Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
2341/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelle kirjoittamani tornitehtävän skenaariosta sekä Ina että Tomas olisivat ainakin bonganeet tuon Karin käytöksen, ja heidän epäilynsä Karia kohtaan ovat vahvistuneet. Ennen tehtävää Ina oli sanonutkin, että halusi laittaa Karin laskeutumaan, koska tahtoi tarkkailla tämän suoriutumista vaijeritehtävän mentyä mönkään.

Edellisenä päivänä Kari oli äänestänyt Viiviä kirstunvartijaksi ja olisi myyränä voinutkin toivoa, että Viivi olisi tässä tehtävässä vastuuasemassa. Karin toiveena olisi todennäköisesti ollut tulla sijoitetuksi museoon.

Ja vielä, jos ennakkotiedoista puhutaan, miksi Kari tiesi kaikkiin kysymyksiin vastaukset ja vuosiluvut jo ennen torniin pääsemistä?

Miten niin Kari tiesi vastaukset etukäteen? Hän vastaili laskeutumisvuoroaan odotellessaan kysymyksiin, joita kuuli kysyttävän radiopuhelimen kautta. Ja ne kysymykset olivat sellaisia, joihin minäkin olisin pystynyt noin-vuosia sanomaan. Olen samaa ikäluokkaa kuin Kari, ollut historiantunneilla kuulolla ja muutenkin historiasta kiinnostunut. Ei tuo Sigismund-kysymyskään nyt niin vaikea ollut, kuten joku yllä väitti. Kun tietää vuosisadan, jolla hän on elänyt (ko. sukuhan liittyy myös Suomen historiaan), niin tarkat vuodet löysi tornista.

Ja jos joku siitäkin moittii Karia, että hän ei Viron vapaussodan tarkkaa päättymisajankohtaa osannut sanoa, niin jopas on. Alku 1918 on hyvä tietoarvaus ja päättyikö se nyt 1919 vuoden puolella vai vasta helmikuussa 1920, niin niin. Hän ei sanonut, että kirjoittakaa sinne 1918-1919 vaan että etsikää tarkka vastaus tuosta kohdasta.

Vierailija
2342/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu mikä Inan myyryydessä epäilyttää on se tornijakso. Siinä vihjattiin mielestäni turhan avoimesti, että Ina olisi myyrä. Olisiko näin tehty ohjelman leikkauspöydällä, mikäli Ina tosiaan olisi myyrä?

Toinen kohtaus jossa Inan myyräilyä näytettiin avoimesti oli tuo halon poistaminen oikealta paikalta. Ina otti halon ja meni kyykkyyn puukasoille istuskelemaan ja kuuntelemaan muiden keskustelua. Huuteli sieltä syyttäviä kommentteja siitä etteivät toiset muka olisi laskeneet oikein. Tämä näytettiin meille avoimesti niin että katsojat näkisivät tilanteen suorana feikkimyyräilynä.

Onko Inan kannattajat sitä mieltä että kuvauksissa ja ohjelman leikkauksessa käytetään käänteistä psykologiaa (eli näytetään Inan myyräilyä avoimesti, ettei katsojat epäilisi häntä)? Vai miten nämä kohtaukset on teistä selitettävissä?

Ainakin joskus sanot

Aika pönttö leikkaaja saa olla, jos joutuu finaalijakson materiaalia odottamaan, että saa myyrän henkilöllisyyden selville :D Myyrältähän kuvataan ne kaikki insertitkin, joissa hän puhuu olevansa myyrä jne. Varmasti myyrä myös pelleilee, supattaa kameralle tai tekee jotain merkkejä muilta kilpailijoilta salassa ja näistä sitten kootaan jotain hassunhauskaa viimeiseen jaksoon varsinaisten myyräilypaljastusten lisäksi. Eikä leikkaaja edes ymmärtäisi säästää mitään paljastuksiin, jos ei tietäisi, kuka myyrä on.

Ilmeisesti kuvaajat eivät alkuun tiedä myyrää, että he olisivat mahdollisimman neutraaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu mikä Inan myyryydessä epäilyttää on se tornijakso. Siinä vihjattiin mielestäni turhan avoimesti, että Ina olisi myyrä. Olisiko näin tehty ohjelman leikkauspöydällä, mikäli Ina tosiaan olisi myyrä?

