Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Voin uskoa, että keinutehtävä (päästä ympäri) oli oikeasti vaikea. Kukaan ei päässyt.
Mä mietin sitä sanatehtävää. Viron kielessä on kyllä tosi paljon sanoja jotka samanlaisia/ymmärrettäviä. Kari sekoili jotain lausumisista, mikä ei ollut oleellista. Muistutti tosin myös, että jotkut sanat ovat harhaanjohtavia (samalta kuulostavat=täysin eri merkitys). Kilpailijoilla oli kuitenkin vaihtoehdot mistä valita.
Ja mikä se Inan "keinun turvalaitteet ranteiden ympärillä vaikuttivat sanatehtävään" oli?? Puristivat niin, että ei voinut laittaa sanoja tauluun?
Joo se Inan selitys niistä turvalaitteista oli niin outo! En kyl usko että noin kehno selitys myyrän suusta pääsis leikkaajan pöydältä jatkoon.
Koska tässä jaksossa pääepäilty kerronnallisesti siirrettiin Viivistä Tomasiin, aloin oudosti ollakin vakuuttunut siitä että Aaron on myyrä. En aiemmin ollenkaan edes epäillyt Aaronia.
Ehkä siellä on kuin onkin kaksi Salkkis-näyttelijää peräkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso tuomitun seksuaalirikollisen juontamaa ohjelmaa, enkä Salmisen takia katso itse asiassa mitään MTV:n ohjelmia.
Osallistut kuitenkin Salmisen juontaman MTV:n ohjelman kommentointiin...?? :D :D
Jep. Tämä Roopen mustamaalaaja on itse saanut häneltä pakit ja on edelleen täysin hullaantunut Roopeen. Tämä on hänen keinonsa käsitellä pettymystään. Tiedän asian sisäpiiriläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Aaronia epäilen, laatikkotehtävässä hän tahallaan otti miinukset, jos hän epäili Inan sanomista, niin miksei hän mennyt ensimmäiseksi katsomaan viimeistä laatikkoa. Muutenkin ollut jotenkin varovainen, nyt ampui kyllä hyvin kun aloitti alun sekoilun jälkeen.
Siinä taisi olla, että ei saanut liikkua taaksepäin eli viimeiseltä laatikolta ei olisi päässyt enää mihinkään. Ainakin kaikki etenivät ainoastaan eteenpäin.
Oliko Kari myyrätestissä valinnut Viivin päämyyräehdokkaakseen vai valehteliko hän? Miten hän mahtaa seuraavaksi äänestää? Ketä nuo muut ovat äänestäneet? Kuka on äänestänyt myyrää?
Olisiko Aaron myyrä ? Tai jopa Robert.
Vierailija kirjoitti:
Edelle jo kirjoitin että näimme ohjelmassa jo hidastetusti miten Kari ampui itse oman nuolensa maahan. Hän myönsi tämän itsekin, mutta sanoi halunneensa herättää epäilyksiä.
Katsokaa sitä ohjelmaa tarkemmin :)
Se kuvakulma ja tapa miten tuo näytetään on sellainen, että mulla tuli ihan sama olo kuin Miskalla! Että mitä ihmettä siinä tapahtui. Saattoi toki hyvin olla just niinkuin Ina ja Aaron sanoivat, mutta tuo video ei mulle sitä todista vaikka miten katson. Ei siitä mun näytöllä edes näe kuka ampui, vaikka nuolen bongaakin.
Karin tunnustuskin mahdollisesti hyvä esimerkki leikkauksen voimasta. Ensinhän Kari vakuuttaa, että ei ampunut, ja kun leikataan takaisin, sanoo että välillä pitää näyttää olevansa epäluotettava. Tuo kommenttihan ei välttämättä liity tuohon tilanteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Oon alusta ollut sitä mieltä, että Ina on myyrä ja oon erittäin hämmästynyt jos näin ei ole. Aluksi oli hyvä tehtävissä, mutta kaivostehtävä paljasti ja nyt lopuksi suoriutunut huonosti. Lisäksi tuo "överi valemyyräily" vahvistaa asian. Eli Ina myyrä ja veikkaan, että Tomas on ainakin finaalissa. Seuraavaksi tippuu Robbe.
