Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin laskemaan kaloreita -500/pvä jotta laihdun, nyt on koko ajan nälkä!

Vierailija
14.08.2024 |

Mä syön aamulla kaurapuuroa marjoilla, raejuustolla ja pieni kourallinen pähkinöitä.

Lounas kanarisotto ja paljon kasviksia 

Välipala maustamaton rahka ja hedelmä 

Päivällinen jauhelihaa ja perunaa, parsakaalta, vihanneksia 

Iltapala kolmen munan munakas ja hedelmä, vihanneksia.

Kaloreita 1500, punnittu tarkkaan. 

Ongelma on se, että nälkä on ihan koko ajan. Koitan syödä ekstratomaatin/porkkanaa tms ennen ruokaa jotta vatsa tulee oikeesti täyteen ja lähtee se näläntunne edes silloin kun syö. 

Teen etätöitä enkä harrasta liikuntaa tällä hetkellä, joten kulutus on varmasti vielä vähemmän kuin se 2000kcal minkä laskurilla arvioin. Eli tuosta pitäis teoriassa pystyä nipistämään vielä. En aio sitä tehdä. 

Aina kuulee puhuttavan että dieetillä ei pitäisi olla nälkä jos syö oikein, mitä helvattaa mä teen väärin!? Sen tiedän että tätä en tule jaksamaan! Nyt reilu viikko takana ja usko loppuu ihan kohta 🤥

Kommentit (235)

Vierailija
81/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetöntä. Stressi syömisestä nostaa kortisonitasoa eli on nälkä. Syö kilo kasviksia niin ei varmsati nälätä vaan paskattaa koko ajan.

Minä pystyn yhdellä istumalla syömään 2kg perunoita ja silti jää nälkä. Itseasiassa uunipellillinen kasviksia on lempi ruokani, siihen oliiviöljyä ja mausteet. Kaikki menee kerralla eikä riitäkään.

Niin, no lasketaanko peruna siihen kasvisten määrään mitä ihmisen pitäisi ihanteellisesti syödä päivittäin? Ei lasketa. Kilo kasviksia pitää kylläisyyden yllä, ei todellakaan nälkä.

Vierailija
82/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo oikeastaan koskaan nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syö vaikka omena vielä lisäksi? Ei varmaan maata kaada.

Tuntuu että tarvisin lisää energiaa, ei sitä tuossa omenassa hirveästi ole. Onko tää vaan tottumiskysymys? Onko kellään kokemusta että nälkä hellittää kun jaksaa x viikkoa kitua?

Ap

Onko rasvat, hiilarit ja protskut kohillaan? Näyttäis, että tuossa laskennassa ei ole. 

Vierailija
84/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jo alle 1000 kcal jos pudotan -500kcal päivä! 

Syön normaalisti n 1300kcal per pvä ja nyt mennyt  pari viikkoa 1400kcal kaikkien juhlien ja kesäherkkujen takia. Kilo tullut painoa lisää vaikka liikun jatouhuan paljon:(

Aina ollut pieniruokainen mutta näin vanhemmiten tämä on ihan älytöntä kun ei voi syödä mitään. 

Vierailija
85/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda noita kevyempiä välipaloja vaikka kahteen maksamakkararuisleipään.

Vierailija
86/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syö vaikka omena vielä lisäksi? Ei varmaan maata kaada.

Tuntuu että tarvisin lisää energiaa, ei sitä tuossa omenassa hirveästi ole. Onko tää vaan tottumiskysymys? Onko kellään kokemusta että nälkä hellittää kun jaksaa x viikkoa kitua?

Ap

Syö kuitua. Se taltuttaa nälkää ihan tutkitusti. 

Ai yhä enemmän vihanneksia? 

Ap

Täysjyvää, vaikka leipää. Real on todella hyvä! 

Vierailija
87/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kyennyt noihin kitudieetteihin (ja joo, sellainen toi musta on), joten ratkaisuni on syödä kunnolla ja liikkua kunnon treeni (-1000kcal) joka toinen päivä. Näin paino on pidemmän aikaa pysynyt sopivana. Jokaiselle toimii eri asiat tietysti, mutta jos sullakin nälkä on sietämätön, mikset panostaisi ennemmin liikkumiseen? Tai sitten alat vähentää kaloreita vähän hitaammin eli ensiksi vaikka -100kcal/päivä parin viikon ajan, sitten taas siitä vielä -100kcal jne.

Ihan mielenkiinnosta, mitä pitää sisällään treeni joka vie -1000kcal?

Ohis

Itse kävelen uimahallille, vesijuoksen tunnin ja kävelen kotiin. Kalorin kulutus 900kcal.

Vierailija
88/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on minusta liian kevyt.Lisää ruisleipä, kanamuna yms. 

syö aamu ja päivä painotteisesti.

punnitse ruoat, voi olla, että kaloreita on oikeasti tuo 1500 eikä vähemmän. 

Vierailija
89/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin kolossaalinen iltapala, että sun laihtuminen tyssää siihen. Vaihda sen tilalle vaikkapa banaani. 

Vierailija
90/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kyennyt noihin kitudieetteihin (ja joo, sellainen toi musta on), joten ratkaisuni on syödä kunnolla ja liikkua kunnon treeni (-1000kcal) joka toinen päivä. Näin paino on pidemmän aikaa pysynyt sopivana. Jokaiselle toimii eri asiat tietysti, mutta jos sullakin nälkä on sietämätön, mikset panostaisi ennemmin liikkumiseen? Tai sitten alat vähentää kaloreita vähän hitaammin eli ensiksi vaikka -100kcal/päivä parin viikon ajan, sitten taas siitä vielä -100kcal jne.

