Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö yleisavaimella asuntoon joka on turvalukolla lukittu?

Vierailija
15.08.2024 |

Mietin vain

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, ellei ole myös turvalukon avainta annettu huoltoyhtiölle (kuten he yleensä toivovat, että annettaisiin). Sehän on ihan erilainen lukko ja erilainen avain. Jos asuntoon on pakko silti päästä esim. tulipalon tai kaasuvuodon yhteydessä, oven tulee rikkomaan palokunta tms. Oven vahingot jäävät silloin asunnon omistajan itse korvattaviksi.

Luuletko oikeasti, että jos asunnossa on tulipalo, tai putkirikko, niin hätätilanteessa KOSKAAN jäädään odottelemaan, että joku huoltajamppa jossain toisella puolella kaupunkia ryhtyy etsimään asunnon avainta ja odotellaan, että hän suvaitsee saapua paikalle? Kyllä se ovi rikotaan ja mennään heti.

Näin on palokunta tulee heti läpi sorkkaraudalla.

Se tosin voi olla jo myöhäistä. Palokaasut tappavat joskus sekunneissa, etenkin j

Kovin korostuu mmmutku mmmutku tulipalo keskusteluissa. Ei vaan aikeena olisi murtautua kotiin ja sytyttää tulipalo ja lavastaa se asukkaan syyksi? Tai vaikka käydä laittamassa hana auki ja lavastaa vesivahinko asukkaan syyksi? Sitten vakuutusyhtiö maksaa hotellihuoneen ja näin hotelli saa lisää  maksavia asukkaita ja hotellin ovikoodi tietenkin kaikkilla r ais kaajila tiedossa?

Vierailija
82/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ennakolta ilmoitetut säädötkin on ongelma, koska moni asukas ei reagoi ilmoitukseen millään lailla. Vuokralaista ei kiinnosta, toimiiko asunto vai ei, eikä sekään, että jokainen huoltomiehen käynti maksaa - ja jos se käy erikseen sun takia, se ennen pitkää maksaa sulle. Niillä on vaan päällimmäisenä se Minun Oikeus.

Miksi sinulla on oikeus tulla juuri minun asuntooMiksi muiden asunnot ei kiinnosta? Miksi juuri minä olen niin kiinnostava?

Et juuri sinä olekaan millään lailla kiinnostava. Mun on käytävä säätämässä  samat patterit kaikissa taloyhtiön asunnoisa. Mun itseäni ei kiinnosta sun kämppä pätkääkään, mutta taloyhtiön täytyy teettää nämä säädöt kaikissa asunnoissa . Taloyhtiö siis maksaa sinun paranoiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi ennakolta ilmoitetut säädötkin on ongelma, koska moni asukas ei reagoi ilmoitukseen millään lailla. Vuokralaista ei kiinnosta, toimiiko asunto vai ei, eikä sekään, että jokainen huoltomiehen käynti maksaa - ja jos se käy erikseen sun takia, se ennen pitkää maksaa sulle. Niillä on vaan päällimmäisenä se Minun Oikeus.

Miksi sinulla on oikeus tulla juuri minun asuntooMiksi muiden asunnot ei kiinnosta? Miksi juuri minä olen niin kiinnostava?

Et juuri sinä olekaan millään lailla kiinnostava. Mun on käytävä säätämässä  samat patterit kaikissa taloyhtiön asunnoisa. Mun itseäni ei kiinnosta sun kämppä pätkääkään, mutta taloyhtiön täytyy teettää nämä säädöt kaikissa asunnoissa . Taloyhtiö siis maksaa sinun paranoiasta.

No, asukas on vaalmiiksi paikalla kun tulet säätämään pattereita. Oliko pettymys? Odotitko, että pääset säätämään pattereita kun kukaan ei ole kotona? Luonnollisesti ei pitäisi mitenkään haiteta pattereiden säätämistä jos asukas on paikan päällä vai mitä?

Vierailija
84/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei asukas ole piilottanut pienen pieniä piilokameroita asuntoon kun pattereita pitöisi tulla säätämään?

Vierailija
85/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että kaikissa asunnoissa! Kumma kun vain minun asuntooni tullaan säätämään pattereita, mutta ei muiden?!!

Vierailija
86/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätäjä tullessaan näyttää aina henkilökorttia? Niin, että missä se kortti on, ei olla näytetty! Toki, voihan senkin väärentää! Ei olla edes viitsitty. 

