Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toiset äidit "eivät voi" harrastaa liikuntaa vauva-aikana, mutta toiset juoksevat iloisesti rattaita työntäen?

Vierailija
16.08.2024 |

Aika usein selitellään, ettei vauvan takia ehdi harrastamaan liikuntaa.

Miten olis juoksu rattaiden kanssa? Eikö oikeasti tullut mieleen?

Onnistuu ihan normirattaillakin, juoksurattaat ovat hifistelyä.

Kommentit (288)

Vierailija
21/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein 8km kävelylenkkejä päivittäin. Juoksemisen yritin aloittaa ja pystyn kyllä ottamaan pyrähdyksiä. Olen tullut siihen tulokseen että juonsuasentoni on huono. Koen myöskin todella hankalaksi/kömpelöksi juosta rattaiden kanssa.

Vierailija
22/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ihan oikeasti niin tylsä elämä, että on aikaa pohtia tällaisia asioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi jotkut aina lapsekkaasti kyselevät syitä täysipäisten aikuisten tekemisille tai tekemättä jättämisille?

Vierailija
24/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat ei vaan viihdy rattaissa tai sitten tuoreen äidin toipuminen ei salli vielä juoksua. 

Onhan niitä syitä. Osaa vaan jännittää lähteä ulos kotoa. 

Jokainen vauva viihtyy vaunuissa. Ei tartte juosta, voi myös kävellä.

Kyllä niitä syitä voi keksiä....

Vierailija
25/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaparka, makaa avuttomana ehkä vasta syötyään rattaissa, hyppien mättähältä mattähälle.  Aika rakaa peliä, timmin vartalon vuoksi.

Vierailija
26/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi alkoi viihtyä vaunuissa vasta 8 kk:n kohdalla. Niin minäkin raskausaikana haaveilin, että hommaan juoksurattaat ja käyn vauvan nukkuessa ulkopunttiksella. Mutta vauva nukkui päikkäreitä vain 30 min kerrallaan, ja vuorokaudessa 10-14 h yhteensä. Vauvan nukkuessa oli pakko syödä tai levätä itse, ei todellakaan riittänyt energia treenaamiseen. 8 kk jälkeen aloimme kulkea enemmän rattailla, edelleenkään lapsi ei tykkää niin paljoa kuin jotkut muut lapset, vaan mieluiten kävelisi itse, mutta ei jaksa kävellä kuitenkaan pitkään.

Vierailija
27/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aktiiviurheilija. Vauva aikana annoin kropan palautua kunnolla synnytyksen jälkeen. Lapsi oli yli vuoden ikäinen kun aloin pikkuhiljaa taas urheilemaan. 

Monet lähtevät heti liikkeelle. Paine saada vartalo kuntoon on kovempi kuin pelko virtsankarkailuista. Minulla toisin päin.

Vierailija
28/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.

Vierailija
29/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksanut. Vauva oli tavallinen mutta olin yksinhuoltaja. Kävin kyllä vaunukävelyillä ja yritin jumppailla keskivartaloa ja lantionpohjaa fyssarin ohjeilla kuntoon ja elin muuten normaalia elämää. Kerran taisi eestyä vaunujuoksulenkille vauvavuotena. Lisäksi imetyshormonit sai mulle oudon "löysän" olon, ne oikeasti voi löystyttää niveliä joillakuilla.

Vierailija
30/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, ei pientä vauvaa voi silleen ryttyyttää vaunuissa. Ihan järjetön ajatuskin.

Vierailija
31/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexa Dagmarilla ei ole yhtään raskauskiloja. Lähti jo 3vk ikäisen vauvan kanssa työmatkalle Kööpenhaminaan.

Ei ole totta.

Vierailija
32/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tottuu toki mihin vaan, vaikka oksalle roikkumaan. Naapurissa oli aikanaan vauva, joka rauhottui nukkumaan vasta kun isi lähti ajeluttamaan autolla pitkin raittia. Muuttivat sittemmin, en tiedä vieläkö on sama ralli päällä.

Vierailija
33/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä pystyn käymään kymmenen kilometrin lenkillä joka aamu? Saatan lisäksi treenata illalla. Tämä on myös matkoillani. Kaikki lapsettomat työssäkäyvät eivät pysty. Ihmiset vain ovat erilaisia.

Vierailija
34/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat ei vaan viihdy rattaissa tai sitten tuoreen äidin toipuminen ei salli vielä juoksua. 

Idiootti. Ei todellakaan vatsavaivaiset vauvat aina viihdy. Mitä muuta kukaan tekisikään kuin vaunulenkkeilisi jos se olisi takuukeino vauvan viihtymiseen? 

Ja muuten minäkin ehdin monille puolimaratoneille vauva-ajan jälkeen. 

Vierailija
35/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kotona on vaikka vauvan lisäksi taapero?

Vierailija
36/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein 8km kävelylenkkejä päivittäin. Juoksemisen yritin aloittaa ja pystyn kyllä ottamaan pyrähdyksiä. Olen tullut siihen tulokseen että juonsuasentoni on huono. Koen myöskin todella hankalaksi/kömpelöksi juosta rattaiden kanssa.

Sama. Tavallisten rattaiden kanssa on aika haaste juosta. Eikä juoksuasento ole optimaalinen, kun hartioille olisi hyvä saada myös liikettä. 

Vierailija
37/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksanut. Vauva ei nukkunut kuin pätkiä ja mä olin kuolemanväsynyt. 

Vierailija
38/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syitä? Ei kait ole mitenkään pakollista juosta vaunujen kanssa? Itse en tehnyt yhtään ainoaa vaunulenkkiä edes kävelemällä. 

Vierailija
39/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeumat ja virtsankarkailu. Lisäksi myös alapään haavat ja arvet, sittemmin arpikudokset niin ei kaikki onnistu (esim pyöräily)

Vierailija
40/288 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mm. vauvoja, jotka eivät nuku puolta tuntia pidempään milloinkaan (edes yöllä). On myös vauvoja, jotka nukkuvat hyvin, mutta eivät vaunuissa. Äidin hyvinvoinnille voi olla tärkeämpää nukkua tai levätä vauvan uniaikaan lenkkeilyn sijaan. Oikeasti pikkulapsiaika on niin lyhyt, että sillä ei lopulta ole kovin paljon väliä, jos paino vähän nousee ja liikkuminen jää. Asian voi halutessaan muuttaa sitten, kun huvittaa ja on energiaa siihen. Ja tarvitseeko vauva-aikana edes lisäliikuntaa? Onhan se vauvan kanssa kotona oleminen luonnostaan aktiivisempaa kuin tietokoneella töiden teko.

Jos sulle sanotaan usein, ettei harrasta liikuntaa, koska ei vauvan kanssa ehdi, kannattaa ehkä miettiä, että miksi ihmiset kokevat tarpeellisiksi kertoa syyn liikkumattomuudelleen seurassasi.