Ihan mielenkiinnosta, mitä pitää sisällään treeni joka vie -1000kcal?

Ohis

Itse kävelen uimahallille, vesijuoksen tunnin ja kävelen kotiin. Kalorin kulutus 900kcal.

Jos reipasta kävelyä tulee tunti suuntaansa niin sitten juuri ja juuri yht 900kcal tällaisella 70 kiloisella.

Pitää vain muistaa ettei syö noita 900 kcal! Tuo pitäisi vain tehdä lähes joka päivä jotta vaikuttaisi painoon. Harvalla on 3h päivässä aikaa

Vierailija
91/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä liikuntaa kuitenkin.

Vierailija
92/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalta?? Se on kaalia. 

Tuossa ruokaa tosi paljon, jos tuon satsin jälkeen jää nälkä niin se täytyy vaan kestää.

Vierailija
93/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL! Ei se -500 kalorin vähentäminen laihduta, se ainoastaan hidastaa lihomistasi. Esim. jos aiemmin söit 2500 kcal, ja nyt 2000, niin jatkat lihomista, hitaammin ehkä , etkä laihdu.

Se kalorimäärä pitää laskea toisin päin.

Vierailija
94/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laske kaloreita, mutta yritän syödä vähemmän. Kun on nälkä, tai tekee mieli jotain, niin syön porkkanaa tai kukkakaalta tms. 

Vierailija
95/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä iltapala kokonaan pois, syöt vain päivällisen vähän myöhemmin esim klo 19. Itse en ole koskaan syönyt illalla mitään päivällisen jälkeen.

Aamulla voileipä, jossa kinkkua ja kasviksia, jugurttia, jossa rouhittuja siemeniä ja pähkinöitä ja runsaasti marjoja, kahvi.

N.klo10.30 hedelmä, yleensä omena tai sitrus.

Klo 12.30 lounas. Keitto tai salaatti, pala leipää, kahvi ja pikkuleipä

N.klo 16.30 Kahvi ja hedelmä.

N.klo 18.30 päivällisellä yleensä kalaa, eilen syötiin ahvenfileitä, perunoita ja kanttarellikastiketta, parsa-ja kukkakaalia. Jälkkäriksi tuoreita marjoja kinuskikastikkeella.

162/56

Vierailija
96/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin kotona paljon? Itse olen nyt loman aikana kotona lorvatessa huomannut, että on koko ajan "nälkä" ja pyörin jatkuvasti jääkaapilla. Kun olen töissä tai menossa jossain niin saattaa mennä ihan huomaamatta koko päivä ilman ruokaa. 

Vierailija
97/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elimistöä vuosikymmenen ajan totuttamut saamaa 3000 kcal vuorokaudessa niin tottakai tuntee nälkää kun tätä yllättäen rajusti vähennetään!

Keho haluaa sen saman minkä olet ennenkin lapioinut suuhun. Riippumatta siitä, että se on aina ollut liian paljon. Siksi ylipainoa tulee koska monella luontainen nälänsäätely ohjaa syömään liikaa.

Vuosituhansien ajan ihminen on sopeutunut siihen, että ruokaa on liian vähän ja nälänhätä kurkkii nurkan takana. Ei ihminen ole tottunut tämmöiseen yltäkylläisyysteen jossa ruokaa on rajattomasti tarkolla.

Vierailija
98/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskin kaloreita ja minulla oli koko ajan nälkää. Minulla on luonnostani aamulla ja päivällä nälkä ja tuntui, että kärsin koko päiväm. Iltaisin ei ole koskaan nälkä, mutta silti söin sitä rahkaa.

Joten kiepsautin syömiseni aamupainotteiseksi: 

Aamullatykkään syödä mysliä ja marjoja. Lisäsin kylkeen joko kaksi kananmunaa oliiviöljyssä paistettuna, tai kaksi kauraleipää juustolla ja vihanneksilla.Lounaalla syön milloin mitäkin. Kuitenkin niin paljon, ettei ole nälkä. 

Päivän viimeisen ruoan syön klo 16-17. Milloin mitäkin, mutta en kauhean isoa annosta. 

Näissä laihdutuskeskusteluissa mielestäni on tärkeää löytää se oma juttu, oma rytmi. Mikä on siis sinulle luontaista?

Vierailija
99/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalta?? Se on kaalia. 

Tuossa ruokaa tosi paljon, jos tuon satsin jälkeen jää nälkä niin se täytyy vaan kestää.

Kaalta on täysin normaali vaihtoehtoinen taivutusmuoto. On myös olemassa viini, viintä. Kieltämättä nämä on harvoin käyettyjä enää nykyisin. Lähinnä murteissa käytössä. Jossain Oulun suunnalla?

Vierailija
100/235 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut ihan samanlainen, eli pienet/kohtuullisetkin miinuskalorit aiheuttaa järkyttävän nälän. Jos ei heti, niin muutaman viikon päästä. Siksi jouduinkin laihduttamaan lopulta ketogeenisella - ketoosi vie nälän pois. Inhosin sitä tapaa syödä, koska rakastan riisiä, pastaa ja hedelmiä, mutta pakko se oli että laihtui. Ja se toimi. Sitten kun olin laihtunut ylimääräiset 35 kg, palasin normaaliin ruokavaliooni vähitellen, enkä ole lihonut takaisin. Se oli vaan se miinuskalorivaihe, joka tarvi vähän erityistä tehokeinoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan