YLE: Korkeasti koulutettu Riina Simonen ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän
Toisaalta hänellä ei ole mitään tutkintoa oikeisiin töihin. Ehkäpä kouluttautuminen lähihoitajaksi auttaisi työnhaussa?
Kommentit (1044)
Kerrottiinko jutussa että mikä koulutus on? "Korkeasti koulutettu" kun ei kerro oikein mitään muuta kuin että on yliopistossa opiskellut. Ehkä hänen pitäisi sanoa työhakemuksessa että mikä koulutus on, eipä se korkea koulutus sano työnantajalle oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että palsta ei salli linkata y-l-ilau-dalta otettua kuvaa, jossa tarinan henkilötär esiintyy "r-a-s-is-t-it vi-tt-uun Suomesta" -banderollin kera?
Vauvis tahtoo suojella ihmisiä itseltään. Että jos se ei itse ymmärrä, millaista näkyvyyttä kannattaa suosia, ei ainekaan edesauteta huonon jakamisella.
To-del-la monella somen käyttäjällä ei ole pienintäkään haisua siitä, miten vaivattomasti netistä löytyvät ne omat edesottamukset jotka sinne on joskus itse (huom! ITSE) ladannut.
Niinhän se turbaanipäinen saamelaisvaikuttajakin näytti ihan vilpitöntä Pikachu-naamaa sen takia, että hänen itse nettiin kirjoittamansa vähemmistösolvaukset a) löytyivät kaikille julkisesta blogista ja b) lähtivät leviämään kulovalkean tavoin. Hänen logiikkansa mukaan sitten hänen omien sanomisiensa levittäminen olikin hänen vaimentamistaan. Eivätkö somenkäyttäjät ymmärrä, miten internet toimii!?
Kaikkea ei tarvitse julkaista. Internet on ikuinen.
Aika ratkaisevaa työllistymismahdollisuuksien kannalta on, mikä se koulutus on, olipa se sitten korkea tai vähemmän korkea koulutus. Eli mikä koulutus, millainen tyyppi, onko kysyntää työmarkkinoilla, ja jos ei, niin sitten kannattaa katsella laajemmin eikä vain niitä omaan koulutukseen liittyviä töitä, tai kouluttautua työllistäviin töihin. Koulutuksen korkeus on sinänsä sivuseikka. Lähihoitajille on varmaan töitä, joillekin "hienoja juttuja" opiskelleille maistereille välttämättä ei, ainakaan mitenkään omaan opiskelualaan liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riina on puna-aktivisti. Ei kovin suosittu rykrytoijien mielestä
Yle jätti tämän puolen taustoista toki kertomatta.
Eli vassareita ri kuulukkaan palkata. Turha silloin on laiskaksi kutsua. Eihän laiskuun ole se juttu, vaan aate. Oikeiston aate on, ettei vassareita pidä palkata.
Hmmm... Onkohan tässä keskustelussa oikeasti noin paljon p e rsuhenkisiä öyhöidiootteja, vai onko tuotanto yhden tavallistakin häiriintyneemmän käsialaa?
Hiukan olisin taipuvainen tuohon jälkimmäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Onkohan tässä keskustelussa oikeasti noin paljon p e rsuhenkisiä öyhöidiootteja, vai onko tuotanto yhden tavallistakin häiriintyneemmän käsialaa?
Mitä tarkoitat, kerro lähemmin! Minusta keskustelu ja mielipiteet ovat asiallisia ja asianmukaisia.
Mutta ehkä ne osuu sinun herkkään sieluusi ja ahdistut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, kerro lähemmin! Minusta keskustelu ja mielipiteet ovat asiallisia ja asianmukaisia.
Kyllä tuo asenne tulee näistä ilmi. Näissä mollataan ihmistä, koska on vassari. Ja samalla leimataan kaikki vassarit työkyvyttömiksi ja haluttomiksi. Monessa todetaan, ettei tietenkään saa töitä, koska on vassari. Ja siis laiska, koska on vassari. Aiheuttaa vaan ongelmia, koska on vassari. Kaikki vassarit ovat ongelma. Kaikki vassarit ovat radikaaleja. Riina on ongelma, joka edustaa kaikkia ongelmaisia vassareita. Tietenkään ei palkata vassariRiinaa, eikä siten ketään vassaria. Mutta vassarit ovat työtä vieroksuvia. Haluavat vaan laiskotella. Lisäksi kaikki vassarit ovat humanisteja ja niitä ei yhteiskunta kaipaa. Niin turhia kaikki. Vassarit. Ja humanistit. Vain ja ainoastaan tuottavaa työtä tekevät ihmiset ovat minkään arvoisia.
Olisko tässä havaittavissa jotain aatetta jostain psn suunnalta?
T: ei-vassari, jota ärsyttää älyllisesti laiska propaganda
Eri
Ps. Unohdin mainita sukupuolentutkimuksen, jota koko yliopisto harjoittaa ilman mitään tieteellisen tutkimuksen periaatteita. Tästäkin saa lukea niin monesta ketjusta, et pakko pitää paikkansa. Hassua vaan se, etten kertaakaan törmännyt näihin tutkimuksiin pitkän yliopistourani aikana, vaikka "muutama" raportti tuli luettua. Mutta kyllä joku (ps) tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyi osuvan, eli pääasiassa siis yksi tuottelias häirikkö.
Hiukan akateemisessa mielessä kiinnostaisi, minkälaiset tapahtumat saavat aikaan moisen pakkomielteen käyttää väkisinkin tunteja aikaa tällaiseen tehtailuun.
