Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
1161/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllä myyrän pitäisi pystyä kunnon sabotointiin. Esim. tornitehtävä. Jos Aaron on myyrä ja saldo on yhden lipun piilottaminen ja yhteen väärin vastaaminen, tylsää. Jos Ina tai Tomas on myyrä ja saldo on turhaan juokseminen/juoksuttaminen ja monta vastaamatonta kysymystä, viihdyttävää.

Vierailija
1162/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa nyt lainausta toimimaan, mutta tuohon keskusteluun, kuinka olisitte itse myyräilleet tehtävissä. Kiva kun siihen kommentoitiin myös tuollaista yleistä linjaa. Jenkeissä oli joskus se joku huippumalli tms, joka myyräili blondikorttia heilutellen. Yks mun lempimyyristä oli Hollannissa se kiltti kukkamekkonainen, joka muka ystävällisyyttään valitsi jossain jaksossa, että kaikki ihanat kanssakilpailijat saavat jatkaa kisaa ja tehtävästä ei tullut rahaa pottiin. (Vastaava päätös kun nyt tuo ekan jakson immuniteetti). Ulkomailla ylipäätään on myyrillä ollut enemmän sellaisia rooleja. Yksi esittää olevansa todella intohimoinen kilpailija ja toinen myyrä on porukan vitsiniekka, jota kukaan ei ota tosissaan. Suomessa ei ole ihan tällaisia rooleja nähty. Jos Viivi olisi ollut myyrä, niin hän olisi ollut se tiimin tsemppari ja kovin kannustaja, joka vaikuttaa puskevan joukkuetta mahdollisimman hyvään s

Mää epäilin Peteä jaksosta 2 alkaen, koska hän otti luottamustehtävästä vähän rahaa, kuten olisin itsekin myyränä tehnyt. Näitä rahaa tuoneita oli vain kaksi. En muista kuka se toinen oli, mutta häntä en silloin jostain syystä potentiaalisena myyränä pitänyt. En siis tietenkään satavarma myyrästä ollut vielä luottamustehtävän perusteella, mutta kolmannessa jaksossa taisin myyräni lukita. Ajattelin etukäteen, että tämä kausi tulisi olemaan yhtä selkeä. Onneksi olin väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toisesta jaksosta alkaen oikeassa, niin kyseessä on sattuma. Tässäkin keskustelussa on puolet niitä, jotka ovat vankkumattomasti alusta alkaen tienneet myyrän olevan Arja tai Viivi tai joku ei pudonneista, joista yhtä lukuun ottamatta kaikki ovat kilpailijoita.

Vierailija
1164/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kompa tähän sisältyy, kun Viivi putosi

Oon niin varma että tuotantotiimi tiesi meidän etsivän vihjeitä ja tarkoitukselle pistivät Viiville sen vihreän paidan ekaan myyrätestiin. Ja sitten kuvasivat ne hissinumerot VI, I, V, I. Oon niiin varma että ovat itseensä tyytyväisiä jos vaan ovat lukeneet näitä arvailuja mistään.

Koska tuon kaltaisia vihjeitä osa odotti edellisen kauden perusteella.

Vierailija
1165/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kyllä myyrän pitäisi pystyä kunnon sabotointiin. Esim. tornitehtävä. Jos Aaron on myyrä ja saldo on yhden lipun piilottaminen ja yhteen väärin vastaaminen, tylsää. Jos Ina tai Tomas on myyrä ja saldo on turhaan juokseminen/juoksuttaminen ja monta vastaamatonta kysymystä, viihdyttävää.