Miten muuten näytti, että säätäjää kiinnostaa pölliä asukkaan avaimet pöydältä?

Vierailija
87/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohtuu antaa yksi  turvalukon avaimista asuntokaupan yhteydessä, niin sillä voi yöllä käydä vääntämässä turvalukon päälle. Sitten pudottaa sen postiluukusta sisälle. Sehän on uusien omistajien ongelma, miten asunnosta pääsee ulos.

Vierailija
88/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos unohtuu antaa yksi  turvalukon avaimista asuntokaupan yhteydessä, niin sillä voi yöllä käydä vääntämässä turvalukon päälle. Sitten pudottaa sen postiluukusta sisälle. Sehän on uusien omistajien ongelma, miten asunnosta pääsee ulos.

Minä olen ainakin jokaisen asuntokaupan yhteydessä vaihdattanut lukot juuri siitä syystä, kun ei voi tietää kuinka paljon niitä avaimia/kopioita oikeasti on.

Vierailija
89/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasithan sä, että nykyaikana kameroita voi olla missä vaan ja ihan miten pieniä vaan?!?

Vierailija
90/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oven turvalukon saa auki sisältäkin :D 

Vierailija
91/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun asunto ei enää siinä vaiheessa kiinnosta ollenkaan enää kun edellinen asukas muutti pois! Ei taidakaan asunto kiinnostaa vaan enemmänkin tietty asukas! Mikä siinä tietyssä asukkaasssa on niin kiinnostavaa?

Vierailija
92/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatin turvalukon ja ovisilmän oveen sen jälkeen kun kuulin, että naapuritalon edustalla kyttääjät odottavat asukkaiden poistumista ja menevät yleisavaimella asuntoihin ja varastavat tavaroita. Yleisavaimia on jaettu rakennusvaiheessa sekä  vaihtuville huoltomiehille ja siivoojille.

Siivoojilla on huoltoavain joilla pääsee talon yleisiin tiloihin. Huoltomiehellä, isännöitsijällä ja joskus taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla on yleisavain.

Jos oikeasti tulee tilanne että sisälle pitää päästä sairaskohtauksen tai tulipalon vuoksi niin ovesta mennään työkalulla lävitse.

Mikäli itse epäilee että asunnossa käydään luvatta yleisavaimella niin se on helposti paljastettavissa. Laittaa asuntoon sopivasti kätketyn riistakameran kuvaamaan ovelle päin. Omassa asunnossaan saa pitää kameravalvontaa siitä erikseen ilmoittamatta.

Kameravalvonnasta on ilmoitettava

Vierailija
93/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatin turvalukon ja ovisilmän oveen sen jälkeen kun kuulin, että naapuritalon edustalla kyttääjät odottavat asukkaiden poistumista ja menevät yleisavaimella asuntoihin ja varastavat tavaroita. Yleisavaimia on jaettu rakennusvaiheessa sekä  vaihtuville huoltomiehille ja siivoojille.

Siivoojilla on huoltoavain joilla pääsee talon yleisiin tiloihin. Huoltomiehellä, isännöitsijällä ja joskus taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla on yleisavain.

Jos oikeasti tulee tilanne että sisälle pitää päästä sairaskohtauksen tai tulipalon vuoksi niin ovesta mennään työkalulla lävitse.

Mikäli itse epäilee että asunnossa käydään luvatta yleisavaimella niin se on helposti paljastettavissa. Laittaa asuntoon sopivasti kätketyn riistakameran kuvaamaan ovelle päin. Omassa asunnossaan saa pitää kameravalvontaa siit

Ei välttämättä. Etkä sinäkään ilmoita murrosta etukäteen.

Vierailija
94/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli itse epäilee että asunnossa käydään luvatta yleisavaimella niin se on helposti paljastettavissa. Laittaa asuntoon sopivasti kätketyn riistakameran kuvaamaan ovelle päin. Omassa asunnossaan saa pitää kameravalvontaa siit

Et sinäkään noudata lakia, miksi muiden pitäisi?

Vierailija
95/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kun otat sorkkarauden mukaan.

Vierailija
96/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse, ja tämä on oikeasti ihan hirveä ongelma sekä hätätilanteissa että silloin kun asunoissa pitäisi tehdä säätöjä ja vaihtaa palohälyttimiä tai putsata ilmastointeja, mutta vuokralaista ei kiinnosta tai sillä on joku paranoia että kaikki varastaa sen rikkinäiset sukat.

