Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
3461/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkallojen järjestykseen Tomasin selitys: Ei tarvinnut etuja koska tiesi myyrän. Ei halunnut Karille etuja koska uskoi Karinkin tietävän. Halusi edut Aaronille ja Robbelle, joiden Ei uskonut tietävän. 

Hauska ajattelu. 2 ekaa saa parhaat edut, myyrä vie ehkä viimeisen, 2 vikaa voi ottaa vain rahaa. Tai sit neljäntenä vielä itse nappaa viimeisen edun, kuten kävi.

Vierailija
3462/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karia epäili ne, jotka toivoivat tuotannolla olevan sen verran tasoa, että Inan (ja Tomasin) touhut eivät olisi oikeita myyräilyjä. Ja Inan tiesivät ne, joilla oli realistisempi kuva siitä, millä tasolla tekeminen Suomessa on.

Inalla ei ollut syytä tehdä itsestään epäilyttävä keinolla millä hyvänsä. Pitäisi vaalia luottamusta ja myyräillä salassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkallojen järjestykseen Tomasin selitys: Ei tarvinnut etuja koska tiesi myyrän. Ei halunnut Karille etuja koska uskoi Karinkin tietävän. Halusi edut Aaronille ja Robbelle, joiden Ei uskonut tietävän. 

Hauska ajattelu. 2 ekaa saa parhaat edut, myyrä vie ehkä viimeisen, 2 vikaa voi ottaa vain rahaa. Tai sit neljäntenä vielä itse nappaa viimeisen edun, kuten kävi.

Tällähän Tomas riskeeraa vain oman jatkonsa kilpailussa, jos haluaisi immuniteetin menevän sellaiselle, jonka muuten päihittäisi testissä. Tai saa olla todella varma siitä, että osaa itse vastata kysymyksiin hyvin. Tomas oli kuitenkin vasta juuri vaihtanut epäilyksensä Inaan. Siksi uskoisin tuossa toiveena olleen sen, että Aaron ja Robbe ottaisivat rahaa ja Tomas voisi sitten itse ottaa edun. Mieluiten edut itselle ja niille, joiden arvaa ilman etujakin kilpailussa pysyvän.

Vierailija
3464/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ina kirjoitti Instassa että halusi halkotehtävässä jäädä kiinni jotta kaikki myyräilyt laitettaisi aina feikkimyyräilyn piikkiin. Epäkunnioittavin strategia formaattia kohtaan ikinä!

Vierailija
3465/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se ny sitten mukamas NIIIN hyvin myyräilty, jos voittaja kuitenkin sai yli 25000 euroa. Ja turha sanoa että hän olisi voinut voittaa jopa yli 80 000e. Se on teoriassa tarjolla ollut summa, mutta ei ole mitenkään realistista olettaa kaikista tehtävistä saaneen täysiä pisteitä edes ilman myyräilyä

Vierailija
3466/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5950 euroa Ina söi potista. Laskukaava tuodut rahat - viedyt rahat.

4250 euroa vei ysijaksossa. 2600+1650.

Vierailija
3467/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa, että myyrällä ei ole mitään virkaa, jos muut hävittää enemmän potista kuin itse myyrä. Inan kohdalla jopa sanoisin, että toi enemmän rahaa pottiin kuin hävitti.

Tietovisa ja se tornitehtävän 19/20 oikein. Miksi, kun olisi voinut vain mokata?

Joo luottamusta saatiin, mutta mitä myyrä sillä tekee, kun tarkoitus on hävitä rahaa? Vaikka osa epäilisi Inaa myyräksi, niin se vain saa muut myyräilemään enemmän, jotta kohde vaihtuu.

Ina oli huono myyrä, piste.

Myyrän tehtävä on pitää potti pienenä, ei olla täysin näkymätön kilpailija ja tuoda pottiin rahaa enemmän kuin polttaa sieltä. Aivan turhaa pätemistä tietovisassa ja hankkia "luottamusta" jolla ei oikeasti ole mitään merkitystä. Muutenkin ärsytti tuo asenne jossa lopussa kehuu itse itseään maasta taivaisiin kuinka hän olisi suuri myyrä mestari kun kerää rahaa pottiin.

Kari poltti enemmän rahaa kuin Ina tällä kaudella ja toimi muutenkin myyrämäisemmin.

Vierailija
3468/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällähän Tomas riskeeraa vain oman jatkonsa kilpailussa, jos haluaisi immuniteetin menevän sellaiselle, jonka muuten päihittäisi testissä. Tai saa olla todella varma siitä, että osaa itse vastata kysymyksiin hyvin. Tomas oli kuitenkin vasta juuri vaihtanut epäilyksensä Inaan. Siksi uskoisin tuossa toiveena olleen sen, että Aaron ja Robbe ottaisivat rahaa ja Tomas voisi sitten itse ottaa edun. Mieluiten edut itselle ja niille, joiden arvaa ilman etujakin kilpailussa pysyvän.

Tuo ylläoleva on siis Tomasin itse instassa antama selitys. Mulla ei ainakaan ole syytä epäillä häntä myyräilystä enää kisan loputtua. :D 

Jos tärkeintä on, että Kari ei saa ainakaan parempaa etua kuin hän itse, onhan tuossa järkeä. Ehkä pieni toive, että jos ei Kari ole ihan varma, saattaisi jäädä kahden jokerin ja immuniteetin taakse. 

Vierailija
3469/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa myyrän kannattaa ekat 8 jaksoa olla ihan normaali kilpailija ja ysijaksossa rysäyttää uudet sabotointienarit tiskiin. Ehkä 3 donaa yhessä ja 2 donaa toisessa olisi piece of cake.

Inan "myyräilyistä" ainakaan viidellä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään:

- karttaa olisi joka tapauksessa luettu väärinpäin

- sora kiskoilla oli minimaalinen hidaste

- joku olisi ilman psykologista kikkaakin kurkannut kutoslaatikon, itse asiassa vaikka Ina ei olisi sitä avannut niin eiköhän kaksi muuta olisi sinne tiensä löytänyt

- lippaasta neljään tonttuun asti huutaminen vähän sama kuin mä huutaisin treffeistä Kim Kardashianin kanssa hiki hatussa viiteen sataan asti ja näin ottaisin kreditit siitä että loppuhinta oli korkea

- pyykkitehtävässä eiköhän Ina kilpailijanakin olisi karjunut samaan malliin

Muumimukivastaus jää ikuiseksi mysteeriksi. Kuin myös sekin ampuiko Tomas 10 hutia paatinupotuksessa.

Vierailija
3470/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa, että myyrällä ei ole mitään virkaa, jos muut hävittää enemmän potista kuin itse myyrä. Inan kohdalla jopa sanoisin, että toi enemmän rahaa pottiin kuin hävitti.

Tietovisa ja se tornitehtävän 19/20 oikein. Miksi, kun olisi voinut vain mokata?

Joo luottamusta saatiin, mutta mitä myyrä sillä tekee, kun tarkoitus on hävitä rahaa? Vaikka osa epäilisi Inaa myyräksi, niin se vain saa muut myyräilemään enemmän, jotta kohde vaihtuu.

Ina oli huono myyrä, piste.

Myyrän tehtävä on pitää potti pienenä, ei olla täysin näkymätön kilpailija ja tuoda pottiin rahaa enemmän kuin polttaa sieltä. Aivan turhaa pätemistä tietovisassa ja hankkia "luottamusta" jolla ei oikeasti ole mitään merkitystä. Muutenkin ärsytti tuo asenne jossa lopussa kehuu itse itseään maasta taivaisiin kuinka hän olisi suuri myyrä mestari ku

