Muistatteko kun 90-luvulla kaikki halus olla laihoi?
Olin silloin teini ja itekkii halusin olla laiha. Kaikki mun kaverit halus olla laihoi. Katottiin dokkareita anoreksiasta ja otettiin niist vinkkei miten laihduttaa. Silloin tuli koko ajan dokkareit anoreksiasta. Ostettii dietorellejä ja niit vähäkalorisii suklaapatukoit joiden nimee en nyt muista. Käytii lenkeillä ja poltettii röökii. Mitää lihaksii ei haluttu vaa piti olla ns. langanlaiha.
Kommentit (23)
Silloin naiset piti itsestään huolta ja parisuhteetkin kestivät. Nyt maa on täynnä läskejä ja vinttivikaisia yh-mutseja.
Olin mä sillon teini kyllä, mut nykyään sentään kirjottelen kun keski-ikäinen. Enkä kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Olin mä sillon teini kyllä, mut nykyään sentään kirjottelen kun keski-ikäinen. Enkä kuin teini.
Tää on mun murre!
Oon kaakost.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi nyt halutaan olla lihavia ?
No miksi haluat olla? En ole kuullutkaan tällaisesta haaveesta keneltäkään. Mutta mieluummin lihava, kuin syömishäiriöinen.
Ei ihme että monilla oli syömishäiriö. Sehän voi muuttaa myös muotoaan. Kaupan ruoka on aika huonoa nykyään. Vaikka osa ehkä ei sisällä ylimääräisiä aineksia.
Vierailija kirjoitti:
feministien levittämää aatetta tämä kehopositiivisten pallojen ihailu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi haluat olla? En ole kuullutkaan tällaisesta haaveesta keneltäkään. Mutta mieluummin lihava, kuin syömishäiriöinen.
En ole koskaan ollut lihava. Ihan järkyttävää tahtia kyllä kansa paisuu ja sairastuu. Kaikki läskipositiivisuus ja uhriutuminen on kyllä huvittavaa seurailla
Tottakai muistan. Haluan edelleen olla laiha, ei se ole mihinkään muuttunut.
Sitten tuli internet ja some, eikä ihmiset enää tajua, mikä on todellista ja mikä ei. Yksikään sometili ei näytä koko todellisuutta, vain sen palan, minkä käyttäjä haluaa muiden näkevän. Suhteellisuudentaju on kadonnut, eikä nuoret ymmärrä ettei some ole välttämätön oman identiteetin kannalta, vaan se voi olla jopa vaarallinen, jos asioita ei osaa laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Aina on joku joka on laihempi, jolla on enemmän seuraajia ja tykkäyksiä. SO WHAT!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahmimishäiriö on myös syömishäiriö. Ei kukaan ole lihava ilman ylensyöntiä.
Se heroin chick Kate Moss -tyyli on tulossa takas. 90-luvulla useimmat oli laihoja ihan yrittämättäkin.
Muistan toki. Salilla käyville miehille naurettiin - sai toki liikkua, mutta lihakset oli out. Lihaksikkaat naiset olivat friikkejä-urheilu toki ok, muttei sali.
Mielestäni silloin ihmiset olivat luonnollisemman näköisiä. Siis luonnostaan liikkuvan hoikkia. Nykyään on ääripäät- nuoria läskejä, tai proteiinipumpattuja huonokuntoisia salikehoja.
Itsekin olen vieläkin 183/65. Normi nuori, normi keski-ikäinen.
Olin laiha luonnostaa, edelleen 58 kg, pituus 170cm.
olen 45.
mittani 14 v oli 165 cm 40 kg ja 16v 46 kg.
näin.
Muistan, olin 43kg 27 vuotiaana 90 luvulla. Se oli normaalia silloin.
Muistan. Nykyään kaikki: