Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat
Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Ja jos Tomas on myyrä, niin menee maku tuollaiseen pukuleikkiin. Myyrän pitäisi yrittää pysyä salassa eikä näyttää noin alleviivaten ettei tehtävän suorittaminen kiinnosta.
Tämä häiritsee Tomasin mahdollisessa myyryydessä nyt uusimman jakson kanssa eniten.
Olettaen että Tomas olisi myyrä: Koko jaksosta tuli semmoinen olo että heitti hanskat tiskiin ja pisti lekkeriksi. Jos hän on myyrä niin onko hänelle nyt selvinnyt että sekä Ina että Kari epäilevät häntä vai mikä tää juttu on? Miksi pistää leikiksi ja luovuttaa koko homma?
Vierailija kirjoitti:
Pudonneet kilpailijat saattoivat epäillä Tomasia kun sitä heiltä kysyttiin. Oisko johtunut siitä että koska heidän oma ehdokkaansa ei ollut myyrä, niin joku niistä miehistä se sitten on??
Kuinka moni on itse oikeasti epäillyt, ja kuinka moni vain vastannut Miskan kysymykseen?
Mun mielikuva on, että tosi monelta Miska on kysynyt voisiko Tomas olla myyrä ja ovat vastanneet, että voisi tai vaikka vain katsoneet Miskan mielestä epäilyttävästi. Se on vielä aika eri kuin että itse olisivat heittäneet Tomasin keskusteluun.
Feikkimyyräily ja se ettei voi tippua aiheuttaa sen, et oikeella myyrällä ei ole mitään paineita.
"Miksi pistää leikiksi ja luovuttaa koko homma?"
Eihän tuo eronnut lainkaan Peten lekkeröinnistä oopperatehtävässä. Kun Peteä koputettiin olkapäälle hän lähti pyörimään ympäri saleja. Hetken palloiltuaan tuli takaisin koputtamaan muita olkapäälle. Ai en tajunnut että minun pitää mennä sinne muistipelitehtävään. Niin läskiksi lyöntiä ettei mitään rajaa! Valitsi tanssijan josta muut huutaa parvelta että ei ole se. Koskenlaskussa värit menivät sekaisin kuin kolmevuotiaalla ja lähimuisti tuntui olevan seniilin tasolla.
Loppua kohtaan myyrät siis tuntuvat nostavan myyräilynsä toiseen potenssiin.
Ja muistamme varmaan kun Pete vaan seisoi säilytysluukun edessä tuijotellen sitä.
Tomas on sikäli ollut parempi myyrä että mitään älyvapaita päivänselviä myyräilyjä ei ole ollut niin monta. Laivanupotus kyllä oli sellainen, mutta leikkaaja pelasti. Sitä ei leikkaaja voi pelastaa, jos Tomas käy pukeutumassa lasten vaatteisiin. Vaikka kohtausta ei näytettäisi niin katsoja huomaisi että Tomaksella on ihme vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan huikeeta et saatiin finaaliin mielenkiintoisin mahdollinen trio, kun Robert tippui!
Mun mielestä, jos joku on vielä sitä mieltä, että Tomas ei ole myyrä, niin kannattaa katsoa uusin jakso uudestaan ja ehkä kaikki muutkin jaksot. Niin monista kohdista voi päätellä, kuinka Ina ja Kari käyttäytyvät toistuvasti tavallisen kilpailijan tavoin.
Lisäksi:
1) Tomas epäonnistui heti tämän ekan pussukkatehtävän alussa. Veikkaan, että tiesi mitä teki eli näki Robertin haluamastaan kohdasta. Aina kun Tomas epäonnistuu, niin mulle ne selitykset ei tunnu aidoilta ja näin on käynyt usein..
2) Ei olisi halunnut millään luopua kirstunvartijuudesta -> tiesi, miten voisi vikassa tehtävässä päästä parhaalle paikalle myyräilemään.
3) Puhuu inserteissä edelleen ns. kertojana ja korostaa itseään kilpailijana (muilla ei ole tällaiseen tarvetta ja/tai sitä ei näytetä niin palj
1) Haluan uskoa, että myyräily oli rahojen poisto pussukasta, koska se on ehdottomasti viihdyttävin vaihtoehto ajatellen viimeisen jakson paljastuksia. Myyrän ei silloin kannattanut pudottaa itseään pois pelistä. Tietysti, jos Tomas on myyrä, niin tuo on voinut olla vahinkokin ja se selittäisi, miksi Tomas oli kartanosta poistuessaan vihainen myös silloin, kun kamerat eivät häntä kuvanneet.
2) Tomas ja Ina halusivat molemmat olla kirstunvartijana viimeisessä tehtävässä. Voidaan siis todeta, että tuo on looginen toive myös kilpailijalle.
3) Inserteissä Tomas voi puhua itsestään kilpailijana myös siksi, että hän on kilpailija. Ihmisillä nyt on erilaisia tapoja puhua. En päättelisi inserttien pohjalta myyrää.
4) Tomas puki taidetehtävässä viitan päälleen ja kulki avoimesti se niskassaan ympäri sitä taidepaikkaa. Tuo ei mielestäni ole kovin myyrämäinen teko. Siis voi kai myyrä noinkin tehdä, jos ei kunnioita sitä, että myyrän pitäisi toimia salassa.
5) Miksi myyrä paljastettaisi jollain niin typerällä kuin sillä, että sarjassa oikein painotettaisi, kuinka vähän hän kirjoittaa myyräkirjaa? Mun mielestä tuossa jaksossa haluttiin nyt kertoa, että Kari epäili Tomasta, Ina Karia ja Tomas Inaa, jotta finaaliin jäisi mahdollisimman paljon jännitettävää.
"Inahan valitsi, että Kari ja Robert eivät voi päästä siihen avainasemaan taidetehtävässä. Ina oli valmis päästämään Tomaksen siihen."
Ina tietää Tomaksen olevan myyrä joten bluffaa muille luottavansa Tomakseen.
Ina ei kuitenkaan päästänyt Tomasta avainasemaan. Käytös ja valinnat kertovat enemmän kuin sanat. Ja jos tiedät ettet itse ole myyrä niin järkevintä on laittaa itsensä avainasemaan.
Eikö Inan "luottamus" Tomakseen paljasta että Ina pitää Tomasta myyränä?
Kyllä olisi kiva kohdata teidät pokeripöydässä. Voi olla että joutuisitte liftaamaan kotiin.
Karin myyräilykooste finaalijaksossa:
- huutaa 350 eurolla jokerin ja 7800 eurolla lippaan jolla ei tee mitään ja jota ei voi vähentää verotuksessa
- osoittaa moneen kertaan aurinkolasinaista väärälle paikalle
Huikea myyrä se Kari, Guinnessin ennätysten kirja kutsuu. Kategoria "Kaikkien aikojen vähiten myyräillyt myyrä".
Torille.
"Vai kuka ehdotti jopa Robertia myyräksi tässä jaksossa."
No huh huh. Pakko sitten olla myyrä!
Tai sitten tarkoitus on arvioida koko kautta. Katsoa kokonaisuutta ja isoa kuvaa eikä yksittäistä poikkeusta.
Minulla tosin ei ole putkiaivot joten en ehkä ole parhainta kohdeyleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tehtävässä, jossa kilpailjoilla oli ensin pussit päässä, näytettiin sekä Inan että Tomasin reaktiot, kun pussin sai poistaa. Tomas suuntasi katseensa heti edessä oleviin karttoihin, kun taas Ina katseli ympärilleen. Tuntuisi oudolta, että kilpailija - jolla ei siis oke etukäteistietoa tehtävästä - katsoisi heti vain papereita...
Tuntuisi oudolta, että joku jolla on etukäteistietoa, ei edes esittäisi että hänellä ei ole etukäteistietoa.
Totta toki tuokin. Olen siis tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja ja itse asiassa mietin, katsoiko Ina ympärilleen liiankin korostuneesti. :)
Mulle se tuntui juurikin tuolta, oli jotenkin aivan liian hukassa. Mutta samalla olen hyvin tietoinen, että voin nähdä asian näin koska pidän Inaa myyränä. :D -edellinen
Vierailija kirjoitti:
"Vai kuka ehdotti jopa Robertia myyräksi tässä jaksossa."
No huh huh. Pakko sitten olla myyrä!
Tai sitten tarkoitus on arvioida koko kautta. Katsoa kokonaisuutta ja isoa kuvaa eikä yksittäistä poikkeusta.
Minulla tosin ei ole putkiaivot joten en ehkä ole parhainta kohdeyleisöä.
Tarviiko oikeasti ilkeillä? Ei Tomas myyräksi muutu äänestyksen perusteella, kuten ei kukaan muukaan.
Tuossa listassa oli käytetty perusteluna myyryydestä sitä, että epäillyt vaihtelee. Mun silmään Inalla on vaihdellut eniten. Ihan vielä tässäkin jaksossa, mistä esimerkkinä Robert. Siis tässäKIN, mutta myös koko kauden ihan pienemmästäkin asiasta. Mutta ollaan selvästi asiasta eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
"Inahan valitsi, että Kari ja Robert eivät voi päästä siihen avainasemaan taidetehtävässä. Ina oli valmis päästämään Tomaksen siihen."
Ina tietää Tomaksen olevan myyrä joten bluffaa muille luottavansa Tomakseen.
Ina ei kuitenkaan päästänyt Tomasta avainasemaan. Käytös ja valinnat kertovat enemmän kuin sanat. Ja jos tiedät ettet itse ole myyrä niin järkevintä on laittaa itsensä avainasemaan.
Eikö Inan "luottamus" Tomakseen paljasta että Ina pitää Tomasta myyränä?
Kyllä olisi kiva kohdata teidät pokeripöydässä. Voi olla että joutuisitte liftaamaan kotiin.
Ina kertoo insertissä, että Kari on hänen myyränsä ja lisäksi estää Karin pääsyn avainasemaan. Jos ihminen sanoillaan ja toiminnallaan kertoo samaa asiaa, niin kyllä looginen päätelmä on, että asia tosiaan on näin. Tomas voi silti olla myyrä, vaikka Ina epäilisi Karia. Mutta kai sun on liian vaikea myöntää edes anonyymisti, että logiikka petti.