Toinen kohtaus jossa Inan myyräilyä näytettiin avoimesti oli tuo halon poistaminen oikealta paikalta. Ina otti halon ja meni kyykkyyn puukasoille istuskelemaan ja kuuntelemaan muiden keskustelua. Huuteli sieltä syyttäviä kommentteja siitä etteivät toiset muka olisi laskeneet oikein. Tämä näytettiin meille avoimesti niin että katsojat näkisivät tilanteen suorana feikkimyyräilynä.

Onko Inan kannattajat sitä mieltä että kuvauksissa ja ohjelman leikkauksessa käytetään käänteistä psykologiaa (eli näytetään Inan myyräilyä avoimesti, ettei katsojat epäilisi häntä)? Vai miten nämä kohtaukset on teistä selitettävissä?

Ainakin joskus sanot

Tietysti leikkaajat tietävät, heillähän on kaikki kuvattu materiaali. Myös ne pätkät, joissa näytetään myyrä myyräilemässä silloin kun tämä on yksin jossain tai kilpailijat katsovat muualle. Ne pätkät jätetään sitten jaksoista pois ja valitaan sinne loppukoosteeseen. Ja leikkajien pitää muutkin näytettävät pätkät osata valita siten, ettei esim. haastattelupätkistä myyrä paljastu. Kyllähän esim. myyrätestin tekeminen kuvataan kokonaan ja sieltä näytetään sitten aina joltain vastaajalta vastauksen "arpominen" jonkin kysymyksen kohdalta.

Vierailija
2344/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelle kirjoittamani tornitehtävän skenaariosta sekä Ina että Tomas olisivat ainakin bonganeet tuon Karin käytöksen, ja heidän epäilynsä Karia kohtaan ovat vahvistuneet. Ennen tehtävää Ina oli sanonutkin, että halusi laittaa Karin laskeutumaan, koska tahtoi tarkkailla tämän suoriutumista vaijeritehtävän mentyä mönkään.

Edellisenä päivänä Kari oli äänestänyt Viiviä kirstunvartijaksi ja olisi myyränä voinutkin toivoa, että Viivi olisi tässä tehtävässä vastuuasemassa. Karin toiveena olisi todennäköisesti ollut tulla sijoitetuksi museoon.

Ja vielä, jos ennakkotiedoista puhutaan, miksi Kari tiesi kaikkiin kysymyksiin vastaukset ja vuosiluvut jo ennen torniin pääsemistä?

Miten niin Kari tiesi vastaukset etukäteen? Hän vastaili laskeutumisvuoroaan odotellessaan kysymyksiin, joita kuuli kysyttävän radiopuhelimen kautta. Ja ne kysymykset olivat sella

En ole alkuperäisen kommentin kirjoittaja, mutta mun mielestä Karin tornitiedosta voi puhua vastaavana etukäteistietona kuin Inan tietovisatietämys. Molemmilla tiedoilla edistettiin tehtävää ja varmaan hankittiin luottamusta. Lisäksi molempien kohdalla se, että he ovat kysymyksiinsä osanneet vastata, on täysin uskottavaa myös ilman mitään tuotannolta saatua etukäteistietoa.

En tiedä, onko kukaan väittänyt, että Kari yritti saada ihmisiä tornin juurella vastaamaan nuo ehdottamansa vuodet. Itse pitäisin täysin mahdollisena, että se Karin mutuilu olisi voinut päätyä vastauslappuun. Mutta ei sen takia, että Kari olisi esittänyt sen jämptinä oikeana vastauksena.

Vierailija
2345/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen Karia ja olen ajatellut, että hän antoi Inalle apuja, jotta todistaisi olevansa paras valinta toiseksi etsijäksi museoon. Sinnehän Kari halusi päästä jo kun Ina valitsi paikkoja. Karilta ei tullut yhtään täysin oikeaa vastausta, vaikkakin ilmeisesti oikeasti hyviä apuja. Mutta nyt kun kirjoitit tuosta hidastelusta, niin se voi olla myös oikein mahdollinen. Viivi, joka on toki kannustanut kilpailijoita muissakin tehtävissä, hurrasi Karin lähtöä niin superlatiivein, että ehkä Kari siinä ikkunassa tosiaan jännitti vielä pidempään kuin jaksossa annettiin ymmärtää.