Miten kaivostehtävä paljasti Inan? Kysyn ihan siksi, kun mulle tuo kaivostehtävä on ollut kauden tylsin eikä kerro oikein mitään. Se kun sanoi lopussa, että pitäkää tauko?
Inaa mäkin siis oon pitkään veikannut. Nyt veikkaan myös, että Aaron on arvannut Inan myyräksi ja tulee siksi myös pääsemään finaaliin.
Jos Robert olisikin myyrä, kun hänestä ei näytetä yleensä mitään eikä haastatteluja.
Paljon vaikuttaa miten ja missä valossa kilpailijaa näytetään, että alkaa epäilykset herää myyräksi.
Olen vannonut Viivin "myyryyden" nimiin, koska hän on mielestäni ollut erittäin epäaidon oloinen varsinkin haastatteluissa, missä on kohotellut kulmiaan ja puhunut jotenkin varovaisesti ja ikään kuin ennalta suunnitellun käsikirjoituksen mukaan. Voisin vieläkin väittää hänen olevan myyrä ja pudonneen Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut -dekkarin tyyliin suurena hämäyksenä. Mutta koska tämä lienee erittäin epätodennäköistä, on kai vain pakko myöntää, että tulkitsin Viivin sanomisia ja kehonkieltä täysin väärin. Kilpailemisen into häneltä kyllä puuttui, ja sitä pidän ihmeellisenä, mutta ehkä hän on varautuneempi ja vetäytyvämpi persoona, mitä olen muista esiintymisistä ymmärtänyt.
Olen tämäniltaisen jälkeen täysin ulalla. Kari on todella sutki kaveri ja kykenisi näyttelemään hyvin puoliviatonta. Samoin Tomas vaikuttaa taitavalta vilpistelijältä. Mutta olisiko myyrä sittenkin Ina, kaikkien tietokisamenestysten, paniikinkyynelien ja selvien feikkimyyräilyjen jälkeen. Jos näin on, nostan todella hattua (tai vaikka miehenä rusettia) hänen aidolta vaikuttavalle käytökselleen. Odotan innolla loppuratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Kari myyrätestissä valinnut Viivin päämyyräehdokkaakseen vai valehteliko hän? Miten hän mahtaa seuraavaksi äänestää? Ketä nuo muut ovat äänestäneet? Kuka on äänestänyt myyrää?
Tomas tietää että Ina ei ole myyrä ja Kari on äänestänyt Viiviä myyräksi. Kuka tällä logiikalla on myyrä?
Vierailija kirjoitti:
Koska tässä jaksossa pääepäilty kerronnallisesti siirrettiin Viivistä Tomasiin, aloin oudosti ollakin vakuuttunut siitä että Aaron on myyrä. En aiemmin ollenkaan edes epäillyt Aaronia.
Ehkä siellä on kuin onkin kaksi Salkkis-näyttelijää peräkanaa.
Oon myös alkanut katsoa Aaronia eri tavalla. Ja hän vois olla jopa mun myyrä ilman sen ekan jakson juttua. Se päätös luopua immuniteeteista olis tosi kova luottamuksen keruu heti alussa. Mutta sitten tuli se jakso, jossa kukaan ei tippunut, eikä siihen liittynyt mitään ekstraa. Siis mitään millä se ois ansaittu tms. Siitä jäi vaan olo, että tuotanto on uskonut ekassa jaksossa kaikkien jatkavan ja sit piti tehdä tommonen tylsä hätäratkasu, että saadaan tarpeeks jaksoja.
Huutokaupan voisin vielä jotenkin ymmärtää vaikka niin, että myyrä halusi seurata, kuinka kilpailijat itse tuhoavat potin. Tai että Aaron olis huutanut siinä tapauksessa, jos muut ei olisi tuhlailleet tarpeeksi. Ja sitten on näitä asioita, joita ei edes tarvitse selittää, vaan oikeen huutavat myyrää. Mut se eka jakso häiritsee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomas tietää että Ina ei ole myyrä ja Kari on äänestänyt Viiviä myyräksi. Kuka tällä logiikalla on myyrä?