Eli jos lapussa lukee "tarkistamme palohälyttimet, pyydämme asukkaita jättämään turvalukon auki" niin voi olla varmaa että yleisavain ei käy turvalukkoon?

Voi olla varma, että sitä avainta ei edes yritetä sovittaa turvalukkoon. Ja voi myös olla varma, että vuokranantaja perii ylimääräisten käyntien tai viivästyneitten toimenpiteitten aiheutamat kulut vuokralaiselta.

Noup. Vuokranantajan tai huoltoyhtiön/muun huoltotyön suorittajan kanssa voi sopia ajan, jolloin tulevat käymään, että on itse kotona. Asuntoon ei ole pakko päästää kuin kotietsintää suorittava poliisi, jolla on määräys kotietsinnän suorittamisesta, toki silloinkin yleensä asukkaalla on oikeus olla läsnä, joten tästä tiedotetaan yleensä etukäteen. Toki sitten tulipalon tai ison vesivahingon sattuessa sisään tullaan tarvittaessa ovi rikkomalla, mutta silloinkaan kulut eivät ole vuokralaisen vastuulla vaan oven särkevän tahon eli pelastuslaitoksen tai huoltoyhtiön/taloyhtiön.

Vierailija
97/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa työskennellessäni eräs mummeli kaatui ja mursi lonkkansa. Huuto kuului kyllä käytävään ja postiluukusta näkyi nurin oleva mummo. Pitkään odoteltiin kiinteistöhuoltoa avaamaan ovi, ja sitten kävikin ilmi, että mummo oli laittanut oven lisäksi turvalukkoon. Sitten odoteltiin lukkoseppää. Olisi kyllä ihan yleisen turvallisuudenkin vuoksi mukavaa, että kiinteistöhuollolla olisi myös turvalukon avain.

Vierailija
98/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paranoia?

Meille on ainakin murtauduttu kun

- Olin yksin kotona ja joku avasi omilla avaimillaan alalukon ja kävi eteisessä nopeasti ja lähti myös nopeasti pois

- olimme hotellissa ulkomailla ja yöllä oli aukaistu hotellihuoneen ovi ja jätetty auki sepposen selälleen

- olimme hotellissa ja minulta oli viety vaatekaapista farkkutakki

- olin hostellissa ja mies tuli keskellä yötä sisällä vain repäisemällä voimalla oven auki

- asuin yksin ja monet kerrat joku oli räpläämässä oven alalukkoa. Kerran naapuri yritti omilla avaimillaan sisälle, mutta turvalukko esti. Alkoi huutamaan ja rynkyttämäön ovea, että päästä hänet sisälle. Kerran yllätin kotiin tullessani työkaverini narkkiäijän oveni takana hiippailemassa epäilyttävästi. Mies ei asunut lähimaillakaan. Kerran epämääräinen työnan

Nyt on kyllä niin paranoiaa settiä että huhhuh. Ei kukaan random murtautuja seuraa vaikka toiselle puolen maapalloa. Kyllä se on joku jonka kanssa on tehty tuttavuutta.

Vierailija
99/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä onko se turvalukon avain toimitettu asianmukaisesti isännöitsijälle. Turvalukon avaimessa on yleensä sinetti, joka pitää murtaa ennen käyttöä ja murtamisen joutuu kyllä selittämään, jos se on tehty perusteettomasti.

Ai isännöitsijät saavat sinetöidyn yleisavaimen turvalukolle ?

Minäkin haluaisin tietää tämän. Onko isännöitsijälle toimitettu turvalukon avain aina sinetöity? Jos on, soitan sinne heti ja käsken tarkistaa, onko sinetti rikottu. Itselleni annettu avain ei kyllä ollut mitenkään sinetöity.

Vierailija
100/145 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lukot tullaan vaihtamaan moderneihin älylukkoihin !

Ei ne älylukot mitään auta. Kun kysyt kuka on käynyt aukaisemassa oven niin eivät kerro vaan salaavat, että se oli Supo tms.

Älylukoistahan saa otettua lokin eli tiedoston, joka kertoo, millä avaimilla lukosta on kuljettu. Sieltä kyllä näkyy jos Supo tai muu on yleisavaimella tullut. Sitten homma menee kinkkiseksi, jos lokissa ei näy mitään.