Miksi toiset äidit "eivät voi" harrastaa liikuntaa vauva-aikana, mutta toiset juoksevat iloisesti rattaita työntäen?
Aika usein selitellään, ettei vauvan takia ehdi harrastamaan liikuntaa.
Miten olis juoksu rattaiden kanssa? Eikö oikeasti tullut mieleen?
Onnistuu ihan normirattaillakin, juoksurattaat ovat hifistelyä.
Kommentit (288)
Ei juosta tarvitse, mutta kävely olisi tietenkin hyvästä. Sitä on helppo tehdä vaikka tuntikausia vauvavuotena.
Pilu oli kipeä n. 2 kk. Kävelin hitaasti ja oli vaikea istua. Ei ole kaikkien kropat ja synnytykset samanlaisia.
Minkä takia niiden rattaiden kanssa pitää juosta? Minulle riitti kun roudasi pari kilsaa ylämäkeen vaunujen kanssa ruokaostoksia monta kertaa viikossa. Tai vaihtoehtoisesti kaksosten rattaita joissa myös taapero ylämäkeen pari kilsaa. Kunnossa ei ole ikinä ollut huomauutamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut on huippu-urheilijoita ja toiset taas ei?
Huippu-urheilijat treenaa enemmän kuin ne toiset. Mites se tähän liittyy?
Nyt tulee sulle tosi järkyttävä tieto: Myös äideistä osa treenaa enemmän kuin toiset. Keksitkö jo miten liittyy tähän aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei juosta tarvitse, mutta kävely olisi tietenkin hyvästä. Sitä on helppo tehdä vaikka tuntikausia vauvavuotena.
Helppo ja helppo.
t. koliikkivauvan äiti, jonka vauva on onneksi jo 15v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaksi eri asiaa. Raskauden jälkeen voi kyllä heti mahtuakin vanhoihin raskautta edeltäviin vaatteisiin, kun istukka ja vauva on saatu ulos.
Ei kommentoitukaan vaatteisiin mahtumista, vaan sitä että tälle mikä lie Alexalle ei olisi tullut lainkaan raskauskiloja. Kyllä se laajentunut kohtukin tuo lisäkiloja eikä supistu välittömästi synnytyksen jälkeen entiselleen.
Eiköhän siinä tarkoitettu just sitä, että raskauskiloja ei ollut enää jäljellä, jos mahtui entisiin vaatteisiin.
Katsoin just Irenen instaa. Alexalla oli siis äiti mukana Kööpenhaminassa. Piteli vauvaa sylissä, kun Alexa esitteli uutta mallistoa.
Oli siellä Lindakin taaperon ja vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin ihan normaaleja vaatteitani koko raskauden ajan. Olen vähän pullukka, mutta käytän istuvia vaatteita. Ainoastaan farkkuihin tein sellaisen joustavan virityksen kun nappi ei tietenkään mennyt kiinni. Ei mun mielestä mitenkään outoa mahtua samoihin vaatteisiin? Kyllä paidat sen verran joustaa mitä vatsa kasvaa.
Ei mulla esim. työpaidat mihinkään jousta, koska ovat 100% puuvillaa olevia kauluspaitoja. Totta kai silloin voi mahtua vaikka mihin, jos vaatetus on pelkkää trikoota. Tosin itse en mahtunut edes jumppatrikoisiin, koska vatsa kasvoi eteenpäin ja vyötärö kasvoi pelkästään vatsakummun takia useita kymmeniä senttejä. Raskausvatsat ovat hyvin erilaisia.
Vaatetus on pelkkää trikoota :D sori kun mun työvaatteet on trikoota. Töitä ja vaatteita on hyvin erilaisia. Eihän sille mitään voi jos vatsa kasvaa kymmeniä senttejä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä paino pudonnut pelkällä kävelyllä, vaikka kävelin 20 000-30 000 askelta päivässä. Kävely on tietysti parempi kuin ei mitään, mutta ei se kunnon treeniä korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä pukeudu säkkiin. Ihan tavallisia puseroita käytin. Maha mahtui niihin oikein hyvin. Ihme oletuksia taas että kaikki leviävät joka suuntaan.