Eivätkös sekä Kari että Tomas epäilleet ensisijaisesti Viiviä. Koska myyräkään ei voi etukäteen tietää, kuka missäkin jaksossa putoaa, olisiko jompikumpi heistä tämän nojalla myyrä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin, että Kari kirjoitti sen räpin paperille heidän bussikuljetuksen aikana. Eli bussissa varmaan kerrottu mikä on määränpää. Tarkemmat ohjeet tehtävään tullut sitten vasta keinujen luona.
Tai toinen vaihtoehto: Kari on myyrä ja tietää siten ennalta kaikki tulevat tehtävät.
Oliko siinä räpissä jotain piiloviestiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos Robert olisikin myyrä, kun hänestä ei näytetä yleensä mitään eikä haastatteluja.
Paljon vaikuttaa miten ja missä valossa kilpailijaa näytetään, että alkaa epäilykset herää myyräksi.
Varmaan ne haastattelupätkät valitaan sen mukaan, kuka sanoo jotain ohjelmaan sopivaa. Ja myyräähän voi pyytää sanomaan mitä tahansa. Eli ei ole syytä jättää häneltä haastispätkiä näyttämättä.
Pois jätetään ainakin tylsät jaarittelut ja epäilyt oikeaa myyrää kohtaan (tai ainakin siis osa niistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin, että Kari kirjoitti sen räpin paperille heidän bussikuljetuksen aikana. Eli bussissa varmaan kerrottu mikä on määränpää. Tarkemmat ohjeet tehtävään tullut sitten vasta keinujen luona.
Tai toinen vaihtoehto: Kari on myyrä ja tietää siten ennalta kaikki tulevat tehtävät.
Oliko siinä räpissä jotain piiloviestiä?
Eiköhän joku vihjebongari tämän huomiseen mennessä selvitä. Aina saa toivoa
Vierailija kirjoitti:
Mite myyrä voisi olla ihminen, joka ei tee mitään vaikuttaakseen asioihin, ei vähennä rahapottia vaan lisää suorittamalla tehtäviä mallikelpoisesti?
Ina on ollut pääepäiltyni ykkösjaksosta alkaen. Veikkaan, että tuotanto pitää hehkuttamanaan mahtavana uutena huijauksena esimerkiksi sitä, että alun tietovisassa loistanut onkin myyrä. Tietovisan menestyksellähän ei myyrän laskelmissa ollut väliä, sillä oli todennäköistä, että kaikki valitsevat kaikkien jatkoon pääsyn (vaikka tämä todennäköisyyslaskenta menikin pieleen, kun Aaron ainoana valitsi rahat).
Hollannin myyrässä aina mietitään, onko joku "fanaattinen kilpailija" vai sittenkin myyrä. Ina on valinnut fanaattisen kilpailijan roolin, josta välillä yrittää "epäilyksiä herättääkseen" näkyvästi lipsua.
Kato meitsi on tänään uus massipäällikkö
Ei mahdu tähän jengiin yhtään häirikköö
Meitsi häätää pois kaikki myyräsäätäjät
On hillon tulo tänään ihan jäätävää
Meidät tuotiin tänne Visklaan kiikkumaan
Mut meidät onkin luotu liikkumaan
Ina Aaron Tomas Robbe Viivi Pumpanen
Teistä jonkun myyrän tänään ulos rumpasen
Sellainen räppi. Tuo yksi lausepari liittyy siihen missä ovat eli on voinut aloittaa aiemmin ja lopettaa vaikka bussissa. Kovin tarkasti ei tarvii tietää mitä tapahtuu mutta vähän kyllä.
Antaa noiden elämäänsä kyllästyneiden huutelijoiden huudella. Parempi jättää moiset huomiotta.