D
En pidä juoksemisesta. Mun mielestä oli aivan ihanaa _kävellä_ vaunujen kanssa syksyisessä metsässä ihan hiljakseen ja olla omissa ajatuksissa sen aikaa kun vauva nukkui. Ei mun liikunta ole mikään suoritus muita varten.
Hienoa AP. Taas keksit hienon tavan kysyä, että miksi kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja jaksa ja osaa tehdä samoja asioita.
Mitäpä jos pohtisit asiaa hetken ihan omilla aivoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kolmeviikkoisen vauvan kiloja enää äidin painoon lasketa. Istukankin olisi pitänyt siinä vaiheessa tulla jo pois.
Vai lasketko niin että minun kolmesataaviikkoinen vauvani painaa 40kg, minä painan 120 kiloa eli olen normaalipainoinen koska 40kg on vain raskauskiloja.
Mulla oli jäätävä raudanpuute, kaikki arvot reippaasti viitteiden alla. Tätä kesti useamman vuoden. Jos pelkkä portaiden nousu 2. kerrokseen meinasi viedä tajun, ja juoksulenkistä ei voinut unelmoidakaan. Hengästyin ja silmissä pimeni. Terkkarin ja lääkärin mukaan ihan normaalia ja mula oli vaan huono kunto.