YLE: Korkeasti koulutettu Riina Simonen ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän
Toisaalta hänellä ei ole mitään tutkintoa oikeisiin töihin. Ehkäpä kouluttautuminen lähihoitajaksi auttaisi työnhaussa?
Kommentit (1044)
On se rankkaa korkeasti koulutetuilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? On kysynyt että saisiko kouluttautua uudelleen, mutta sanottu että liikaa tutkintoja.
Jokainen saa kouluttautua lisää, mutta yhteiskunnan ei tarvitse koulutuksen ajalta maksaa työttömyysetuutta. Koulutusta ei ole kielletty!
Vankilassa voi kouluttautua. Siellä sitä ei tietääkseni ole vielä kielletty. Vai onko uutta tietoa?
Ehkä lapseni tekivät viisaasti kun valitsivat ihan amiksen ja suht hyvin työllistävät duunariammatit. Vaikka me vanhemmat ja yläkoulun opettajat patisteltiin lukioon kun "lukupäätä" olisi. Toki mikään ei estä jatkamasta amiksesta ammattikorkeaan sitten kun tuntuu että haluaa jatkokoulutusta, mutta nyt ne haluaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit laittavat autot ja kodinkoneet ja puhelimet yrityksen nimiin ja hakevat verovähennyksiä.
Eihän vassarit ole yrittäjiä!! Sehän on tehty täällä selväksi. Ovat työtävieroksuvia ja vaan harrastukseksi muka hakevat töitä. Eikä heitä palkata, tietenkään, kun yrittäjät eivät vassareita palkkaa. Mikä tässä on vielä epäselvää?
Ei ole ei. Vassa rit ovat julkisella puolella töissä. Sen sijaan suurin osa yrittäjistä on ke,, pu leita ja uskovai sia les toja. Firmat pyörii lähinnä omien sukulaisten voimin.
Kepulit ovat maatalousyrittäjiä. Muut yrittäjät ovat persuja.
Riina on puna-aktivisti. Ei kovin suosittu rykrytoijien mielestä
Vierailija kirjoitti:
Yle jätti tämän puolen taustoista toki kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit laittavat autot ja kodinkoneet ja puhelimet yrityksen nimiin ja hakevat verovähennyksiä.
Eihän vassarit ole yrittäjiä!! Sehän on tehty täällä selväksi. Ovat työtävieroksuvia ja vaan harrastukseksi muka hakevat töitä. Eikä heitä palkata, tietenkään, kun yrittäjät eivät vassareita palkkaa. Mikä tässä on vielä epäselvää?
Ei ole ei. Vassa rit ovat julkisella puolella töissä. Sen sijaan suurin osa yrittäjistä on ke,, pu leita ja uskovai sia les toja. Firmat pyörii lähinnä omien sukulaisten voimin.
Persuus ja yrittäjyys ei vaan sovi yhtään yhteen. Pitää olla sen verran bisnesvaistoa, että tajuaa ettei mikään bisnes pyöri ilman vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapseni tekivät viisaasti kun valitsivat ihan amiksen ja suht hyvin työllistävät duunariammatit. Vaikka me vanhemmat ja yläkoulun opettajat patisteltiin lukioon kun "lukupäätä" olisi. Toki mikään ei estä jatkamasta amiksesta ammattikorkeaan sitten kun tuntuu että haluaa jatkokoulutusta, mutta nyt ne haluaa töihin.
Lukupäällä ei välttämättä rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? On kysynyt että saisiko kouluttautua uudelleen, mutta sanottu että liikaa tutkintoja.
Jokainen saa kouluttautua lisää, mutta yhteiskunnan ei tarvitse koulutuksen ajalta maksaa työttömyysetuutta. Koulutusta ei ole kielletty!
Vankilassa voi kouluttautua. Siellä sitä ei tietääkseni ole vielä kielletty. Vai onko uutta tietoa?
Varmaan heti kiellettäisiin jos minä olisin vankilassa.
No se pointti on siinä että joku humanisten tiedeiden kandi tai maisteri EI OLE MINKÄÄN ALAN AMMATTILAINEN.
Meille, julkishallinnon palveluntuottaja yritys, hakee jatkuvasti korkeakoulutettuja siivoojiksi, päiväkodin keittiölle tai sairaalan välinehuoltoon. Mutta kun emme voi ottaa heitä koska heillä ei ole mitään substanssiosaamista ja lisäksi he lähtevät todennäköisesti heti jos saavat jotain parempipalkkaista työtä.
Edellisessä firmassa alueeni ravintolassa oli maisterin tutkinnon omaava ulkomaalaistsustainen mies tiskaamassa, asunut jo n 10v Suomessa, mutta ei saa muita töitä. Hänellä oli minuakin korkeampi koulutus, itse olin ylempi toimihenkilö suoraan lty johtajan alaisena. Minulla kuitenkin alla 3 alan tutkintoa ja pitkä työkokemus nimenomaan ko alalta jonka voimin pääsin noinkin pitkälle urallani.
Vierailija kirjoitti:
No se pointti on siinä että joku humanisten tiedeiden kandi tai maisteri EI OLE MINKÄÄN ALAN AMMATTILAINEN.
Meille, julkishallinnon palveluntuottaja yritys, hakee jatkuvasti korkeakoulutettuja siivoojiksi, päiväkodin keittiölle tai sairaalan välinehuoltoon. Mutta kun emme voi ottaa heitä koska heillä ei ole mitään substanssiosaamista ja lisäksi he lähtevät todennäköisesti heti jos saavat jotain parempipalkkaista työtä.
