Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit muuttaa maailmaa, jos haluaisit.
Tiedän. Asia on työn alla.
Millaisia asioita?
Lisään valtavasti ymmärrystä.
Millä saralla?
Valitettavasti jätän vastaamatta. En tahdo antaa tunnistamisen mahdollisuutta.
Turhauttaa aika kovasti. Aika loppuu kesken, ja jos ei aika, niin voimat. Enää ei jaksa sitten edes rollaattoria liikuttaa.
Kyllä voi oppia tuntemaan toisen ihmisen ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten rakkaus säilyy ja syvenee, toisilla kuivuu ja kuolee?
Sartren mukaan rakkaus perustuu mielikuvaan toisesta ja se kestää juuri niin hyvin kuin mielikuva vastaa paljastuvaa todellisuutta pidemmän päälle. Tai lähinnä todellisuuden tulkintaa, koska toistahan ei voi koskaan oikeasti tuntea - tuntee ja tietää vain sen, minkä tämä valitsee itsestään näyttää.
En usko että hän tarkoitti asiaa aivan noin mutta hän on oikeassa, helposti rakastutaan mielikuvaan toisesta ihmisestä. Täytyy tutustua ensin.
Ei ole kyse pettymyksestä persoonaan vaan siihen, millaista elämä toisen kanssa on. Se ei täytä esim. emotionaalisia tarpeita. Joillakin on toisin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi oppia tuntemaan toisen ihmisen ihan täysin.
35:ssa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten rakkaus säilyy ja syvenee, toisilla kuivuu ja kuolee?
Sartren mukaan rakkaus perustuu mielikuvaan toisesta ja se kestää juuri niin hyvin kuin mielikuva vastaa paljastuvaa todellisuutta pidemmän päälle. Tai lähinnä todellisuuden tulkintaa, koska toistahan ei voi koskaan oikeasti tuntea - tuntee ja tietää vain sen, minkä tämä valitsee itsestään näyttää.
En usko että hän tarkoitti asiaa aivan noin mutta hän on oikeassa, helposti rakastutaan mielikuvaan toisesta ihmisestä. Täytyy tutustua ensin.
Sartre tarkoitti asian nimenomaan näin. Jokainen ihminen on oma maailmansa, jota kukaan toinen ihminen ei koskaan kykene täysin tavoittamaan. Tähän hän viittaa mm. rakkauden kärsimyksen käsitteellä, koska ra
Mutta näinhän sen pitääkin olla. Yksilö on aina omanlainen. Ei kenenkään muunlainen.
Vierailija kirjoitti:
Jään ilman sinua.
Täysin oma valintasi.
Tämä on sellainen vuodenaika mihin minulla liittyy paljon muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään ilman sinua.
Täysin oma valintasi.
Eipä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen vuodenaika mihin minulla liittyy paljon muistoja.
Haluatko kertoa niistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään ilman sinua.
Täysin oma valintasi.
Eipä taida olla.
No sittenpä ohi
Vierailija kirjoitti:
Jään ilman sinua.
Kyllä. Minäkin jäin vaikka yritin olla ystävä ja kyselin kuulumisia. Eipä enää vastauksia tullut.
-sivusta hajonnut, mutta hyvin hitaasti eheytyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat minua, minä haluan sinua, mutta mitään ei tehdä asian edistämiseksi. Ehkä ihan hyvä niin.
Mitä sille voisi tehdä? Ihan vaan spekuloiden vaikkapa.
Senkus teet aloitteen, jos siltä tuntuu.
Konkretiaa vailla oleva sisällötön latteus.
Perhana ku menee hermot noihin kärpäsiin.Missä lätkä?😤
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa aika kovasti. Aika loppuu kesken, ja jos ei aika, niin voimat. Enää ei jaksa sitten edes rollaattoria liikuttaa.
Jokainen joutuu odottamaan jotakin. Joku pyrkii samalla sekä syömään että säästämään kakkua. Se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä se aika loppuu?
Välillä tuntuu, että haastat, vaikka olet itse sanellut ehdot. Sama kuin sanoisi hevoselle, että tule karsinnasta pois, mutta ei avaa kuitenkaan karsinaa. Tuntuu härnäämiseltä.
Mistä päättelit, etten lukisi? Mulla on hyllyssä mm. Perusteen periaate. Totta kai.