Et käyttänyt lainkaan housuja? Niin, ja kukaan ei ole olettanut, että kaikki leviävät joka suuntaan. Sinulle vain kerrottiin, että vyötärönympärys kasvaa pakostikin raskauden aikana ja jos ei pukeudu säkkeihin eli hyvin väljiin vaatteisiin, ei se maha mahdu esim. housujen vyötärön alle, vaikka miten olisi hoikkaa ja timmi muuten.
Tietysti käytin housuja. En vain ymmärrä miksi lähes suutut kun mahduin tavallisiin vaatteisiin raskaana ollessa.
Ei kukaan ole suuttunut. Sinulle edelleenkin vain kerrottiin fakta, että vyötärönympäryksen kasvaessa samoihin housuihin mahtuminen ei ole mahdollista ellei käytä jotain lökäpöksyjä, jotka venyvät ja paukkuvat joka suuntaan. On fysiologinen mahdottomuus mahtua housuihin, joissa vyötärönympärys on esim. 60cm, jos raskaskausvatsan kanssa vyötärönympärys on vaikkapa 75cm (ei edes kovin iso vatsa vielä noilla sentellä).
Milloin se äiti nukkuu jos huonouninen vauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ja helppo.
t. koliikkivauvan äiti, jonka vauva on onneksi jo 15v
Kokeilitko vaunukävelyä tai reppuja? Useinhan koliikkivauvoja joutuu heijailemaan sylissä. Samalla voi kävellä lenkin.
Talvivauva, rattailla ei päässyt liikkumaan kun kaupunki ei aurannut kävelyteitä alueellamme. Alussa toki myös piti varoa sektiohaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti nukkuu tietysti silloin, kun vauvakin, jos äiti on kotiäitinä. Ihan peruskauraa, joka neuvolassa ja synnärilläkin tuodaan esiin moneen kertaan. Juoksulenkit voi hoitaa myös vauvan ollessa hereillä, jos nyt välttämättä on pakko raahata vauva mukaan rattaisiin ryttyyttämään.
En minä tarvitse mitään faktoja kun minä mahduin samoihin vaatteisiin kun ennen raskautta.
Huh, ihan rättipoikki ja pitäis olla jo valmis suorittamaan. Oisko muita vaihtoehtoja kuin äidin loputon suorittaminen?
Miksi jotkut edes selittelee lenkkeilemättömyyttään tälle muka-hauskalle syyllistäjälle? Vittuako se hänelle kuuluu, mitä joku tekee tai jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että jokainen normaalisissa, tasavertaisessa parisuhteessa oleva nainen saa kyllä liikkua sen verran että ei voi ylipainoa siitä syyttää. Ensinnäkin voi lapsen kanssa ulkoilla vaunuissa/rattaissa ja kun se puoliso tulee kotiin, voi lähteä lenkille jos ei päivän aikana ole ulkoilut onnistuneet jostain syystä. Nämä on vain järjestelykysymyksiä, ja kaikki syyt miksi ei voi liikkua on vain tekosyitä jos on parisuhteessa. Olen itse osan lapsuudestani kasvanut yksihuoltajan hoivissa, joka otti minut mukaan talviliikuntaan jne.
Todella harva nainen on tasavertaisessa parisuhteessa. Ja vaikka olisikin, niin useimmilla on parempia harrastuksia kuin liikunta. Itse en harrasta liikuntaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti nukkuu tietysti silloin, kun vauvakin, jos äiti on kotiäitinä. Ihan peruskauraa, joka neuvolassa ja synnärilläkin tuodaan esiin moneen kertaan. Juoksulenkit voi hoitaa myös vauvan ollessa hereillä, jos nyt välttämättä on pakko raahata vauva mukaan rattaisiin ryttyyttämään.
:D justjoo
Jännä ettei lukemattomille äideille toimi ollenkaan
Rattaiden kanssa juokseminen ei ole liikuntamuoto josta nauttisin. Urheilussa olisi kuitenkin tärkeää löytää laji josta tykkää ja joka tuntuu omalta, pakkopullaliikuntaa ei jaksa kauaa tehdä.