"Miksi myyrä paljastettaisi jollain niin typerällä kuin sillä, että sarjassa oikein painotettaisi, kuinka vähän hän kirjoittaa myyräkirjaa?"
Jos joku tarkkoja havaintoja tekevä älykäs pappi osaa tuollaisen huomion tehdä niin on ok leikata se mukaan. Etenkin jos edellisillä kausilla kukaan ei ole osannut tuollaista havainnoida - en tiedä, ei ainakaan muistaakseni ole leikattu mukaan aiemmin.
MTV3:n ohjelmaan on sopivaa korostaa, että heidän suosituimman tositv-ohjelman asiantuntija on viisas ja älykäs heppu. Siksi ensitreffiläisten naimisissapysymisprosentti onkin lähes 40 %, kun taas meikäläisen edellisistä kymmenestä ensitreffistä vain yksi on johtanut toisiin treffeihin, nekin vain kaverimielellä.
Terveiset Veeralle,
Mensa-fani
"Ina kertoo insertissä, että Kari on hänen myyränsä."
En tarkkaan muista sanamuotoa, ja missä kohtaa jaksoa sanoo. Muistan kuitenkin että epäili myös Tomasta.
Kari ei taidetehtävässä pelleillyt. Tomas mokasi myös ekan tehtävän. Uskon Inan olevan tarpeeksi älykäs vaihtamaan pääepäiltyään myyrätestiin mennessä, tai viimeistään sen aikana.
"Tuossa listassa oli käytetty perusteluna myyryydestä sitä, että epäillyt vaihtelee. Mun silmään Inalla on vaihdellut eniten."
Ja nyt sitten vaan koko kausi uudelleen katseluun ja Exceliin myyräsyytöksiä täyttelemään. Mullehan se passaa.
Niin saadaan mustaa valkoiselle. Dataa. Eikä haparoivaa vahvistusharhan sävyttämää mutuilua.
Mä nyt vaan en ole putkiaivo, se kai on selvä. Logiikkani on syheröisempi. Olen vaikkapa neuroepätyypillinen koralliriutta-aivo.
Vierailija kirjoitti:
"Ina kertoo insertissä, että Kari on hänen myyränsä."
En tarkkaan muista sanamuotoa, ja missä kohtaa jaksoa sanoo. Muistan kuitenkin että epäili myös Tomasta.
Kari ei taidetehtävässä pelleillyt. Tomas mokasi myös ekan tehtävän. Uskon Inan olevan tarpeeksi älykäs vaihtamaan pääepäiltyään myyrätestiin mennessä, tai viimeistään sen aikana.
No totta kai uskot :D Tämähän on nimenomaan uskon asia, viis todisteista.
Ensi kaudella Johtolangoissa nähdään Ina. Se on mahtavaa! Uskon että nelosjaksosta lähtien myyrä on hänen pääepäilty. Uskon myös parantavani juoksuani ja tekeväni jo ekan jakson jälkeen voittavan XO-vedon.
"Tämähän on nimenomaan uskon asia, viis todisteista."
Eiköhän finaalijakso paljasta asian oikean laidan. Maistuisiko konjakkiveto?
Vierailija kirjoitti:
"Tuossa listassa oli käytetty perusteluna myyryydestä sitä, että epäillyt vaihtelee. Mun silmään Inalla on vaihdellut eniten."
Ja nyt sitten vaan koko kausi uudelleen katseluun ja Exceliin myyräsyytöksiä täyttelemään. Mullehan se passaa.
Niin saadaan mustaa valkoiselle. Dataa. Eikä haparoivaa vahvistusharhan sävyttämää mutuilua.
Mä nyt vaan en ole putkiaivo, se kai on selvä. Logiikkani on syheröisempi. Olen vaikkapa neuroepätyypillinen koralliriutta-aivo.
Ootko sama, joka oli eilen sitä mieltä, että Tomasin piti tehdä kolikkotehtävässä kilpailijamainen järjestys, jotta ei paljastu ilmiselvänä myyränä katsojille? Jos oot, niin en kehtais kirjottaa muille vahvistusharhamutuilusta.
Onko siis Ina epäillyt uusimmassa jaksossa ensin Karia, lopuksi Tomasia ja välillä heittänyt epäilyt Robbeen, mutta Tomas on myyrä siksi että hänen epäilynsä ovat heitelleet eniten? :D
Totta toki tuokin. Olen siis tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja ja itse asiassa mietin, katsoiko Ina ympärilleen liiankin korostuneesti. :) Ajattelen kuitenkin, että tuollaisissa nopeissa kohdissa ihmisen aidoimmat reaktiot pääsevät parhaiten esiin, joten siksi pidin Tomasin reagoimattomuutta kummallisempana kuin Inan reagointia. Karin osuuttahan tässä ei edes taidettu näyttää... Aikoinaan ryhdyin epäilemään Pyhimystä myyräksi juuri yhden vastaavan tilanteen tiimoilta, siksi yritän tarkkailla tällaisia yllätystilanteita.