Lipun piilottaminen olisi ollut ihan kiva myyräily, jos sen olisi tajunnut vasta vikassa jaksossa. Jos katsojalle olisi jäänyt kuva, että kysymyksiin vastattiin huonosti ja vikassa jaksossa olisi tajunnut, että vastaaminen olikin hyvää, mutta osa kysymyksistä katosi matkalla. Itse pitäisin myös siitä, että Kari olisi alussa ollut vakuuttava, jotta pääsee torniin ja tornissa sitten sabotoinut vastauksissa. Mutta eipä se Kari ehtinyt olla monenkaan kysymyksen aikana tornissa etsimässä. Jotain sellaista yllätystä kaipaisin, että homma sakkasi ihan eri paikassa kuin miltä vaikutti ja siinä taustalla olisi suunnitelmallisuutta. Jos myyräily olisi se, että Tomas juoksutti Inaa ympäriinsä, niin sitä ei sentään suoraa kerrottu ohjelmassa. Mutta ainakin katsojille näytettiin hyvin avoimesti se, että Tomas ei yrittänyt tosissaan. Ja jos Inan feikkimyyräily onkin käänteispsykologiaa ja Inan oikeaa myyräilyä, niin mun mielestä se ei ole mitenkään viihdyttävää. Ina-kommentti ei liittynyt nyt torniin vaan yleisesti viihdyttävyyteen. Mutta ihmiset kokee viihdyttäväksi eri asiat ja oli myyrä kuka tahansa ja myyräilyt mitä vain, niin varmasti joku pitää viihdyttävänä ja joku toinen pettyy.

Vierailija
1166/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on toisesta jaksosta alkaen oikeassa, niin kyseessä on sattuma. Tässäkin keskustelussa on puolet niitä, jotka ovat vankkumattomasti alusta alkaen tienneet myyrän olevan Arja tai Viivi tai joku ei pudonneista, joista yhtä lukuun ottamatta kaikki ovat kilpailijoita.

Viime kausi ja tämä kausi ovat hyvin eri asiat :D Viime kaudella varmasti todella moni oli Peten jäljillä heti alusta. Tällä kaudella en voi uskoa, että joku on oikeasti jo lukinnut myyränsä.

Vierailija
1167/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, yllätyksellisyys tuo viihdyttävyyttä. Ja tietynlaiset silmänkääntötemput, kuten se Hennyn halkojenlaskenta olisi ollut myyräntyönä.

Tuolla kunnon sabotoinnilla tarkoitan sitä, että myyrän pitäisi tuhlata reilusti enemmän rahaa kuin tuoda sitä. Jos viidessä tehtävässä tuhlaa satasen, mutta yhdessä tuo viisi sataa hämäyksen vuoksi, ei myyrä ole mielestäni onnistunut.

Vierailija
1168/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kausi ja tämä kausi ovat hyvin eri asiat :D Viime kaudella varmasti todella moni oli Peten jäljillä heti alusta. Tällä kaudella en voi uskoa, että joku on oikeasti jo lukinnut myyränsä.

No luepa tätä ketjua. Tai viime kauden ketjua, harva edes veikkasi Peteä, ihan eri tyypeistä oltiin varmoja.

Vierailija
1169/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, yllätyksellisyys tuo viihdyttävyyttä. Ja tietynlaiset silmänkääntötemput, kuten se Hennyn halkojenlaskenta olisi ollut myyräntyönä.

Tuolla kunnon sabotoinnilla tarkoitan sitä, että myyrän pitäisi tuhlata reilusti enemmän rahaa kuin tuoda sitä. Jos viidessä tehtävässä tuhlaa satasen, mutta yhdessä tuo viisi sataa hämäyksen vuoksi, ei myyrä ole mielestäni onnistunut.

Joo kyllä, samaa mieltä tästä. (Mun vastaus lähti ajatuksesta liittyen sun viestiin ja rönsyili sitten suuntiinsa, joten ei lopulta ollutkaan puhtaasti vastaus sulle :D)

Toivon myyräilyltä ensisijaisesti yllätyksellisyyttä ja toisena vasta hukattuja euroja. Toivottavasti saadaan vikassa jaksossa nähdä molempia.

Vierailija
1170/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luepa tätä ketjua. Tai viime kauden ketjua, harva edes veikkasi Peteä, ihan eri tyypeistä oltiin varmoja.

Viime kaudella oli se yksi Ollista varma ja varmaan loput veikkasi Peteä. Näin karrikoidusti. Itsellä ainakin kiinnostus ajatustenvaihtoon ja yhdessä pohtimiseen lopahti, kun myyrä oli niin ilmiselvä. Ketjun kommenteissa on todennäköisesti paljon niitä Olli-fanin juttuja :)

Vierailija
1171/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tällä kaudella myyrä ollut selvä pyykkitehtävästä lähtien, ja silloin huokaisin itsekseni, että tylsää jos menee taas Peteilyksi ja kaikki (paitsi yksi) tietää hetu. Oon hyvin iloisesti yllättynyt, että kaikki ei ole samaa mieltä ja perusteluja on saatu moneen suuntaan koko ajan.