Ohjelman aikajanan leikkaus näkyy tosi hyvin Karin laskeutumisen aikana. Kutosjakso. Pätkä alkaa kohdasta 12.30 ja riittää kun katsoo 45 sekuntia tästä eteenpäin siihen saakka kunnes Arja laittaa vihreän lapun tauluun. Tämä kohdassa 13.12. Luottakaas minua tässä ja katsokaa. Tämä on oikea juttu eikä mikään trollaus tai salavihje.

Karin laskeutuessa näemme pätkän Aaronista, joka kannustaa Karia. AARONIN TAKANA näkyy vilaukselta vastaustaulu, johon on jo kiinnitetty vihreälle paperille vastaus "Singer". Kun Kari sitten on laskeutunut, siirrymme katsomaan toista tilannetta. Ensin vaikuttaa siltä, että tämä kohtaus on tapahtunut heti Karin laskeutumisen jälkeen. Kohtauksessa Tomas kysyy ompelukonemerkkejä. Tiedämme että "Singer" on ompelukonemerkki. Hetkinen, me näimme sen juuri. Tähänhän oli jo vastattu? Meille näytetään pikaisesti Inaa. Mutta sitten näemme miten Arja innostuu vastaamaan ompelukonekysymykseen ja kirjoittaa paperille "Singer". Seuraavassa kuvassa meille näytetään Arjaa, joka kiinnittää taululle arvauksen "musta".

Mutta katsokaas... "Singer" on jo taulussa arvauksen "musta" yläpuolella.

Näimme juuri että tähän kysymykseen oli vastattu jo ennen Karin laskeutumista.

Aikajanaa on peukaloitu hyvin rankalla kädellä tässä jaksossa. Se näkyy juuri tässä vaiheessa. Kaikki liput yhtä lukuunottamatta oli laitettu tauluun siinä kun Kari on valmistautunut ikkunalle. Pätkässä Karin laskeutumisen jälkeen pöytä on täynnä viirejä. Aiemmin pöytä oli tyhjä.

Vierailija
2346/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta jaksosta voi samalla katsoa Aaronin kommentin:

"Siis eiks siel' oo nyt Kari nytte Kari tulossa seuraava?"

Arja: "On."

Aaron: "No ei ihme että kestää."

Löytyy Katsomossa kutosjakson kohdasta 11.02

Vierailija
2347/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin Kari tiesi vastaukset etukäteen? Hän vastaili laskeutumisvuoroaan odotellessaan kysymyksiin, joita kuuli kysyttävän radiopuhelimen kautta. Ja ne kysymykset olivat sella

Ihmettelen näiden julkkisten yleissivistystä; ilman vihjeitä olisin osannut vastata moneen. Eniten ihmetytti, ettei Aikakoneen kirjoittaja edes ollut tuttu. Eikä Sigismund. Singerin taas tiesi vääräksi, koska ei liity Viroon mitenkään. Siihen vastaus oli tornissa ja olisi jäänyt minultakin tietämättä ilman etsijää. 

Vierailija
2348/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen Karia ja olen ajatellut, että hän antoi Inalle apuja, jotta todistaisi olevansa paras valinta toiseksi etsijäksi museoon. Sinnehän Kari halusi päästä jo kun Ina valitsi paikkoja. Karilta ei tullut yhtään täysin oikeaa vastausta, vaikkakin ilmeisesti oikeasti hyviä apuja. Mutta nyt kun kirjoitit tuosta hidastelusta, niin se voi olla myös oikein mahdollinen. Viivi, joka on toki kannustanut kilpailijoita muissakin tehtävissä, hurrasi Karin lähtöä niin superlatiivein, että ehkä Kari siinä ikkunassa tosiaan jännitti vielä pidempään kuin jaksossa annettiin ymmärtää.

Ohjelman aikajanan leikkaus näkyy tosi hyvin Karin laskeutumisen aikana. Kutosjakso. Pätkä alkaa kohdasta 12.30 ja riittää kun katsoo 45 sekuntia tästä eteenpäin siihen saakka kunnes Arja laittaa vihreän lapun tauluun. Tämä kohdassa 13.12. Luottakaas minua tässä ja katsokaa. Tämä on oikea juttu e

Jos tehtävän myyräily oli tosiaan Karin hidastelu, niin hän olisi varmaan toivonut, että ensimmäiset laskeutujat eivät olisi tuoneet niin montaa lippua. Nyt kuitenkin lähes joka kysymykseen ehdittiin vastata, koska niin iso osa kysymyksistä tuli jo ensimmäisten laskeutujien mukana. Ihan spekulointia sitten, montako kysymystä olisi jäänyt ilman vastausta, jos esim Viivi olisi ollut ankkurina vastuussa useammasta lipusta. Karin antamat avut ovat myös voineet olla kannustin sille, että Kari laitetaan alas vastaamaan kysymyksiin mahdollisimman nopeasti. Ja mitä nopeammin myyrä pääsee laskeutujaksi, sitä toimivampaa tuo hidastelu on, koska myyrän jälkeen laskeutuvien tuomat kysymykset tulevat vastauspaikalle myöhemmin ja etsijälle on vähemmän etsittävää siinä hetkessä, kun uusia kysymyksiä ei ole tulossa.

Vierailija
2349/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei Robert tipuniin on vahva epäily myyräksi.

Vierailija
2350/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tähän ketjuun, koska silmiini pisti erikoinen yksityskohta sukellusvenetehtävästä. Olen seurannut keskustelua vain viimeiset 40 sivua, niin on mahdollista, että joku on tuonut tämän huomion esille aiemmin kun jaksosta on keskusteltu, mutta tänä aikana kun minä olen keskustelua seurannut, en ole huomannut kenenkään puhuvan tästä.

Kysymys kuuluu: sabotoiko Tomas tehtävää antamalla harhaanjohtavaa tietoa sukellusveneessä liikkumisesta? 

Ensinnäkin hän kertoo seuraaville kilpailijoille ohjeeksi mennä suoraan päätyyn ja toistaessaan tämän ohjeen Aaronille hän viittoo suoralla kädellään siten, että ymmärtäisin käskyn mennä vain SUORAAN eteenpäin päätyyn asti, vaikka näinhän sukellusveneessä ei kuulunut liikkua - portaista sukellusveneeseen laskeuduttua voi mennä joko suoraan alatasanteelle, jossa on kaksi torpedoputkea, joissa on auki olevat luukut, mutta tämä tasanne ei johda mihinkään. Sen sijaan portaista sisälle laskeuduttua pitäisi tehdä U-käännös taaksepäin käytävälle, jotta löytää karttoja. 

Jaksossa ei näytetty, että kukaan olisi käskenyt etsiä sukellusveneestä luukkua tai reikää mistä tulisi mennä, mutta Tomasin jälkeen tulevat Aaron, Viivi sekä Arja tuntuvat etsivän luukkua tai reikää mistä tulisi mennä. 

Aaron kertoo insertissään: Tulin alas portaita ja sit mä katsahdin siihen mun eteen ja siinä oli kaks isoa putkea, joista toisen LUUKKU oli auki. Mä olin unohtanu kaikki neuvot ja ohjeet, mä vaan aattelin että okei nyt pitää ryömiä tonne sisälle ja sit mä katsahdin sinne ja hetken aikaa mä mietin että onks tää nyt oikeesti se juttu? Sit mä tajusin että se on torpedo putki

Sitten tulee Viivi. Ensimmäisenä näytetään, kun hän tiirailee samoihin torpedoputkiin ja ihmettelee: mitä.. mihin perälle? Mihin täällä voi niinku mennä? Tonne putkeen vai?. Hänkin tulee ilman infoa sukellusveneestä. 

Sitten on Arjan vuoro. Hänkin on aluksi kävelemässä suoraan torpedoputkille päin, kunnes kääntyilee hätäisen oloisena ympäri ja toteaa mistä sinne mennään sinne LUUKKUUN? Oikeesti - mistä sinne mennään? kunnes kääntyillessään tajuaa mennä portaiden taakse vievälle käytävälle ja löytää kartat.