Edellisessä firmassa alueeni ravintolassa oli maisterin tutkinnon omaava ulkomaalaistsustainen mies tiskaamassa, asunut jo n 10v Suomessa, mutta ei saa muita töitä. Hänellä oli minuakin korkeampi koulutus, itse olin ylempi toimihenkilö suoraan lty johtajan alaisena. Minulla kuitenkin alla 3 alan tutkintoa ja pitkä työkokemus nimenomaan ko alalta jonka voimin pääsin noinkin pitkälle urallani.
Humanistisesta valmistuu opettajia. Sinunkin opettajia jos olet suomalainen ja käynyt Suomessa kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojina on ihan tohtoreitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saisi töitä, jos olisi halua muuttaa töiden perässä muualle.
Helsingistä poismuuttaminen vaan tuntuu olevan paljon vaikeampaa, suorastaan ihmisoikeusrikos, kuin sinne muuttaminen.
Se vuoroviikkovanhemmuus varmaankin vaikuttaa asuinpaikan valintaan. Muutenhan tämä henkilö voisi vaikka muuttaa maaseudulle emännäksi ja harrastaa siellä yrttien keräilyä ja kasvatusta.
Jep. Ja huiluuhomminaan voi valtailla kaikessa rauhassa autioituvia maalaistaloja. Aloittaa voi vaikka ihan heti, vaikka tästä:
Artikkelissa toki puhutaan ostamisesta, mutta milloinkas rahojen puute on aitoa vademmistolaista estänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se, joka piti joskus RaivoRiina nimellä blogia? Vegaani ja kaikenlainen aktivisti.
Näyttäisi ainakin naamasta samalta. Kitisi jo silloin, vuosia ja vuosia sitten, köyhyyttään. Oli sitä mieltä että lapsia ei pidä tehdä, mutta päättikin sitten itse lisääntyä, koska "jos aktivistit ei lisäänny, ei tule uusia aktivisteja" tms. Toisin sanoen ideologia riitti tasan niin pitkälle, että tuli mutku mä haluuuun.
En nyt vanno, että kyseessä on sama ihminen, mutta ainakin tämän instassa lukee, että on "punamustavihreä vegaani". Juuri tällaisia asioita kannattaa itsestään kertoa julkisesti, jos tahtoo luoda hyvän imagon ja varmistua työllistymisestään.
Surullista, että ei edes parisuhde kestänyt. On varmaan ahdistavaa epäonnistua elämän jokaisella osa-alueella.
Se on niin kumma, että vihervasemmistoon kertyy näitä, jotka kovaan ääneen ovat säpättämässä muille näiden elämänvalinnoista. Nuorempaa Riinaakin oikein suututti muiden ihmisten omakotiasuminen (!!!), oma köyhyytensä ja ties mikä muu.
Sen sijaan näiltä itseltään ei näytä luontuvan mikään omaan elämään liittyvä. Ei niin kerrassaan mikään: ei työssäkäynti tai ylipäätään työllistyminen, ei asumismenojen suhteuttaminen tulojen mukaan, ei parisuhteet (nekin pitää problematisoida ja polyttaa), ei luonteva suhtautuminen kanssaihmisiin (luhistuvat tai hysterisoituvat jo ihan vääristä sanavalinnoista). Ongelmia etsimällä etsitään ja keksimällä keksitään.
Ei ihme että ahistaa. Minua ahistaisi vielä enemmän tieto, että oma toimeentuloni olisi riippuvainen tekijöistä, joihin itse todella en voi vaikuttaa (hallituksen päätökset, vuokranantajan päättämät korotukset, kuntapäättäjien kuntalisien poisto...), minkä vuoksi itse tavoittelen apinan raivolla absoluuttista riippumattomuutta, taloudellista ja muunkinlaista. Se on helvetin vaikeaa mutta ei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kokoomuslaisia. Ja RKP:laisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle jätti tämän puolen taustoista toki kertomatta.
Yllättyneitä olivat: -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuus ja yrittäjyys ei vaan sovi yhtään yhteen. Pitää olla sen verran bisn
Öö, miten perussuomalaiset mielestäsi ovat olleet vientiä vastaan? Hakkarainenkin on sahayrittäjä, varmaan ihan tykkää viennistä.
Mielenkiintoista, ettei palstalaisten mielestä mikään koulutus ole tae mistään. Olit sitten yhteiskuntatieteilijä, humanisti, merkonomi, tradenomi, niin mikään ei ole hyvä. Kaikista ei ole lähihoitajiksi tai lääkäreiksi, joita tarvitaan. Psykologiaa et pääse lukemaan, jollei ole hyvä matikkapää.
Jukka Virtanen-vainaa sanoi joskus nuorten työinnosta ja/tai halukkuudesta suunnilleen näin, että "kaikkea muuta he haluavat tehdä paitsi olla sorvin ääressä seitsemästä neljään".
Siis mahdolliset ammatit voisivat olla: musiikin tekijät, onlyfans-ihmiset, runoilijat, influensserit, tosi-tv ohjelmiin osallistujat yms. yms.
Eipä.epäargumenttiin rääkymisestä voi oikein mitään laittaa. Fiksua tai edes tyhmää.