Pariin kertaan pyykkien jälkeenkin oon miettinyt, että no NYT on liian selvää, mutta ei vieläkään. :D Vähän tylsää, kun on itse "varma", mutta vähemmän tylsää kun moni on eri mieltä ja edes vähän yrittää horjuttaa mun ajatuksia.

Ja jos oon väärässä niin sitten olen, ois jopa ihan kivaa. Paitsi jos myyrä on vaikka Robert, joka ois vaan tylsää ja veisi uskon ohjelmaan.

Vierailija
1172/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tällä kaudella myyrä ollut selvä pyykkitehtävästä lähtien, ja silloin huokaisin itsekseni, että tylsää jos menee taas Peteilyksi ja kaikki (paitsi yksi) tietää hetu. Oon hyvin iloisesti yllättynyt, että kaikki ei ole samaa mieltä ja perusteluja on saatu moneen suuntaan koko ajan.

Pariin kertaan pyykkien jälkeenkin oon miettinyt, että no NYT on liian selvää, mutta ei vieläkään. :D Vähän tylsää, kun on itse "varma", mutta vähemmän tylsää kun moni on eri mieltä ja edes vähän yrittää horjuttaa mun ajatuksia.

Ja jos oon väärässä niin sitten olen, ois jopa ihan kivaa. Paitsi jos myyrä on vaikka Robert, joka ois vaan tylsää ja veisi uskon ohjelmaan.

Niinpä. Sitten loppujaksossa näytettäisiin kaikki Robertin myyräilyt, joista ei olisi ollut jaksoissa vilaustakaan. Vaikka yllättävyys on hyvä, niin se ei saa perustua siihen, että katsoja pidetään ohjelman leikkauksella täysin pimennossa.

Mä olen varma, että myyrä on Ina, Kari tai Tomas. Ei ole tylsää :)

Vierailija
1173/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella ekalla kaudella Myyrässä eräänlainen ongelma on ollut se, että myyräksi on valittu osallistujajoukon välkyin ja nopeahoksottimisin ja sanavalmeinkin ehkä, jonka on sitten about koko kauden tarvinnut esittää höseltäjää ja mokailijaa ja hitaahkoa suorittajaa. Tai siis vaikea tehtäviä on ollut  sabotoida suoriutumalla keskitason paikkeilla. Sitten kun älykkäin vaikuttaakin tehtävissä isolla prosentilla vähiten välkyltä niin se on ollu vähä niinku päivänselvää että kyseessä on myyrä.

Tällä kaudella kai Kari olisi älykkäin, mutta ei mielestäni ole paria yksittäistä tempausta lukuunottamatta mokaillut. Huutokauppa ja laatikkoleikki ovat siitä hyviä että niistä on vaikea poimia mokia - etenkään muiden osallistujien. Monessa tehtävässä suoriutuminen on ollut kiinni rohkeudesta eikä niinkään älynlahjoista. Tämä on kaivattu muutos. Kiitos Roope kun suunnittelit upeita tehtäviä. Parin ekan jakson jälkeen kauden kiinnostavuustaso on noussut jo lähelle edellistä kautta. Tähän vaikuttanee myös se että sää muuttui aurinkoisemmaksi. Toisaalta kyllä katselisin mielelläni myös kaatosateessa suoritettavaa tehtävää. Se olisi hyvin eksoottistakin, koska useimpia tv-ohjelmia ei haluta sellaisella säällä edes kuvata, poislukien ehkä Selviytyjät.

Vierailija
1174/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kauden Olli-fani = tän kauden 1/12*1/6 jäbä. Aivan selvästi. No, on ainakin hienompi lempinimi ainakin...

Vierailija
1175/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee ajatuksessa Tomaksesta myyränä liikaa se kuorotehtävä. Pitäisi katsoa se ja halkotehtävä uudestaan. Ehkä huomaisin kuorotehtävästä, että Tomas käyttää myyränä hyväksi sitä, että kukaan ei tarkkaile hänen riviään. (Ne oli kyllä ehkä vastuupareina?) Tai ehkä saisin halkotehtävästä varmistusta siihen, että Tomaksen käytös ei sovi myyrälle. Kai samaan syssyyn voisi katsoa pyykitkin uudemman kerran, jos siitä kerran voi myyräilyn huomata. Oon selkeästi katsonut jaksoja vähän liian sivusilmällä, kun oletin myyrän tunnistuksen olevan yhtä helppoa kuin viime kaudella.