No, ehkei sentään. Ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrottiinko jutussa että mikä koulutus on? "Korkeasti koulutettu" kun ei kerro oikein mitään muuta kuin että on yliopistossa opiskellut. Ehkä hänen pitäisi sanoa työhakemuksessa että mikä koulutus on, eipä se korkea koulutus sano työnantajalle oikein mitään.
Gradu on tehty talonvaltauksista, mikä ei taida olla kuuminta hottia työmarkkinoilla.
Huvittavaa, että vassari uikuttaa täällä ihmisen leimaamisesta poliittisen suuntautumisen vuoksi ja samalla papattaa sylki roiskuen persuista, kokkareista ja perskokkareista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo asenne tulee näistä ilmi. Näissä mollataan ihmistä, koska on vassari. Ja samalla leimataan kaikki vassarit työkyvyttömiksi ja haluttomiksi. Monessa todetaan, ettei tietenkään saa töitä, koska on vassari. Ja siis laiska, koska on vassari. Aiheuttaa vaan ongelmia, koska on vassari. Kaikki vassarit ovat ongelma. Kaikki vassarit ovat radikaaleja. Riina on ongelma, joka edustaa kaikkia ongelmaisia vassareita. Tietenkään
Olet varmaan törmännyt kuitenkin sukupuolenkirjoon, oletussukupuoleen ja muuhun "tieteelliseen"höpöhöpöön? Kyllä tuo melko radikaali veto on että sukupuoli kielletään biologisena faktana. Eikä jää toki tähän, on vain ehkä se karmaisevin (seurauksiltaan) ideologinen valhe juuri nyt.
"Olet varmaan törmännyt kuitenkin sukupuolenkirjoon, oletussukupuoleen ja muuhun "tieteelliseen"höpöhöpöön?"
Ainakin itse näytät törmänneen.? Muista on paha sanoa, esim. itse akateemisena en noita näe käytännössä missään.
Voisikos muuten tuo edellä viitattu tuottelias häirikkö keskittyä vaikka työnhakuun välillä.
Onko muuten näin yleisemmin siellä ylilaudalla tehty jotakin muutoksia, koska mitä ilmeisemmin tuota porukkaa on yhä enemmän täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
"Olet varmaan törmännyt kuitenkin sukupuolenkirjoon, oletussukupuoleen ja muuhun "tieteelliseen"höpöhöpöön?"
Ainakin itse näytät törmänneen.? Muista on paha sanoa, esim. itse akateemisena en noita näe käytännössä missään.
Osaisitko akateemisena antaa meille naisen määritelmän, mikä nainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on työtön, hakemus menee ensimmäisenä roskakoriin. Karu fakta. Rekrytoijatuttuni kertoi tämän. Jos kerran jää työttömäksi, erittäin todennäköisesti työura oli siinä.
Miksi sitten tulee aina työllistymispiikki työttömillä kun ansiosidonnainen loppuu?
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2022/12/05/ansiosidon…
Työllistymispiikkiä ei oikeasti edes ole.
"Kun työllistyminen on nopeinta heti kauden alussa, niin sen lopussa vähätkin työllistyvät muodostavat prosentuaalisesti suuren luvun pienentyneestä joukosta. Rautakangesta vääntäen yksi ihminen sadasta on yksi prosentti, mutta yksi kymmenestä on kymmenen prosenttia."
Toisaalta ainakin itse sain aikanaan ansiosidonnaisjakson jälkeen ns. velvoitetyön. Kunta joutui siis keksimään minulle työpaikan puoleksi vuodeksi. Tämä hallitus poisti kaikki ikäsidonnaisuudet, joten velvoitetyötäkään ei enää kunta järjestä.
Vierailija kirjoitti:
Voisikos muuten tuo edellä viitattu tuottelias häirikkö keskittyä vaikka työnhakuun välillä.
Onko muuten näin yleisemmin siellä ylilaudalla tehty jotakin muutoksia, koska mitä ilmeisemmin tuota porukkaa on yhä enemmän täälläkin.
Häiriköt edustavat valtiota työnantajana. Valtio tilannut heidät vainoamaan ja häiriköimään. Siitä voi sitten päätellä kuinka häiriintynyt ja paska työnantaja onkaan kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on työtön, hakemus menee ensimmäisenä roskakoriin. Karu fakta. Rekrytoijatuttuni kertoi tämän. Jos kerran jää työttömäksi, erittäin todennäköisesti työura oli siinä.
Miksi sitten tulee aina työllistymispiikki työttömillä kun ansiosidonnainen loppuu?
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2022/12/05/ansiosidon…
Työllistymispiikkiä ei oikeasti edes ole.
"Kun työllistyminen on nopeinta heti kauden alussa, niin sen lopussa vähätkin työllistyvät muodostavat prosentuaalisesti suuren luvun pienentyneestä joukosta. Rautakangesta vääntäen yksi ihminen sadasta on yksi prosentti, mutta yksi kymmenestä on kymmenen prosenttia."
Toisaalta ainakin itse sain aikanaan ansiosidonnaisjakson jälkeen ns. velvoitetyön. Kunta
Laitavassari käyttää laitavassaria lähteenä. Yllättyneitä ovat:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypäs nyt äidiltäsi kysymässä ja sitten nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypäs nyt äidiltäsi kysymässä ja sitten nukkumaan.
Miksi kommareiden on niin kovin vaikea antaa naisen määritelmä?
Ja Juice-vainaa sanoi, että "leipää ne insinööritkin syö eikä diskettejä".