Meille jäi nyt mysteeriksi esim että osuiko Kari kertaakaan siinä laivanupotuksessa, kauanko lopulta hidasteli tornissa ja olisiko tiennyt tarkat oikeat vastaukset joihinkin kysymyksiin, tajusiko Hennyn ja Inan puuhat haloilla, montako jokeria olisi ottanut luottamustehtävässä jne. Nyt voidaan varmaan olettaa, että Kari laski muumimukit parhaan tietonsa mukaan. Ohjelma oli leikattu niin että Karin ei nähty tuovan varmaa rahaa kuin oikeastaan niistä pääkallokolikoista. Kilpailijamaisia ratkaisuja Karilta ja Inalta nähtiin yhtä monta. En silti kuitenkaan valittaisi siitä, että Kari olisi myyräillyt Inaa enemmän, koska on mahdollista ja tässä vaiheessa nyt jo todennäköistä, että Kari valitsi viedä potista rahaa ainoastaan huutokaupassa.

Vierailija
3471/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein hyvä myyrä ja moni kilpailijakin pelasi hyvin. Itselle jäi epäselväksi miksi Kari ei ottanut viimeisessä tehtävässä jokeria tai sitä toista etua. Oisko se auttanut voittamaan? Miksi myyrä otti jokerin, kun hän olisi voinut ottaa rahankin ja rahaa hän ei olisi saanut koskaan. Vai oliko toisella kilpailijalla vielä liian vähän tietoa myyrästä.

Vierailija
3472/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minulla oli Tomasin kaltainen logiikka. Viiviä minäkin epäilin jostain syystä. Johtuikohan hänen käytöksestään. Vaikka ihmettelin kyllä miten hän oikein myyräili. Kun Viivi putosi, ei tarvinnut kuin katsoa jaksot uusintana. Tällä katselulla selvisi kyllä kuka myyrä on. Pystyi päättelemään kuka ei ainakaan voi olla myyrä. Tätä oikeastaan toivoi jotenkin jo alkuvaiheessakin, mutta ratkaisua ei silloin pystynyt päättelemään. Ei tässä ohjelmassa voi myyräillä liian selkeästikään. Oikein hienosti meni.

Vierailija
3473/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällähän Tomas riskeeraa vain oman jatkonsa kilpailussa, jos haluaisi immuniteetin menevän sellaiselle, jonka muuten päihittäisi testissä. Tai saa olla todella varma siitä, että osaa itse vastata kysymyksiin hyvin. Tomas oli kuitenkin vasta juuri vaihtanut epäilyksensä Inaan. Siksi uskoisin tuossa toiveena olleen sen, että Aaron ja Robbe ottaisivat rahaa ja Tomas voisi sitten itse ottaa edun. Mieluiten edut itselle ja niille, joiden arvaa ilman etujakin kil

Okei no sitten se on noin! En vaan tajua Tomaksen logiikkaa. Jos Aaron ja Robbe eivät epäile Inaa, niin Kari jatkaa, oli hänellä etua tai ei. Jos Aaron ja Robbe epäilevät Inaa, niin silloin he olisivat etunsa kanssa Tomasille yhtä iso uhka kuin Kari. Aika todella epätodennäköistä, että joku väärää epäilevä voittaa oikeaa epäilevän kahden jokerin avulla.

Vierailija
3474/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivissä ei ollut mitään epäilyttävää.

En ymmärrä lainkaan miten hän on voinut olla suurten massojen ykkösehdokas. Missään kohtaa.

Nolla mokaa. Nolla euroa sabotointeja. Ei koskaan kirstunvartijana tms, ja melko halutonkin päärooleihin.

Vierailija
3475/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyydet perustuvat siihen, että millä tsäkällä Inalla on ennakkotietoa, joilla teki myyrämäisiä sattumavalintoja. Ei puhuta mistään ilmeistä tms.

...no niin kai kirjoitinkin?

Todennäköisyyksiä laski kuitenkin sekä ne jotka uskoivat Inan ennakkotietoon tietovisassa ja ne jotka eivät uskoneet siihen.

Inan ovat toiset arvanneet myyräksi toiminnan ja ilmeiden perusteella. 

Kumpikin tapa on ihan yhtä toimiva. Mikäli sattuu olemaan oikeassa.

Vierailija
3476/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloin miettimään koko konseptia uudestaan. Eikö myyrän kannattaisi aluksi esittää ihan tavallista kilpailijaa. Sitten lopussa päästä kirstunvartijaksi ja hävittää koko kerätty kassa/rahapotti esim polttamalla? Kun kisan aikana ja missään vaiheessa ei ole käytännössä mitään merkitystä kuka ja ketkä tietävät myyrän henilöllisyyden - myyrä ei voi kuitenkaan pudota pelistä. Diilien kautta voi kuitenkin saada kirstunvartijuuden, kuten viimeisessäkin jaksossa Ina sai Karin kanssa tehdyn sopimuksen avulla, vaikka Kari tiesikin siinä vaiheessa Inan olevan Myyrä

Vierailija
3477/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

GG-Mensafanille: Ina kertoi ettei kaivoksella tapahtunut juurikaan myyräilyä. Potki hiekkaa raiteille, mutta muuten antoivat tämän tehtävän sujua niin, että pottiin saatiin hyvin rahaa. Ina ei myyräillyt tuossa repimisessä, koska se olisi ollut hänen taktiikkansa vastaista. Keräsi ilmeisesti luottamusta tässäkin kun sijoitti itsensä päätyyn.

Kiinnostaa, että missä Ina tämän kertoi. Johtolangoissa puhui vain tuosta hiekasta. Haluaisin lukea/kuunnella, jos kertoo jossain lisää asiasta.

Lisää? Kun ei ole mitään lisää.

Saattoi olla finaalijaksossa eikä johtolangoissa. En muista. Ei kai tuo ole vaikea katsoa uudestaan. Muualta en ole kuullut tai lukenut ohjelmasta mitään eli näistä jommassa kummassa.

Vierailija
3478/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karia epäili ne, jotka toivoivat tuotannolla olevan sen verran tasoa, että Inan (ja Tomasin) touhut eivät olisi oikeita myyräilyjä. Ja Inan tiesivät ne, joilla oli realistisempi kuva siitä, millä tasolla tekeminen Suomessa on.

Joo näin se ikävä kyllä meni.

Vierailija
3479/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tietenkin toivonut että jotenkin joko Aaron tai Robbe saisi itsensä rämmittyä finaaliin, jotta itsellä olisi parhaat mahdollisuudet voittaa. Immuniteetti jommalle kummalle on paras ratkaisu.

Tuon jälkeen vasta tulee tärkeysjärjestyksessä se oma jokeri. Kun luottaa muistiinpanoihinsa ja siihen että on enemmän kartalla kuin pari muuta kilpailijaa, noin on oikeastaan ainoa järkevä tapa toimia.

Vierailija
3480/3590 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se ny sitten mukamas NIIIN hyvin myyräilty, jos voittaja kuitenkin sai yli 25000 euroa. Ja turha sanoa että hän olisi voinut voittaa jopa yli 80 000e. Se on teoriassa tarjolla ollut summa, mutta ei ole mitenkään realistista olettaa kaikista tehtävistä saaneen täysiä pisteitä edes ilman myyräilyä

Inan tyyli ei ollut minulle mieleinen, mutta on kai mietittävä asiaa vähän.

Ilman Arjan sekoilua Henny ei olisi ehkä lähtenyt niin laukalle, jolloin Inakaan ei olisi niin avoimesti voinut feikkimyyräillä. Kun Ina sitten alkoi sekoilla niin saiko hän muita lietsottua mukaan? Tomas ainakin intoutui feikkimyyräilyyn.

Viivi ja Aaron eivät harhautuneet. Karilla oli oma tyylinsä. Mutta jopa Robbe yritti avointa feikkimyyräilyä viimeisenä päivänä ja keräsi tosi vähän rahaa verrattuna aiempiin suorituksiin.

Lasketaanko esimerkiksi Robertin viimeisenä päivänä keräämättä jättämät rahat myyrän aikaansaannokseksi? Jos myyrä saa muita olemaan keräämättä rahaa, pitää kai sekin huomioida. Siihen perustui Inan myyräily ainakin huutokaupassa ja luottamus- eli jokeritehtävässä (jossa painosti muut epäilemään toisiaan).