Vierailija
1176/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kompa tähän sisältyy, kun Viivi putosi

Oon niin varma että tuotantotiimi tiesi meidän etsivän vihjeitä ja tarkoitukselle pistivät Viiville sen vihreän paidan ekaan myyrätestiin. Ja sitten kuvasivat ne hissinumerot VI, I, V, I. Oon niiin varma että ovat itseensä tyytyväisiä jos vaan ovat lukeneet näitä arvailuja mistään.

Koska tuon kaltaisia vihjeitä osa odotti edellisen kauden perusteella.

No eikös Tomaksella ollut edellisessä myyrätestissä myyränvihreä paita? Ainakin jossain kohtaa ohjelmaa vilahti kuva, jossa hän oli pukeutunut kirkkaanvihreään.

Jos tässä onkin hämy, että Viivi on ollut myyrä, mutta hän on syystä tai toisesta joutunut lopettamaan kuvaukset? Tilalle on valittu kylmästi uusi myyrä. Olisi melkoinen sekoittava tekijä jo ennestään sekavaan soppaan!

Vierailija
1177/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomas tuntui tietävän ettei museotornin vastauksia käydä yksitellen läpi. Se selittäisi miksi hän sanoi Aaronille että pelataan peliä jota muut ei saa tietää.

Jos Roope olisi kertonut kysymykset ja vastaukset tuo sabotaasi olisi paljastunut Inalle - jos olisi muistanut että 36/3 oli se laskukaava. Joka tapauksessa 36 jaettuna millään kokonaisluvulla (joita oluttuopit ovat, riippumatta onko kyse 0,4l tai 0,5l tuopista) ei ole 14. Jonka Aaron päätti, kun Tomas oli ehdottanut 18 - ja sattumalta 36 on sillä jaollinen, eli Ina ei olisi pelkän 36 muistamalla voinut tarkistaa oliko vastaus oikein: olisi pitänyt muistaa myös että jakaja (=yhden tuopin hinta) ei ollut 2 vaan 3.

Vierailija
1178/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sitten kuvasivat ne hissinumerot VI, I, V, I."

Tuo järjestyshän oli lähes sama kuin kerrokset joista neljän ekan kysymykset löytyivät takaperin. 6, 3, 5, 2 taisi olla (ulkomuistista). Mutta tuo 6, 1, 5, 1 ei ollut se järjestys jossa ne ohjelmassa esitettiin.

Vierailija
1179/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viime kerralka Karille tapahtunut nuolijuttu teistä merkittävä? Vai oliko vain taas tuotannon kannalta onnekas sattuma? Miksi Ina kävi niin kuumana Karin väitteestä, ettei tämä ollut itse sössinyt nuolta nurmikolle?

Nuolia oli yhteensä 90, joten yhden nuolen suuruinen myyräily olisi kyllä aika mitätöntä kokonaisuutta ajatellen. Inan säkinkanto oli kyllä todella ponnetonta, koska Viivikin pystyi kantamaan omansa. Mutta sekään ei lopulta haitannut lopputulosta yhtään.

Robertin huipputulos käytännössä varmisti sen, että hän ei yksinkertausesti voi eikä saa olla myyrä. Jos marginaalisesti epäilty kilpailija ampuu käytännössä kaikki nuolet tauluun, olisi liian suuri antikliimax, jos hän olisi myyrä.

Vierailija
1180/3590 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kaudella oli se yksi Ollista varma ja varmaan loput veikkasi Peteä. Näin karrikoidusti. Itsellä ainakin kiinnostus ajatustenvaihtoon ja yhdessä pohtimiseen lopahti, ku

Ketjuista voi saada väärän kuvan, kun joillakin yksittäisillä on tapana toistella näkemystään yhä uudelleen ja uudelleen. Tunnistaa sitten kyllä samoiksi kirjoittajiksi. Tässäkin oli esim. se Arjan putoamiseen asti hänen nimeään toistellut, jolta koskaan ei saanut irti mitään muuta perustelua kuin että Arjasta näkee. Siitä on sitten vaikea mitään keskusteluakaan saada aikaan.