Hän myös kommentoi viivin suoritusta: hän on nokkela ja jollakin tavalla hyvin pedantti, et kuin hän ei löytäny sitä reikää siellä sukellusveneessä, joka vei suoraan niille kartoille? ja epäilee tätä Viivin myyräilyksi. 

Oli kyseessä sitten tahallinen harhaanjohtaminen Tomasilta tai ei, niin ainakin ohje suoraan päätyyn menemisestä (ja kenties luukusta) hämmensi seuraavia sukellusveneeseen menijöitä niin paljon, että sekä Aaron että Viivi tulivat sukellusveneestä löytämättä kartan karttaa. Minuutti sukellusveneessä on kuitenkin todella lyhyt aika, joten pienikin ajan hukkaaminen väärään suuntaan lähtiessä on merkittävä. 

Mitä ajatuksia muilla herää tästä?

Vierailija
2351/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lainausmerkit katosivat johonkin edellisestä viestistäni... pahoittelut, että sitä on nyt hieman vaikea lukea.

Vierailija
2352/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on tehdä portaiden jälkeen U-käännös, niin "mee suoraan päätyyn" on surkea neuvo.

Hyvin onnistui, koska kaks seuraavaa ei löytänyt mitään, ja Arjakin vasta harhailun jälkeen.

Näin Tomas pääsi loistamaan ja ampumaan kymmenen hutia.

Samaa surkeaa kuvailua pyykkitehtävässä. Olennaisin tieto olisi väri, mutta eipä tule mieleen kertoa. Peten kultaiset leikkaukset ja Pyhimyksen outo tapa kuvailla ihmiskasvoja palasivat flashbackeinä aivan kuin Tomas olisi heidän henkinen dobbelganger.

Vierailija
2353/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan katsoa vielä kertaalleen tarkemmin läpi kaikki jaksot/tehtävät niissä, että mitä kukin jäljellä oleva on niissä puuhaillut. Teen sen kuitenkin vasta huomisen jälkeen, niin nyt putoavan touhuja ei tarvitse enää turhaan tarkkailla.

Vierailija
2354/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arja, Tomas ja Aaron vastaavat tahallaan väärin yhteensä kolmeen kysymykseen."

Tuopin hinta ja mitkä kaksi muuta? Singer?

Vierailija
2355/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tähän ketjuun, koska silmiini pisti erikoinen yksityskohta sukellusvenetehtävästä. Olen seurannut keskustelua vain viimeiset 40 sivua, niin on mahdollista, että joku on tuonut tämän huomion esille aiemmin kun jaksosta on keskusteltu, mutta tänä aikana kun minä olen keskustelua seurannut, en ole huomannut kenenkään puhuvan tästä.

Kysymys kuuluu: sabotoiko Tomas tehtävää antamalla harhaanjohtavaa tietoa sukellusveneessä liikkumisesta? 

Ensinnäkin hän kertoo seuraaville kilpailijoille ohjeeksi mennä suoraan päätyyn ja toistaessaan tämän ohjeen Aaronille hän viittoo suoralla kädellään siten, että ymmärtäisin käskyn mennä vain SUORAAN eteenpäin päätyyn asti, vaikka näinhän sukellusveneessä ei kuulunut liikkua - portaista sukellusveneeseen laskeuduttua voi mennä joko suoraan alatasanteelle, jossa on kaksi torpedoputkea, joissa on auki olevat luukut, mutta tämä tasanne e

Oon huomannut tämän saman enkä itsekään muista, että tästä olisi täällä aiemmin puhuttu. Mun epäilyt on kuitenkin toisaalla ja olen kuitannut tämän sillä, että Tomas neuvoo vahingossa hieman harhaanjohtavasti tarkoittaessaan, että Aaronin tulisi jatkaa perälle viimeiselle kartalle asti. Ja olikohan niin, että Aaron oikein erikseen kysyy ohjeita eikä Tomas kysymättä ala neuvomaan? Vai antaako Tomas huonoja neuvoja muuten vaan? Vaikken Tomasta myyränä pidäkään, niin kyllä tämä ansaitsee tulla pointatuksi hetkeksi tehtävästä :)

Sohvalta katsoessa tuntuu muuten hassulta, että Aaron ja Viivi eivät tajua oikeaa suuntaa, kun ei se kovin suuri tila ollut. Kai olisin kuitenkin tosipaikan tullen itseni sieltä torpedoputkesta löytänyt :D

Ja täällä toimii kaikki merkit tosi huonosti. Et ole eka, jolta jää lainausmerkit matkalle.

Vierailija
2356/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ÄO-arvioni ihmisestä sen mukaan ketä hän pitää myyränä tällä hetkellä:

Tomas - 125 (ja +5 per edeltänyt jakso, eli esim. tokajakson jälkeen 155)

Robert - 100

Kari - 95

Ina - 80

Viivi - 75 (jos missään kohtaa oli pääepäilty)

Vierailija
2357/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vielä kohdan uudestaan ja Tomas kertoo tosiaan tämän ohjeen omasta aloitteestaan, kun hän palaa sukellusveneeltä:

"Tota, seuraavalle tiedoksi: tossa on tosiaan aika vähän aikaa, eli te ette tuu kerkee kattoo niitä kaikkia karttoja - menkää suoraan päätyyn"

Jonka jälkeen Aaron kysyy Tomasilta: "hei mää voisin mennä tonne laivaan, onks sul jotai muuta infoo?"

Johon Tomas toistaa saman ohjeen "Mee päätyyn" ja viittoo kädellään. 

Mutta tosiaan, oon sun kanssa samaa mieltä siitä, että Tomas saattoi oikeastikin tarkoittaa vain sitä, että kannattaisi mennä viimeiselle kartalle, eikä jäädä aikaisempia karttoja katsomaan.

Minua kiinnostaa enemmän se, miksi kaikki seuraavat 3 kilpailijaa tuntuvat etsivän jotakin luukkua?

Vierailija
2358/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus ensi jaksosta:

- Robert putoaa

- Robertin näytetään vastaavan yhteen kysymykseen Tomaksen & (arvaus) Karin mukaan

- Tomas mokailee eniten

- Tomas syyttää toisia eniten

- Tomas selittelee valintojaan eniten

- Tomas tuo vähiten rahaa pottiin

- Tomas valitsee epäloogisen suoritusjärjestyksen tai parit

- Tomas puhuu miten hänen pääepäilty vaihtuu tehtävästä toiseen

- Tomas puhuu myyrästä avoimesti, esim. "jonkunhan tuolla on pakko olla myyrä" tai "välillä tuntuu että kaikki muut on myyriä paitsi minä"

- Tomas pitää käsiä leuan edessä pariin otteeseen

- Tomaksella ei näkyvää reaktiota kun Roope kertoo tehtävästä tai kun myyrätestituloksensa paljastuu

- Tomas eniten äänessä inserteissä: veikkaan että 27, kun Robert noin 12 insertissä, Ina 16, Kari 18

- Kari ja Ina puhuvat Tomaksesta ainoana pääepäiltynään, kumpikaan ei hajauta

- Robert sanoo Johtolangoissa hajauttaneensa, tai panneensa all-in Kariin

- Robert sanoo Miskalle, että laittaisi nyt all-in Tomakseen

- Miska on puulla päähän lyöty eikä vieläkään tee Tomaksesta pääepäiltyään

Vierailija
2359/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lyödä yllä olevan kanssa vetoa konjakista, että Tomas putoaa seuraavassa jaksossa.

Jos putoaa niin annat mulle 100 litraa VSOP-konjakkia.

Jos ei putoa niin annan sulle puoli litraa VSOP-konjakkia.

Käykö tällainen menettely? Pullo(t) voidaan ojentaa esim. Helsingissä 20. joulukuuta Kolmen sepän patsaalla 17:00.

Vierailija
2360/3590 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2358: satavarmasti voi jo nyt sanoa, että veikkauksesi on väärin. Alkaen vaikka siitä, että putoaja ei puhu Johtolangoissa nimillä. Millä perusteella muuten veikkaat, että Tomas valitsisi epäloogisen suoritusjärjestyksen? Edellisessä jaksossa hän valitsi ainakin erittäin loogisen. Tai siis epäloogisen, jos Tomas olisi myyrä, mutta kilpailijalle hyvin loogisen.